Uncategorized

رواية منقذي الفصل التاسع عشر 19 بقلم شوشو محمد

 رواية منقذي الفصل التاسع عشر 19 بقلم شوشو محمد

رواية منقذي الفصل التاسع عشر 19 بقلم شوشو محمد

رواية منقذي الفصل التاسع عشر 19 بقلم شوشو محمد

تاني يوم بليل 
هاله خدي بالك من نفسك يانور وكلي كويس 
نور حاضر ياماما متخفيش عليا هاخد بالي من نفسي وهاكل وهشرب اللبن قبل منام ????
هاله اتريقي عليا كمان 
نور مش قصدي يالولو انا كبيره كفايه عشان اهتم بنفسي سفري انتي ومتقلقيش عليا وابقي ادعيلي بقا عند الكعبه 
هاله من غير متقولي  ياحبيبتي انا بدعيلك ف كل وقت 
يرن تلفون هاله
هاله حاضر يابابا هنزل اهو 
تنزل هاله ونور وتسلم نور على خيري ويمشو 
تطلع نور الشقه وتاعد كالعاده ف البرندا تسمع اغاني 
بعد ساعه تقوم نور تدخل المطبخ تعمل حاجه تكلها  وبعد شويه تسمع صوت جرس الباب 
نور بخوف ياترا مين الي جاي الوقتي تقرب نور من الباب وتقول مين 
ادم انا يانور افتحي 
نور ادم ايه الي جيبك الوقتي 
ادم جاي اطمن عليكي افتحي احنا هنا عد نتكلم من ورا الباب 
نور انا كويسه يا ادم اظن انك اطمنت عليا ممكن تمشي 
ادم هو اي ده انتي مش هتفتحي 
نور لا مش هفتح 
ادم  بقا كده طيب برحتك سلام 
 ينزل ادم ويغلق سكينه الكهربا 
نور بخوف اهو ده الي كنت خايفه منه اعمل اي الوقتي مش لو كنت فتحت الباب كان زمان ادم معايا الوقتي 
تمسك تلفونها وترن ع ادم 
ادم يمسك التلفون ببتسامه ويقول مكان من الاول 
ادم الو ايوه يانور .
نور ادم انتا روحت 
ادم لا انا لسه راكب العربيه وكنت همشي
نور بإحراج طب معلش ممكن تطلع اصل النوم قطع وانا بخاف من الظلمه 
ادم خلص ماشي ثواني وهبقي عندك 
ينزل ادم من العربيه متجه لعماره الي فيها شقه نور ويطلب من البواب أنه يطلع سكينه الكهربا بعد نص ساعه 
ويطلع لنور ويطرق ع الباب 
تفتح نور الباب بخوف وتقول 
ادم كويس انك لسه ممشتش انا خايفه اوي 
اصل انا بخاف من الضلمه من وانا صغيره 
ادم طيب هدخليني ولا هتفضلي تكلميني ع الباب كده 
نور بإحراج لا ادخل 
يدخل ادم و يغلق الباب 
ادم ريحه حاجه بتتحرق
نور انا كنت بعمل نجرسكو ونستها ف الفرن 
نورلي بسرعه يا ادم
 ينور ادم كشاف الموبايل ويذهب معاها الي المطبخ 
تفتح نور الفرن وتقول الحمد لله متحرقتش  اتحمرت شويه صغيره 
ادم طب كويس انا جعان اوي 
نور خالص ماشي خد الاطباق حطها ع السفره وانا هجيب الاكل وجايه 
ادم وهو ينظر لها طيب هم فين الاطباق
نور ع الرخامه بتاعت المطبخ 
ياخد ادم الاطباق والشوك ويخرج يضعهم ع السفره
تخرح نور وتضع الاكل ثم تذهب وتاتي  ب شمع وتقوم بوضعهم جانب الاكل ع السفره 
وتجلس أمام ادم وتقوم بوضع الطعام لادم ولها 
ياكل ادم ثم ينظر ليها ويقول مكنتش اعرف انك بتعرفي تطبخي 
نور يعني عجبك الاكل 
ادم عجبني بس دانا اول مرة اكل نجرسكو بالطعم الجامد ده تسلم ايدك يانور 
تنظر له نور بكسوف ثم تكمل اكل بعد الاكل 
ادم انا معدش قادر اتنفس تقريبا كلت كتير اوي 
نور لا كتير ولا حاجه دانت اكلت نص الصينيه بس 
ادم انتي بصالي ف الاكل بقا 
نور لا واللهي  انا بهزر معاك  يقرب منها ادم ويمسك اديها ويقلها نو انا 
وفجاه النور يجي 
نور وهي تشد لديها من ايده  هاي  الحمد لله النور جه انا هروح اعمل حاجه نشربها اعملك اي 
ادم ها اشرب قهوه
نور وانا كمان كنت هعمل شاي 
تذهب نور وتعمل الشاي والقهوة  ويجلسو  ف البرندا 
تنظر نور ف الموبايل وتقول ياه الساعه بقت ٢الوقت عده بسرعه اوي 
ادم فعلا الوقت عدا ومحسناش بيه 
نور طيب يا ادم انا كنت عوزه انام 
.ادم طب ياله 
نور ياله اي مش فاهمه
ادم ياله ننام 
نور هو انتا مش ناوي تروح ولا اي 
ادم لا مش هروح انا ناوي ابات معاكي عشان لو النور قطع تاني متخفيش 
نور لا شكرا اوي لحد كده ممكن تروح وبعدين كلها ساعه والفجر يأذن والنهار يطلع  
ادم وهو يقرب منها ويمسكها من وسطها  وينظر ف عينيها يقول انتي عوزاني اروح 
نور بارتباك تقول اه عوزاك تمشي
ادم كذابه عنيكي بتقول غير كده
نور سيبني يا ادم لو سمحت
ادم لا مش هسيبك ومش هطلقك يانور انا عوزك 
نور بخوف بس انا معدش عوزاك
يقرب ادم منها ويقبل شفايفها بغضب ويقول لها بس انا عوز
ك نور صدقيني انا اكتشفت اني بحبك 
نور وهي مغيبه  بتقول اي 
ادم بقول بحبك وعوزك ومش هسيبك ومش هبعد عنك 
نور وهي تزقه و تبعد عنه وانا معدش عوزه ابقي معاك بعد انهارده اطلع بره يا ادم 
ادم بغضب يقول  ماشي يانور برحتك انا غلطان أن جيت وسبت شغلي  عشان ابقي معكي وجنبك وانا غلطان اني سفرتهم عشان اصلح كل الي بنا وانا غلطان اني من الاول وفقت اني اتجوزك واتبرعلك 
نور اي  وفقت انك تتجوزني وتتبرعلي يعني اي مش فاهمه
ادم بغضب يعني برحتك يانور لو مش عوزاني اعملي الي يريحك ويتركها ويخرج 
نور ادم يا ادم رد عليا 
 يخرج ادم يطرق الباب بشده خلفه 
تجلس نور ع الأرض وتضم نفسها  وتبكي بشده 
عند ادم يركب عربيته  بغضب ويسوق بسرعه كبيره ويفتكر كلام نور وفجاه معدش يقدر يتحكم في العربيه وتنقلب بيه 
عند نور  كانت تجلس ع سجاده الصلاه  وتبكي وفجاه رن موبايلها
شخص مساء الخير  معايا مدام نور 
نور ايوه مين حضرتك
الشخص انا ايمن من قسم الاستقبال في مستشفى ،،،،،،،،
نور مستشفي خير ف حاجه 
ايمن حضرتك تعرفي واحد اسمه ادم الاسيوطي 
نور ايوه ده جوزي اي ف اي ادم حصله حاجه 
ايمن لاسف يامدام استاذ ادم عمل حادثه وانتقل ع المستشفي واحنا كان لازم نتوصل لحد من اهله وحضرتك كنتي اخر اسم مكلمه 
نور ببكاء وهو عامل اي كويس ارجوك طمني 
ايمن انا معرفش الحاله حاليا هوف العمليات 
نور و  التلفون يسقط من اديها تنزل بسرعه من الشقه باسدال الصلاه توقف تاكسي وتذهب الي المستشفي
يتبع…
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى