روايات

رواية عشق المراد الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمه جودة

 رواية عشق المراد الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمه جودة

رواية عشق المراد الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمه جودة

فرح .. لازم تدخل العمليات حالا لسه في نبض
فرح جابت الترولي ودخلوها العمليات والكل برا علي أعصابه
عز بقي بيصرخ .. انا تعبت والله تعبت
ليليان وفريده ومرام كانو بيعيطو علي داليدا
عمر.. وحد الله يا عز
عز .. والله تعبت لو داليدا راحت هموت بعدها مش هقدر اعيش من غيرها
(ادهم وعمر واسر وكيان كانو متماسكين )
ادهم .. فريده اهدي يا حبيبتي انشاء الله هتعيش
فريده بتعيط  ..
فرح خرجت محتاجين نقل دم حالا
كيان .. فصيلتها اي
فرح .. O سالب
كيان .. انا  خودي مني
فرح ..  تعالي معايا
كيان دخل معاها الغرفه وبدأت تسحب منو دم
فرح .. كيان انت كويس
كيان .. متقلقيش بس ارجوكي اعملي اللي تقدري عليه
فرح .. متقلقش
كيان .. اسحبي الدم اللي انتي عايزاه اهم حاجه نلحقها
فرح كانت بتسحب الدم وهي خايفه علي كيان احسن يحصلو مضاعفات
فرح خلصت .. اشرب العصير دا عشان متتعبش لحد ما اجي
وخرجوا الاتنين من الاوضه
وفرح دخلت العمليات تاني
عز وعمر  قاعد بيصلي ويدعيلها
اسر مرام حبيبتي اهدي انتي كدا هتتعبي اوي
مرام اترمت في حضنو وكملت عياط
ادهم .. تعالي نقعد في الأوضه يا فريده
فريده مردتش ادهم سحبها ودخلو وعمر مخدتش بالو عشان كان بيصلي
ادهم .. تعالي يا فريده
حضنها عشان يطمنها
ادهم .. اهدي يا روحي عشان خاطري
فريده بعياط .. خايفه تروح مننا
ادهم .. ادعيلها يا حبيبتي متعيطيش ادعيلها
عمر .. فين فريده وادهم
اسر بتوتر ..ها
عمر .. انطق
عمر .. في الاوضه جوا
عمر دخل لقي فريده في حضن ادهم وهو بيهديها
ادهم .. والله العظيم بهديها
عمر .. اه يا ادهم الكلب
ادهم .. اقسم بالله كنت بهديها
عمر .. اطلعي برا يا فريده
فريده طلعت
عمر .. ادهم متخلنيش اخسر اخويا وصاحب عمري بسبب تصرفاتك
ادهم .. انت متأكد أن ذمتي مفيهاش حاجه وحشه واني عملت كدا عشان اهديها
عمر .. انا حذرتك ومش هتكلم تاني
ادهم .. حاضر يا عمر بس لازم تعرف اني بحبها ومستحيل اضررها واني عملت كدا بدافع الحب
عمر بتفهم .. ماشي يا ادهم انا قولتلك عشان لو شوفت المنظر دا تاني وهي مش مراتك صدقني هتزعل وساعتها هنسي انك صاحبي واخويا انا لحد دلوقتي مخدتش رد فعل عشان واثق من اللي انت قولتو و واثق فيك وفي اختي
ادهم ابتسم .. حاضر والله
خرجو من الاوضه
فرح خرجت من غرفة العمليات
فرح .. الحمدلله لحقناها هتتنقل دلوقتي غرفه عاديه وهتفوق بليل
عز .. الحمدلله احمدك واشكر فضلك يا رب
فرح .. الحمدلله عن اذنكم تعالي من فضلك يا كيان
كيان راح معاها ودخلو مكتبها
فرح … انت كويس
كيان  .. اه الحمدلله
فرح بدون مقدمات راحت تجس الحرارة وعيونهم اتقابلت
فرح اتوترت .. الحمدلله مفيش حراره
كيان لاحظ توترها وحب يوترها اكتر .. اي اتوترتي كدا لي
فرح .. ها
كيان .. ها اي
فرح بعدت عنو .. اشرب العصير عشان انت اتسحب منك دم كتير
كيان .. ماشي هو مراد مفاقش خالص
فرح .. لسه والله ادعيلو
كيان .. يارب انا مليش غيرو هو وأمي
فرح .. انشاء الله خير
كيان .. عن اذنك
وخرج من مكتبها وهو حاسس بمشاعر متلخبطه بس في احساس فرحه في قلبو
( في المساء )
فرح .. حمدالله على سلامتك
داليدا .. الله يسلمك
عز .. كدا يا داليدا عايزه توجعي قلبي
داليدا .. سامحني يا عز ماما عرفت
(مامت داليدا تعبانه مش بتقدر تخرج من البيت عشان كدا عز مرضيش يقولها  أن داليدا انتحرت بس عرفت أن مراد في غيبوبه )
عز .. مقولتلهاش
داليدا .. كويس
الجميع .. حمدالله على السلامه
داليدا .. الله يسلمكم فرح انا بترجاكي  وديني لمراد ارجوكي
فرح .. انا خدت إذن من الاداره لما عرفو حالتك وافقوا
داليدا .. طيب وديني بقي
فرح .. قادره تقومي
داليدا .. اه
قامت والمحلول في ايديها ودخلت العنايه المركزه لمراد وفرح خرجت
**********
داليدا .. وحشتيني اوي انا مش عارفه انت سامعني والا لا بس انت وحشتني اوي مكنتش اعرف اني بحبك اوي كدا
وبدأت تعيط وتحكي ليه كل اللي واجعها
داليدا .. انا عمري ما كنت عايزه احب ظابط ومن صغري عندي عقده منهم ومع ذلك عز دخل كليه الشرطه كل مأموريه يطلعها كنت بموت في اليوم ألف مرة عز مش بس اخويا دا حبيبي وابويا وكل حاجه لحد ماظهرت انت في حياتي حسيت بمشاعر تجاهك وكنت فاكره أن دا اعجاب بس بقي حب قبل ما تعترفلي كان نفسي تكون بتحبني زي ما حبيتك كنت بدعي في صلاتي بيك لحد ما عرفت انك ظابط قلبي وجعني اوي
بس تعرف مفيش وجع قد وجعي دلوقت اكتر شخص حبيتو وحبني دلوقتي بيموت قدام عيني انا حاولت انتحر عشان محسش بالوجع اللي في قلبي ومسكت ايدو
اااااه يا حبيبي
***********
فرح .. يا جماعه انا استأذنت من الاداره أن داليدا هي اللي تقعد معاه عشان حالتها بس ارجوكو وجودكو ملوش لزوم
عز .. طيب يلا يا جماعه
كيان .. مش عايز اسيبو
فرح .. كيان انت سايب والدتك بقالك تلت ايام روح اقعد واتطمن عليها وتعالي بكره ومتنساش الشركه عشان مراد يرجع يلاقيها احسن من الاول
كيان .. انشاء الله
وكلهم مشيو
********
في حد بعت مسدج لفريده خطيبك بيخونك في شقتو
*******
ادهم روح البيت ودخل ياخد شاور ولما خرج كان لافف منشفة علي خصره دخل اوضتو لقي
بنت كانت لابسه فستان قصير اوي قب  وعريان من الضهر  ونايمه علي سريره
ادهم لما شافها متهزش مع انها جميله
*****
عز .. عامله اي يا ماما
مامته .. الحمدلله يا حبيبي داليدا مجاتش لي
عز .. مرديتش اجبها خليتها مع مراد
مامته .. هو عامل اي دلوقت
عز … لسه في الغيبوبه ادعيلو
مامته .. والله واجع قلبي ربنا يشفيه
عز .. بابا فين
مامته .. سافر بات انت وليليان معايا
عز .. ماشي احنا داخلين ننام
مامته .. ماشي يا حبيبي
عز .. مالك يا لي لي
ليليان .. انا كويسه
عز قعد جمبها .. انا عارف اني أهملتك اليومين اللي فاتو
ليليان .. انت ناسيني خالص والا اكني مراتك انا مقدره اللي انت فيه بس انت عارف احنا فرحنا معداش عليه شهر وعارفه اني مينفعش اتكلم معاك في اي زعل  اليومين دول بس انا تعبانه وزعلانه علي مراد وداليدا جدا
عز .. متزعليش مني انا اسف حقك عليا والله العظيم مكنش قصدي اول ما مراد يقوم بالسلامه هعوضك عن كل اللي حصل
ليليان .. ماشي
عز خدها في حضنو بهمس  .. بحبك
ليليان بنفس الهمس .. وانا كمان
عز .. انتي كمان اي يا روحي
ليليان .. بحبك
*****
مرام .. اسر روحني البيت
اسر .. انا كلمت عمي واستأذنتو انك تباتي معايا
مرام .. ماشي
اسر .. انا هطلب اكل لينا
مرام .. احم وانا داخله اخد شاور
اسر .. انتي عماله تلبسي هدومي وانا ساكت
مرام .. خساره فيا يعني
اسر .. تؤتؤ روحي يلا
مرام دخلت وبعد شويه خرجت وهي لابسه تيشرت اسر وصلها لحد ركبتها عشان هو اطول منها بكتير
اسر .. اي القمر دا
مرام اتكسفت .. شكرا
اسر .. مكنتش اعرف ان اللبس بتاعي حلو كدا
مرام .. عشان أنا لبساه
*******
 فريده  بعد ما اتبعت ليها صور علي الفون كان ادهم ومعاه بنت وصور وحشه جدا
فريده لبست واتسحبت من البيت وخدت العربيه والمفتاح بتاع شقة ادهم اللي مع عمر  وراحت لبيت ادهم
دخلت لحد اوضتو وفتحت الباب
لقت ادهم واقف والبنت حضناه
فريده وقفت والصدمه علي وشها
فريده .. ديل الكلب عمرو ما يتعدل
ونزلت جري وهي منهاره  وادهم لبس هدومه ونزل وراها
فريده طلع عليها عربيه وفيها شباب ونزلو منها كسرو ازاز العربيه و خدرو فريده وخدوها معاهم
ادهم نزل .. بس ملقاش ليها أثر فضل يمشي بالعربيه لحد ما شاف العربيه بتاعت فريده و الازاز مكسور
*******
يا تري اي اللي هيحصل بعد كدا ؟؟؟؟
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى