Uncategorized

رواية أمير الممالك الفصل الثامن عشر 18 بقلم أسماء نبيل

 رواية أمير الممالك الفصل الثامن عشر 18 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل الثامن عشر 18 بقلم أسماء نبيل

رواية أمير الممالك الفصل الثامن عشر 18 بقلم أسماء نبيل

????في استراليا????
، بمكتب فخم جدا بأحد اكبر شركات الهندسه في العالم نجد أمير يجلس وبيده مجموعة من الملفات يراجعها بتركيز ثم يرفع راسه لينظر الي الصوره الموضوعة على مكتبة بحب لتدمع عينه ليحملها ويكلمها ككل مره ، وحشتيني اوي نفسي اخدك في حضني اوي ياترى هتسامحيني ولا ايه بس انا غصب عني انا مش عاوز اخسرك اوعدك هاتحمل عشان نرجع نجتمع تاني ده فتره وهاتعدي باذن الله يا ملاكي عرفه….
ليقاطعة فتح الباب ودخول هشام بصوت عالي، انت ايه مش بتتعب ارحمنا و… 
بيقطع كلامه رأيه امير يمسح  دموعه بسرعة يرجع الصوره مكانها، هو انت عمرك ما هاتتعلم الأدب هو الباب اتعمل ليه مش عشان نخبط عليه في مهندس محترم بعمل كده
هشام، هو مش انا عملت كده يبقى فيه ماتخدنيش في دوكة انت امتى هاترحم نفسك أمته.
أمير بتبرير، اصل ورايا شغل وخلاص فاضل ملف واحد وغير كده انا ماتعبتش 
هشام، طب ماشي انت عاوز تشتغل لكن ارحم غيرك ذنبه ايه الغلبان الي بره ده
أمير باستغراب، مين
هشام بسخريه، هايكون مين اكيد مارك (السكرتير) الساعة دخله على اتنين
أمير، هو مامشيش انا فكرته مشي من بدري
هشام بتهكم، لا مامشيش
لبخرج أمير ليجد مارك جالس على مكتبه ويبدوا عليه الإرهاق
امير باعتزار، مارك معلش انا فكرتك مشيت من بدري معلش
مارك  محصلش حاجه أمير بيه
أمير، تمام تقدر تمشي وبعد كده اخرك عشره حتى لو انا هفضل امشي تمام
مارك، اوكي بس انا فضلت عشان لو احتجت حاجه
أمير، خلاص اتفضل وبكرر اعتزاري
مارك وهو يتحرك، محصلش حاجه عشان اتعتزر أمير بيه.
أمير، مارك
لينظر له مارك ليكمل، معاك عربيه ولا ابعت معاك السواق
مارك، معايا يا فندم شكرا سلام
أمير، سلام اه مارك خد بكره اجازه
مارك ، مفيش داعي
أمير، لا ارتاح بكره يلا سلام
ليخرج مارك ويعود أمير الي مكتبه ليجد هشام يجمع أغراض أمير وكاد يخرج 
أمير باستغراب، انت رايح فين بحجاتي
هشام، انت مش هامشي
أمير، ليه
هشام، أمير كده غلط انت لازم ترتاح من ساعة ماجيت وانت طاحن نفسك شغل ارحم نفسك ده انت يا في المكتب يا في الجيم
أمير، ماهو انت لو عامل صاله جيم في البيت كان احسن
هشام، انا مش مدمن رياضه زيك مش بتمرن الساعه اربعه الفخر زيك. بعدين اهو المهندس جهزلك الجناح بتاع الرياضه زي ما طلبت.
أمير، تمام كده كويس عشان اتمرن.
هشام بتهكم، هو انت بتسكت ده انت مشترك في جيم من ساعة ما جيت
أمير بمرح مصطنع، لله واكبر هو انت بتحسدني
هشام، اه وبنق وبقر  كل الطاقات السلبيه كمان
ليبتسم أمير ليقول هشام، نكلم جد بقا انت لازم ترتاح انت مش بتنام بتاع ساعتين على بغض
امير، كده أفضل من اني اقعد افكر
هشام بتهكم، هو انت كده مش بتفكر ده انت مش بتبطل تفكير فيها ده انت بتكلم الصوره يا أمير
أمير، غصب عني اعمل ايه بحبها وحشتني اوي يا هشام.
هشام، اصبر يا أمير ان شاء الله خير ايه رايك نروح ونعمل سهره زي بتوع زمان.
أمير، لا انا هخلص الملف ده واروح انام
هشام، لا انت هاتقوم معايا يا أمير وهاتروح عشان تاكل وتنام وبكره كمل شغل تمام
أمير، طب اخلص
هشام بصوت عالي وحده، ماهو انت مش هاتشتغل انا مش هاسيبك فلازم تسمع الكلام
أمير، بس….
هشام، مفيش بس يلا يا كده ياهفصل ازن عليك
أمير باستلام، تمام تعالي نمشي.
&&&&&&&&&&&
????في مصر ????
في قصر أمير تحديدا بغرفة أمير نجد قمر تجلس على السرير تبكي على ما حدث وتتذكر ما فعله أمير وانه لا يحبها وهو الآن مع فتاه أخرى كما قال لها قبل سفره لتنام بتعب بعدما أنهكها التعب من كثره البكاء.
&&&&&&_
لينتهي اليوم ويبدأ يوم جديد به الكثير من الأحداث منها السعيد ومنها الحزين.
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى