Uncategorized

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل التاسع عشر 19 بقلم بدورعاطف

 رواية ملاك تحرق شيطان الفصل التاسع عشر 19 بقلم بدورعاطف
رواية ملاك تحرق شيطان الفصل التاسع عشر 19 بقلم بدورعاطف

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل التاسع عشر 19 بقلم بدورعاطف

فاقت ملك من نومها و تذكرت ما حدث فصرخت ندي لااااااا 
دخل زين و قال ملك اهدي اهدي يا ملك 
ملك ندي ندي ماتت و اخذت تبكي 
ضمها زين اليه و قال اهدي يا ملك امال اهلها هيعملوا اي لما يعرفوا 
ملك هم لسه ماعرفوش 
زين لا و بصراحه مش عارف ابلغهم ازاي 
ملك مامتها لو عرفت ممكن تروح فيها خصوصا لو عرفت هي ماتت ازاي 
زين انا عامل حساب دا كويس اوي و هنقول انها حدثه و مش هنجيب سيره عن موضوع تجار الاعضاء دا 
ملك ماشي بس الحيوان الي عمل كدا لازم يتحاسب 
زين هم فعلا هيتحسبوا ع الي عملوا و الله ما هرحمهم 
ملك مافيش اخبار عن جميلة 
زين ماتقلقيش كل حاجه تمام و بكؤة هتكون موجوده يلا عشان ما نتأخرش 
ذهب كلا من زين و ملك الي منزل عائلة ندي 
في منزل عائلة ندي جلست ملك و بجوارها زين 
الام خير يا بني لقيت اي اخبار عن ندي 
نظرت ملك لزين و تنتظر منه ان يتحدث 
زين حضرتك عارفه كويس ان الاعمار بيد الله و محدش بياخد اكتر من عمره 
الام انت قلقتني يا بني ندي جرلها حاجه 
زين ندي و جوزها عملوا حدثه من 3 اسابيع و ماتوا 
احمد انت بتقول اي 
الاب بنتي ندي 
ملك صارخه طنط 
توجه احمد سريعا الي امه 
زين هاتها بسرعه ع المستشفي 
حملها احمد و توجهوا جميعا الي المشفي 
في مكان ما كانت تلعب تلك الصغير و تسرق النظر الي تلك الجالسه ثم قالت طنط وانا هفضي هنا يحد امتي 
….:هتفضلي هنا لحد ما باباكي يجي ياخدك 
جميلة بس انا مامي وحشتني اوي 
….:معلش استحملي شويا و باباكي هيجي ياخدك في اقرب وقت ثم قالت في نفسها انا كان مالي و مال المصيبه دي بس يا ربي 
في المستشفي كانت ملك تجلس و بجوارها زين و كان كلا من ابو ندي و اخوها واقفين ينتظروا خروج الطبيب و ها قد خرج فاتجه اليه احمد خير يا دكتور ماما ملها 
الدكتور للأسف الحاله خطيرة جدا احنا حطنها تحت الملاحظه لمدة 24 س عن ازنكوا 
زين احنا لازم نمشي لان في حجات لازم اعملها 
ملك حاضر 
قاموا واتجهوا الي احمد و والده 
زين انا اسف ع الي حصل و شد حيلكوا 
الاب الشده ع الله يابني 
زين احم بخصوص الجثه كل حاجه جاهزه تقدروا تستلموها ف اي وقت و انا هخلي حد معاكوا من رجالتي هيتينه معاكوا لحد ما تتموا كل حاجه ومرة تانيه البقاء لله 
ثم اخذ ملك و ذهبوا 
وصل كلا من زين و ملك الي المطار 
ملك اي الي جابنا هنا 
زين لازم نسافر 
ملك نسافر فين و جميلة
زين جميله بخير ما تقلقيش 
ملك طب احنا هنسافر فين 
زين لندن و هناك هتعرفي كل حاجه 
زين في نفسه لازم اللعبه دي تنتهي بقاء و كل حاجه ترجع لطبعتها و أ خلص أمير وارجعه تاني و نهيتك يا جاك علي ايدي هقتلك يا جاك هقتلك
ملاك تحرق شيطان بقلمي بدور عاطف 
وصلت الطائرة لندن و نزل كلامن ملك و زبن لم تكن ملك داريه بم يحدث و بم سوف تراه 
اتجهوا خارج المطار و ركبوا سيارة كانت في انتظارهم 
وصلوا الي احدي المنازل فوقف زين و بجواره ملك و كان في استقبالهم سيده تدعي كاميليا 
كاميليا حمدالله ع السل…. و لكن قطعت كلامها عندما رأتهها فأسرع زين بالتحدث عندما لاحظ ذالك و قال الله يسلمك كاميلا اقدملك ملك مراتي 
نظرت له كاميليا و كانت الدموع بعينها و قد تفهمت قصده و قالت اهلا اتفضلوا 
دخل الاثنان و كانت ملك عيونها علي تلك السيدة لا تعلم من تلك السيدة 
وقف زين و قال انا هسيب ملك امانه عندك لحد ما ارجع 
ملك انت هتروح فين 
زين ماتقلقيش في شويه شغل لازم اخلصه و هنا امان ليكي انا لازم اسافر و مش هينفع تكوني معايا 
ملك هتسافر فين و تسبني لوحدي هنا و جميله فين 
زين قولتلك جميله بخير و انت هنا هتكوني بأمان ثم احتضنها و قال لها عاوزك تطمني و اتأكدي ان كل الي عملته و بعمله دا عشان مصلحتك خلي بالك من نفسك ثم طبع قبله علي رأسها و التفت الي كاميليا و قال مش هوصيكي عليها يا كاميليا 
كاميليا دي في عنيا 
توجه زين الي الخارجه و من خلفه كاميليا و قال لها خليها تقابلها و متكلميش معاها في اي حاجه 
كاميليا حاضر بس انت خلي بالك من نفسك 
زين الوعد الي وعدته رايح انفذه و لو اخر نفس فيا لازم اكمل ادعيلي 
كاميليا دعيالك يا ابني مع السلامه 
ذهب زين و دخلت كاميليا الي ملك 
كاميليا قومي يا حببتي اوديكي اوضتك غيري هدومك و ارتاحي شويه 
اومأت لها ملك و تحركوا الي الاعلي 
في غرفه اخري كانت تجلس لا تعلم بم يدور بالخارج فهي تظل داخل الغرفه طول الوقت لا تتحرك و لكنها ليست وحيده فهي تحمل بداخلها ذالك الملاك الذي انقذها من براثم الشيطان 
عند زين قد تحرك و ركب احدي الطائرات الخاصة التي توجهت الي إيطاليا 
في إيطاليا كان يجلس جاك يتحدث الي الجالس امامه و قال انت تعلم بم حل بنوح و لقد انتهي وقته معنا و الان سوف يتم تصفيته 
الشخص: اعلم هذا جيدا و اعلم انك تريد بدلا له كمندوب لكم ف الشرق 
جاك هذا صحيح و لكن اذا وقع الاختيار عليك فهذا سيسبب كثير من المشاكل بينك و بين الانصاري 
الشخص: لقد ترك زين المجال فلم يفرق معه شئ 
جاك لا احد يا عزيزي يترك مجالنا الي في حالتين اما موته او تصفيته 
الشخص الحالتان واحد و انتموا اذا ارادتم ستفعلون هذا
جاك حسنا عزيزي و لكن هل يعلم زين بم حدث في الماضي 
الشخص لا اعتقد ذالك 
جاك فعلا فإذا علم بم حدث ستكون في ورطه كبيرة فانت من قمت بتسليم زوجة اخيك و قبض ثمنها 
أمير انا لم اكن اعلم انا هي 
جاك و اذا كنت تعلم ماذا كنت ستفعل 
أمير ما هدفك جاك من كل هذا 
جاك هدفي هو من يقف خلفك عزيزي 
إلتفت امير و رأي من يقف و كان زين 
جاك مفاجأه 
وقف أمير امام ذالك الواقف امامه و لم يستطع التحدث بشئ 
زين انا تعمل فيا كدا تستغفلني و انا  لحد دلوقت بعتبرك اخويا لكن ما تستهلش فأخرج مسدسه و قام بالاطلاق علي…
يتبع ……
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى