Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت التاسع عشر 19 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت التاسع عشر 19 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت التاسع عشر 19 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت التاسع عشر 19 بقلم جهاد عبدالرحمن

حياه بنرفزه: ايوه اكلت يدومي 

وسبتهم وطلعت فوق الاوضه 

حياه : الجزمه فورت دمي عامله زي العرسه وقال اي كول انتا يدومي دومي في عينك يشيخه( انا اعتقد ان دارين وقعت مع الشخص الغلط انتو اي رايكو ???????? دي حياه هتظبتها????????????

تحت عند أدم 

ادم: طيب انا شبعت انا كمان البيت بتكو واي حاجه تعذوها اطلبوها من داده فاطمه …وطلع عند حياه 

دارين : البت دي شكلها هتتعبني معاها 

سهام : دي طلعت حلوه اوي يدارين وتستاهل ان ادم يبوصلها فعلا 

دارين : في اي يماما انتي بتغظيني ولا اي 

سهام : مش قصدي بس بقولك يعني مكنتش متوقعاها كده 

دارين بغل : بس علي مين هتشوفي انا مش هسبها في حلها 

سهام : اممممم 

دارين : بس عايزه حد يسعدني بس مش عارفه مين هوا 

سهام : ازاي يعني 

دارين : يعني حد مش بيحب حياه كده يكون عرفها كويس 

سهام : معرفش بقا 

دارين : متشغليش بالك انتي 

سهام : اوكي 

عند أدم وحياه 

أدم: مش اتفقت معاكي تمسكي لسانك ده شويه 

حياه : لي هوا انا قولت اي 

أدم: لا مقولتيش حاجه

حياه بغيظ : العرسه دي لو ملمتش نفسها انا هخنقهالك 

أدم: ههههههههههه طيب يفرولتي انتي غيرانه منها ولا اي 

حياه بضيق : اغير .. اغير اي وعلي اي مفيش وجه مقارنه بيني انا وهيا اساسا 

أدم برخامه وهوا بيقلد حياه : لا يحببتي محدش يقولو دومي غيري ماشي 

حياه: بطل رخامه 

أدم: شكلك غيرانه يحياتي 

حياه قامت وقعده تضرب في ادم 

أدم بضحك : بس خلاص يمفتريه  اي 

حياه بغيره وغيظ : لو مسكتش هكرشك من الاوضه وروح عند العرسه بتعتك 

أدم بضحك: مش هسكت 

حياه: طيب انا هقوم اخد شور علشان هنام 

أدم: طيب انا هاخد شور انا كمان 

حياه : هدخل الاول لأني الي قايله الاول 

أدم: لا انا هدخل الاول دي اوضتي اساسا 

حياه: لا انا الاول 

وطلعت تجري علي الحمام وأدم جري وراها وشالها وخرجها من الحمام 

حياه بخضه : يلهوي نزلني هتوقعني 

أدم حطها علي السرير 

أدم: اوقع مين ياأوزعه ده انتي عمله زي اللعبه 

حياه بزعل طفولي : لعبه 

أدم قعد يضحك عليها ودخل هوا اخد شور الاول وبعدين حياه وطلعت نامت وأدم نزل راح المكتب تحت يخلص شويه شغل

____________

ادم مشغول في الملفات الي قدامه 

أسر رن علي أدم 

أدم: ايوه عايز اي 

أسر: يساتر يارب بقا انا برن اطمن عليك تقولي كده 

أدم: معلش اصلي مشغول في الصفقه الجديده 

أسر: لا افضالي كده لأني عايزك

أدم بانتباه: امممم في اي 

أسر: انا عايز اخطب يدومي 

أدم: تقي صح 

أسر : لا اي الذكاء ده صح 

أدم : اتلم ياد انتا انا عارف انك عايزها اساسا 

أسر : طيب عايز بقا حياه تسألها اجي ولا اي 

أدم: طيب هقولها وهيا هتسالها

أسر: اوكي رود عليا علطول 

أدم: ماشي اخيرا هتبطل مرقعه وحد هيحكمك ياأسر 

أسر : انا مجيش جمبك حاجه يدومي مت خلينا ساكتين احسن 

أدم: ايوه شاطر خليك ساكت ويلا بقا غور وانا لما حياه تسألها هقولك 

أسر : ماشي سلام 

أدم: مع السلامه 

>>>>>>> بقلم / جهاد عبد الرحمن >>>>>>>><<<????❤

___________

عند حياه 

حياه صحت علي رن التلفون 

حياه : ايوه يتوته عامله اي 

تقي : انا كويسه انتي عامله اي يحببتي وحشاني 

حياه : انا كويسه انتي كمان وحشاني موت 

تقي : عامله اي في الامتحنات 

حياه : الحمد الله تمام 

تقي : حياه في عريس جيلي وبابا ضاغط عليا جدا وانا مش عارفه اعمل اي 

حياه : طب متشوفي يتوته ميمكن يعجبك وتوافقي هتفضلي كده لامتا 

تقي : مش عارفه انتي شايفه اي 

حياه : شايفه انك تفتحي قلبك و تشوفي  يمكن يعجبك وتوافقي وافرح بيكي يتوته 

تقي : طيب هشوف 

حياه : لا فكري مش تشوفي اوعديني 

تقي : حاضر اوعدك يلا سلام لان هروح اشتري طلبات لماما 

حياه : ماشي سلام 

تقي : سلام 

أدم دخلي وحياه بتقفل مع تقي 

أدم : كنتي بتكلمي مين 

حياه : دي تقي صحبتي 

أدم: امممم طيب هيا… جيلها عريس 

حياه : مين تقي 

أدم: ايوه أسر 

حياه : والله يادي الخيبه 

أدم: ههههههههه في اي يبت 

حياه : اصل هيا جيلها عريس ودكتور اشرف موافق وانا خلتها توعدني انها تشوفه 

أدم بضيق : فالحه 

حياه: عموما نصبها هتخده ولو رفضت هقولها علي أسر 

أدم: اوكي وانتي مش ناويه 

حياه : نويه اي 

أدم: تجوزي 

حياه : امال انا معنسه منا مجوزه 

أدم: لا والله مين المنحوس ده 

حياه بضحك : لا ده واحد كده طول الباب وحلو وعنيه زرقه ورخم 

أدم: هههههههههههه حلو وعينه زرقه 

حياه : اشمعنا دول الي اخت بالك منهم 

أدم بهبل: قوليلي يدومي 

حياه : بطل هبل يدومي 

أدم: والله انتي حد مصلطك عليا 

حياه : ههههههههههههههه 

_____________

الصبح 

أدم قام وراح اخد شور ولبس وراح يصحي حياه 

أدم: قومي يحياه يلا علشان ورايا شغل 

حياه : اي ده قمت قبلي 

أدم: شوفتي يلا قومي 

حياه : حاضر 

حياه قامت واخده شور ولبست وراحت هيا وأدم عن صادق 

أدم: صباح الخير يبابا 

صادق : صباح النور 

أدم: اخت دواك وفطرت 

صادق : لسه 

أدم: ازاي 

حياه : احنا قايمين بدري ياأدم عامل اي دلوقتي يبابا 

صادق : الحمد الله كويس انتا هتوديها الامتحان صح 

أدم: ايوه وبعدين هروح الشركه 

صادق : تمام 

بعد ماادم وحياه اطمنو علي صادق نزلو يفطرو 

حياه : هتودي الفطار كمان نص ساعه صح 

الممرضه : ايوه 

حياه : طيب 

أدم: قهوهه بسرعه يحياتي…

حياه : اوكي هتكون جاهزه 

حياه راحت تعمل لاأدم القهوه 

و دارين وسهام نزلو وكلو اقعد علي السفره علشان يفطر 

حياه : اتفضل القهوه اهيه 

أدم: شكرا مفيش فروله النهارده ولا اي 

حياه : مش جيلي نفس اشرب معملتش 

أدم: اوكي 

دارين : مش هتفسحني في مصر ولا اي يا أدم 

أدم: اكيد بس بعد محياه تخلص امتحنات 

دارين: اممممم 

حياه : بسرعه بقا  يدومي علشان منتاخرش 

دارين : هتتاخري علي اي طبور المدرسه 

حياه : لا يعنيا الامتحان ولا انتي ممتحنتيش قبل كده 

دارين : لا مخلصه 

حياه: مهوا باين انك مخلصه فعلا من زمان 

دارين : قصدك اي 

حياه : لا مقصدش حاجه 

أدم قام

أدم: يلا يحياه هتتاخري 

حياه : يلا 

دارين : مع السلامه يدومي 

أدم: احم مع السلامه 

حياه بصوت منخفض مسمعهاش الا أدم : دومي في عينك 

أدم مسكها يلا يحياه وطلعو بره القصر 

أدم: لا انتي هتتعبيني معاكي 

حياه بنرفزه وهيا بعقلك دارين بغيره : مع السلامه يدومي 

أدم : طيب اركبي 

حياه وأدم كل واحد راح مكان حياه الإمتحان وادم الشركه بعد موصل حياه 

___________

♡♡♡♡♡بقلم/ جهاد عبد الرحمن ♡♡♡♡♡

في الشركه 

أسر: والله اي الحظ ده 

أدم: ايوه والله 

أسر : يارب ترفضه 

أدم: مش عارف بقا هشوف الي هيحصل واقولك 

أسر : طيب عامل اي مع دارين 

أدم: دي حياه مش بتطقها ومسمياها العرسه 

أسر: ههههههههههههه والله هيا فعلا عرسه 

أدم: ده انا كل مره بنقذها من حياه حياه بتكون عايزه تمسكها تضربها 

أسر : تستاهل اكيد بتقعد تتسهوك بس علي فكره دارين مش سهله محدش يعرفها قدي دي بنت خبيثه ومش كويسه 

أدم: هيا حره انا مالي متهمنيش في حاجه اساسا 

أسر : علي رايك 

أدم: ######

يتبع..
لقراءة البارت العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!