Uncategorized

رواية نور الجاسم الفصل التاسع عشر 19 بقلم نيللي ياسر

 رواية نور الجاسم الفصل التاسع عشر 19 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم الفصل التاسع عشر 19 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم الفصل التاسع عشر 19 بقلم نيللي ياسر

شادي: ملك انا بحبك!!.
ملك: اعاااا…
نور: مالك يا ملك..
ملك: حلمت حلم..بس اتخضيت اوي.
نور: حلمتي؟؟…شوفتي ايه.
ملك: شادي كان بيقولي بحبك.
نور:طب وهي دي حاجه تخض.
ملك: آه يا نور.. بالنسبة ليا تخض اوي.
نور: طب يلا ننزل نشوفهم بيعملو إيه.
ملك: اوكيه يلا.
      ” ادم صحي لقي نفسه نايم علي سرير في مستشفى”
ادم: اااه..انا ايه اللي جبني هنا.
ريناد: حمدالله على السلامه يا ادم..انت أغمي عليك لما عرفت خبر كنز ربنا يرحمها ومكنتش بتفوق وجبناك هنا.
ادم بدموع: انا مش مصدق أن كنز ماتت قلبي بيقولي انها كويسه!!.
ريناد: معلشي يا حبيبي ربنا يرحمها..ادعلها.
أدم بغضب: بقولك بنتي عايشه…تقولي ادعيلها.
ريناد: انا كنت فاكره أنها عايشه بس للاسف…
ادم: اتكلمي!!!.
ريناد: عاصم عمل تحليل DNA علشان يتأكد أنها كنز.
ادم: والنتيجه بتاعته ايه.
ريناد: للأسف طلعت كنز!!!.
ادم: اعاااااااااااااااااااا….كنز….بنتي!!!!!!!.
….
يوسف: عايزك تراقبها 24 ساعه فاهم.
الراجل: فاهم.
يوسف: ولما تلاقي الوقت المناسب..خلص.
الراجل: أوامرك يا باشا..بس الموضوع كبير و يعني..
يوسف بقرف: هشششش..امسك دول والباقي بعد لما تخلص.
الراجل: ماشي يا باشا هطير انا.
يوسف: لو مش هتكوني ليا..مش هتكوني لغيري.
راجل: بقولك ايه يا حج انت متأخر عليك الايجار5شهور..وانا ساكت بس لو مدفعتش والله العظيم لحبسك.
أبو نور: هي شغلانه..قولتلك مش معايا زفت فلوس اعمل ايه.
الراجل: مش مشكلتي..وانا بكلمك قدام الناس اهو لو مدفعتش هحبسك امين…امين.
  ” ابو نور قعد علي الكرسي اللي في القهوه”
واحد: هو الراجل اللي كان بيكلمك قدام القهوة ده هو صاحب العمارة اللي انت ساكن فيها.
ابو نور: ايوه هو.
الراجل: اممم… لا مؤاخده بس انا عايز القسط بتاع العربية.
ابو نور: منين يا رامز ما انت عارف اني مش معايا فلوس.
رامز: احنا اتفقنا انك تجوزني نور والعربيه اللي خدتها مني بالقسط تبقي بتاعتك…والبت طلعت متجوزه وانا بقي عايز قسط العربية..أو هاخدها.
أبو نور: ماشي يا رامز..انا هتصرف و كمان يومين فلوسك هتبقي عندك.. بالسلامه.
….
   ” نور نزلت هي وملك لقت جاسم نايم على الكنبه و شادي في الأرض بطريقة مضحكة وعمر نايم على الكنبه الصغيرة”
ملك: ههههه..شكلم يضحك أوي .
نور: انتي مش شايفه مبهدلين الڤيلا إزاي..
ملك بصدمه: يا نهار Black … انا جاتلي فكره.
نور: اممم.. فكره ايه؟!.
ملك: هخليهم يضحكو اكتر.
نور: ازاي.
ملك: هتشوفي.
   ” ملك جابت الميك اب بتاعها ونور بتضحك..وقعدو يعملو لجاسم وعمر وشادي ميكب واشكال تضحك..وبعد كده ملك جابت صواريخ وحطتها بين صوابع رجل جاسم وشادي وعمر و ولعتهم و وقفت جمب باب الڤيلا”.
نور: الصواريخ مش بتفرقع لايه.
ملك: 3..2…1.
   ” الصواريخ بدأت تفرقع بصوت عالي وصحيو كلهم”
ملك: هههههه… شكلك كان يفطس من الضحك يا بروو.
نور:هههههههه..هموت من الضحك.
جاسم بغيظ: لا يا روحي انتي هتموتي من الضرب بتاعي.
  ” قعد يجري وراها هي وشادي بيجري ورا ملك وعمر كمل نوم ..وجاسم مسك نور”
جاسم: طب لو انتي مكاني هتعملي ايه.
نور: هسامحك.
جاسم: لا والله…طب انا ظالم بقي ومش مسامحك.
نور: طب..طب عايز ايه بقي.
جاسم: انتي بتتنرفزي عليا!!.
نور: انا.
جاسم: اومال انا؟؟
نور: والله متنرفزتش.
ملك: جاسم الحق في واحده بتقول انها الداده بتاعت كنز.
نور: داده..
كنز وهي بتجري: حور!!!!!.
يتبع…..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

‫24 تعليقات

  1. انتى بتيجى عند اهم حته وتقطعى ليه انانفسى افهم احنا هنعلق لوحدنا لازم عند كل بارت خمس تعليقات كده مش حلو

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى