روايات

رواية بنت الأسد الفصل السادس عشر 16 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل السادس عشر 16 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء السادس عشر

رواية بنت الأسد البارت السادس عشر

رواية بنت الأسد الحلقة السادسة عشر

ملاك صحيت من النوم

اسد بحنيه: صباح الجمال 💖

ملاك بخجل: صباح الخير

اسد: ملاكي النهارده عامل اي

ملاك برقه: كويسه

اسد بحب: طيب ممكن ماترحيش في اي مكان غير لما تعرفيني

ملاك بدموع: والله وحشوني اوي يا اسد

 

 

 

 

 

اسد وقد خفق قلبه: طيب ياقلبي عرفني بس وروحي في الحته الي انتي عوزاها

ملاك برقه: حاضر وكملت بحزن بس انت اصلٱ مش فاضلي

اسد بحزن: اسف ياقلبي عندي شغل والله

ملاك: طيب

بعد شويه

ملاك برقه: اسد

اسد بعشق: عيونه

ملاك بخجل: ممكن النهارده بلاش شغل وتخليك معايا

اسد بهدوء: بس كده ملاكي بس يامر وانا انفذ

 

 

 

 

 

ملاك بسعاده: بجد انا هقوم البس

(بجد احسن حاجه انك تلقي حد يعوضك عن كل التعب الي تعبته والي شوفته بجد عوض ربنا جميل)

___________

ميرا: الو

يوسف بنوم: ايوا ياميرا خير في حاجه

ميرا: لا مافيش حاجه بس لقيت نفسي زهقانه قولت اكلمك

يوسف: ميرا حببتي انتي عارفه الساعه كام

ميرا: هوا انا عشان اكلمك لازم ابص في الساعه

 

 

 

 

 

يوسف: لا ياقلبي انتي تكلمني في اي وقت

ميرا: طيب يلا قوم البس

يوسف: البس؟ ليه

ميرا: عشان انا بجد عوزه اخرج

يوسف: طيب خليها بكره لما نصحا

ميرا بتذمر: لا دلوقتي

يوسف: يابنتي حرام عليكي روحي نامي وبكره نشوف الموضوع ده

ميرا بزعل: كده اخرج لوحدي يعني

 

 

 

 

 

يوسف: وحيات امك ده ازاي يعني

ميرا بخبث: ما انت مش عوز تخرج معايا اهو

يوسف بقله حيله: امري لله خمس دقايق وهكون عندك لو اتاخرتي دقيقه واحده مافيش خروج وتقلي كويس عشان الجو برد احنا في الشتا

ميرا بحب: حاضر مستنياك وقفلت

يوسف: ياربي علي الجنان ده حد يخرج في الجو ده

وقام لبس ونازل ملاك شافته

ملاك بمرح: اي ياجوه رايح فين دلوقتي

 

 

 

 

يوسف: عوزه اي انتي كمان

ملاك ببرأه: مش عوزه انا بسالك

يوسف: خارج مع ميرا

ملاك بترجي: خدني معاك وحيات ابوك

يوسف: هي جت عليكي اطلعي البسي وقولي لاسد انك معايا عشان مش ناقص اخد علقه

ملاك بضحك: حاضر وطلعت

(ما اجمل الجنان في الحب وان تلقي من يشارك هذا الجنان بكل حب)

__________

 

 

 

 

ساره: وبعدين

حور بثقه: لازم يكون عندك صبر عشان تعرفي انهي وقت تقدري تضربي فيه وتكون ضربتك ناجحه

هايدي: بس هما مش هيستو علينا اكتر من كده

حور ببرود: مش هيقدرو يعملو حاجه لازم الاول نخرج بره مصر وبعد كده يتصرفو معانا

يارا: واحنا هنقعد لما يخرجونا

حور بسخريه: لا بس مستنيه الوقت المناسب

هايدي: حور هوا انتي اي حكايتك

حزر بغموض: انا حور وشهرتي (الكبرى) ده الي مسموح انك تعرفيه عني

هايدي بخوف: طيب

 

 

 

 

 

ساره بفضول: ليه الكبرى

حور بسخريه: عشان ده واشارت علي ضهرها ورفعت التيشرت وكان يوجد وشم كبير بطول ضهرها علي هيئه الكبرى

يارا: وااااو عملتيه ازاي ده

حور ببرود: اظن مش لازم تعرفو

______________

ملاك دخلت عند اسد وهوا نايم

ملاك برقه: اسد اسد

اسد بنوم: امممم

ملام بتترد: اسد انا خارجه مع جوه

 

 

 

 

اسد بنوم: لا روحي نامى

ملاك بترجي: بليز خليني اروح

اسد قام قعد: انتي عارفه الساعه كام انتي مجنونه عوزه تخرجي دلوقتي

ملاك: في اي انا مش خارجه لوحدي جوه معايا

اسد بغيره: قولت لا

ملاك بترجي: طيب تعالا انت معايا

اسد: ملاك بكره ابقا اخرجك

ملاك بتذمر: لا انا عوزه اخرج دلوقتي

 

 

 

 

اسد: طيب هقوم البس

ملاك: حبيبي يا ابو الاسود والله هستناك تحت

اسد بضحك: دلوقتي بقيت حبيبك

اسد لبس ونزل

اسد: في حد يخرج دلوقتي الله يحرقك

يوسف بضحك: انا مالي البنات دول عليهم افكار ياجدع

ملاك بضحك: والله احسن حاجه الخروج بالليل في الشتا حاجه كده ممتعه

اسد: ممتعه طب يلا ياختي

 

 

 

 

 

وخرجو

فُعَـلَتُ بّـيّ كَلَ هِذٌآ وُآنٌتُ تُحًـبّـنٌيّ فُمِـآذٌآ .. ؟؟ لَوُ كَنٌتُ تُكَرَهِنٌيّ

___________

دينا: انا مش عارفه احنا هنفضل كده لحد امتا

سالم: دنيا اهدي انا عوز وقت مناسب

دينا: وكل ده ماجش الوقت المناسب

سالم: انا الي اقول امتا الوقت المناسب انتي سامعه

دنيا بضيق: سامعه

 

 

 

 

 

سالم: بس انتي بس خليكي في الشركه شويه لحد ما اسد يوثق فيكي تمامٱ وبعد كده نضرب ضربتنا

_____________

يوسف: ميرا يلا انزلي

ميرا نزلت

ملاك: ميرو وحشتني

ميرا: وانتي كمان يالوكا

يوسف: يلا اركبي

ميرا: لا انتو انزلو

اسد برفع حاجب: ليه

 

 

 

 

ميرا: هنمشي مش عوزه اركب انا العربيه

حور بتصفيق: الله عليك والله يابنتي انا كمان مش عوزه ونزلت

اسد: يوسف لم البت دي احسن اضربكم انتو الاتنين

يوسف بضحك: بس يابابا مالكش دعوه بيها

يوسف واسد نزلو ومشيو وكل واحد ماشي وحاطط ايدو في جيبه وحببته ماشيه جنبه ومتشعله في دراعو

ملاك برقه: اسد عوزه اشرب قهوه

اسد بحب: عيوني

(خدوني معاكم والنبي 🥹😂)

وجابو لكل واحد قهوه ووقفو علي البحر وكان يوم ماحصلش

ميرا: بجد ده احلي يوم في حياتي كلها

 

 

 

 

يوسف بغمزه: ومش اخر يوم

ملاك: اه والله عندك حق ده يوم حلو اوي

اسد بحب : اهم حاجه تكوني مبسوطه

ملاك: جدٱ

ميرا: طب يلا نجيب ايس كريم

اسد: في التلج ده

ملاك بسعاده مثل الاطفال: ايوا ده هيبقا جميل جداً

يوسف: خلاص يا اسد خليهم يعملو كل الي هما عوزنه

اسد كان هيعترض وبص لملاك ولكن ملاك نظرت له بعيون القطط

اسد: يخربيت النظره دي بتضعفني

يوسف بضحك: عشان توافق علي كل طلبتها

واسد فونه رن

 

 

 

 

 

_____________

اسد: برنس

: ~~~

اسد: انت بتراقبني ولا اي

: ~~~

اسد: لا بلاش دي

: ~~~

اسد بضحك: طيب تعالا اسهر معانا

: ~~~

اسد: ياعم انت مكبر الموضوع اوي

: ~~~

اسد: طب ما انا اهو وعايش حياتي عادي

: ~~~

 

 

 

 

 

اسد: طيب

“لاَ إريِدٌ انْ اشَھدٌ غيِابكَ ، اريِدُ انْ اغَيِب مَعهَ..!”☺️♥

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!