Uncategorized

رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل التاسع عشر 19 بقلم منه محمد

 رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل التاسع عشر 19 بقلم منه محمد

رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل التاسع عشر 19 بقلم منه محمد

رواية أحببتك رغم انتقامك الفصل التاسع عشر 19 بقلم منه محمد

دخل الشركه وعيونه لوحه من الغضب لمحه خارج من مكتب ابوه بصله بنظره كأنه بيحاول يحفظ ملامحه كمل دخول واتجهه علي طول لمكتبها ودخل بهدوئه المعتاد شاف منظرها الحزين: النهارده انتي اجازه لازم ترتاحي من الشغل لان شكلك مش هتقدري تكملي اليوم
عاليا بملل:فعلا عندك حق
خالد قرب وخرجها من الكرسي: يله هقفل الملفات تكوني جهزتي
عاليا بتبص علي كريم لقت نهله محاوطه رقبته اتملت عيونها بالدموع!!!
وحست بأنها مش قادرة تتنفس كريم بصلها لقاها مركزه معاه حب يفرسها اخد ايد نهله بجسمها علي رجله ولف ايدها حوالين رقبته كلها! شويه شاف خالد جنبها الي قرب ومسك ايد عاليا وبصله  بمعني واحده بواحده كريم هنا حس بنار الغيره هلكته بعد نهله بسرعه الصاروخ الي قامت واقفه بندهاش من منظره فتح الباب وخرجلهم ونهله وراه
خالد مسك ايدها بتملك: تعالي معايا
كريم بص لـ ايده الي ماسكه ايدها: رايح بيها ع فين؟؟
خالد بصله وسكت
كريم بصراخ: انا بسألك جاوب واخدها ورايح بيها علي فين؟؟
خالد: ده امر بيني وبينها ملوش علاقه بيك
كريم بعصبية ووشه ينتفض: خاااالد اظن دي مراتي الي انت سحبها
نهله بتشده: كريم
خالد بص لعاليه: نمشي
عاليا هزت له دماغها بـ ايوه ثم جايه تتحرك معاه
كريم مسكها بقوه: مش هسيبك تمشي اتفضلي ارجعي مكانك 
عاليا دفعت ايده وبنبره غريبه جديده عليه كلها غرور وكبرياء: متقدرش تمنعني ولا توقفني لما وقفتك رفضت ومسمعتش كلامي يبقي مش من حقك (وخرجت)
كريم راح مكتبه وبدء يكسر كل حاجه تيجي قدامه !
نهله بتحاول تهدي فيه: كريم
كريم بغضب اسود: اوعي
نهله بصراخ: انت ليه مضايق
كريم قلبه بينصهر: ممكن تبطلي اسأله
نهله: لا عايزه اعرف سبب غضبك ده؟ انت بتغير عليها من خالد
كريم اتوتر: لا 
نهله: امال ايه؟؟
كريم بحقد وكره وغيره: اتخانقت لاني لما بشوف وش خالد بيخاليني مضطرب بمجرد قربه منها
نهله: بس
كريم بحقد: خلاص انسي 
نهله: طيب اونكل عاصم كان عاوزك ليه
كريم:بيأمرني انه ممنوع اسيب عاليا لوحدها وطلب مني ارجع كل ليله البيت
نهله حست بغيرة : بس انا عايزاك طول الوقت معايا
كريم : منا كل الي بعمله عشان يخلينا مع بعض طول الوقت
ولف قعد وهو محتقر نفسه ازاي قدر يأذي حبيته لدرجه خلاها تروح وتلجأ لشخص تاني المفروض هو الي يبقي جنبها هو لانه بيحبها ومش عايزها تغيب عن عنيه بس برضو عاوز طول الوقت يبعدها ويقهرها ويذلها وفي نفس الوقت تكون جنبه وقريبه منه بس دايما انتقامه بيسكته عن صوت عقله وضميره!!!!
…………منه محمد……………..
اخدها جوه جنينه جميله حواليهم خضره وورد بكل الوانه كأنها جوه قوس قزح الألوان كأنها لوحه طبيعية عاليا بتتأمل المنظر وابداع الخالق 
خالد قرب منها ومدلها عصير: اتفضلي
عاليا بحزن: شكرا
خالد: انتي بخير
عاليا دمعت: لا مشوشه بفكر ايه الي حصل ليه الوضع اتحول كدا كلامهم بيقول اصدقاء وبس لكن افعالهم بتوضح العكس
خالد اتنهد بحرقه: طيب لو طلع العكس هتعملي ايه
عاليا بحيره: مش عارفه بس هما ممكن يكونوا عشاق
خالد: انا بفرض وبس
عاليا: معرفش بس لو طلع العكس هو الصحيح اكيد هغضب هثور وهطلب الطلاق
خالد بعقل وحكمه: وليه متفكريش تستردي كريم انت بتحبيه مش كدا
عاليا بدموع كتير: ايوه بحبه وبجنون بس ايه الفايده لو كنت هحارب واسترد شخص مش راغبني ولا عايزني ولا بيبادلني الحب مهما عملت هخسر قصادهم في الحرب
خالد: بلاش تفكري كتير وتهلكي اعصابك احتمال ميكونش بينهم علاقه
عاليا: بتمني صدقني
خالد: بس دلوقت لازم تعملي حاجه رغم انت مراته بالشرع والقانون من حقك تحمي كرامتك مع الانسان الي بتحبيه من المجانين الي بيفكروا زي نهله
عاليا راحت لمكان تاني هو كريم بيحبها ولا بيكرها 
………منه محمد………….
عاصم رجع من الشركه حزين كأن الحزن كبره الف سنه
سعاد بمرح: كوبايه ميه انما ايه متلجه تنعشك من الحر
عاصم ابتسملها: شكرا يا سعاد
دخلت عاليا ومعاها خالد: ازيك يا بابا
عاصم: اهلا ياولاد ازيك ياخالد
خالد: بخير ياعمي 
عاصم: روحتو فين سوي
عاليا: ابدا حسيت اني صدعت من الشغل قلت اخرج اتمشي مع خالد واسفه لو كنت سبت الشغل من غير ما اقولك
عاصم بحنان: لا يا حبيبتي ولا يهمك ( وبصله) خالد انت اليوم متغدي معانا
خالد بحترام: لا عندي شغل متلت في المطعم اعفيني ياعمي
في دخول كريم الي اتفاجاء بوجودهم : حلو الكل متجمع هنا سعاد روحي هاتي الشنطه الي في العربيه وحطيها في اوضتي
سعاد: شنطه مين؟؟!!
نهله ظهرت من وراه كتفه وعيونها اللي بتنزف بكره وطريقتها العنجهية: شنطتي اصلي قررت اعيش معاكم هنا وناويه ازعجكم كمان
كريم بغرور: سعاد يله اتحركي
سعاد جايه تتحرك علي مضض
عاصم وقف بحزم وحده: سعاد مفيش داعي
كريم: بابا انت ايه مشكلتك
عاصم : ليه نهله تعيش هنا معانا عندها شقتها وفيلا ابوها فاليه وهي ليه حابه تعيش في بيوت العالم
كريم: الفكره فكرتي نهله تعبانه وامها وابوها مش موجودين في البلد عشان كدا مقدرش اسيبها لوحدها لازم اكون جنبها واخد بالي منها 
خالد بهجوم: لو عايز تكدب اكدب بشكل يتصدق عن كدا نهله لا مريضه ولا اي حاجه
كريم بعصبيه: انت مالك ده امر عائلي مالك انت ايه علاقتك بيه وبعدين باي صفه انت هنا صديقي ولا صديق مراتي
عاصم: كريم تعال معايا نتكلم
كريم: عايز تتكلم اتكلم هنا انا مش بحب الاماكن المغلقه وبعدين ليه عايزنا نتكلم علي انفراد بما ان الكل هنا خاليه الكل يسمع 
عاصم: عايزني اتكلم كدا قدام الكل في موضوع زي ده ونفتخر بيه 
كريم: اي امر قول اتكلم
عاصم: انت مفكرني مغفل مش عارف الي بتخططله انت ونهله هروبك يوم الفرح ومجيها هنا
كريم بكرهه: نفس ما عملت في امي ..امي الي سبتها عشان تقابل عشقتك ام البنت دي اما بالنسبه لـ امي فقدت عقلها وماتت وبقيت انا انسان تاني بسببك ده الامر الي انت عملته بس انا لسه احسن منك مهربتش عشان افضل مع واحده تانيه لا جبتها هنا ونعيش سوي 
عاصم ضربه بالقلم: انت ازاي تكلمني كدا ازاي 
كريم فكه اتشنج : مفيش اسرار بتستخبا كتير خصوصا لما تتعلق بامور الشرف
عاصم مد ايده يضربه تاني عاليا منعته ومسكت ايده المرفوعه في الهواء بقوووة
كريم وقف في وشه: يله اضربني كمان يله بس مهما ضربت نهله هتفضل هنا ولو حد عنده مشكله هاخدها واروح بيها اي مكان تاني لاني حر واظن انا اتجوزت بنتك عشان استرها خلاص من حقي اعمل الي انا عايزه ولا انت ولا هي ليكم راي في كل الي بعمله في حياتي
عاصم عيونه اظلمت: تمام وانا ولا هيهمني حياتك ولا هعترض طريقك بس انا هحرمك من الميراث وكل حاجه هقسمها جزء لعاليا وجزء لمرضاه السرطان وده كتعويض عن قرفك
كريم مسك فيه بغضب:عايز تسلم ثروتك ليها ده ع جثتي
عاصم دفعه: ليه مقدرش دي فلوسي ممتلكاتي اقدر اعملها واظن انا حر
عاليا: بابا انا مش عايزه حاجه (ولكريم) وانت بطل تكون عدائي وتقف قصاده
كريم :مطلبتش رايك انتي عباره عن ماده بيساومني قصادها 
عاليا: انا مش هرد عليك 
عاصم: انت بتصرفاتك حتأذي كل الي حواليك وهيأذيك انت شخصيا ومحدش هيبقي سعيد
كريم: زي بالظبط عمري مالقيت السعاده ابدا
عاصم: نهله فكري قبل ما تعملي اي خطوه مجنونه ومش محسوبه لو كنتي مش عايزه تندمي زي
كريم بتحدي: نهله مش هتفكر نهله قررت لاننا بنحب بعض يبقي مش هتسمع لـ اي حد
عاليا وقفت قصاده: ليه اتجوزتني لما بتحبها وجريت من قدامه
خالد رايح وراها عاصم وقفه: خالد اتفضل روح انت انا حتولي المسأله بنفسي
خالد بص لكريم: عمري ما فكرت ابدا انكم تكون بكل الشر ده انا فعلا نادم علي حبي ليكي وعلي صدقتي ليك ومشي
سعاد شتمتهم في سرها ومشت قرفانه من وضعهم!!!
………….منه محمد………
طلعت وقفت في الجنينه ضامه نفسها كل خاليه فيها بترجف
قرب منها وحضنها لان صوت بكاها مزق نياض قلبه: ده غلطي انا يا بنتي انا آسف
عاليا كل الي عملته دخلت جوه حضنه وقلبها يتلوي بجمره نار!!!
