Uncategorized

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثامن عشر 18 بقلم أسما محمود

 رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثامن عشر 18 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثامن عشر 18 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثامن عشر 18 بقلم أسما محمود

واول ما فتح الباب اتفاجاؤ ان روح مرميه في الارض وفاقدة الوعي ووشها اصفر جدا 
سليم/سارة بسرعه هاتي بريفيوم بسرعه
وشالها سليم ودخلها اوضه سارة وبداء يفوق فيها وجابت سارة البريفيوم وبيحاولو يفوقو روح 
ام سارة/متخفش يبني دة بسبب الحمل طبيعي يعني وهي شكلها ضعيفه 
سليم/الحمدلله بتفوق اهي 
سارة/الحمدلله هي انهاردة ضغطت علي اعصابها انهاردة جدا ومع الحمل تعبت 
ام سارة/ سارة بسرعه اعمللها كوباية لبن عشان تسند نفسها بيها دى اتنين دلوقتي 
سليم/لا متعمليش حاجه احنا هنمشي دلوقتي تعبناكو معانا جدا انهاردة 
ام سارة/ والله ابدا تمشو فين وهي تعبانه كدة دى تتعب اكتر لو خرجت انتو هتباتو هنا انهاردة البيت بيتكو 
سليم/بس كدة هنتعبكو اكتر ودى اوضه سارة مينفعش احنا هنمشي 
ام سارة/ الاوض كتير يبني ومفيش تعب ابدا انتو زى ولادى وانت زى زين ابني الله يرحمو هجبلك هدوم من عندو تغير انت نفس مقاسو تقريبا وروح هتلبس من عند سارة 
سليم/ربنا يرحمو هما اتوفاه ازاي 
ام سارة/ الله يجازى اللي كان السبب حادثه كان مسافر في شغل 
سليم/انا زي زين طبعا اي حاجه احتاجتيها متتردديش اطلبيها علي طول 
ام سارة/ ربنا يحميك لشبابك يبني عند اذنك اجبلك الهدوم 
سارة/اتفضل يدكتور اللبن اهو لروح 
سليم/شكرا جدا يسارة مش عارف اقولك اي بجد 
سارة/حضرتك زى اخويا الكبير وروح اختي فا مفيش اي شكر بين الاخوات 
سليم/اكيد طبعا 
ام سارة/ اتفضل يبني الهدوم اهي ويارب تيجي مقاسك يلا يا سارة 
وخرجو برة وسليم قعد جمب روح وبيحسس علي وشها كانت سخنه جدا اتوتر جدا ومش عارف يعمل اي 
خرج ندة علي ام سارة 
ام سارة/ خير يبني محتاج حاجه 
سليم/ روح سخنه جدا وبتعرق جامد 
دخلت ام سارة هي وسارة وسليم وكانت روح سخنه جدا ووشها اصفر 
ام سارة/ سارة هاتي بسرعه ماية بتلج 
سليم/هنزل اشوف دكتور بسرعه 
ام سارة/ مش انت دكتور اكشف عليها 
سليم /اة صح طب هنزل اجيب الادوية اللازمه وجي بسرعه ونزل سليم وجاب الادويه اللازمه 
ام سارة/ بقت كويسه اهو يبني متخفش 
سليم/ الحمدلله سارة تعالي اسنديها عشان اديها الحقنه دى 
سارة/ حاضر يدكتور 
روح بصوت ضعيف/لا حقنه لا بخاف حقنه لا يسليم 
سليم/متخفيش يحبيبتي مش هتحسي بحاجه يلا يا سارة 
وداها حقنه وروح بتروح في النوم تاني 
سليم/اتفضلي يطنط ارتاحي  بقا انا عارف ان تعبناكو اوى انهاردة 
ام سارة/ دى روح دي بنتي وزي ما قولتلك انت زي زين فا فين التعب دة انا هروح اوضتي ولو احتاجت حاجه نادى عليا انا صحيه 
سليم/حاضر يا ماما تسمحيلي طبعا اقولك يا ماما ولا اي 
ام سارة بفرحه/  طبعا قولي ياماما ربنا يهدي سركو يبني تصبح على خير يلا يا سارة 
وغير سليم لابسو ونام جمب روح وخدها في حضنو وكل شوية ينام ويصحي يشوفها سخنت تاني ولا كويسه 
في الصباح صحيت روح ولاقت نفسها في حضن سليم بداءت تقوم ولكن مش عارفه لحد ما حس سليم وصحي 
سليم بخضه /روح انتي كويسه حاسه بحاجه ها قولي 
روح/انا كويسه مفيش حاجة بس ازاي تنيمني في حضنك 
سليم/ روح انا مستحملك من امبارح وانتي مش عارفه الحقيقه 
روح/ وانا مش عاوزة اعرف الحقيقه ووديني عند جدي 
سليم/انتي هترجعي معايا البيت فاهمه ومتعليش صوتك عليا مش هفكرك انا مين 
روح بتريقه/انا سليم الجارحي وديني بقا عند جدي 
سليم/روح متعصبنيش ويلا اللبسي عشان نمشي 
ودخلت ام سارة علي صوتهم/في اي يحبيبي اهدو كلو بيتحل اهدي ياروح عشان اللي في بطنك 
روح بعياط/عاوزة اروح عند جدو 
سليم/خلاص ياروح اسكتي 
روح/ هتوديني عند جدي 
بقلم اسما محمود 
روح بعياط اكتر /لا انا عاوزة جدو 
ام سارة/ خدت روح في حضنها خلاص يبنتي اهدي واسمعي كلام جوزك 
روح/انا عاوزة جدو 
ام سارة/ روحي دلوقتي معاه وبعد كدة هيوديكي عند جدك  صح ياسليم 
سليم/ايوة طبعا بس نروح البيت نغير ونلبس هدوم كويسه بدل ما نروح مبهدلين كدة 
روح بداءت تقتنع شوية /حاضر هروح معاه 
ام سارة /ايوة كدا  ربنا يصلح ما بينكو 
سليم/يلا يروح 
وسلمو علي ام سارة وسارة ونزلو ركبو العربيه وطول الطريق ساكتين 
سليم/احنا هنتابع الحمل مع دكتور كويس جدا اعرفو شخصيا وهنرحلو انهاردة كمان ساعه 
روح/مش هروح والاحسن انت في حالك وانا في حالي وانا هروح لدكتور اعرفو 
سليم/متعصبنيش انا كل دة ساكتلك عشان انتي مش قد سليم الجارحي فاهمه 
خافت روح منو وسكتت ووصلو عند البيت ودخلو الشقه 
سليم/اجهزى عشان هنروح للدكتور دلوقتي 
دخلت روح اوضتها في صمت وخدت شاور وجهزت وسليم جهز بردو 
ونزلو وطول الطريق ساكتين ووصلو عند الدكتور 
السكرتيرة/اهلا دكتور سليم نورتنا 
سليم/شكرا جدا الدكتور موجود 
السكرتيرة/اه طبعا دا في انتظارك 
ودخلو عند الدكتور وكشف علي روح 
الدكتور /مدام روح لازم تاخدي بالك من نفسك واكلك كويس جدا وابعدي عن التوتر و متشليش اي حاجه تقيله الراحه التامه ودى شويه فيتامينات وحقن 
روح /لا حقن لا 
سليم/اكتب يدكتور وانا هتصرف 
روح/بس انا 
سليم/خلاص ياروح 
وخرجو من عند الدكتور وروح متعصبه من سليم 
روح/مش هاخد حقن انا 
سليم/ تعرفي تسكتي لازم.حقن حضرتك عشان البيبي يطلع كويس لو يهمك امرو 
سكتت روح واءت تعيط 
سليم/ هرمونات الحمل بداءت تظهر 
ورن تلفون سليم وكان ادم وقالو ………هنعرف البارت الجي 
يتبع…
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!