روايات

رواية احببته رغم عني الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورا فريد

رواية احببته رغم عني الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورا فريد

رواية احببته رغم عني الجزء الخامس عشر

رواية احببته رغم عني البارت الخامس عشر

رواية احببته رغم
رواية احببته رغم

رواية احببته رغم عني الحلقة الخامسة عشر

يونس مسك دراعها: انتى اتجننتي يعني ايه تطلقي مني انتى واعية لى كلامك
داليدا بعد عنو و قالت : انا ابقا مجنونة لو قعدت معاك ثانيه واحدة بعد اللى قولتو بتشك فيا يا يونس بتشك فيا انا ليه كنت شايفني بصاحب عليك انت مجنون و انا مستحيل اكمل معاك بعد النهاردة و اطمن ابنك ها تشوفو
يونس مسك وجهها بين ايديه: داليدا بلاش تعملي فيا كده انا مستحيل اعيش من غيرك أو اشك فيكى داليدا انا بحبك انتى ليه مش حاسه بيا
داليدا بعدت ايدو عنها: لا ما هو بين انك مش بتشك انا استحملت ما فيه كفاية دلوقتي لازم كل واحد يروح لى حالوا و كفاية تجريح في بعض كفاية
و اتصلت داليدا بى عامر و جاه خدها و في منزل اهل داليدا
داليدا قعدة في السطوح
عامر نظر ليها: افهم ايه اللي حصل
داليدا بابتسامة سخرية و دموع: مكنتش اعرف انى خاين…ة أوى كده يونس بيشك فيا يا عامر و قالها ليا وش اقتلني أو حتى اطردني بس مش ها رجعلو انا مش رخي…صه يا عامر علشان يتعمل معايا بالطريقة دى صحيح اتجوزته و انا مش طيقه بس حبيبتو و صونتو و صونت بيتو و اسمو في الاخر يقولي الكلام ده
عامر : لا عاش ولا كان اللى يشك في بت عامر أيوة بنتي انا اللي ربيت و كبرت و تربيتي عمرها ما تخون عارفة انا لم شوفتك اول مرة كنتي على ايد امك استغربت تعلقي بيكي و لو اتجوزت امك اتعلقت ليكى اكتر و كل ما تكبري خوفي عليكى كان بيزيد صحيح بتشتغلي و شلتي معايا كتير و استحملتي قاسوتي عليكى بس صدقيني كنت خايف عليكي من الدنيا و الزمن بعدي انا مبعتكيش يا داليدا و لم كنت برفض العرسان اللى بيجولك ف لانى مشوفتش فيهم اللى يريحك و يخاف عليكى و لم جوزتك يونس كنت فاكر انو ها يخاف عليكى بس طالع العكس كنت بحاول على اد ما اقدر اكون اب ليكى بس معرفتش بالدليل انى معرفتش يونس صح
داليدا مسحت دموعها: ايه اللي بتقوليها ده يا عامر يعني ايه بفضفض معاك تقوم فتحلي مرشح ( و تكمل بابتسامة) لا يا عامر انت عملت كل اللى عليك بس هو نصيبي كده و بعدين مانت ابويا فعلا
عامر: ابوكي غصب عن عيني امك كمان و عنك
داليدا: ماشى يا سيدي… يونس مش وحش لكن عصبي جدا بى كلامو
عامر: و لو ها تطلقي يعني ها تطلقي خلص الكلام اياما وريتو ميبقش اسمي عامر
و هنا طالعت رزان و معها الشاي: الشاي يا رجالة ها الكلام على مين المرة دى
عامر خد الشاي: و انتى يا بت اقول لى الموكوس التانى ايه
رزان : بس متقولش موكوس
عامر: اتوكسي عليكى و عليه و بعدين اتقلي شوية لى تخدي على دماغك هو اهبل والله انا خايف عليه من جنانك
رزان : مش عارفه يا بابي ساعات اكون مشدودة ليه و ساعات بخاف من قربو في نفس الوقت مش برتاح في بعدو عني
عامر: انا مش ها غصب عليكى اللى عايزاه اعمليه و انتي كمان ها سيبك تفكري كويسة علشان مكنش ظلمتك لى المرة التانية متتاخروش هنا شوية و انزلو
و نزل عامر و ساب الباب مفتوح لحد ما البنات ينزلو
الام : انت عايزة تدمرها
عامر: اخرس انا عارف مصلحتها و يونس لازم يتربة و يعرف غلطو هو مش وخده من الشارع علشان يبيع و يشتري فيها
الام : بس هو ندمان
عامر: والله ندمان مش ندمان دى حاجة ترجعلو انا خلاص سبت الشغل عندهم
الام بعصبية: مش كفايه بيعتني اللى ورايا و اللى قدامي كمان ها تسيب شغلك ها نعيش منين
عامر بغيظ: اه بيعتك القصور اسكوتي بقا انا لو مستحملك على طولت لسانك ف علشان البت الغلبانة دى لكن انا جبت اخري منك و بالنسبة فلوسك ف انا مش بخد حق حد
و راح عامر البلكونة : مجنونة دى ولا ايه
و في اليوم التالي في قسم الشرطة
امير: جيتي ليه
داليدا: ليه عملت فيا كده هو مكفكش كدبك عليا كمان جاي تخرب بيتي ليه انا اذيتك في ايه
امير: كنت فاكر انى بحفظ عليكى انا عملت كده علشان بحبك
داليدا بعصبية: تقوم تفض…حني قدام جوزي تقولوا على حاجات محصلتش
امير: انتى بتحبني و اتجوزتيه علشان انا هربت
داليدا بعصبية: كنت بتهبب لكن انا حبيت يونس بحبو و لسه بحبو لو كنت عايزك ف ده علشان افتكرتك راجل لكن انا كنت غلطانة انا ها طلق افرح و انبسط مبروك يا امير نجاحت في تخريب حياتي من تانى انا عمري ما ها سامحك
و مشيت داليدا و هى متعصبة و على اخرها أما عند انس و رزان
رزان و الدموع في عينيها: داليدا و يونس ها يطلقوا النهاردة عارف
انس: عارف بس ده ايه علاقتو بى موضوعنا
رزان: علاقتو انى اتباعت زمن و لم كنت ها تجوز ف كانت مصلحة….. يونس شك في داليدا بعد الحب ده من اول كلمة صدقها على مراتو
انس قعد بيسمعها بهدوء
رزان: انس انا خايفة صحيح انى قوية و المفروض مقولش ليك على مخاوفي و اوجعي بس انا خايفه خايفه منك زمن بعدنا عن بعض كبرنا و كل واحد بقا ليه حياتو انت متعرفش حاجه عني و ممكن تشك فيا زى ما يونس عمل أو ممكن نتجوز و تهني زى ما ابويا كان بيعمل في امى قبل ما يطلقها ههههه ممكن تعمل كل ده فيا
انس: لدرجة دى انا اخوف انا فاهم قصدك و حاسس بيكي صحيح مش في مواقف ده ولا حصلي ربع اللى حصلك بس انا بحبك و عمري ما ها سيبك حتى يا ستي لو مش موافقة اننا نتجوز برضو ها فضل جانبك و قبل ما تحتاجني ها تلقيني جانبك و في ضهرك لانكي انتى حالي يا رزان انتى حياتي مش بقولك كده علشان توافقي انا مش ها غصبك على حاجة بس لازم تعرفي و تتاكدي انكى مش اختك و مش مامتك و أنا مش يونس
رزان حضنت انس و قعدت تبكي: كانت فرحانة اوى بى البيبي و حياتها كانت فرحانة يا انس و دلوقتي ها تطلق ليه بيحصل معها كده ليه شك فيها ازاي يا انس ازاي
انس بيحرك ايده على شعرها: اهدى يا حبيبتي اكيد ها نقلي حل
رزان: كنت فرحانة انى ها اخيرا ها تجوز حب حياتي جاي هو هد كل حاجة انو اكيد ها تعمل زى و تشك فيا
انس بعدها عنو مسح دموعها و مسك وجهها بين ايديه: بس انا مش زى حد انا بحبك و مهما حصل محدش ها يفرقنا عن بعض انا بحبك و لم صدقك لقيتك اوعدك اني عمري ما ها زعلك
رزان حضنن انس: انا بحبك اوى يا انس متسبنيش خليك جانبي
انس بحب: و انا عمري ما ها سيبك
و في منزل اهل داليدا بعد مرور وقت داليدا حضنت امها و قعدت تعيط
داليدا: انا بحبو يا امى . عمري ما كنت اتخيل انى ها يعمل فيا كده انا مكنتش عايزة اننا نوصل لى كده
و في قصر الجبالي في غرفة يونس مطلع البوم صورو مع داليدا و عمل يبكي بقهرة و حسرة
أما في منزل اهل داليدا في غرفة داليدا..داليدا قفلة النور و نايمة على الارض بتنظر خاتم بتاع يونس
فلاش
داليدا: الله يا يونس الخاتم حلو جدا بس
يونس بحب: مفيش حاجه كتيره عليكى يا داليدا انتى اجمل حاجة حصلتني في حياتي كلها بحبك
باك
داليدا بدموع: ليه وصلتنا لى كده ليه يا يونس ليه
و هكذا اتنين الدنيا مش سيعهم و اتنين بيبكو بقهرة على راي ام كلثوم اهل الحب مسكين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببته رغم عني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!