Uncategorized

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل الثامن عشر 18 بقلم شهد علاء

 رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل الثامن عشر 18 بقلم شهد علاء

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل الثامن عشر 18 بقلم شهد علاء

رواية أسرتني فتاتي المشاغبة الفصل الثامن عشر 18 بقلم شهد علاء

ليل ف بيت كريم
كريم ف المكتب بيخلص شغل و الطياره كانت الساعه 3الفجر و لارا ف الاوضه بتذاكر فجاه تلقي سليم طلع من الحمام و شكله مبهدل و يخوف
لارا بصراخ: ااااااعااااااااا ا اي اي دا انت ازاي تجي هنا و جريت وقفت عند الباب
سليم بصوت زي العفريت قال كلام كتير مش مفهوم و ف نص الكلام قال “اسف” و قرب منها قرب منها و بعد كدا اختفي 
لارا بصدمه قعدت تصوت صويت هستري مش قدره توقف لحد ما اغم عليها
تحت عند كريم
كريم:اي الصويت دا لتكون لارا 
و طلع يجري ع فوق
كريم فتح باب الاوضه لقي لارا ع الارض
كريم بخوف:لارا لاراااااا ردي لاراااا
و قعد يضربها ضربات خفيفه ع وشها و جاب ميه و كبها ع وشها
لارا فاقت 
و قالت بخوف و جسمها بيترعش:ا ا ك ك كان هنا و ولله ه هنا ه هو كان كا كان عيز اي ليه ها ليه
كريم شلها و لارا حضنته و مسكته فيه جامد
لارا برعشفه:م متسبنيش ه هيجي جيه هنا ي كريم جيه هنا
كريم بيضبمها اكتر ليه و هي نيما ف حضنه 
كريم:هشششش اهدي اهدي وصلي ع النبي هشششش و شغل التلفزيون ع القران 
هدت لارا و نامت ف حضنه 
كريم لنفسه 
*طب انا اسافر ازاي دلوقت دا انا مقلتلهاش حتي اممممم ..هخدها معايا و كدا كدا هو يوم سفر واحد صد رد و راجع يعني *
…………………………………..
عند شهد 
شهد كانت بتاخد هدمها من الاوضه عشان تروح الحمام تخد شور و هي دخله الحمام لقت ف وشها سليم 
شهد بصدمه و خضه:ا ا ازاي ا انت انت ليه هنا ا ا 
سليم بصوت مرعب نفس الكلام الي مش مفهوم و قال ف النص بردو “اسف” و قرب منها جدا لحد ما شهد وقعت ف الارض و بعد كدا اختفي
شهد كانت متنحه مش قدره تستوعب و فضلت تذكر الله و تصلي ع الرسول و تقراء سور قران قصيره لحد ما استوعبت و اغم عليها 
……………………..………………
عند تيم و تمارا 
كانت تمارا ف المطبخ بتعمل قهوي فجاه لقت حد بيطبطب ع كتفها 
تمارا من غير ما تبص:اصبر ي تيم القهوي هتفور
بردو قال سليم نفس الكلام الغريب و ف النص “اسف” و فضل يقترب منها
تمارا:ا ا انت ا ازاي اااا
و اغم عليها تركها سليم و ذهب الي تيم الي كان قاعد بيزاكر 
باب الاوضه بتعته خبط 
تيم:خشي ي ماما 
الباب خبط تاني بدون رد
تيم:ما اكيد مش تمارا الي بتخبط تمارا بتخش و خلاص زي الهبل
بردو الباب بيخبط بدون رد
تيم بنفخ:اوف لزم اقوم افتح 
فتح الباب ملقاش حد قفله تاني و بيدور وشه لقي سليم ف وشه 
سليم نفس الكلام بس بدل اسف قال “انت تستحق هذا” و تبع الكلام الغريب و بعد كدا لقي بعد جدا و وقف ف زويه ف الاوضه و بدا بقطع ف جلده و يفتح بقه ب ايده و يخلع عيونه و منظر رهيب كل دا و تيم واقف ع جنب ساكت و مصدوم ثم جري الي المصحف و حضنه و بدا يقرأ القرآن
سليم قرب من تيم و اديه بقت الدوافل كبيره و سوده و جسمه بينزل دم 
تيم كان ميت من الرعب و بدا يعلي صوته اكتر ف القرآن لحد ما سليم وقف و قال كلام غريب تاني و قال ف النص”اسف” و اختفي و اختفي الدم الي كان ع الارض 
تيم فضل واقف مكانه لمده نص ساعه يقراء قران و لم الي حفظه يخلص يقول من تاني لحد كا استوعب و قلبه ارتاح 
 *الا بذكر الله تطمئن القلوب*
جري و هو ف ايده المصحف و راح ي دور ع تمارا راح اضتها ملقهاش راح المطبخ لقها ف الارض
تيم بيفوقها:تمارااا تماراااا فوقي تمارااا
امهم:ف اي ي ابني ..اي دا تمارا ملها يبني
تيم بخوف:م م مفيش ي ماما هتفوق دلوقت 
قعد يفوق فيها لحد ما فاقت
تمارا بتعب:ا اي الي حصل ااه
تيم:مفيش مفيش تعالي 
و شلها و راح الاوضه بتعته و قفل الباب
امهم:ولله مش مستريحلكم يعيالي الله يهديكم
ف اوضه تيم
تيم حكلها الي حصل
تمارا بخوف:و و انا كمان شفته بس مشي ع طول…اسمع كلامي لزم نروح لحد بيعرف ف الحجات دي 
تيم:احنا بكرا لزم نقعد مع كريم و لارا و شهد و نشوف هم حصلهم كدا بردو ولي اي
تمارا:ايوه اكيد
تيم:طب يلا روحي نامي
تمارا:تؤتؤ انا هنام هنا جنبك عشان خايفه 
و طلعت ع السرير و استغطت 
تيم بقلت حيله:امري لله اتخمدي 
…………………………….
عند شهد الي كانت نيما ف الارض مغم عليها
سلمي صحت و كانت ريحه الحمام
سلمي بخوف:اي دا شهد فوقي اي الي حصل
و قعده تفوق فيها 
شهد بتعب:اه ا اي دا انا فين 
سلمي:ف الصاله انتي اغم عليكي ولا اي
شهد افتكرت:اه اه متقليش لماما حاجه عشان متتخضش
سلمي:حاضر بس اي الي حصل
شهد:م مفيش دا انا وقعت و اغم عليا شكله هبوط.. يلا تصبحي ع خير و جرت راحت اوضتها
…….………………………………
عند كريم لارا كانت نيما ف حضنه
الساعه 1لزم يحضر شنطته 
كريم لنفسه :لزم اصحيها دلوقت
كريم:لارا.. لارا
لارا بخضه و حضنته اكتر:ف اي ف اي هو جه تاني
كريم:اهدي ي روحي اهدي مفيش حاجه اهدي ..انا بصحكي عشان اقلك اني مسافر 
لارا و هي حضنه جامد:لا متسبنيش انا خايفه
كريم: مش هسيبك هتسفري معايا 
لارا:هنروح فيه و ليه 
كريم:عندي صفقه ف امريكا لزم اروح هو يوم واحد سفر و هنرجع و مش هسيبك لوحدك يلا هتجي معايا 
لارا:طب يلا هي الطياره امتي
كريم:الساعه 3
لارا:مفيش وقت يلا نحضر هدمنا
كريم:هدمنا دا هو يوم يعني طقم واحد و بجامه نوم بس 
لارا:طيب يلا بردو ..انا هقوم اخد شور
قامت لارا لحد الحمام و رجعت تاني حضنت كريم
لارا بخوف:ا انا خايفه اخش الحمام تعالي اقف عند الحمام بظبط
كريم بمكر:طب ما اخش معاكي ليحصل حاجه 
لارا:ي قليل الادب احترم نفسك الله يلا بجد تعالي اقف عند الباب
كريم بقلت حيله:امري لله يلا
لارا دخلت الحمام تاخد شور و كريم واقف قدام الباب 
كريم بمرح:خلويص
لارا بضحك:لسه ????
كريم بضحك:خلويص
لارا:لسه????
(الحبيب التافه رزق????)
كريم:يلا ي لارا تعبت من الوقفه يتطلعي ي هدخلك 
لارا:ماتبطل سفاله بقا 
بعد شويه طلعت لارا
كريم:اي يختي كل دا بتستحمي سديتي المجاري 
لارا :مالك ي وجه البرص انت متخلك ف حالك يلا
كريم بغمزه:بس الموف هيكل منك حته 
لارا كانت لبسه بجامه موف فلنه كت و بنطلون برمودا
لارا:كلمه كمان و هفتحلك دماغك
كريم بضحك :خلاص يختي يلا جهازي الطقمين الي هتخديهم 
جهزه نفسهم و كله تمم 
كريم:يلا بينا
لارا: اشطا يلا
لارا و كريم نزله ركبه العربيه و مشيه ف سكوت
لارا:متشغل اغاني يسطا
كريم:يسطا !! عندك اهو شغلي انتي 
لارا قعده تدور ع اغاني لحد ما جبت غنيه ام كلثوم (…..)
ام كلثوم:????حب اي الي انت جي تقول عليه …انت عارف ابل معني الحب ايه????????
????حب اي الي انت جي تقول عليه …انت عارف ابل معني الحب ايه????????
لارا مع ام كلثوم:????حب اي الي انت جي تقول عليه …انت عارف ابل معني الحب ايه????????
كريم مع لارا:????لم تتكلم عليه..لم تتكلم عليه ..حب اييه اييه ايييه ..حب اييه الي انت جي تقول عليه ????????????
لارا مع ام كلثوم:انت ما بينك و بين الحب دنياا ..دنيا????????
كريم مع ام كلثوم:دنيا ما طلها ولا حتي ف خيالك????????
لارا:اما نفس الحب عندي حاجه تانيه…حاجه تانيه ????????حاجه اغلي من حياتي و من جمالك ..انت فين و الحب فين ظلمه ليه ديما معاگ
(سوري ي جماعه انا اندمجت مع الاغنيه ????نرجع للروايه..) 
كريم بحب:اي الروقان دا يلا يختي وصلنا
لارا بانبهار:اوبااااا اي دا تصدق ب اي يسمك اي انت انا اول مره اشوف طياره 
كريم :يسمك اي !! اللهم لا اسالك رد القضاء ولكن اسالك الطف فيه ..انجري قدامي
لارا:مش كدا ي كبتشين متزقش الله
و راحه باب الطياره كانت وقفه عليه بنت مضيفه 
البت:اتفضلي ي هانم اتفضل ي كريم بيه
لارا بصوت واطي لكريم: مين البت ام فخاد دي
كريم :ي صبر ايوب اطلعي ي لارا اطلعي
لارا طلعت و انبهرت
لارا:اوباا اي دا دي طياره ولا شقه قانون جديد هعهعهعه 
كريم:لا طياره ي ظريفه
لارا:ازاي طياره و فيها صاله و تلفزيون و اي دا اي دا سرير كمان الله الله
كريم:ما دي طياره خاصه ي روحي 
لارا بصدمه:ي ايه روحك 
كريم بتوتر:تعالي بقا افرجك ع الطياره
لارا:اشطا ي برو
بعد شويه
لارا:اي هو مش هيطير ولي اي
كريم:هو مين
لارا:الطياره مش هطير بقا 
كريم:حبيبتي احنا طيرين دلوقت اتحركنا
لارا وقفت و فتحت رجلها و صوتت و قعدت تهز نفسها 
كريم بخضه:ف اي 
لارا:احنا طيرين دلوقت يعني ممكن نتشقلب ف السما و رسي تبقا تحت و رجلي فوق 
كريم قعد يضحك:اقعدي ي هبله نتشقلب اي لا مفيش الكلام دا ..تعالي نامي شويه عشان تبقي فيقه بكره
لارا:اوكي 
و نامه 
…………………………….
_*صلي ع رسول الله????️????*_
تاني يوم 
تماره و شهد اتكلمه و اتقبله عند الكليه و طبعا معاهم تيم و رنه ع لارا كتير تلفونها مقفول 
قدام الكليه 
شهد حكت ل تمارا و تيم الي حصل
تيم:نفس الي حصل معانا بس انا غركم اكنه مصتقصدني 
تمارا:اسمعه كلامي نروح ل شيخ ولي حد كدا
شهد لمحت ايمان:طب اي رايكم نسال ايمان ممكن تعرف تفدنا
تيم بفرحه:اه طبعا نديها ي تمارا
تمارا لحظت:وشك ماله ي تيم اكنك هطلع قلوب من عنك اظبط ياض 
و قامت تنادي ايمان 
تمارا:ازيك ي ايمان
ايمان:الحمد لله و انتي
تمارا:بخير تعالي اقعدي معانا عيزنك ف موضع
ايمان:خير انشاء الله يلا بينا 
راحت ايمان سلمت ع شهد و تيم و قعدت
ايمان:السلام عليكم
شهد و تيم:و عليكم السلام
ايمان:خير ي جماعه
حكلها الموضع
ايمان:اول حاجه انتم بتصله
كلهم بصه ف الارض بخجل و هزه رسهم بمعني لا 
ايمان:بصه الجن و العفريت مذكرين ف القران الكريم و السحر و الحجات دي و موجدين ف الدنيا و ايام زمان كانه منتشرين جدا لكن دلوقتي العلم بقا اقوي و بقي ف ايمان و ناس فهما كويس و مبقاش ف من الحجات دي الي قليل دا ع حسب علمي 
تمارا بخوف:يعني احنا ملبوسين
ايمان صوت ضحكتها اول مره يطلع و تيم مكنش مركز مع كلمها قد ما حبب يسمع صوتها و بس 
ايمان:ي حبيبتي مفيش حاجه اسمها عفريت يلبس بني ادم ممكن يحصل مس لكن لبس لا مفيش و كمان ع حسب ما سمعت منكم ان اول ما تيم قرا قران كتر هو اختفي يبقا ربنا بيقلكم ارجعه لدنكم و قربه من ربنا 5دقايق صله يعني 25دقيقه ف اليوم كله ل ربنا الي خلقك بس هو دا الي مطلوب الصله اهم حاجه و ام تصله هتبداه تقربه وحده وحده من ربنا 
تمارا: معاكي حق
و قعده يتكلمه
……………………….
الطياره وصلت امريكا
كريم:لارا قومي لارا
لارا بنوم: امممم
كريم:وصلنا يلا
لارا:صباحو ي برو
كريم بقرف:صباحو و ي برو يلا ي سرسجي 
نزله و ركبه عربيه و راحه الفندق
لارا رمت نفسها ع السرير
لارا:هكمل نوم انا بقا
كريم:طل غيري هدومك ي معفنن
لارا:خليك ف حالك ي اخ 
كريم:بيئه 
و لبس و نزل راح الشركه الي هيعمل كعاها الصفقه و عمله اجتماع و قعده يتكلمه بس مدير الشركه مكنش موجود
الكلام ب الانجلزي بس انا هترجم 
نائب مدير الشركه:منور يا كريم بيه
كريم بغضب:منور اي و زفت اي ازاي المدير مش حاضر الاجتماع دا اسمها قلت زوق
نائب المدير:هو جي حالا ي فندم
كريم:انا مش هشتغ…….
دخل بنت و ولد 
كريم بصدمه و فرحه:سرين و فارس مش معقول ………..
و 
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!