عاصم دموعه نزلت وغرقت وشه: عملت ده قبل كدا في امه ليله دخلتنا سبتها وروحت اقابل امك في الاول رفضت تفتحلي بس قدام اصراري رضخت وفتحت وطلبت مني مجالهاش تاني بس عشان انا بحبها رفضت قالت لي ان حبنا هيأذي ناس تانيه وهي مش مستعده حد يتأذي قولتلها طيب وانا قالت لي خلاص قدرنا لحد هنا انتهي وطلبت مني انها تمشي وتسافر  ونفذت !بس طالما كريم عرف بالتفاصيل دي انا واثق ان كريم بينتقم مني انا فيكي انا آسف يا عاليا هروح اتكلم مع ابني
عاليا: حتي لو روحت مش هتكون قادر ترجع كريم لعقله الامر ده بينه وبينه خاليني انا اتكلم معاد بدالك
………..منه محمد………..
سمعوا صوت الباب اتفتح كريم بص وراه
شافها واقفة عند الباب…وبصالهم بملامح شاحبه ملامح شوههها بكل حرف قاله 
كريم رفع حاجب: خير
عاليا بهدوء: كريم فيه امور محتاجه اتكلم معاك فيها
نهله حوطت رقبته تحت نظرات عاليا المشمئزه: تحب اخرج برا
كريم مسك ايدها: لا مفيش داعي لو عندها كلام تتفضل تقوله هنا
عاليا: انت اتجوزتني عشان تستر عليا ولا لسبب تاني غير الحب رد من فضلك قولي الحقيقه ارجوك
كريم بكبر رغم الانكسار اللي لمحه بعيونها:بطلي تكوني غبيه
نهله ضحكت بصوت عاليا بصتلها بذدراء وقرفه
عاليا بصوت منكسر: اتجوزتني لانك بتنتقم من امي بس بهنيك لانك نجحت بالفعل بابا عاصم حزين وحاسس بالذنب اما ليا انا فانا فعلا مقهوره ،مقهوره لدرجه الموت فلو كنت راضي بنجاح انتقامك خلينا نطلق
كريم هنا صعقه شديده ضربته : انت بتهذي  تطلبي مني ايه انا مش هطلقك سامعه
عاليا بصرخه: ليه؟
نهله: كريم
كريم بعصبيه مفرطه: هتفضلي كدا 
عاليا: انت اكيد اتجننت لا انت فقدت عقلك كله
كريم بصريخ: ايوه انا مجنون معنديش عقل اصلا نازل من غير مخ وعشان كدا الي بينا لسه منتهاش سمعاني منتهاش لحد ما تستوي انت وابوكي اكتر من كدا
عاليا: انتي قابله بده
نهله بوقاحه: قابله وراضيه بأي قرار ياخده كريم طالما هكون معاه
عاليا بشمئزاز: قذره
كريم شدها عليه: وانت بريئه علي العموم محدش ماسك فيكي عايزه تمشي اتفضلي بس مهما روحتي مش هتتحرري مني ابدا مش حتبقي قادره تبدئي حياه جديده مع اي راجل تاني لانك مراتي بالقانون وملكي
عاليا بتحدي: حمشي وانت اتفضل كمل في طريقكم القذر سوي ومن دلوقت هنسي كل حاجه هنسي اني حبيتك هنساه حتي لو جالي الزهايمر 
كريم: بس انا مش هيجيلي زهايمر وهفضل فاكر ذكريات امي الي يمكن انساها وارميها
عاليا دفعته جامد من قدامها ومشت
………….منه محمد……….
وقف مكانه بأي حق يروح يلومها علي اهانته ليها,, يلومها علي كرهه ليها الي اظهره من خلال تصرفاته ,,يلومها علي الاشمئزاز الي شايفاه منه طول الوقت,, هو عمل ايه عشان تحبه؟؟؟معملش غير انه بعدها عنه وده نجح فيه وبجداره وامتياز!!!!!!
نهله ربعت اديها وأأعدت: ايه مش هتروح وراها
كريم شوح: لا تروح ماطرح ما هي عايزه ولا مهتم انتي عندي 
نهله بشك: لو كان ليك انا بالفعل ليه رافض تطلقها كريم اظن دي الفرصه الوحيده عشان نقدر نبقي مع بعض ونتجوز رسمي من غير مشاكل ووجع دماغ
كريم نفخ بملل: ممكن تبطلي لوك لوك وطرح اسئله فارغه
نهله: ليه لانك لسه بتحبها عشان كدا رفضت تطلقها انت خدعتني
كريم كشر: خدعتك في ايه اظن اتفاقنا اننا هنعمل كدا من البدايه 
نهله بعصبيه: بس قولتلي لو جتلك الفرصه للطلاق هتنفذ ليه غيرت رايك والفرصه جاتلك
كريم: ايوه قولت بس انا لسه عايز انتقم عاوز الي اتسببوا في وفاه امي يعانوا
نهله: قولتلك انا معاك في كل الي هتعمله بس انا مش هفضل منتظره لوقت طويل
كريم: قُصره
نهله: يعني لو مكنتش هتبقي واضح اظن انا كمان من حقي اكونلك زوجه بالشرع من حقي امشي معاك واروح اي مكان من غير ما احس بالخجل والكسوف
كريم: ايوه عايزاني اعمل ايه؟؟!!
نهله: هو شهر واحد طلقها ثم نتجوز
كريم اتحرك سايبها وماشي
نهله: كريم انت رايح فين انا لسه مخلصتش كلامي
كريم: بس انا خلصت فرتاحي ونتكلم بعدين
نهله: كررريم
كريم عروقه بتنتفض: قلت خلصت كلامي
………منه محمد………
نازل بيتسحب بخطواته نفسه يطمن عليها وقف يتسمع علي الحوار الي دار
عاصم:عاليا انتي فين
عاليا: مش هقدر ارجع يابابا واعيش في نفس البيت معاهم اسفه يابابا اسفه اني سبتك بس اسمحلي اروح اي مكان اعيش فيه حتي لو لفتره
عاصم بصوت باكي: طيب هتروحي فين ممكن تقوليلي وبيت امك اجارتيه لمرض السرطان
عاليا بترعش: معرفش معرفش يابابا
ومره واحده صرخت كريم التفت على صرخة عاصم
عاصم بخوف: عاليا عاليا عاليا بنتي حصلك ايه ردي عليا عاليا عاليا
كريم نزل يجري علي السلم وحس ان  ظهره انقسم
عاصم بكا بنحيب: بنتي اه بنتي
عاليا اتملكت اعصابها بسرعه لفزعه: جات عربيه قدامي بس انا بخير
عاصم: انتي متأكده
عاليا: متقلقش عليا انا بخير والله بس العربيه اتعطلت
عاصم: عاليا انتي فين قوليلي وانا هاجي اخدك وارجعك البيت
عاليا ماسكه دموعها: مفيش داعي لاني مش راجعه البيت
عاصم: عارف يابنتي عارف بس وجودك برا في الشارع قلقني
عاليا بنهيار مسحوب معاه رجاء وشهقه: ابوس ايدك ارجوك متوجعش قلبي
عاصم: خلاص خلاص طيب حتروحي فين
عاليا بشهقه: هنزل في اي فندق متقلقش عليا وهتصل بيك صدقني
عاصم بستسلام: طيب انا مش هضغط عليكي بس خالي بالك من نفسك
قفل لقاه واقف: عجبك اهي مشتها وسابتنا للابد
كريم: طبعا قلقان وحتموت من القلق عليها
عاصم بنرفزه لبروده: بنتي في مشكله عاوزني مقفش اساندها واظن انت سبب المشكله
كريم: طبعا لو فضلت في مشاكل طول عمرها هتفضل مكمله معاها عادي وتهتم بأمورها هي وبس!!
عاصم: اظن بهتم بأمورك ياكريم 
كريم بقهره وصوت عالي: بتكدب كمان انت عمرك سالتني مطلوب اعملك ايه عشان اساندك انت عمرك عرفت اد ايه انا بعاني من المشاكل الي كل يوم اصحا اواجهها من ساعه فراق امي سألتني مره لا بس من ساعه ماظهرت عاليا بقيت تهتم بيها هي وتسألها هي بس فعلا لازم تساندها حتي لو كانت بعيده
عاصم:كريم انا لسه ابوك ازاي تتكلم معايا بالشكل ده
كريم بتريقه: انا لسه ابوك انت متأكد انك كدا ابويا الاب بيهتم بولاده مش بعيال الغير عمرك فكرت مره اني ابنك برضو من دم ولحم حتي لو بتقول ده راجل برضو محتاجلك انا الي ابنك مش عاليا حتي لو كانت بنت الست الي انت بتحبها بس هتفضل برضو مش بنتك!!!
عاصم: انت جاحد قاسي ظالم 
كريم: ايوه وضيف فوقيهم بحب اهول من الاحداث عشان كدا خارج اسهر مع صحابي عاصم قعد مكانه وبينه وبين نفسه:مصيرك تندم يابني وهتدفع الحساب بس مش هتبقي قد دفعه
………منه محمد…….
خرج زي المجنون فتح الموبيل وعرف يحدد مكانها من خلال تفعيل التطبيق ركب عربيته وساقها بأقصي سرعه لقاها راكنه علي جنب وراسها علي الدركسيون ركن ونزل بخطواته قطع الخط وراح فتح الباب لقاها سانده دماغها وبتبكي كأنها بتطلع في الروح
كريم مسك معصمها بحنان: انزلي
عاليا صرخت في وشه: عايز ايه جاي ورايا ليه مش مكفيك انتقامك مني لو بتكرهني طلقني واخلص
كريم حط ايدها علي ظهرها : انزلي 
عاليا بنهيار : مش هنزل سااامع مش هنزل
كريم شدها من ايدها: انزلي لان انا لو اتعصبت هكسحك انزلي
عاليا نزلت معاه وبصراخ: اتنيلت نزلت عايز ايه انت بتبقي سعيد وفرحان لما اعيش في جحيم الدنيا انت عايز كدا
كريم  :عايزك تركبي معايا يله اتحركي
عاليا: اركب ليه وانت مش طايق تبص في وشي 
كريم ركبها عافيه : عندك حق لان وجودك في وشي بيلبش جتتي لانك دميمه حتي لو كنتي جميله انا شايفك كدا
عاليا: وانا ندمت اني اتجوزتك
كريم بسخريه: يا سلام بترفعي من قيمتك بس انتي عندك استعداد تبيعي جسمك عشان الفلوس بس لو قدرتك تساوي شويه فكه وكل ما هتحاولي ترفعي السعر هتبقي ارخص في عيني لانك رسمتي الخطه ان ابويا يعرف مكاني وتغويني واعمل معاكي علاقه واتمسك متلبس واضطر اصلح غلطتي
عاليا: انت عندك حق كانت فعلا خطتي طول الوقت عشان محتاجه فلوس ونجحت بدليل النهارده ابوك قدرني اكتر منك ومظبوط اتفقت مع ابوك واحمد وخالد ونهله يتابعوا كل تحركاتي وايوه حبيت اثير اعجابك واخليك تقع وتدوب في هوايا ونجحت وبقيت فعلا مهتم بيا وراغبني وده يوم ما عملت معاك علاقه قد ايه اظهرت حبك وعشان كدا مش عارف تهرب مني
كريم: انا بهرب من حياتك بس انتي هتفضلي موجوده جوه حياتي قوه واقتدار
عاليا بتحدي :وانا هخرج من حياتك 
كريم بتحدي مماثل: وانتي كل ما هتحاولي تخرجي منها كل ما هسحبك جواها
عاليا :انا بكرهك
كريم ضحك وحرك العربيه: وانا هخليكي تيجي ع نفسك وتحبيني
عاليا: مستحيل احبك
كريم بثقه: كلام مجرد كلام
عاليا :مستحيل احبك تاني بعد الي عملته سامع لانك شخص ظالم
كريم: انتي الي طماعه عايزه تاخدي كل حاجه بسهوله
عاليا بصوت مبحوح من البكا: عمري ما اخدت الحاجه بسهوله
كريم: لا اخدتيني انا كريم الواد الوسيم الي كل البنات بتتهافت عليه
عاليا: خلاص اتفضل نلغي الجواز ده خالص  نمحيه من الوجود لاني لا عايزه وجودك  ولا عايزه فلوسك ولا عايزاك انت كمان الي خلتني اتعقد من كل رجاله الدنيا
كريم: يبقي لسه بتحبيني وعايزاني بجد مشهد عاطفي يدرس
عاليا: عمرك ما هتتغير لسه بتبص للامور بستصغار
كريم: اظن من ساعه ما عرفتيني وانا كدا فبلاش تتأملي اني اتغير يا ابله لاني بقولك ده مستحيل
عاليا بصرخه: وقف العربيه علي جنب لاني معنديش كلام تاني اقلهولك
كريم بعناد: لا (وداس اسرع
عاليا: كريم قلت لك وقف العربيه حالا
كريم: لا لو تعرفي انتي اتفضلي
عاليا مسكت موبيلها وكسرت ازاز العربيه وهتنط من الشباك
كريم: بتعملي ايه يا مجنونه
عاليا قدرت تنط ونزلت تجري بين العربيات الي ماشيه بسرعتها المجنونه كريم وقف العربيه بدون اكترث وجري وراها خطفها في حضنه وطار بيها علي الارض
كريم بجنون: عاليا عاليا اتأذيتي
عاليا بفجعه: لا انـ انا كـ كويسه
كريم اخد نفس: عجبك تهورك ده لو مكنتش لحقتك في الوقت المناسب كنتي هتموتي
عاليا: المره الجايه متساعدنيش وسيبني اموت
كريم: عايزه تموتي براحتك لكن متاخدنيش معاكي حتي لو حصلك شلل بس بلاش تزعجيني لان المره الجايه مش هضيع نفسي واحاول اساعدك
عاليا: انت فظ جدا كنت هموت وانت مكمل اهانه وتجريح
كريم: امال عايزاني اوسيك مقدرش اعمل كدا ده عكس طبيعتي وبعدين الي حصلك بسببك انتي
عاليا: لا بسببك انت
كريم: بسببي ليه انشاء الله هو انا كنت قولتلك اتقلبي كأنك في سيرك
عاليا: بسبب قسوتك بكلامك الي بترميه عليا قبل ما تفكر
كريم: خلصتي
عاليا:وانت لو وبخت مش عايزه اسمعك
كريم: اهو انتي كدا لما كلامي ميعجبكيش تقوليلي اسكت
عاليا قامت ومسكت كتفها بألم كريم قرب منها ومسد عليه: مالك
عاليا صرخت:أأأه
كريم بقلق وخوف حقيقي: مالك يابنتي
عاليا زقت ايده: ملكش دعوه
كريم بعصبيه: بطلي عند وخليني اشوف كتفك ماله
عاليا: انا بخير مفيش حاجه
كريم بدفاشه ضرب كتفها صرخت
كريم: واضح انه مفهوش حاجه خلصيني
عاليا :اه براحه
كريم رفع البلوزه بلطف: كدمه كبيره لازمها دكتور
عاليا قفلت البلوزه: قلت كويسه
كريم ضرب كتفها تاني اتألمت
كريم: عشان تبطلي تعانديني لازم دكتور ليكون كسر في العظام 
عاليا: ياحرام فضلك تكه وتعيط
كريم بستفزاز: لالا انا بعيط عشان ابويا الراجل مش مستعد يخسرك ولازم تعيشي سليمه ع الاقل لحد ما نخلص المنافسه التانيه وافوز عليكي واخد المكافئه بتاعتي واطردك…!
………..منه محمد…….
وقف بعربيته قدام بيت امه
كريم ركن : يله انزلي
عاليا: لا رجعني مكاني في الشارع؟؟!!
كريم: مفيش رجوع واتهدي وانزلي وللمره الاخيره متعنديش قصادي 
عاليا: اه صبرني يارب علي المجنون 
كريم نزل وراها: اصبري علي المجنون هيكمل معاكي البرنامج بس جوه
دخلت البيت وراحت طوالي للحمام وقفت قدام المرايا بصت لوشها الي شحب من الخضه ده غير حلقات السواد حوالين العين سندت راسها بتعب وهي حاسه بغصه جواها عماله تكبر من اهانته الي عمال يتهاتف عليها بيها اهانه وري التانيه مش بيفكر في شعور الناس من حواليه لا مش بيفكر غير في انتقامه ونفسه وامه وبس!!! رفعت بلوزتها لقت الكدمه  فظيعه مكان ما وقعت علي الارض مسكت انبوبه المرهم تحط منها لكن هتحط ازاي وهي مش طايله لكن هتحاول لفت لقت هو واقف وشدها منها شدتها منه برفض: خالي عندك دم واحترم خصوصيه البشر واخرج
كريم لفها للمرايا وبحنان كأنه انتهز الفرصه يقرب منها: اقفي مكانك ساكته هحطلك المرهم
عاليا: لا انا اقدر اعمل ده
كريم ابتسم بمكر وهو رافع حاجبه اليمين: هتسمحيلي بالذوق ولا اجبرك
عاليا استسلمتله وهو خلع البلوزه كلها فضلت واقفه قدامه بالستيان بحلق لحد ما رسم جمال صدرها وبدء يحط المرهم ويحرك ايده بلطف لكن حس انه مش قادر يسيطر علي نفسه وحس بأحاسيس مختلفه وكان هيضعف ويسحبها لحصونه يخليها دبيحه لحبه بدون رحمه لكن صوت انتقامه فوقه خلاه يقتل اي رغبه جواه يدفنها وبسرعه اتمالك نفسه وعنفها بقسوه….اوعي تضعف اياك تقع في شباكها كمل الي بدئته خالي خطتك تنجح خليك راجل عديم الذوق خليها هي الي تنفرك منها!!!!
كريم وبكل قسوه: مفيش داعي كنتي تمثلي وتغريني كنتي طلبتي بلطف وانا كننت هوافق علي طول وممكن اجبر نفسي وانام معاكي يله نبدء لو مش قادره
عاليا بدون احساس لفت وبكل قوتها ضربته بالقلم: اتحمل مسؤليه كلامك واطلع برا ولا هقتلك
كريم بصوووت منزعج متوتر: انتي بتهدديني
عاليا بنفعال: ايوه بهددك ايوه ومش بحبك كنت بزيف ده من البدايه قربت منك متعمده وفضلت اغويك لحد ماتنسي كل ستات العالم ونجحت وغاويتك عشان مصلحتي منك لكن دلوقت حلمي ادمرك بسببك وخرجت من البيت من غير ما اخد حاجه انا بكرهك بكرهك ومش عاوزاك كدا كفايه 
كريم ارتجف من غيظه انه مطلهاش ومنع نفسه: كنت عارف ان دي حقيقتك انتي كدابه مزيفه وانا عمري ما حبيتك يا غشاشه
عاليا بحقد: والغشاشه عندها قلب واحد ومش ممكن تدهولك عشان كدا متعادلين  
كريم بصلها وبصوت عاالي وبقرفه واستهجان: وانا عارف ان ألم كتفك يعادل ألم قلبك وسابها وخرج
يابني  حرام عليك وانا بكتب قربت افقد عقلي
يتبع..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى