Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت التاسع عشر 19 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

 رواية ملكة قلبي البارت التاسع عشر 19 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت التاسع عشر 19 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت التاسع عشر 19 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

كادت أن تتكلم ولكن طرقات الباب العنيفه جعلتها تحتضنه بخوف
فارس بحنان:اهدي يا روحي استنى اما اشوف مين
فتح الباب فانصدم عندما وجد اسيل ترتدي نفس فستان ملك ولكنه أقصر وبالون الأسود
فارس بصدمه:انتو هتجيبولي جلطه
اسيل بلهفه:ملك مش في الاوضه يا فارس هتكون راحت فين
خرجت ملك من وراء ظهر فارس
اسيل بخبث:انتي وشك محمر كدا ليه انتو كنتو بتعملوا ايه
فارس بخبث:كنا…..
قاطعته ملك وهي تقول بتوتر:مش هننزل بقى يلا يا أسيل
ضحكت اسيل بمرح ونزلوا للاسفل وكان جميع من يرونهم بلا استثناء ينظرون لهم فكانوا فاتنين اما عن فارس فكان ينظر لملك بغضب فكل الأنظار موجها إليها وصلوا إلى الشاطئ فجلس فارس
فقلتت اسيل بردح:نعم يا عنيا انت هتعقعد انا نازله
ملك بفرحه:وانا كمان
شد فارس يد ملك فوقعت في حضنه فقال:ماشي يا أسيل يا حبيبتي روحي انتي واحنا هنروح وراكي علطول
نزلت اسيل إلى الشاطئ واصبحت تسبح بحرفه فقالت ملك بزعل:فارس كنت عايزه انزل
فارس بغيره:انتي مجنونه انتي عايزه تنزلي علشان الزفت إلى انتي لبساه ده يلزق عليكي وأمة لا إله إلا الله تبصلك انتي عايزه تجننيني
ملك برجاء:طب ما انت هتنزل معايا يلا علشان خاطري يا فاروسي
نظر لها فارس بغضب وقال:انا قولت لا يعني لا وكلمتي هي الي هتمشي يا ملك
###############
بعد قليلا تمسك ملك رقبة فارس بخوف وهي تنظر للماء:ف فارس طلعنا انا خايفه
شدد فارس على خصرها وهو يقول:اهدي يا لوكتي انا ماسكك متخافيش
لفت نظر فارس تلك السلسله التي ترتديها ملك:سلسله ايه دي يا ملك مشوفتكيش لبساها قبل كدا
ملك ببكاء:لالا انا خايفه طلعني علشان خاطري
فضحك فارس باستماع وأخذ يسبح بها إلى المنطقه الاعمق
ملك بصراخ:فارس بتعمل ايه رجعناااي الحقوناااي
فارس بضحك:يخربيتك هتفضحينا خلاص هرجع
رجع بها فارس إلى الشط وهو يضحك فجلست بتعب وهي تقول:انا مش هنزل معاك تاني انت هتقتلني ف مره
جاءت اسيل من بعيد وهي تجري بمرح وتقول:ملك ملك ملك ملك
ملك بمرح:ايه يا يت
اسيل بمرح:تمورتك انهرده عنده حفله في الغردقه وجبت التذاكر عاااا
فتحت ملك فمها بصدمه وبلاهه
فقال فارس بغيره:مين تمورتك ده يا بت وانتي بتقوليلها تمورتك ليه
اسيل بحلم:تامر حسني حبيب الملايين
ملك بحلم هي الاخره وهي تحتضن اسيل:تمورة قلبي انا جيالك يا روحي
سحبها فارس من حضن اسيل وهو يقول بغضب:مفيش مرواح الحفله دي انتي وهي فاهمين
ملك برجاء:بس بس يا فارس
قاطتعها وهو يقول:مفيش بس يلا علشان نطلع نغير هدومنا ونفطر
ملك بحزن:مش جايلي نفس انا هطلع انام شويه
فارس بحب:ولو نمتي مين هيروح الحفله
نظروا له الاثنين بشك ثم ركضت ملك واحتضنته بحب وفرحه
######تسريع الأحداث#######
في الليل ارتدى فارس بدله بالون الأسود وملك فستان بالون الأحمر توب وله يدين ساقطتين على زراعيها ويصل لبعد الركبه وربطت شعرها كعكه كبيره وتركت خصلتين فقط اما عند اسيل فارتدت فستان بالون النبيتي له حمالات رفيعه ويسقط زراعين منه ويصل لعد الركبه وتركت شعرها مفرود
نزلوا جميعا ووصلوا لمكان الحفله فقال فارس باستغراب:اومال فين التذاكر يا أسيل 
اسيل بتوتر:نياهاها تذاكر هو انا مقلتلكوش 
ملك بشك:مقولتلناش ايه 
اسيل وهي ترجع خصله ساره من شعرها:احم مش ده فرح 
فارس بردح:نعم ياختي انتي مش قولتي تامر زفت 
اسيل بغضب:فارسس ارجوك متغلطش في تموره انا عرفت انه جاي فا اصريت اني احضر الحفله وقولت اخدكوا معايا 
فارس بمرح:لنذهب يا شباب هيا بنااا
دخلوا وجلسول على طاوله واكنهم أصحاب هذا الزفاف فجاء وصعد تامر حسني على المسرح
ملك بدوخه:تمورتي انت هنا بجد
فارس بغضب:ايه تمورتي دي
اما في طاوله أخرى شاب ينظر لملك بتشتت ولكنه لم يستطع رؤايته ليتاكد فتنهد بضيق
بعد مرور ساعه طلبوا من جميع الكابلز الصعود على المسرح فقالت اسيل:روح يا عم ارقص مع مراتك
فارس بقلق وحنان:لا مش هنسيبك لوحدك
اسيل بصدمه:هو انا بيبي دانا شحطه قدامك يا بني
فارس بمرح:ماشي يا شاحطه
وقفوا ملك وفارس وذهبوا ليرقصوا سلو على اغنيه فجاءه افترقنا نظر لها بحب فهمست له:بتبصلي كدا ليه
فارس بحب وبنفس الهمس:بتامل فيكي سبحان من وضع البحر في عينيكي
ملك بحب:بحبك
فارس بعشق وعيونه تلمع:وانا بعشقك يا احلى حاجه في حياتي
##############
كان يجلس على طاولته وهو يحاول أن يذقق النظر لحظه انها هي أنه متأكد انها هي وقف بصدمه وعيونه تلتمع بالدموع وهو يقول باشتياق:ملك
ذهب ناحيتها وهو ينظر لها بسرحان فوضع يده على كتفها وهو يقول:ملك
ملك وهي تبعتد عن فارس:ايوه مين حضرتك
لا تعلم ملك لما استشعر جسدها من لمسته ورجف قلبها واصبح دق وسقرع كالطبوع
نظر للسلسه بدقه فقال بخوف:انتي ملك
ملك بلمعه:ايوه مين حضرتك
فجاءه احتضنها ودفن راسه في رقبتها وهو يبكي ويقول:كنتي فين يا ملك وحشتيني اوي
لا تعلم ملك لما تصنمت ولم تحاول إبعاده عنها ولكنها لم تاخد بالها من فارس الذي اصبعت عيونه سوداء والشرار ينطلق من عينيه
ولم يحس الشاب بشئ ولقد وجد فارس يسحبه ويلكمه لكمة قويه
يتبع..
لقراءة البارت العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى