Uncategorized

رواية معذبتي الحلقة التاسعة عشر 19 والأخيرة بقلم سهيلة سعيد

 رواية معذبتي الحلقة التاسعة عشر 19 والأخيرة بقلم سهيلة سعيد

رواية معذبتي الحلقة التاسعة عشر 19 والأخيرة بقلم سهيلة سعيد

رواية معذبتي الحلقة التاسعة عشر 19 والأخيرة بقلم سهيلة سعيد

( تمشي لي لي مع هشام ، يعدي الوقت ، شوهندة نايمة ومالك قاعد ع كرسي قصادها ، باصصلها ، يحط ايده ع دماغها ، يلاقيها سخنة ، يتكه ع زرار ، بعد دقتين تيجي الممرضة )
الممرضة : شو في ؟
مالك : سخنة اوي ????
( تقرب تحط ايدها ع دماغها )
الممرضة : اي حرارتها مرتفعة كتير .. راح انده الدكتور
( تمشي الممرضة )
مالك : يارب ????
( تفتح شوهندة عنيها )
مالك : ايه ي قلبي ????
( تبتسمله ???? )
مالك : حاسة حاجة تعباكي ؟
شوهندة ب تعب : مش قادرة .. اتكلم
مالك : طب متتكلميش طيب الدكتور جاي دلوقتي ✋
( يدخل الدكتور والممرضة ، الدكتور يحط ايده ع دماغها )
الدكتور : حقنة *** بسرعة
الممرضة : اوكي
( تمشي الممرضة )
مالك : هي ليه سخنة كدة ؟!!!
الدكتور : تأثير المادة الي دخلت جسمها
مالك : تسخنها للدرجة !!!!
الدكتور : كان مفروض عليها تموت مش ترتفع حراراتها احمد الله
مالك : الحمدلله ????
( تدخل الممرضة تديله الحقنة ، يديها ل شوهندة )
الدكتور : راح تنخفض الحرارة ب التدريج
مالك : طب هي مش قادرة تتكلم حاسسها مش عارفة تتنفس !!
الدكتور : وقت تنخفض الحرارة راح تبقا بخير ما تقلق
مالك : اوك
( يمشي الدكتور والممرضة ، تنزل دموع شوهندة ، يقرب مالك يقعد جنبها ويمسك ايدها ويمسح دموعها )
شوهندة : هموت ????
مالك : لا طبعاً لا متقوليش كدة ي قلبي الحمدلله انتي كويسة شوية سخونية بس مافيش حاجة
( يبوس ايدها )
مالك : متخافيش ????????
( وهو مرعوب من جواه ، تشاورله ب اه ، يعدي الوقت ، شوهندة نايمة ، مالك يحط ايده ع خدها ، حرارتها مازلت بتذيد مش بتقل )
مالك : يارب استر ????
( يقوم مالك يدخل التواليت ويطلع وف ايده فوطة ، يفرد الفوطة ف الارض ويقف عليها ، ويسكت ، اول مرة يصلي فيها من سنين طويلة )
مالك : الله اكبر ????????
( يبدء يصلي ، يخلص اول ركعة والتانية ، يسجد ف الارض )
مالك : يارب .. يارب انا عارف ان الي زيي ميتقبلش منه دعوة ولا صلاة يرب .. بس عارف انك غفور رحيم .. متعشم فيك تغفرلي اي غلطة عملتها ووالله م هتتكرر تاني خلاص مش هعمل اي حاجة غلط تاني .. عشمان فيك تشفيها بس .. عشانها مش عشاني .. وعشان بحبها .. وانا الي مقدرش اعيش من غيرها يارب ????????
( تنزل دموعه )
مالك : يارب اشفيها يارب ????
( يكمل صلاته ويسلم ، لسة هيقوم ……….. )
باسل : الي كنت خاطفها دلوقتي بتصلي وبتدعيلها !!!!
( يلف مالك ب هدوء ، يبقوا قصاد بعض ، باسل ماسك مسدس )
باسل : الحب دة مرمتة والله ????
