Uncategorized

رواية ملاكي الفصل الثامن عشر 18 بقلم نيللي ياسر

 رواية ملاكي الفصل الثامن عشر 18 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل الثامن عشر 18 بقلم نيللي ياسر

رواية ملاكي الفصل الثامن عشر 18 بقلم نيللي ياسر

….     ” عند حازم واميره”
حازم: اميره..احنا وصلنا انتي نمتي
اميره بنوم: لا..لا صحيت خلاص
حازم: طيب يلا وصلنا
اميره بنعاس: يلا
   ” دخل اميره وحازم الشركه وحازم دخل مكتبه واميره برضو قعدت علي مكتبها”
نادين بدلع: لو سمحتي يا .. انتي اسمك ايه
اميره برفع حاجب: أسمي اميره..مين حضرتك
نادين بتكبر: انا نادين رفعت..خطيبه حازم
…..    ” عند مصطفى”
مصطفى بصدمه: اخوكي…طب إزاي
كارلا: انا أسفه بس مش هقدر احكيلك حاجه كل اللي اقدر اقوله اني كنت مسافره ورجعت
مصطفى: انا هحترم قرارك بس الموضوع يهمني
كارلا بعدم فهم: يهمك ازاي..انت تعرفه اصلا؟!
مصطفى: ايوه أعرفه
كارلا: ازاي
مصطفى: مش هقدر احكيلك
كارلا بضحك: انت بتردهالي
مصطفى بضحك: حاجه زي كده..هههه
كارلا: طب انا عايزه أخرج
مصطفى: لايه أنتي لسه تعبانه
كارلا قربت منه: علشان انا مش معايا فلوس حق الاقامه فهمت..ف نلحق نهرب علشان شكلك انت كمان مفلس
    ” مصطفى ضحك بصوت عالي وكارلا بصت ليه بأعجاب”
مصطفى: انا مش مصدق انك راجعه من بره..شكلك من فيصل يا بت
كارلا: مين فيصل دي؟!
مصطفى: خاص مش مهم..( قام وقف وبيعدل القميص) انا ابقي مصطفى ال..( سكت) مصطفى صاحب المستشفى دي 
كارلا: بجد!!
مصطفى: امم
كارلا: طب حيث كده بقي هاتلي اكل أنا مريضه
مصطفى: يخربيتك فصلتيني
كارلا: والله بتكلم جد .. انا جعانه يا اسطاا
مصطفى: اسطااا…طيب هخرج اجيبلك اكل 
كارلا: تمم
  ” كارلا السويدي’ اخت ادهم بس ادهم ميعرفش..هي بيضاء وعنيها لبني هادي جداً وطويله بس مش طول مصطفى خالص جسمها حلو .. وشعرها قصير واصفر طبيعي”
…. “عند تامر”
  ( تامر قاعد مع صاحبه اسمه عمرو)
عمرو: أنساها بقي
تامر بغضب: مستحيل أنساها
عمرو: بس هي اتجوزت
تامر: ايه..انت بتخرف
عمرو: انت طلبت مني اعرف هي فين .. وانا عرفت انها اتجوزت ادهم السويدي بذات نفسه..وجدتها خرجت من المستشفى..وهي حالياً فوق في شقتها
‘ تامر كسر الكوبايه اللي في أيده وبدأ يصرخ وطلع لزينب’
…..   ” عند ملاك”
ملاك: اه يا ربي يعني هو قبل ما يمشي يفتح الباب بتاع الاوض ما عادا الأوضه دي..عايز يتعبني يعني
ملاك بتفكر: بس اشمعنا الاوضه دي .. اكيد فيها سر
ملاك: ممكن يكون حاطط فيها آثار..أو مخدرات..يالهوي ده اكيد ..اكيد مجرم
ملاك: ده قرب يجي..لما الحق أخلص بقي
….” عند اميره”
اميره بغضب: نعم..يا روح امك
نادين بعصبية: انتي مجنونه إزاي تتكلمي معايا كده
اميره: انا ابقي مجنونه لو سبتك عايشه بعد كلامك ده
   ” ومسكت شعرها تمسح بيه الأرض والبنت بتصرخ من الوجع وحازم سمع الدوشه وخرج “
حازم: ايه الدوشه دي الوا….
حازم جري علي اميره: اميره..سبيها يا اميره مينفعش كده
  ” لسه بتضربها وحازم بيحاول يبعدها بس مفيش فايده”
حازم: يا اميره..يا بنتي حرام عليكي…طييييييب
   ” حازم شالها من ضهرها ودخلها مكتبه وقفل الباب”
حازم: يخربيتك وسطي اتكسر..
اميره: والله ما هسيبها انت متعرفش قالت ايه
حازم بفضول: قالت ايه..
اميره راحت ع الباب: بتقولي أنها خطيبتك
حازم: ايوه ما دي تبقي نادين..
  ” اميره لفت ليه وبصتله بغضب وبتقرب منه”
اميره وهي بتقرب: و يا تري مين نادين دي
حازم بيبعد: دي…دي..دي تبقي بنت صاحبه بابا
اميره: اه.. وبعدين
حازم: طب أرجوكي اقعدي وانا هفهمك
اميره قعدت: فهمني
حازم: دي تبقي بنت صاحب بابا بس هي بتحبني..انا الصراحه واد مز..وبتعاكس..وعلشان كده البت وقعت في دباديبي..بس انا مش بحبها..ولما قولتلها كده جالها حاله نفسيه وتعبت وأبوها خادها وسافر ومنعرفش عنهم حاجه من سنتين بس من الواضح أنها رجعت دلوقتي..وجت تسلم عليا
  ” اميره مسكته من رقابته وهو قاعد علي الكرسي ولسه هتتكلم حازم زقها علي الحيطه وبقي نفسه في نفسها”
حازم: كنتي عايزه تقولي حاجه
اميره بتوهان: أن..انا…ل..لا خالص
حازم: انا قولت كده برضو
( بس الباب اتفتح وكانت نادين وحازم بعد عن أميره)
نادين بغيظ: انا برضو قولت أنها سكرتيره من بتوعك الزباله
  ” حازم ضربها بالقلم علشان كلامها واميره كرامتها وجعتها وبتعيط اوي وحازم اتكلم بغضب وصوت جهوري”
حازم: أميره خط احمررررر..محدش يقدر يقول عليها كلمه واحده تزعلها واللي يعمل كده همسحو من علي وش الأرض
نادين بعصبية: أنت بتضربني علشان واحده اخرك معاها ليله..
   ” حازم ضربها بالقلم لتاني مره”
حازم: لتاني مره تغلطي وأنا مش هعدي الموضوع ده
  ” حازم مسكها من شعرها وخرج بيها قدام الكل واتكلم بصوت جهوري ويخوف ومنظره..يرعب!!”
حازم بغضب: البت دي متدخلش الشركه تاني وحد يطلب البوليس ويقول انها سرقت مني ساعه الماظ..يلاااا
نادين بخوف: لا..لا والنبي يا حازم انا مينفعش يحصلي كده
حازم بجمود: يبقي تعتذري ل أميره
نادين بعصبية: انا نادين رفعت أعتذر لسكرتيره
حازم: طب اتصل بالبوليس ياعم عبده
نادين: لا.. خلاص انا هعتذر
حازم بصوت عالي: اميررررررررررررره
اميره بدموع: ن..نعم
حازم: نادين عايزه تقولك حاجه ( بص ل نادين)
نادين بضيق: انا..انا… أسفه
حازم: علي صوتك يا بت
نادين: انا اسفه يا اميره
اميره بخنقه: عن أذنك يا مستر حازم
حازم مسك اديها: استني يا أميره
  ” حازم ساب نادين وحضن اميره وبعدين بعدها عنه واتكلم”
حازم: اميره من النهارده تبقي خطيبتي يعني بتاعتي واي حد عارف مين هو حازم كامل..هيعرف انا هعمل ايه في اي حد يجي جمب حاجه بتاعتي… مفهوم ( مسك ايد اميره ومشي)
  ( كل ده حصل قدام ادهم اللي بيتفرج علي حازم من فوق وهو مبتسم علي حب حازم ل أميره وافتكر ملاك..اتحرك بسرعه وخد شنطته ومشي بسرعه علشان يشوف عملت ايه)
….  ” عند مصطفى”
مصطفى: الاكل يا كارلا
كارلا: ميرسي يا دكتور مصطفى
مصطفى: ايه..ايه سمعيني كده قولتي ايه
كارلا بتوتر: قولت ميرسي
مصطفى: بعد ميرسي
كارلا: يا دكتور مص..
مصطفى بضحك: هي دكتور دي..انا أسمي مصطفى ولا انتي بعد ما عرفتي..أن انا صاحب المستشفى هتقوليلي يا دكتور
كارلا بضحك علي طريقته: الصراحه اه..بس لو مش عاجبك انا أصلا كنت عايزه اقولك يا صاصا
مصطفى: لا مش للدرجه دي انا برضو ليا أسمي..بصي قوليلي يا دكتور مصطفى وانا هقولك يا صاصا عادي
  ” ضحكو هما الاتنين ومن الواضح أن صاحبنا بدأ يحب♥️”
….  ” عند زينب”
تامر: تك..تك..تك..تك..تك ( بيخبط جامد يعني ????)
زينب: ايو..في ايه.. تامر!!
تامر ببكاء: هي..هي ملاك اتجوزت
زينب: انت عرفت منين
تامر بغضب: ارجوكي ردي عليا
زينب بهدوء: اه يا تامر اتجوزت
تامر بصراخ: ازااااااااااي..دي بتاعتي اناااا
زينب بهدوء: ادخل يا حازم
   ( حازم دخل قعد وزينب قعدت جنبه وبتطبطب عليه)
زينب: ربنا يا حبيبي قال( وعسي أن تكرهوا شيآ وهو خير لكم) يعني ايه بقي الكلام ده..يعني اكيد ملاك لو اتجوزتها مش هتبقي خير ليك..ايوه ملاك طيبه وكل حاجه بس ممكن لو كنت اتجوزتها تكون معاك واحده تانيه خالص..ما هو ربنا مش هيحرمك من حاجه بتحبها إلا لو الحاجه دي تضرك..ممكن ربنا يكون بعد عنك ملاك علشان واحده تانيه تقرب وتاخد قلبك..
حازم ببكاء: بس انا عايزها هي..
زينب: مش كل حاجه نعوزها بناخدها..يعني مثلاً ممكن تكون عايز لبس معين هو حلو وكل حاجه بس مش هيليق عليك.. كذلك ملاك..ممكن انت عايزها بس مش هتكون مبسوط معاها أو العكس..ربنا لما بيحرمنا من حاجه بيدينا قصادها حاجه مكأفأه بس احنا نصبر وهتشوف خير كتير أوي
حازم: إزاي بس يا زوزو
زينب: في مقوله بتقول ( نهايه الصبر جبر) يعني لو صبرت علي ابتلاء أو اختبار معين ربنا ابتلاك بيه ربنا هيرزقك بخير كتير اوي علي صبرك ده وهيجبر بخاطرك وده اللي اسمه( المكأفأه)♥️
حازم بيمسح دموعه: انا هسافر يا زينب ومش هرجع تاني
زينب: لو ده هيريحك ف ربنا معاك يا أبني
حازم بيحضنها: هتوحشيني اوي يا زوزو
زينب: وانت كمان والله..ربنا يعلم معزتك عندي 
حازم: انا همشي دلوقتي ( رايح بيته لسه مش مسافر????)
زينب: اتفضل يا حبيبي
….. ” عند ملاك”
  ” ملاك خلصت الشقه وحاولت تعمل اكل كتير وفشلت ودلوقتي هي حطه مكرونه بتتسلق ودخلت خدت دش وجت تفتح الدولاب تشوف لبس لقت لبس عرسان بس????????”
ملاك: يا نهار اسود..طب انا هلبس ايه دلوقتي..دي هدومي اتبلت
  ( سمعت صوت باب الڤيلا بيتفتح عرفت أن ادهم جيه ولبست اي حاجه)
ادهم: تك..تك
ملاك: ثانيه واحده بغير
ادهم: وده مبرر يخليكي تقفلي الباب دي اوضتي علي فكره
ملاك: انت عبيط اغير والباب مفتوح يعني
ادهم: أولا متغلطيش.. ثانياً دي مش اوضتك اصلا
  ” ملاك فتحت الباب وكانت لابسه ترنج لبني بتاع ادهم ولابسه الطقيه بتاعت الترنج وادهم اتصدم”
ادهم وهو بيمسكها من الترنج: انتي عندك حد متخلف في العيله .. سؤال عندك خال اهطل أو عمه عبيطه
ملاك: لا والله
ادهم: يبقي تلبسي لبسي لايه
ملاك: اسمعني..اصل..اصل
ادهم: اصل ايه
ملاك: لا مش هقدر أقول..وانت بتغير هدومك افتح دولابي وشوف انت بقي
ادهم: ماشي روحي شوفي الأكل بقي
ملاك: ماشي
  ( ادهم غير هدومه وفتح دولاب ملاك وضحك علي كسوفها أنها تقوله أن في لبس عروسه وكده بس سمعها وهي بتصرخ تحت نزل يجري عليها وكانت ملاك وهي بتصفي المكرونه نزل علي أيديها شويه مايه سخنه)
ادهم: في ايه يا ملاك
ملاك: المايه جت علي ايدي
  ( ادهم شالها وقعدها علي المطبخ وجاب كريم حطه علي اديها وهي بصاله وساكته ولسه هينزلها..الباب خبط)
ادهم: خليكي هنا هشوف مين
ملاك: ( هزت رأسها بمعني حاضر)
ادهم بصدمه: جمال..انت بتعمل ايه هنا
جمال: انا****
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المسمومة للكاتبة كوكي سامح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!