Uncategorized

رواية عشق بنات الميتم الفصل التاسع عشر 19 بقلم رقية ابراهيم

 رواية عشق بنات الميتم الفصل التاسع عشر 19 بقلم رقية ابراهيم
رواية عشق بنات الميتم الفصل التاسع عشر 19 بقلم رقية ابراهيم

رواية عشق بنات الميتم الفصل التاسع عشر 19 بقلم رقية ابراهيم

أدهم بدهشه : انا ازاي اقتلها…طيب حتى لو قتلتها هقتلها في مكان شغلي
أسر بضحك : هي كانت مفكراك بتشرحا جوه????????
إران باحراج : مهو مفيش وقت افكر يعني
زينب : طيب يلا يامجنونه زمان البنات روحو
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في منزل البنات 
إران : بس كان نفسي الأرض تنشق وتبلعني 
تولين : يلهووي على الاحراج انتي كنتي قولتي ياكسفتك ياحازم حازم 
ميرا : المهم يلا انا رايحه انام بدري عشان منعملش زي الصبح 
تولين بفزع : اه يلا يلا هي مش ناقصه تأخير 
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في قصر عائله الراوي 
في غرفه أرسلان 
كان شارد بهذه الفتاه التي لاتخرج من فكره وقطع هذا الشرود دخول أسر بقوه 
أسر : أرسلان مالك قالنا انك شكلك كدا بتحب واحده 
ليمسح أرسلان على وجهه بغيظ ليدخلو بعدو سليم وادهم ومالك 
أدهم : ياااااه ياسحس أخيراً هتفك النحس
أرسلان بغيظ : تعال يامالك 
مالك بخوف مصطنع : لا 
ليقوم أرسلان اليه ويمسكه من لياقته لبسو 
أرسلان : قولتلهم لي طيب اتأكدت مني 
أسر : اخص عليك ياببلاوي انت عايز تخبي علينا
مالك : والله يابني بدون ماتقول عينكو كانت بتتكلم 
أسر بغناء : عيونو لنا قابلوني.. نادوا لقلبي شغلوني
              خدوني سافرو بيا وودوني دنيا بعيده 
سليم : انت بتحبها 
أرسلان بضحك : شكلي كدا 
أسر : طيب عندك اي من أعراض الحب 
أدهم : بس يابني… قولي ياارسلان حاسس بايه 
أرسلان : دا على اساس انك انت الواد اللي مجرب الحب 
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في اليوم التالي
تولين كانت مستيقظه ولم تنم بسبب خوفها لتصحي متأخر
رتيل : ميرا قومي الساعه7
ميرا : اديني اهو صحي تولين
تولين بنعس : انا صاحيه لوحدي.
رتيل : انتي منمتيش
تولين : اه
ميرا : كدا ممكن انتي تنامي هناك
تولين : لالا متخفوش
ارتدت تولين بنطلون اسود وتيشيرت اسود وجاكت احمر وكوتشي احمر وعملت شعرها ديل حصان
ارتدت ميرا بنطلون ارزق وشميز ابيض قصير وجاكت جلد ازرق وكوتشي ابيض وفردت شعرها
ارتدت رتيل بنطلون اسود وعليه تيشيرت ابيض وكوتشي ابيض وفردت شعرها
وذهبو الي أماكن عملهم
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في مكان التدريب الأول
كانت تدخل تولين وميرا وقابلهم مالك وارسلان
تولين لارسلان : متأخرتش اهو ورفعت ساعه تليفونها اليه
تولين : لسه الساعه 8 الا
ليبتسم أرسلان : عارف انك متأخرتيش
تولين بابتسامه : طيب الحمد لله عنئذنكم لتذهب هي وميرا
أرسلان لمالك : مالك انت ياض…مالك …مالكككك
مالك بفزع : اي اي في اي
أرسلان : لي ساعه عمال اقول مالك مالك زفت اي سامعنيش
مالك : باين كدا حبيت
أرسلان بضحك : انت وقعت برضو
مالك بضحك : شكلي
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في مكان التدريب التاني
كان سليم ينتظر رتيل لايعلم ولكنه يريد روئيتها او يتحدث معها لتدخل رتيل
سليم : صباح الخير
رتيل : صباح النور
سليم : بصي بما انك معكيش أصدقاء هنا فا اي رايك نبقى انا وانتي صحاب
رتيل بابتسامه : ماعنديش مشكله
سليم بفرحه : احم احم انا سليم الراوي
رتيل بضحك : وانا رتيل احمد
ليضحكو هما الاثنين مع بعض
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في المستشفى
أدهم : انتو دلوقتي كل واحد فيكم هيروح يدرب مع دكتور تمام
منار(احد الطلاب) بدلع : دكتور مين هيدرب مع حضرتك
أدهم بجديه : الدكتوره زينب
لتنصدم زينب
زينب : زينب مين
أدهم بضحك مكتوم لانه رأى ملامح الصدمه والخوف على وجهها : زينب انتي
ليوزعهم أدهم على كل دكتور يتدربو معه
ادهم : يلا تعالي يازينب
وبعد وقت طويل
زينب : ياعم عايزه اخد قت استراحه سيبني
أدهم بضحك : خلاص تعالي نروح الكافيه واعزمك على قهوه 
زينب : وتعزمني ليه انشاء الله 
أدهم : كلمه كمان وهلغي الاستراحه 
زينب : لا لا خلاص 
لتذهب الي كافيه المستشفى
في الكافيه كانت تجلس إران بمفردها ووضعه يدها على وجنتيها الي ان جاء شخص وجلس أمامها لتنظر له
أسر : قاعده لوحدك لي
إران باندفاع : مابسبب قريبك منه لله واخد صحبتي وساحلها
أسر بضحك : الحقي أدهم اهو وراكي
لتنظر بخوف ولا ترى شي
أسر بضحك : ياجبانه
إران : اه حضرتك رايق وجاي تعصبني صح… قولي قريبك دا لي بيخوف وساحل البت معاها وبارد ومتعصب وكل شويه اعملو كدا ومتعملوش كدا
أسر كان عمال يشاورلها انهي تسكت وهي مكمله
إران : دا انا بدأت اخاف ليكول البت زينب صحبتي….. اي اي في اي عمال تشاورلي أسكت في اي
أسر : بصي وراكي
إران بسخريه : والله وانا غبيه علشان اصدقك
أدهم من الخلف : لا مش غبيه الصراحه
إران بصدمه : انتي بتقلد صوت قريبك ولا انا متهيألي ولا اللي في دماغي صح
أسر : لا اللي في دماغك صح
لتلتفت اليه إران بخوف : لسه كنت بشكر في حضرتك
أدهم : اه ما انا كنت سامعك واحلى شكر كمان
أسر بضحك : لا لا لا معلش ياادهم انا من ساعه ماجيت وهي عماله تشكر فيك
لتلتفت إران الي أسر وتهمس له : استر عليه إلهي تنستر
عدي اسبوع على الجميع حتى اعترف أرسلان لنفسه انه عشق تولين وهكذا مالك اعترف للشباب انه احب ميرا وزاد تعلق سليم برتيل وذاد أيضا تعلق أسر باإران 
اما أدهم فهو اعترف لنفسه انه احب زينب ودائما يزعجها 
للكاتبه الصغيره (رقيه ابراهيم ) 
في مكان التدريب الأول
كانت تولين تضع راسها على مكتبها
وكل الطلاب موجدين في الغرفه وكان معهم أرسلان ومالك 
رغد بخبث للجميع : في ناس هنا كانت عايشين في الميتم يعيني عليهم بجد حاجه صعبه ان الاهل يتخلو عن عيالهم والله اعلم هما اتربو ازاي صح ياتولين 
لينصدم الجميع ولا يعرف احد من الذين كانو من الميتم
ميرا بصدمه : عايزه توصلي لايه
رغد بتكبر : اقصد عليكي انتي ودي (تولين) 
لترفع تولين راسها بابتسامه : عايزه اي يارغد
رغد : هو مش انتو كنتو عايشين في الميتم وبعد ماتمتو ال18 سنه طلعتو
لتقف تولين وتقترب منها ثم تحدثت بصوت عالي : اه انا كنت عايشه في ميتم وكمان معرفش اهلي مين ومعرفش كمان سبب انهم يودوني الميتم انتي بقى هدفك اي
ينصدم أرسلان بشده وتذكر عندما قالت له انها لا تعرف هي مين أهلها
رغد : اكيد انتي جيتي غلطه من أهلك 
لتضربها تولين بالقلم بغضب : انا معرفش اي السبب بس ماسمحلكيش انك تغلطي فيهم 
ميرا بدموع : تولين خلاص تعالي نمشي 
لتقترب إليها تولين : ميرا احنا طول عمرنا عايشين لوحدينا وسمعنا كلام اكتر من كده ومحدش فينا احنا الخمسه ضعف لي انتي دلوقتي ضعفتي 
كريم (إحد الطلاب) : تؤ تؤ تؤ تؤ حرام اكيد عشتو ايام صعبه صعبتو عليه
لتلتفت اليه تولين : حابب تضرب صح
كريم : ليه دا انتو حتى صعبنين عليا اكيد عشتو حياه صعبه وملقينش تاكلو
تولين بسخريه : والله…
رغد : انا قلت انك متربتيش
تولين : ايوه ياستي انا متربتيش وكلمه كمان قسما بالله لطلع عليكي جنان الدنيا دي كلها
كل هذا وارسلان ومالك متابعين بس متكلموش
ليرن هاتف تولين
تولين : ألوو ياكاميليا
كاميليا : تولين عايزكم انتو الخمسه ضروري
تولين : كاميليا في اي
كاميليا : بصي انا عرفت انتو من عيله اي
لتفتح تولين عينها بصدمه………………..
يتبع….
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!