( يشد ذناد المسدس ، يشوطه مالك من ايده يقع ف الارض ، يضرب مالك بوكس يردهوله مالك والتانى والتالت يوقعه ف الارض ، يقوم باسل ع اخره يمسك فاسة من ع الترابيزة يحدف بيها مالك يتفداها ، تدخل ممرضة ع الصوت ، تجري ع برة )
الممرضة : اندهوا الامن بسرعة ????
الدكتور : امن ليش شو في ؟!!!
( الدكتور يفتح الباب يتخض من منظر الاوضة الي اتكسر ومنظرهم مقطعين بعض ضرب ، يقفل الباب بسرعة )
الدكتور ب خضة وزعيق : امن شووووو اطلبوا الشرطااااااا ????
( جوة ، شوهندة نايمة ع السرير ولا حاسة ب الي بيجرى حواليها من تعبها ، مفتحة عينها بس مش قادرة تتحرك ولا تتكلم ، باسل يضرب مالك بوكس يصده مالك ويمسكه يحدفه ع دولاب يكسروا بيه ، يقع باسل ف الارض ، يقوم يمسح الدم من ع بؤه الاتنين شايفين المسدس ، بصينله وباصين لبعض ، يجروا الاتنين عليه ، باسل يضرب مالك شلوت ويقرب ع المسدس ف الارض ، يوطي يجيبه ، يشوط دماغه مالك وينزل فيه ضرب يبقا شبه مغمى عليه ، يوقف ضرب فيه ، يقوم يقرب ع شوهندة ، يسمع الذناد بيتملي ، يقف مكانه )
باسل : مش قلتلك الحب مرمتة .. جه وقت الفراق بقا .. يلا قولها باي ????
( يلف مالك مرة واحدة يضرب دماغ باسل ب الشلوت يكون باسل ضرب نار ، يقع باسل م البلكونة الي كانت وراه ازاز يتكسر بيه ، مالك يحط ايده ع بطنه ، يلاقيها بتنزف ، جت فيه الرصاصة ، يقرب ع شوهندة )
مالك : انتي كويسة ؟
شوهندة ب عياط : انت .. انت ……. ????
مالك : انا كويس متقلقيش .. مش هموت ان شاء الله .. هفضل معاكي متعيطيش .. مش هسيبك .. انا دعيت ربنا انه يشفيكي ????❤
( تنزل دموعه )
مالك ب عياط : بس بدعي دلوقتي اني مسيبكيش .. مش عاوز اموت .. مش عاوز اسيبك .. بحبك ومش عاوز اسيبك ???????? اااااه ????
( يدخلوا الدكاترة والبوليس ، يخدوه الدكاترة بسرعة )
شوهندة ب صريخ : مااااالك ????????
( يعدي الوقت ، يدخل مالك اوضة العمليات ، عمال يغمض ويفتح ف عينه ، بيحاول يقاوم الوجع بس مش قادر ، يدوله حقنة البنج ، يغمض عينه )
*( بعد شهرين )*
( ف بيت مالك ، جوة اوضته ، قصاد شباكه ، واقف مالك وع بطنه لزق ع الجرح ، يشوف شوهندة داخلة الڤيلا ب عربيتها ، يدخل يلبس بلوفر ب كم اسود وينزل ، تشوفه شوهندة ، تجري عليه تحضنه ، يحضنها اوي )
شوهندة : كدة تغيب عنى كل دة ????
مالك : كان غصب عني
شوهندة : عارفة
مالك : وحشتيني ????
شوهندة : وانت كتير ???? طولت ف الغيبوبة دي .. ليه مقلتليش انك طلعت م المستشفى ؟
مالك : هو مين قالك ؟
شوهندة : حبيبة
مالك : اه
شوهندة : في ايه .. حساك في حاجة .. انت تعبان ؟؟
مالك : لا انا كويس ????
شوهندة : لا مش كويس .. قولي فيك ايه ؟!!!
مالك : بحاول اقلب عليكي .. بس مش عارف
شوهندة ب خضة : وليه .. ليه تقلب عليا ????
( تدمع عنيه بس يحاول يمسك نفسه )
مالك : شوهندة انا .. انا عاوزك .. عاوزك اكتر من اي حاجة ف الدنيا دي .. مش عاوز غيرك اصلاً بس ………
( ياخد نفس طويل يغمض فيه عيونه ويفتحها )
شوهندة : بس ايه .. في ايه ؟؟
مالك : انا وحش .. انا وحش وانتى عارفة كدة
شوهندة : عارفة .. عارفة انك كنت تقريباً اوحش انسان ف الدنيا .. كنت .. وحتى لو مازلت .. الي بيحب بجد بيشوف العيب ف حبيبوا ميزة لحد م يصلح العيب دة .. وانا متاكدة انك تقدر تصلحه .. عشاني حتى ????????‍♀
مالك : علشانك انا اعمل اي حاجة ف الدنيا دي .. بس انا بقيت بخاف ????????
شوهندة : وانا بطلت اخاف .. انت خليتنى ابطل اخاف .. بستقوى ب وجودك جنبي ????????
( تنزل دموعها )
شوهندة : متضعفنيش ب بعدك عنى بقا ????
( يمسح دموعها ، تمسك ايده ويذيد عياطها )
شوهندة : مالك عشان خاطري .. مينفعش تسيبني ????
( تنزل دموعه )
شوهندة : انا متأكدة انك هتبقا كويس متأكدة .. وانا معاك مش هسيبك ابداً متخافش .. متبعدنيش والنبي ????
مالك : هتستحمليني لما اتعصب عليكي ؟
شوهندة : هستحمل
مالك : هتسحملي انشغالي عنك ؟
شوهندة : هستحمل
مالك : خوفي وغيرتي الذيادة ؟
شوهندة : هستحمل
مالك : ولو مديت ايدي عليكي ؟
( تسكت ثانية ب خوف )
شوهندة : هستحمل
مالك : مش هتزعلي ؟!!!
شوهندة : هبقا اكيد عملت مصيبة ف هبقا استاهل ????
مالك : مش هتخافي مني ؟
شوهندة : لأ
مالك : مش هتكرهيني ؟؟
شوهندة : مستحيل ????
مالك : مش ………..
شوهندة : بحبك ♥
( تحط ايدها الاتنين ع خده )
شوهندة : وهستحملك ب كل حالاتك .. هفضل ع طول جنبك .. وقت زعلك جنبك .. وقت فرحك جنبك .. زعلت هخفف عنك .. اتعصبت ههونها عليك .. خفت هطمنك .. حضني دة بيتك .. ادخله اي وقت .. مش هتلاقي فيه غير راحتك من اي حاجة توجعك ????♥
( يترمي ف حضنها وتنزل دموعه )
مالك ب عياط : بحبك اوي .. بحبك ومقدرش ابعد عنك ابداً .. انا من غيرك اموت .. مش عاوز غير وجودك .. خليكي دايماً جنبي .. عمري م هقدر اتعصب عليكي .. ولا في حاجة تقدر تشغلني عنك .. ولا اقدر اهينك او اوجعك .. مهما قلت ابعدي اوعي تسيبيني .. مهما قلت انا وحش وضرر ليكي اوعي تسيبيني .. هبقا كويس والله .. بس اوعي تسبيني ????????
شوهندة : مش هسيبك ????????
( تعدي فترة ، جوة ڤيلا ، شوهندة نايمة ع السرير ، تفتح عينها )
شوهندة : انا دايماً اقوم الاقيك باصصلي كدة ????
( مالك نايم قصادها وباصصلها )
مالك : بحب اشوفك وانتي نايمة .. بطمن لما بشوفك ????❤
( وتروح للعالم بتاعها ، يضمها ل حضنه ، يرن المنبه تتخض )
مالك : اجمد ي وحش
شوهندة : ههههه تاني انت والوحش بتاعك دة ????
مالك : ههههه ذكرياااات ????
شوهندة : محسسني انه من 50 سنة دة هما 5 شهور ????????‍♀
مالك : كانهم 6 والله
شوهندة : يراجل ????
مالك : ههههههه ????
شوهندة : يلا قوم قبل حبيبة م تنفخنا
مالك : لو قومتى من حضني هقتلك واقتل حبيبة ????
شوهندة : هههههه لا بلاش حبيبة دي عروسة انهاردة
مالك : ماليش دعوة
شوهندة : سيبني يلا ????
مالك وهو بيضمها اكتر : لأ ????
شوهندة : ي بني هتكسر كدة سيبني ????
مالك : لأ
( ييجي الليل ، ف فندق كبير ، جوة قاعته ، قاعدين حبيبة وكريم ف الكوشة ، شوهندة واقفة قريبة منهم ، شلة شباب واقفين مع بعض )
شاب 1 : انت ليش خايف ؟
شاب 2 : م الاحراج بس ????
شاب 3 : لا ما تخاف شكلا كتير كيوت ما راح تحرجك ????
شاب 4 : ما تحاول هاد كتير جبان مع البنات .. اتفرج واتعلم حبيبي ????☝
( يقرب الشاب ع شوهندة )
الشاب : هاي
( تبصله شوهندة )
الشاب : كيفك ؟؟
شوهندة ب استغراب : كويسة ????
الشاب : فيني ارقص معك ؟
شوهندة : ااااا ………
الشاب : بليز ما ترفضي لاني راح اصمم وما راح اتركك اليوم قبل م ارقص معك ✋
شوهندة : انا ……..
الشاب : بليز يلا ????
( يشد ايديها ، مالك واقف مع ناس )
شوهندة : لا مينفعش لو سمحت سيب ايدي ????
الشاب : بليز 5 دقايق بدي ارقص معك
شوهندة : مش عاوزة انا سيبني ي بني انت هتحصل مصيبة ????
( يحط ايده ف وسطها يشدها عليه ، يشوفهم مالك ، يقرب عليهم )
شوهندة : انت اتجنيت ????
( تزقه شوهندة ، يقرب مالك يمسكه من أيده و يديله بوكس وقبل م يقع يكون ماسكه ب ايده الاتنين يطوحوا ع ترابيزات البوفيه يسف الاكل كله ويقع ف الارض والاكل يقع ف الارض ، يتصدموا الناس ، يقربوا صحاب الشاب واهله عاوزين يتخانقوا مع مالك ويقرب البادي جاردات بتوع مالك والكل يمسك ف بعض حتى كريم يقوم يضرب معاه والفرح يلقب خناقة الكل بيضرب ف بعضه ، حبيبة ف الكوشة )
حبيبة : اقسم بالله كنت عارفة ????????????
( ترفع فستانها وتقلع جزمتها وتاخد من تحت الكنبة الي قاعدة عليها كوتشي تلبسه وتنزل تضرب معاهم ، شوهندة واقفة ف النص مصدومة ، تبعد )
شوهندة : مالك .. مااااالك ????
( يشوفها يقرب عليها )
مالك : انتى كويسة ؟؟
شوهندة : الفرح باظ ????????‍♀
مالك : ولا يهمك ي قلبي ????
شوهندة : ولا يهمني ايه حبيبة هتنفخنا ????????‍♀
مالك : لا متقلقيش كدة كدة كريم كان هيموت ويمشي اديني هروحوا بدري ????
شوهندة : هههههههه ????
( ياخدها ف حضنه )
شوهندة : انا حامل ????
( يتصدم )
مالك : ايه ????
شوهندة : حامل انا .. وكدة يعني ☺
( يشيلها ويلف بيها ويبوس دماغها ويفضل واخدها ف حضنه وسط الضرب والخناق ، برة القاعة ، كريم واخد حبيبة ف ايده وبيجري ع برة )
حبيبة : براحة يخربيتك ????
كريم : اقسم بالله م هسامح اخوكي ع البوفيه دة بس يلا مش مهم ناكل ف بيتنا ????❤
حبيبة : ههههههه ????❤
*( حاجات كتير اوي بتحصلنا ف دنيتنا بتعقدنا ، بتقفل قلوبنا ، بتندمنا ع حاجات عملناها حلوة ف حياتنا ، بتحببنا ف الوحدة ، بتقسينا وتجفف مشاعرنا ، بنحس اننا مبقناش نسمع نبضنا ، بتكسرنا ، بتخلينا كل يوم نتمنى الموت ، فراق حبيب ، موت قريب ، الزعل متاح ، الحزن متاح ، بس متخليش حبك عشان وقته
غلط يبقا
غير متاح ، عود حالك ، انا اقوى من ان حاجة او حد يكسرني ، انا احن من اني اقسى ع ناس بتحبني لمجرد ان الي محبونيش قسيوا عليا ، مهما كان حواليك فيروس اوعى تتعدي ☝ )*
*( النهاية ⚠ )*
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!