Uncategorized

رواية حوريتي العنيدة الفصل الحادي عشر 11 بقلم أمنية الحبشي

  رواية حوريتي العنيدة الفصل الحادي عشر 11 بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل الحادي عشر 11 بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل الحادي عشر 11 بقلم أمنية الحبشي

حور/…. ولكن قاطع كلامها طرق علي الباب ودخول سارة(هادمة اللزات ومفرقة الجامعات????????)
كانت سارة مستعدة لبخ سمها بأذن حور ولكن فاجأها وجود سليم معها بالغرفة(لانها لم تعرف بعد ان حور تحدثت)
سارة بغيظ/سليم عاوزاك 
سليم /وأنتي علشان كدة جيتي هناا ولا اي…. هو الي بيعوز سليم يجي اوضة حور
سارة بتوتر/اصل سألت هنيه وقالتلي انها شافتك داخل هنا 
سليم بحب وهو يتحدث مع حور/انا 5 دقايق وجاي تكوني جهزتي الرد وهو الموافقة طبعا????????جفاف عاطفي????
______ذهب سليم مع سارة الي غرفتها 
سارة بغيظ/مستني موافقة حور علي اي يا سليم 
سليم ببرود/ مع ان ده شئ ميخصكيش…. بس انا هتجوز حور 
سارة بصدمة ممزوجة بالغيظ/طب وأنا …انت نسيت اني خطيبتك….. طب نسيت وعدك لأمي 
سليم/منستش ولا هنسي… بس احنا لو اتجوزنا مش هنرتاح صدقيني…. انتي باذن اللة ربنا يرزقك بواحد يكون بيحبك 
سارة بصراخ/وانا مش عاوزة غيرك ياسليم 
سليم ببرود/بس انا مش عاوزك 
سارة بخبث/قولي ليه هتتجوز حور بجد ياسليم….. قولي بتعمل كل ده ليه…. وانا اوعدك هيبقي سر بيني وبينك 
سليم بغضب وبانفاس قوية / علشان احمي شرف العيلة الي بقااا في الارض…. علشان اقدر اقف قدام الوس* الي بيهددها….. علشان بنت عمي واحد بيذلها بفيديوهات ليها…. علشان بنت عمي واحد اغتصابها….. صمت سليم يأخذ انفاسة بقووة ثم قال 
سليم ببرود/هو ده الي انتي عاوزه تسمعيه يا سارة مش كدة… بس احب اقولك اني بعشق حووور…. دي بنتي قبل ما تبقي بنت عمي…. دي ملكة قلبي… من يوم ما اتولدت وهي مكتوبة بأسمي….. وعمري ما هسيب الملكة علشان الوصيفة يا…سارة 
سارة بخبث/تمام يا سليم الف مبروك????مش مرتحالك????
____________عند ريان وملاك 
ريان بحنق/مش تخلي بالك كنتي هتقعي
ملاك وهي تحاول ان تنفلت من احضانة/طب وسع يابا كدة 
ريان بأشمئزاز/يابا…. الي القرف ده 
ملاك/لغة بلدي يا شبح وافتخر بيها… ولا انت عندك اي اعتراض
ريان/انتي عارفة مصر متبرية منك ومن امثالك 
ملاك بوجع مصطنع/اااه ايدي حاسب يابني 
افلتها ريان بتروي وقال
ريان/اسف.. معلش 
ملاك بألش/قهوة بوش????ألش ب2.5 جنية عارفة????????
ريان بعدم فهم/يعني اي 
ملاك/لااا دا انتي محتاج تعليم كتشير…. ممكن اشوف جدول اعمال وارد عليك هبقي فاضية امتي علشان اعلمك 
اطلق ريان تنهيدة براحة كبيرة لانها كانت تتعامل معه ببرود كبير منذ اعترافها له بحبها 
ريان/يلا يماما من هنا مش فاضل غير الاطفال يفضولي نفسهم 
ملاك برفعة حاجب/اهااا مين الاطفال بقااا 
ريان وهو يرفع يده باستسلام/انا الطفل 
ملاك بانتصار/ايوة بحسب 
صمتو عندما وجدو حور تنزل الدرج بغضب جحيمي بادي علي وجهها بشدددددة
_______قبل قليل في غرفة حور عندما تركها سليم 
حور وهي تضع يدها علي قلبها/يخربيت كدة هو انت عمال تدق كدة ليييه… بس عليه عيون ولا كلام يجيبو الارض الصراحة…. بس ياحور ايه الي انتي بتقوليه ده… امال لو مكنتيش عايشة في فرنسا 20 سنة…. كنت قولتي ليه 
ثم اردفت باستغراب/اي ده هو صوت سارة عالي ليه ثم ذهبت الي غرفة سارة وجدت الباب مفتوح يظهر سليم وهو يعطي ظهرة لها وسارة تقف امامه وسمعت سؤال سارة لة لكن ما صدمها حديث سليم وهو يقول 
سليم/هتجوزها علشان احمي شرف العيلة الي بقااا في الارض………واستمعت حور لاخر جملة وهي علشان بنت عمي واحد اغتصابها 
شهقة خرجت من فم حور تدل علي ألم في قلبها وصدمتها من حديث سليم وماذاد قلب قلبها هو نظرة سارة لها كأنها كانت تعلم بوقوفها خلف الباب 
ركضت حور لغرفتها وهي تبكي بشدة علي آلم قلبها….. لكن قررت انها لن توافق علي سليم وقررت قرار ستندم عليه بشدددة 
مسكت هاتفها واجرت اتصالين ونزلت للاسفل
______________ نرجع للوقت الحالي 
ملاك بفرحة وهي تحتضن حور/حوور 
بادلتها حور الحضن وهي تضحك 
ملاك بصدمة/انتي ضحكتي صح… وحشتيني اوي يا حور ووحشني صوتك 
حور بتعب/اديني اتكلمت ممكن بقا اطلب منك طلب 
ملاك/طبعاا ياقلبي 
حور/اطلعي نادي كل الي في القصر عوزاهم 
ملاك باستغراب/كله كله حتي سارة 
حور بتأكيد/كله يا ملاااك 
اومأت لها ملاك وذهبت للاعلي لمنادات الجميع 
ريان بقلق/حور مالك 
حور ببرود/مفيش حاجة خاالص 
ريان/امال حاسس انك متعصبة ليه ….. وليه عاوزةكل الي في القصر
حور ببرود/انا مش متعصبة خاالص… وهتعرف دلوقتي عوزاهم ليه 
بعد مرور 10 دقائق تجمعت العائلة كلها في بهو القصر وكانو ينظرون لحور الجالسة باستغراب 
حور ببرود/اظن كله عرف حكايتي والي حصل…. وان انا مش بنت…. واني محفظتش علي شرف العيلة وإلخ إلخ…
استغرب الجميع من نبرة صوت حور 
سليم بغضب/اظن ملوش لزوم الكلام ده ياحور 
حور ببرود/لا يا ابن عمي ليه لزوم ونص وتلت تربع كمان…. علشان ده هيتبني عليه الي هيحصل دلوقتي 
قطع رنين هاتف حور 
حور علي الهاتف/حسناً مايكل قم بإدخالة 
(اصبح مايكل حارس ايضا للقصر مع حراس سليم)
دخل اخر شخص الجميع يتوقع دخولة 
مروان بفرحة/حور 
حور ببرود/اقدملكم مروان الحديدي خطيبي 
سليم بغضب/نعععععم 
ريان/انتي بتستهبلي ..
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!