Uncategorized

رواية قلبي ليس بيدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم حسناء رمضان

 رواية قلبي ليس بيدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم حسناء رمضان

رواية قلبي ليس بيدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم حسناء رمضان

رواية قلبي ليس بيدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم حسناء رمضان

ادم: الو.. 
جاك: انت مين! 
ادم: انت جاك! 
جاك: ايوا.. مين حضرتك.. 
جاكي: اديني انا اكلمه.. 
جاكي: ايوا ياجاك.. 
جاك: انتي فين!.. ومين اللي معاكي دا! 
جاكي: مش مهم دلوقتي.. المهم انتوا فين! 
جاك: احنا عند******.. المفروض نروح فين تاني! 
جاكي: ادم… بيقولك هما عند****.. يروحوا فين! 
ادم: لا بس خلاص.. دا جنبنا هنا.. احنا نروحلهم.. 
جاكي: خلاص ياجاك احنا جنبكوا هنا.. خليكوا مكانكوا واحنا هنيجي.. 
جاك: متتأخريش.. 
جاكي: حاضر.. 
قفلت معاه وعطيت ادم الفون.. 
ادم: عنيف قوي
جاكي: ايوا قاسي شويه.. 
ادم: طب يلا.. 
جاكي: يلا.. 
مشينا شويه ولمحتهم من بعيد واقفين يتلفتوا حواليهم.. 
جاكي: بس خلاص اهم.. 
ادم: تمام.. 
مشينا عليهم وانا نزلت من العربيه.. 
جاكي: محمد
لف وراه لقاني اتفاجئت لقيته بيجري عليا… وراح حاضني????.. 
محمد: “بقلق”.. انتي كويسه!.. حد عمل فيكي حاجه! 
جاكي: اهدى.. اهدي انا كويسه.. 
جاك: حمدلله ع السلامه.. 
جاكي: الله يسلمك.. 
جاك:” بحده”.. كنتي فين! 
جاكي: طب اعرفك الاول.. دا ادم
ادم: اهلا.. 
جاك: مين ادم! 
جاكي: ااه.. ادم هو اللي انقذني.. 
محمد: وانت عرفت مكانها ازاي! 
جاكي: مش وقته.. انا قبلت اقابلكوا عشان تطمنوا بس.. 
جاك: طب اتفضلي معايا.. 
جاكي: اتفضل فين! 
جاك: هنمشي.. 
جاكي: لا مش جايه.. 
محمد: يعني اي مش جايه! 
جاكي: انا قولتلك مينفعش ارجع.. 
جاك: امال هتروحي فين.. هتدوري ف الشوارع! 
جاكي: ممكن توطي صوتك شويه.. وبعدين انا مليش حاجه عندكم عشان ارجع معاكوا.. 
محمد: مينفعش ياجاكي.. لازم ترجعي.. ع الاقل عشان الجامعه.. 
جاكي: دا مش بيتي.. مش بيتي عشان اقعد فيه يامحمد.. 
جاك: طب اتفضلي اركبي وهنشوف الموضوع دا ف البيت.. 
رجعت خطوتين لورا.. 
جاكي: لا مش هرجع.. 
جاك: “بعصبيه”.. جاكي.. احنا ف الشارع.. بلاش تخليني اعلي صوتي.. اتفضلي اركبي.. 
ادم: جاكي ارجعي معاهم.. 
جاك: ممكن متتدخلش.. 
جاكي: متكلموش كدا.. هو عمل اي! 
جاك: عايزه تفضلي معاه يعني! 
جاكي: لا معاك ولا معاه.. انا هروح اتصرف ف حته اقعد فيها.. 
محمد: خلاص.. ع الاقل ارجعي خدي هدومك وحاجتك واحنا هنشوفلك مكان.. 
جاكي: مضمنش..
جاك: متضمنيش اي!.. هو احنا هنهزر معاكي! 
ادم: ممكن تتكلم بالراحه شويه.. الناس بتتفرج علينا.. 
جاك: هو انا قولتلك اي من شويه.. 
جاكي: لا سيبه يتدخل طبعا… ع الاقل هو السبب اني لسه عايشه.. 
محمد: جاكي.. البنات وفيروز مستنيينك.. عشان خاطري ارجعي.. 
جاكي: محمد.. مينفعش.. مينفعش اعملكوا مشاكل.. والله اعلم هما ممكن يعملوا اي تاني.. 
جاك: طول مانتي معانا محدش هيقربلك.. بس بطلي عناد وخلصينا… 
بصيت لادم بتردد.. 
ادم: ارجعي هما خايفين عليكي.. 
جاك: اهو قالك خايفين عليكي.. ممكن ننجز بقاا.. 
جاكي: طيب.. 
بصيت لادم عشان اسلم عليه… 
جاكي: انا بجد متشكره جدا.. ومش عارفه اقولك اي ع اللي عملته معايا.. 
ادم: متقوليش كدا… هو احنا مش بقينا صحاب ولا اي! 
جاكي: اه طبعا.. دا شئ يشرفني.. 
وشكرا مره تانيه.. 
ادم: العفو.. ابقي خلي بالك من نفسك.. 
سلام.. 
سابني وراح للعربيه.. 
بصيت للشباب لقيت جاك باصصلي بغضب.. 
جاكي: في اي! 
جاك: مين الاخ! 
جاكي: ماقولتلك ادم.. 
جاك: لحقتوا بقيتوا صحاب! 
جاكي: ايوا.. ودي اقل حاجه اقدمهاله بعد اللي عمله.. لولاه كان زماني ميته او متجوزه الواد البلطجي دا دلوقتي.. 
جاك: طب خلاص اتفضلي بقاا.. 
جاكي: طب دقيقه واحده.. 
رجعتله العربيه… 
جاكي: ادم.. 
ادم: في حاجه! 
جاكي: لا انا كنت جايه اشكرك تاني..وانا اسفه ع طريقة جاك معاك بس هو طبعه كدا
ادم:لا عادي انا متفهم دا كويس..
جاكي: وكمان عايزاك تسلملي ع طنط جدا.. وقولها جاكي بتقولك شكرا بجد.. 
ابتسم وبصلي.. 
ادم: حاضر ياست.. بس ممكن اخد رقمك… عشان يعني ابقى اتطمن عليكي ولو ماما حبت تطمن عليكي بردو.. 
جاكي: اه طبعا ممكن.. 
خدت منه الفون وكتبت رقمي.. 
جاكي: اهو اتفضل.. 
ادم: تمام.. 
جاكي: مع السلامه.. 
ادم: سلام.. 
نزلت ورجعت للشباب اللي كانوا هياكلوني تقريبا.. 
جاكي: يلا! 
جاك: مالسه بدري.. 
جاكي: لا كفايه كدا.. يلا.. 
مشينا وركبنا العربيه.. ولسه ماشيين راح ادم شاورلي وانا شاورتله طبعا.. 
.. 
جاك: ممكن نتلم شويه بقاا! 
جاكي: مالك يعم مقروف مني كدا لي! 
محمد: انتي مش شايفه انك مزوداها مع الواد دا! 
جاكي: لا مش مزوداها وهو اصلا حد محترم.. 
جاك: طب بطلي رغي بقاا… 
جاكي: بقولك اي انا مش ناقصاك.. 
جاك: ايوا نقصاه هو بس.. 
جاكي: يييي مالك بيه يعم!.. هو عملك حاجه! 
جاك: مليش ياست.. اسكتي بقاا.. 
فضلنا ماشيين مسافه كبيره وانا مليت جدا.. 
جاكي: هو الطريق مش ناوي يخلص! 
جاك: حاضر هقوله اخلص دلوقتي
جاكي: هيهيهي.. عسل
شويه والفون رن… 
جاك: الو.. 
ـ…… 
جاك: ايوا معايا.. 
ـ…… 
جاك: اتفضلي كلمي.. 
جاكي: مين! 
جاك: فيروز 
جاكي: الو.. 
فيروز: هاا يابنتي طمنيني.. 
جاكي: خلاص انا ف الطريق اهو.. 
فيروز: يعني جايه!! 
جاكي: ايوا جايه.. 
فيروز: الحمد لله ريحتي قلبي.. 
جاك: اديني الفون لو سمحتي.. 
جاك: خلاص يافيروز احنا شويه وهنوصل.. 
ـ…… 
جاك: ماشي تمام… سلام.. 
……… 
هند: ها قالك اي! 
فيروز: جايه معاه.. 
نور: طب الحمد لله.. 
فيروز: نضفي اوضتها قبل ماتوصل.. وانا هروح اعرف ابوكي
هند: حاضر.. 
…….. 
ادم: السلام عليكم.. 
مامته: وعليكم السلام.. امال فين جاكي! 
ادم: مشت معاهم.. 
مامته: اخص عليك.. وبتمشيها لي!.. افرض حصلها حاجه.. 
ادم: مقدرش امنعها.. اهلها وخدوها.. 
مامته: طب ع الاقل كانت سلمت عليا.. 
ادم: بعتتلك السلام معايا.. وكمان بتشكرك جدا
منه: ماتفهموني اي الحكايه.. 
ادم: امك تفهمك.. انا داخل انام.. 
………. 
جاك: وصلنا.. 
نزلنا ولسه داخلين وفجأه…….
يتبع..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!