Uncategorized

رواية دميتي الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم سهيلة سعيد ونورا

 رواية دميتي الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم سهيلة سعيد ونورا

رواية دميتي الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم سهيلة سعيد ونورا

رواية دميتي الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم سهيلة سعيد ونورا

( تبصله نورا ، يفضل باصصلها ، يفوق ع صوت كلاكس عربية ، يحود بسرعة تخبط فيه ، يرجع يبص للطريق وترجع هي مكانها ، ترجع تبصله ، تلاقيه باصص ل طريقه ، تفضل بصاله ، يبصلها ، تتوتر )
نورا ب توتر : ااا هو انت بقا هتشغلني ايه معاك ؟؟
منصور : انتي عاوزة تشتغلي ايه ؟
نورا : مش عارفة ????
منصور : انتي كنتي بتدرسي ايه ؟
نورا : كلية آداب 
منصور : وليه مكملتيش ؟!!!
( تسكت نورا )
نورا ب حزن : نصيب ????
منصور : طب مش عاوزة تكملي ؟
نورا : اكيد عاوزة طبعاً ????
منصور : خلاص فكك من حوار الشغل دلوقتي وهخليكي تكملي دراستك بس منزلي 
نورا ب فرحة : بجد ياريت ????
منصور : اعتبريه حصل 
نورا : ميرسي ي منصور ????
( يبصلها )
منصور : العفو ⁦????
( ييجي الليل ، هايدي نازلة م الشركة ، تفرمل عربية قدامها تخضها ، تلاقي فيها اسر ، يفتحلها الباب )
اسر : يلا 
هايدي : ي باشمهندس انا مش ………. 
اسر : اركبي طيب ونتكلم ف السكة عشان احنا ف الشارع كدة منظرنا مش لطيف قدام الشركة ????????‍♂
( هايدي تبص حواليها وبعدين تركب ، يمشي اسر )
اسر : هقعد اتحايل عليكي كتير عشان توافقي ????????‍♂
هايدي : والله انا م ينفع اروح معاك انا اسفة بجد 
اسر : خلصنا بقا متحبكيهاش ????
هايدي ب توتر : معلش نزلني بس ✋
اسر : لا مش هنزلك
( تتخض هايدي )
هايدي : يعني ايه مش هتنزلني ؟!!!!
اسر : يعني اهدي بقا وجو انك تتقلي عشان ادلق واتقدملك دة انا عاجنه وخابزه كويس مع غيرك كتير ف فكك يعني دي عشوة ف مطعم مش واخدك شقة مفروشة في ايه ????
هايدي : انا مش بمثل ع فكرة ولو سمحت نزلي مش عاوزة انا حرة ي اخي ????
( يفرمل اسر مرة واحدة يخضها )
اسر : مصممة تعيشي الدور دة يعني ؟
( تفتح هايدي باب العربية ، ميفتحش ، تتوتر )
هايدي : افتحلي الباب طيب ????
اسر : تؤ ????
هايدي ب انفعال : بطل رخامة وافتحوا ????
اسر : رخامة !!!!!!
هايدي ب ندم : انا اسفة معلش ????????‍♀ افتحلي لو سمحت ????
اسر : رخامة ب رخامة بقا ????????‍♂
( يمسك دماغها ويبوسها غصب عنها ، الساعة ١٢ ونص بالليل ، نورا ف أوضتها وأية وانچي مشغلين اغاني وعمالين يرقصوا ويتنططوا ، تكح انچي )
انجي : ااه .. احيه يخربيتكم .. مش قادرة روحي هتطلع ????✋
( يقعدوا ع السرير )
نورا : هههههه انتي خرعة كدة ليه ????
انجي : لا انتي الي متعودة ع الهبل دة شكلك ????
نورا : اهاا كنت بتجنن كدة انا ومايا .. بس من زمان الكلام دة .. بقالي كتير معملتش كدة ????????
انجي : امممم 
أية : كويس أن مافيش حد ف البيت يسمع اغاني الكفار دي ????
نورا : هههههه ايوة ???? صحيح هو عمي وطنط هالة كانوا رايحين فين ؟؟
انجي : البلد بيزورا جدي والباقي سهرانين ف الشغل شكلهم بايتين برة انهاردة ????
نورا : اهاااا .. اوكي دوكي .. يلا قوموا ????
انجي : لا قبل م نقوم روحي هاتيلي كباية ماية قبل م اتوفى دلوقتي ⁦☝⁩
نورا : هههههه حاضر ????
( تنزل نورا جري ع تحت حافية ، تدخل المطبخ ، تملى كباية ماية ع آخرها وتطلع بيها م المطبخ ، تدلق الماية وتتزحلق فيها وفجأة تلاقي الي مسكها من وسطها قبل م تقع )
منصور : حاسبي ????
( تفضل بصالة مخضوضة دة جه منين )
نورا ب توتر : اااا .. انت جيت امتى ????
منصور : حالاً 
( يعدلها ويسيبها )
نورا : اه ????
( عند اسر )
هايدي ب صريخ : اوعاااا ????
( تضرب فيه وتصرخ )
اسر : بس بس اسكتي خلاص اهدي ✋
هايدي ب صريخ : افتح الباااااااب 
( يفتحلها الباب ، تنزل م العربية تجري وتعيط ، تمسك الفون وتتصل ب منصور ، عند منصور ، يرن فونه ، يكنسل عليها )
منصور : كنتي بتجري ليه ؟!!!
نورا : كنت بجيب ماية ل انچي بس ????
منصور : طب انا مش قلت قبل كدة متخرجيش من اوضتك باللبس دة ؟
( تنتبه نورا ل لبسها ، لابسة بيجامة نوم هوت شورت وبادي لونهم ازرق ، تتوتر )
نورا : مهي .. انچي قالت انكم ممكن تباتوا برة عشان مشغولين ????
منصور : قالت ممكن .. مقالتش اكيد 
نورا : اسفة طيب ????
( يدخل ساجد )
اسر : سلامو عليكم ✋ 
( تتوتر نورا اكتر من لبسها ، يشدها منصور من دراعها بسرعة يوقفها قصاده م الناحية التانية عشان ساجد ميشفهاش )
منصور : ساجد اطلع برة 
ساجد ب استغراب : برة فين ؟؟
منصور : برة البيت دلوقتي 
ساجد : في حاجة ولا ايه ؟!!!!!
( ساجد مش شايف نورا لان منصور واقف قصادها مداريها )
منصور : أنجززز ????
ساجد : طااايب ????
( يطلع ساجد برة الڤيلا  )
منصور : جري ع فوق ????????
نورا : حاضر ????
( تجري نورا ع فوق ، تدخل للبنات )
انجي : كل دة بتجيبي كباية ماية ؟!!!!
نورا : منصور وساجد جم 
أية : احييه وشافوكي كدة ????
نورا : لا منصور دراني ????
انجي : واتهزقتي طبعاً ????
نورا : كنت متوقعة كدة بس الحمدلله عدت ع خير ????
أية : ايدااااا متهزقتيش ????
نورا : لأ ???? طرد ساجد وقالي اجري ع فوق ????
البنات : هههههههه ????
أية : هادي منصور اليومين دول معاكي ????
نورا : أوري ي ارارة اوري ????????‍♀????
الكل : هههههههه ????
أية : هروح انام عشان ورايا تمارين كتير بكرة 
انجي : وانا كمان ورايا شغل تصبحي ع خير 
نورا : وانتي بخير 
( يروحوا البنات يناموا ، تنام نورا ع سريرها بتفتكر موقفها مع منصور لما سندها قبل م تقع وانه متعصبش عليها ، تنام وهي مبتسمة ، منصور طالع اوضته ، يرن الفون )
منصور : ايوة ي هايدي في ايه ؟؟
هايدي ب عياط : عاوزة اتكلم مع حضرتك ضروري ????
منصور ب استغراب : انتي بتعيطي ؟!!!!
هايدي : انا مش جاية الشغل تاني .. بكرة استقالتي هتبقا عندك ✋????
منصور : اهدي وقوليلي في ايه طيب حد ضايقك ف الشركة ؟؟؟
( تحكيله )
منصور ب صدمة : اسر عمل كدة !!!!!!
هايدي : والله م بكدب عليك صدقني ????
منصور : طب اهدي طيب مصدقك بس شغلك تجيه زي م انتي وانا هنقلك مكان تاني 
هايدي : بس ………… 
منصور : متخافيش وعد مني اسر مش هيتعرضلك تاني وانا هتصرف معاه 
هايدي : اوك ????????
منصور : انا اسف ي هايدي حقك عليا انا ????
هايدي : حضرتك ملكش زنب مافيش حاجة ????
منصور : والله م هسيبوا هجيبلك حقك حتى لو اخويا عشان انا عندي زيك ومش هسمح لحد يمسهم ب حاجة وحشة ولا انتي كمان 
هايدي ب عياط : عارفة والله .. عشان كدة حضرتك اول واحد كلمته ????
منصور : عاوزك تهدي بس وتبطلي عياط عشان تعرفي تروحي انتى روحتى ولا لسة ؟
هايدي : ف الشارع مروحة اهو 
منصور : طيب اخلي السواق يجيلك يروحك ولا اجيلك انا ؟؟
هايدي : لا انا هديت والله وبقيت كويسة هعرف اروح متشكرة ل حضرتك اوي 
منصور : ماشي ي هايدي .. سلام ????
( يقفل منصور ويتصل ب اسر )
اسر : الو 
منصور ب عصبية : انت فين يلا ؟؟؟
( يتخض اسر )
اسر : ااا انا قدام البيت اهو !!! 
منصور : طب ادخلي ي باشا 
( يقفل منصور ف وشه )
اسر : ي بنت الجزمة قولتيله ????
( يركن اسر وينزل م العربية ، يدخل البيت ، منصور ف اوضته واقف ف البلكونة ع اخره ، يخبط الباب ويدخل اسر )
اسر : كنت عاوز حاجة ؟؟
يتبع..
لقراءة الحلقة التاسعة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حمزة للكاتبة ميمي عوالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى