Uncategorized

رواية الساحر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمينا

ياسمين خبطت علي ازاز العربيه وادهم فتح باب العربيه 
ياسمين بغضب : انت ايه حمار مبتفهمش سبت ميرا وجاي لي غيرها ايه القرف الي انت فيه ده 
ادهم ابتسملها وقال : تعرفي أن شخصيتك قويه 
ياسمين بغضب : اريااااان 
ادهم : ايوا بقا مين اريان ده 
ياسمين : اميييي 
ادهم بستغراب  : احم هو اسم اريان اسم بنت 
ياسمبن بغضب : اريااااان
شمس طلعت من العربيه بغضب وقالت : اريان ايه ده ادهم 
ادهم : استني يمكن ابقا اريان فعلا
شمس : انتي اخر مره شوفتي اريان بتاعك ده امتا 
ياسمين : انهارده الصبح 
شمس ضحكت بسخريه وقالت : شوفت اهو انت مش اريان 
ياسمين بغضب : نعم مش فاهمه 
شمس : طب اتصلي علي اريان ده 
ياسمين وهي بطلع التلفون وقالت : هتصل 
ياسمين رنت علي وسام وفتحت الاسبيكر 
ياسمين : وسام اريان فين
وسام : اريان اهو قدامي 
ياسمين بصت لي ادهم بصدمه 
وسام : في حاجه 
ياسمين : ها لا مفيش 
وسام : طيب ياحبيبتي انا لازم اقفل دلوقتي 
ياسمين قفلت تلفون وقالت : طب ازاي 
ادهم : هو شبهي
ياسمين : نسخه منك 
ادهم : طب معاكي صور ليه 
ياسمين مسكت تلفونها وشغلت الفيديو الي شهد صورتو لما كان اريان ووسام بيتخانقو ادهم فضل يتفرج بصدمه 
ادهم : ده شبهي اوي 
شمس بضيق : يلا نمشي 
ادهم  بهدوء : طيب 
ياسمين خدت تلفون من ادهم وادهم قالها : اسمك ايه 
ياسمين : اسمي ياسمين 
ادهم بصدمه : بجد 
شمس بضيق : هنتاخر علي ماما 
ياسمين في سرها : ابووو شكلك بت مستفزه 
ادهم : احم طيب يلا 
شمس بضبق : شكلك عايز تقعد معاها اكتر
ادهم بكذب : لا 
ياسمين بصت في عينو لقتها اتقلب حمره ووقفت مصدومه مقدرتش تتكلم
وادهم اركب العربيه هو وشهد وياسمين قربت من المتوسكل بتعها وقعدت عليه وهي بتفكر فاجأه تلفونها رن وكان وسام ياسمين ردت بسرعه وحكت لوسام ونصدمت لما لقتو مش مستغرب 
ياسمين : يعني انت عارف 
وسام بهدوء : ياسمبن ركزي معايا كويس فعلا الي شوفتيه ده هو اريان 
ياسمين بصدمه : اومال مين الي في البيت 
وسام : معرفش بس اكيد هعرف انهارده عاصم سمعو وهو بيتكلم معا حد وتأكد انو مش اريان 
ياسمين : بس احنا مش عايزبن  نتسرع يمكن الي في البيت اريان 
وسام : لا طبعا  اريان عمرو ما نسه انتقامو 
ياسمين : طب والحل
وسام : انا جهزت هدومي وجاي انا وشهد علي بليل هتلقيني عندك لازم نرجع اريان بس انتي امشي وراهم بسرعه واعرفي العنوان 
ياسمين ركبت علي متوسكل وقالت : تمام 
ياسمين اتحركت وهي مضايقه 
ياسمين في سرها : معقول يبقا هو طب مين الي كانت معه دي وربي ما هرحمها 
ياسمين ساقت بسرعه …
________________________________________
????في الصعيد????
وسام كان بيجهز شنطت هدومو هو شهد 
وسام : عاصم مش تحسسو انك شاكك فيه 
عاصم : طب انت هتقولو ايه 
وسام : هقولو مسافر لي ياسمين علشان تعبانه 
عاصم بتفكير : تخيل مين ده 
وسام : معرفش 
شهد : جهزت 
وسام : يلا عاصم خلي بالك 
عاصم : متخفش كلو هيبقا تمام 
وسام وشهد طلعو من الاوضه ووراهم عاصم ونزلو تحت لقو الكل مجتمع 
اريان : وانتو رايحين فين 
وسام بضيق : ياسمين تعبانه اوي ولازم اروحلها يلا ياشهد 
اريان ابتسم بخبث : لا سلامتها
وسام بصلو بستحقار وخد شهد وطلع برا البيت أما اريان طلع اوضتو ومسك تلفونو ورن علي شخص 
اريان : وسام سافر لي بنتو تقدر تجي بقا 
الشخص بسعاده : اخيرا العقبتين الي في حياتي غارو
اريان : بس بسرعه بقا خلينا نخلص 
الشخص بسخرية : ايه مرتحتش معا خواتك
اريان بضيق : بس متقولش خواتك يلا في خلال ساعتين تكون وصلت 
اريان قفل تلفون وقال : خلاص كل حاجه هتبقا ملكي واخيرااااا..
________________________________________
????عند ادهم ????
ادهم وشمس وصلو فيلا محمد وشمس كانت مبسوطه اوي بأدهم ودخلو الفيلا وياسمين كانت وراهم أما ادهم كان عمال يفكر في ياسمين 
شمس: سرحان في ايه 
ادهم : ولا حاجه 
سهام قربت منهم وقالت : ازيك يا ابني 
ادهم بص علي سهام أنصدم من شكلها أكنها لسا شابه 
ادهم بأبتسامه : اهلا بحضرتك 
سهام : اتفضل 
شمس : تخيلي يا ماما ايه الي حصل شوفنا بنت اسمها ياسمين بت كدا ملزقه 
سهام : اسمها ياسمين 
شمس : اه ياماما 
سهام سرحت 
شمس : في ايه ياماما 
سهام  بتوتر : ها لا مفيش بس بحب الاسم ده 
ادهم : وانا والله لأني شكلي كنت بحب لون الابيض 
سهام بأبتسامه : اسم الياسمين يعني ورده الياسمين قلبها ابيض ورقيق وصغيره ورحتها تحسسك بسعاده 
ادهم بابتسامه : فعلا البنت دي كانت كدا تحسيها كدا هاديه وبيضه من جوا 
سهام بحزن : كل الي اسمهم ياسمين كدا فعلا
ادهم : فعلا
شمس بضيق : في ايه مالكم مكنتش حتة بنت شوفتها
سهام بضحك : طيب ياست الغيوره بص ياادهم انا عملتلك كل انواع الاكل 
ادهم : لا انا بس عايز اشوفلي شقه هنا بجد تعبان وعايز أنام 
سهام بحنان : انا جهزتلك اوضه هنا
ادهم : مش هينفع 
سهام : بص انا قولت الي عندي تعال يلا اوديك اوضتك 
ادهم بأبتسامه : شكرا بجد 
شهد : علي ايه يابني احنا صحاب
ادهم ابتسملها ومشي معا سهام وسهام ورتلو اوضتو وهو دخل الاوضه وقفل الباب ورمه نفسو علي سرير بتعب وغمض عينو وبدأ يفتكر حاجات ويسمع صوت ياسمين وبدأ يفتكر 
فلاش باك ????
وبعد ماخوفو العمده وسام قال لي اريان انو هيبات في اوضه لوحدو وياسمين لوحدها وياسمين دخلت تنام علي سرير وقفلت النور وبعد دقيقه انصدمت لما لقت اريان قاعد جمبها علي سرير وماسك شامعه في ايدو 
ياسمين بصدمه : اريان انت ايه الي جابك هنا 
اريان : اممم جاي اعترف بحبي ليكي من غير ماوسام يقطعني
ياسمين بضحك : طب اعترف بس انت حضتني 
اريان بأبتسامه : معلش مانا ساحر بقا
ياسمين : طيب قول 
اريان قرب من ياسمين وحط شامعه بنهم 
اريان : اول مره حسيت اني بحبك يوم حلفة فرعون وضربك ليا حسيت بغيرتك الصراحه وفرحت بيها اوووي اووي معنه اني اديكي مفتاح المقبره ده معنه اني واثق فيكي اكتر من نفسي صدقيني لو ميرا كانت معايا ومتخطفتش يوميها مكنتش هفكر اديها المفتاح وتاني دقة قلب حستها يوم فرح وسام حسيت اني بحبك بجد 
ياسمين ابتسمت وحضنتو جامد وقالت : بص انا مش بعرف اقول كلام حلو بس انا بحبك بحبك اووووي 
اريان بضحك : تخيلي وسام يدخل علينا كدا 
ياسمين طلعت من حضنو بسرعه وقالت : لالا دا ممكن يقتلنا 
اريان مسك ايد ياسمين وقال : ياسمين انا معرفش انا هعيش ولالا وهموت ولالا بس عايزك جمبي علطول انا لو موت 
ياسمين حطت أيدها علي بوقو وقالت : هنعيش سوا وهنموت سوا 
اريان بأبتسامه : بحبك 
ياسمين : وانا بحبك 
اريان : لازم اختفي بقا
ياسمين : متعلمني ازاي بتختفي 
اريان بخبث : تديني بوسه وانا اعلمك 
ياسمين بغيظ : برااا 
اريان ابتسملها وبعدين اختفا 
انتهاء فلاش باك ????
ادهم قام من علي سرير وهو بيمسك راسو وقال : مين وسام وميرا وفرعون دول يعني أنا ارياااان ….
_________________________________________
????في المساء ????
وسام وصل الاسكندريه اما اريان كان قاعد ومستني الشخص المجهول والكل كان مجتمع علي السفره وبياكلو وفاجأه سمعو ضرب نار كان صوتو عالي والبنات اترعبو
عاصم : ايه ده 
اريان كان قاعد ببرود 
سيف بغضب : اريان 
فاجأه دخلو عليهم رجاله كتير وقربو من البنات ومسكوهم 
عاصم بغضب : سبوهم 
سيف بغضب : اريان انت قاعد كدا ليه 
عاصم قرب من البنات بس واحد من الرجاله ضربو بشوما علي راسو  
ريم بصريخ : عاااااصم 
سيف قرب من عاصم وعاصم كان هيقع في الارض بس سيف سندو 
سيف : عاصم انت كويس 
عاصم بوجع : انقذهم هما اهم 
اريان بضحك : محدش هينقذهم ولا هينقذكم 
فاجأه سمعو صوت شخص تاني بيقول : أجهزو علشان حسابكم جه 
الكل بص لي شخص ده وريم قالت بصدمه : جعفررررر 
اريان قام من علي كرسي وقال : ايوا جعفر الاب روحي بتاعي
ريم بصريخ : مستحيل ايه يااريان نسيت انو هو الي قتل ابوك 
اريان بضحك : اه نسيت 
عاصم بغضب : اهاااا يامجرم مش هرحمك 
سيف بغضب : هحبسك 
جعفر قرب من ريم وعليا وبصلهم بشهوه وقال : هتقولولي فين الآثار ولا يكون ليا تصرف تاني 
عاصم جاي يقرب من جعفر بس اتنين من رجالة جعفر مسكوه وسيف نفس نظام 
جعفر : هااا هتقول ولالا 
عاصم بغضب : مش قايل 
سيف بزعيق : مستحيل نقولك وخاف مننا بقا 
جعفر شاور لي رجالتو ورجالتو قربو من ريم وعليا وبدأو يقطعو هدومهم 
عاصم بغضب : لااااااااااا 
ريم بصريخ : اررررريان 
عليا بدموع : اريااان الحقني 
جعفر بسخرية : ها تحب يكملو 
اريان : خلص نفسك وخلص مراتك واختك وقول فين الآثار 
عاصم بص لي سيف وسيف هز راسو بمعنه لا 
جعفر شاور لي رجاله يكملو وفعلا بدأو يقطعو هدومهم وهما بيصرخو وعاصم وسيف حاولو يفكو نفسهم مش عرفو عاصم سمع صريخهم ومقدرش يستحمل وقال بسرعه : خلاص هقولك 
جعفر : متااكد 
عاصم بحزن : ايوا 
جعفر شاور لي رجالتو يوقفو 
جعفر : ها قول 
عاصم بغضب : في تحت الارض اوضه وفي باب مصفح وانا معايا مفتاحو 
اريان : هات المفتاح 
عاصم قلع المفتاح من رقبتو 
جعفر : الباب ده فين 
عاصم : وراك حرك الوحه كبيره اوي دي هتلقيها وراها 
الرجاله سابو عليا وريم وريم جريت علي عاصم وحضنتو وسيف قرب من عليا وحضنها وهي عيطت وجعفر واريان شالو الوحه وفعلا لقو باب وفتحوه بسعاده 
جعفر : اخيرااااااااااا
جعفر فتح الباب بس أنصدم لما ملقاش اي حاجه وعاصم أنصدم
جعفر بغضب : ايه ده 
عاصم بص لي سيف وسيف بصلو بستغراب وقال : والله العظيم كانو هنا ……..
يتبع..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!