Uncategorized

رواية أحببتها رغماً عني الفصل الرابع عشر 14 بقلم هند خالد

  رواية أحببتها رغماً عني الفصل الرابع عشر 14 بقلم هند خالد

 رواية أحببتها رغماً عني الفصل الرابع عشر 14 بقلم هند خالد

 رواية أحببتها رغماً عني الفصل الرابع عشر 14 بقلم هند خالد

: احم احم ممكن ادخل 
ميرفت بهمس لعائشه : مين الصاروخ الجامد دا 
عائشة : لمس نفسك يا عديمة الاخلاق …اتفضلي يا ريناد
ريناد : مش قولنا ريندا سيبك من ريناد دا خاااالص 
عائشة : حاضر يا ريندا 
ريناد : مين بقى العسوله دي 
عائشة: دي ..قاطعتها ميرفت 
ميرفت : اركني انتي على جنب يابا هعرف نفسي ..انا ميرفت وبشتغل هنا في الشركه انتي مين بقى يا ريندا 
ريناد بضحك : انتي مين بقى يا ريندا! ههه انا ريناد الاسيوطي ومش بشتغل في الشركه 
ميرفت : الاسيوطي الاسيوطي بجد يعني  انتي ..
ريناد : اخت محمد ومحمود اللي مطلعين عنيكم وهم باردين و الخ إلخ 
ميرفت : مشاء الله عرفتي المعلومات بسرعه اي يا عائشة دا انتي كونتي أصحاب من ورايا يا جزمه 
عائشة : كنت هقولك والله بس انتي كنتي تعبانه فا اهي مفاجئة ايه رايك بقى 
ميرفت : اكيد اكيد حلوه مفيش كلام 
ريناد : عائشة حكتلي عنك كتير اوي الصراحه 
ميرفت : نهارك اسوح اوعي تكوني سوتي سمعتي قدامها 
عائشة : لا والله حكتلها كل خير 
ريناد : بالظبط ???? انا كنت عايزه اشوفك من بدري و اول ماعرفت انك خفيتي وهتيجي انهارده جيت على طول 
عائشة : إن شاء الله نبقى حزب كبير وقوي جدا 
ريناد : حزب على مين 
ميرفت : على اللي في بالها????????
ريناد : اهاا عرفته عرفته انا معاكم طبعاا
قاطعها دخول حد 
موظف : آنسه ميرفت البشمهندس محمود عايزك بسرعه 
ميرفت : تمام جايه …كان نفسي اقعد اكتر من كدا معاكم يا بنوايت بس اعمل ايه نداء الشغل اهم
عائشة بغمزه : شغل برضه 
ميرفت : اه ياختي شغل دماغك متروحش بعيد
ريناد : طب يلا على الشغل يا ميرو لحسن الشغل يزعل جامد ????????
ميرفت : لا انا كدا سمعتي ضاعت سلاموز
عائشة وريناد : بالموز ????????
ريناد : وانا اسيبك تكملي شغلك واروح اشوف محمد
عائشة : ثواني جايه معاكي علشان اديه الورق دا  اهو ألاقي حد ميخلنيش اقتله 
ريناد : هههه حرام عليكي دا كيوت والله 
عائشة : ابو الهول اللي جوا دا كيوت اسكتي طيب 
ريناد : علشان الشغل بس بيظهر شرير
عائشه : طب يلا نروحله
ريناد : يلا 
دق دق دق بس خبط من اللي هي طبله 
محمد : دا مين الحيوان اللي بيخبط كدا … بصوت عالي ادخل 
ريناد : ايه يا اخ وطي صوتك شويه 
محمد : انا قلت مفيش حيوان بيخبط كدا غيرك
ريناد : أخص عليك أخص بقى انا كدا يا ابو الهول 
محمد : ابو مين ياختي 
ريناد : الهول ايه مش عارفه 
محمد : طب اسكتي شويه طيب ..اتفضلي ياعائشه فيه حاجه
عائشه : اه الورق دا اللي حضرتك طلبته مني امبارح انا اتاكدت من كل حاجه فيه اتفضل 
محمد : تمام طب والايميل اللي بعتهولك امبارح خلصتيه 
عائشة : بصراحه لا كنت مشغوله في الأوراق دي بس هحاول اخلصه النهارده
محمد : المفروض كان الايميل خلص من امبارح والاهمال  دا مش عايزه في شركتي فاهمه
عائشة : ما انا بقول لحضرتك أن..
محمد : مش عايز اي اعذار اتفضلي على شغلك والايميل يتبعتلي في خلال ساعه
ريناد : طب أهدأ يا محمد هي قالت إنها كانت بتجهز الاوراق دي فا مقدرتش تشوفه و..
محمد : ريناد متدخليش في شغلي تمام هي اكيد كانت مع حبيبها اللي بيوصله كل يوم دا ومش فاضيه لشغلها فاضيه بس ترسم علينا دور الشريفه
عائشه بعصبيه : بص بقى انا ساكتلك من بدري على تهزيق وعصبيه على الفاضي بس انك تقول عليا يخرج مع ولاد وكدا فا مسمحلكش يا استاذ انت انا اشرف منك و مع اني مش مجبره  ابرللك بس  اللي بيوصلني كل يوم دا يبقى اخويا ..  وانا هستقيل من الشركه دي 
ريناد : عائشة عائشة استني بس يوووه ايه محمد اللي انت قولته دا هروح اشوفها  (ريناد راحت تشوف عائشة)
محمد لنفسه : انا ايه اللي قولته دا فعلا ازاي اقولها كدا انا غبي غبي واهو طلع اخوها وانا بوظت الدنيا كلها ياربي اعمل ايه بس …انا مش هخليها تمشي من الشركه مقدرش ؤعدي يوم ومشوفهاش  . انا بقول كدا ليه لا لا انا اكيد مش بحبها .. لا انا بحبها انا معترف بكدا مش هنكر وقول لا 
**عند ميرفت و محمود**
هنا بقى مش كاسين ب الازعرينا اللي حصلت برا
محمود : ازايك يا ميرفت أن شاء الله تكوني خفيتي وبقيت احسن
ميرفت : اه تمام الحمد لله ..حضرتك طلبتني فيه حاجه 
محمود : لا مفيش بس كنت حابب اطمن عليكي
ميرفت بتعجب : اهااا اومال فين  ريم مش شايفه في الشركه
محمود بضحك : هو انا مقلتلقيش
ميرفت : تخيل لا قولي
محمود : اصل هي اترفدت من اسبوع كدا 
ميرفت : ليه بس كدا هي عملت ايه 
محمود : فكرت تاذيكي وانا مش هسمح لكدا 
ميرفت بخجل : طب انت مين اللي قالك أن هي اللي حاولة توقعني 
محمود : عائشة خلتها اعترفت بنفسها وقدام الكل كمان
ميرفت : اهااا فهمت دلوقتي 
محمود : فهمتي ايه 
ميرفت : لا لا ولا حاجه همشي لنا حضرتك عايز مني حاجه 
محمود: “يا لو تقعدي معايا” لا خلاص اتفضلي
ميرفت : بعد اذنك 
°°عند عائشة°°
عائشه بعياط : انا عملتي ايه يا ربي بس انا لازم امشي من الشركه دي 
ريناد : اهدي بس يا عائشة محمد اكيد ميقصدش كدا 
عائشة : يا ريناد انتي شوفتي قال ايه عليا انا مستحملش حد يقول عليا كدا مهما كان مين 
ريناد: والله هو ميقصدش كدا وانا مش هينفع اقولك هو ليه عمل كدا دلوقتي اك هيجي وقت وهتعرفي هو عمل كدا ليه 
عائشه : مفيش اي مبرر يخليه يقول الكلام دا ومعلش يا ريناد انا خلاص اخدت قراري و….قاطعه دخول شحص
:ايه يا عائشة مالك بتعيطؤ كدا ليه ايه اللي حصل 
عائشة بتوتر : انت بتعمل ايه هنا
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى