Uncategorized

رواية بنات الصاوي الفصل الثامن عشر 18 بقلم صابرينا

 رواية بنات الصاوي الفصل الثامن عشر 18 بقلم صابرينا

رواية بنات الصاوي الفصل الثامن عشر 18 بقلم صابرينا

رواية بنات الصاوي الفصل الثامن عشر 18 بقلم صابرينا

في قصر المرحوم نور الدين كامل 
********* 
في غرفه المكتب 
………… 
تحدث زين بغضب :ممكن افهم اي الي بتعمله دا 
نوح:بعمل اي 
زين:ناني 
نوح:ناني حامل من نور وكان لازم اتجوزها عشان الولد ميتولدش يتيم 
اسيب لحم اخويا 
زين: امممم 
نوح:في اي يازين كلامك غريب 
زين:ازاي 
نوح:انا عارف ان مشاكلك لسه متحلتش ي زين اي الي جابك 
زين: نور اتقتل يانوح 
واحنا لازم نجيب حقه 
نوح:ي زين يااخويا انا مقدر انكم كنتوا اصحاب جدا 
بس دا مش لازم ياثر عليك 
زين:انت بتقول اي 
بقولك اخوك اتقتل مامتش موته ربنا 
نوح؛ي زين انا شوفت اخويا وهو بيموت 
مات موته ربنا 
نام وتاني يوم لقيناه مات
بطل الكلام بتاعك دا  وخلينا نروح نتعشي 
خرج نوح من الغرفه ليتناول الطعام لكن قبل خروجه 
ناداه زين بصوت عال 
زين: نوح 
انت الي قتلت اخوك ……
نوح بغضب :انت اتجننت انا اقتل اخويا 
طب ليه 
حد يقتل اخوه من لحمه ودمه 
زين:من غير دراما ودموع وحرق اعصاب 
انت مش اخوه من العصب انت حايله اخوه من الام 
وبعدين مالك كدا مستسهل في موته 
نوح :عشان انا اخوه من امه مش من العصب 
يلا نتعشي ياا زين 
الاكل حايبرد 
خرج نوح من الغرفه وبقي زين يفكر فيما قاله 
زين :لا دا لو الي في بالي صح دا يبقي عليا وعلي اعدائي 
&_______________&
في غرفه ناني 
……….
اخذت هاتفها وكتبت رقم تحفظه عن ظهر قلب 
ناني: الو 
ايوا ي حبيبي 
شربوا المقلب علي الاخر 
فاضل خطوه اخيره وننفذ خطتنا يا ياسين 
ياسين : لو نوح يموت هو كمان 
حانتخلص منه ع الاخر والي في بطنك يقش كل حاجه 
ناني:بس حانعمل اي في صابرينا والقصر مكتوب بااسمها 
ياسين: اي ي ناني دي حته خدامه بنت خدامه 
الي خلانا سيطرنا علي نور وغار في داهيه مش حانعرف نتخلص من الخدامه دي 
ناني: بس انت واحشني وانا عايزه اجيلك 
ياسين:ياروحي وانتي كمان وحشاني وحاموت علي بعادك ونفسي نتقابل بس فاضل القليل لازم الدور يترسم صح 
ناني:بحبك ي حياتي 
ياسين: وانا اكتر ياروحي 
اغلقت ناني الهاتف وهي تقبله وتضعه باحضانها
&___________________________&
في غرفه الفندق 
………
اغلق ياسين الهاتف وهو يتذكر كيف بدأت العدواه بينه وبين نور الدين 
Flash 
منذ خمسة اعوام 
………. 
في شركه نور الدين 
……..
كان نور جالس في المكتب يراجع احدي صفقاته ولم يلتفت لمن دخل  
نور ونظره لم لم يغيب عن الورق 
نور:ادخل 
دخل ياسين وتحدث 
ياسين:  يعني انت كدا بتطردوي يعني ولاا ااي 
نور وهو ينظر لصاحب الكلمات 
نور:ياسين 
نطقها نور بفرحه وذهب اليه وتعانقا الشابان 
ياسين:اخبارك اي ي باشا 
نور: اهو من الشغل للبيت ومن البيت للشغل 
انت اخبارك اي 
ياسين:اتجوزت بنت عمي يتيمه وملهاش حد غيرى 
وانت اتجوزت ولا لسه زي ماانت 
نور:ناني 
ياسين:بنت عمك 
نور: انت عارف اني محبتش وملقتش الحب 
فااتجوزتها انا مش عايز اعيش وحيد وعايز اكون بيت صغير ويكون ليا عيله 
ياسين:ربنا يكرمك ي صاحبي 
وانت بقي بتشتغل اي 
ياسين: والله كنت شغال في شركه 
Ys group
بس انهارت وبقيت عواطلي 
نور :عوطلي وشركه اخوك موجوده 
انت من النهارده حاتشتغل معايا 
حط المرتب الي عايزه وحاعملك اوضه مكتب جمبي 
ياسين:انا مش جمايل انا حادور علي شغل برا 
نور: ياسين انت حاتشتغل وبعدين انت مدير صعب جدا في التعامل 
يلا ي صاحبي من بكرا تستلم وظيفتك ومكتبك 
احتضنه نور الدين بحب بينما كان ياسين ينظر لصوره نور المعلقه في المكتب  ويحادث نفسه 
ياسين  : حادمرك يا نور زي ما دمرت شركتي 
&_______________________&
اليوم التالي ……
…………….. 
في شركه نور الدين 
………. 
دخل ياسين الي الشركه وقد استلم منصبه ومن هنا بدا انتقامه 
في مكتب نور الدين 
دخل ياسين المكتب لجلب بعض الاوراق وكان يعطي ظهره للباب
لم ينتبه الي ناني وهي تدخل وتحتضن ظهره من الخلف 
ناني: وحشتني ياروحي 
ابتسم ياسين لفعلتها ولكنه اراد ان يتسلا 
قبض ياسين علي ذراعها بقوه وجعلها تلتف وسقطت باحضانه لفعلته الجريئه 
اقترب منها وهو يقبلها بعنف قبله حقد وكيد ولكنه تعجب منها كيف تجارى قبلاته بل تبادله القبل ايضا 
سند جبهته علي جبهتها وتحدث بانفاس متقطعه 
ياسين:ياسين 
وانتي 
ناني:ناني 
Back ……… 
خرج من ذكرياته علي صوت ايه
تحدثت ايه
ايه: طلقني 
ياسين:انتي اتجننتي هو انت اتجوزتك اصلا 
ايه:قصدك اي 
ياسين:قصدي فكي ضفاير البنت الصغيره دي واعقلي 
راجل عايز يتجوز مراته حايتجوزها ازاي يعني 
ايه:اه ي حيوان 
قبض ياسين علي ذراعها بقوه متحدثا بغضب 
ياسين: حااسامحك ي قطه 
بس حريتك مني تمنها غالي ي بنت الصاوى 
وبعدين ع الاقل كارميني داانا دافع لابوكي كتير 
ايه ببكاء ابتعدت عنه 
ايه:انت عايز مني ااي 
عملت ااي اسود في حياتي عشان اتعاقب بيك 
انت ااي بجم 
مبتفهمش 
طلقني يااخي حرام عليك انت متجوز وعندك طفله تقبل ان حد يعمل كداا في بنتك 
ياسين بغضب:مااهو تديني الي عايزه بالرضا احسن مااخده بالغصب 
تركها ياسين وخرج من الغرفه 
&_______________________&
في السوبر ماركت 
……………… 
في المكتب 
تحدث هاشم بغضب 
هاشم:انتي مطروده 
منتهي ببكاء:ليه انا عملت اي 
هاشم:معملتيش حاجه بس انا مش فاضي كل يوم وجع دماغ دا عاكس دا مسك ايدى 
هنا منبه عليهم ميشغلوش غير رجاله بس عشان وجع الدماغ 
غير كدا لقيتك هنا واول يوم سببتي مشكله 
فاانتي مطروده 
منتهي ببكاء :بس انا معنديش مكان اشتغل فيه 
وخالي مش حايدخلني البيت لو فضلت من غير شغل 
هاشم:استغفر الله العظيم 
وانا مال اهلي 
روحي يلا من هناا 
خرجت منتهي من غرفه المكتب وذهبت الي خارج السوبر ماركت علي الرصيف تبكي علي ماجرى لهاا 
&___________________& 
بعد ساعه 
……… 
خرج هاشم من السوبر ماركت وصعد سيارته لكنه وجدها علي حالتها تبكي 
اخرج هاشم من جيبه بضعه ورقات ماليه فئه ١٠٠ جنيه وذهب اليها 
مد يده بالمال 
هاشم:خودى دوول .
رفضت منتهي يده بعنف وتحدثت بغرورو وانفه شامخه الراس 
منتهي: انا مش شحاته ي هاشم بيه 
انا مباخدش غير الفلوس الي بشتغل وبتعب بيها 
تركته منتهي لتذهب الي بيتها وهي لاتزال تبكي
لينك الواتباد فضلا تزودوا المشاهده فقط 
https://www.wattpad.com/1106689695?utm_source=android…
&___________________________&
في قصر نور الدين كامل 
………….. 
تناول الجميع العشاء حيث كانت اعين زين مرتكزه علي نوح البارده اعصابه وهو ياكل ويقول بعض الاحاديث المضحكه 
وكيف الكل يضحك الا صابرينا الدامعه اعينها 
صابرينا :انا كلت عن اذنكم 
لحقها زين وتحدثت 
زين:سفره دايمه ي نوح باشا 
خرج زين خلف صابرينا التي ذهبت للحديقه 
ردف  زين بكلمات النعي البسيطه 
زين:البقاء لله ي صابرينا 
صابرينا باعين دامعه كانت ستتكلم لكن صوت نوح منعها 
نوح: ونعم بالله ي زين باشا 
التفت زين لنوح وتحدث باابتسامه 
زين: يديك طوله العمر ي نوح باشا 
نوح:شرفت ي بيه 
تركتهم صابرينا ودخلت بينما عين نوح تاكلها 
زين :اي عجباك 
نوح:هو انا مش قلت شرفت ي بيه 
زين:بمعني 
نوح: يعني خلاص الي كان صاحبك مات 
عايز تزوره روحله القرافه 
متوجعش دماغنا 
شرفت 
زين: انت الي قتلته 
نوح:يوووووه داانت بني ادم زنان اوعا من سكتي 
&__________________________&
في غرفه منه 
………………..
كانت ترتدى قميص نوم ابيض شفاف من الدانتيل وتركت شعرها للعنان ووضعت بعض من لمسات الميك اب الرقيق تنتظر نوح زوجها 
…..بعد منتصف الليل ….  
دخل نوح  الغرفه وبيده زجاجه من النبيذ 
بينما كانت منه غاطه في النوم 
فتح نوح الزجاجه وسكب عليها بعض الشراب 
استيقظت من نومها بخضه لهذا الشراب كريه الرائحه 
منه:نوح ااي دااا 
نوح:اي ي مراتي الجميله خضيتك 
منه: نوح انت بتعمل ااي 
نوح:انا كنت بفكر ارش عليكي ميه نار 
اكرهك في شكلك بس قلت في عقاب احلا من كدا 
اخرج نوح صوره صابرينا من جيب الجاكيت الخاص به 
ووضعها في البرواز بجوار الفراش 
نوح:في واحده تانيه حااحطها علي الحيطه 
عشان لما توحشني اشوفها 
منه بدموع :بتحبها الحب دا كله 
نوح:لا 
مش بحبها 
بس دي الحاجه الوحيده الي تخص نور وانا لسه ماامتلكتهاش  
منه:يعني بتحبني 
نوح: انا مبحبش حد 
بس انا ممكن اعاملك كويس لو عقلتي ونفذتي الي حاطلبه منك 
منه:اي 
نوح:تخلي صابرينا توافق اتجوزها بعد مااطلقك 
وتعترفيلها بكدبك وتطلعيني الملاك الطاهر قدامها 
منه: وتتجوزوا وتختم النهايه بكدا 
مستحيل 
نوح:اهو المستحيل دا حايبقي ممكن 
وحااوريكي العذاب الوان
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!