Uncategorized

رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم منه وائل

رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم منه وائل 

رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم منه وائل 

رواية عاشق المحامية الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم منه وائل 

ايه:واحد قهوه مظبوط 

الجرسون :حاضر يافندم 

راجل:ايه 

ايه:احمد!! ازاي ؟

احمد:اذيك يا ايه عامله اي 

ايه :انا كويسه بس تصدق اول مره اعرف ان اللي بيموت بيرجع 

احمد:ايه الكلام ده بقاله سنتين وخلاص عدي وبعدين انا عملت كده عشان خاطر انا مكنش معايا حاجه ومكنتش عاوزك تتعلقي بيا 

ايه:يااخي انا كان سهل عليا انك تقولي اننا مش هننفع لبعض احسن ماتيجي تقولي انا جالي سرطان وفي المرحله الاخيره وبموت عارف يعني اي حد بتحبه اوي هيموت تفضل تبكي بدل الدموع دم عشان هيموت ويسيبك عشان بيتعذب وانت مش عارف تعمله اي بس هتعرف ازاي اذا كنت انت شلت قلبك وحطت مكانه طوبه بس عادي الايام دواره انت بتعمل اي هنا 

احمد:امي تعبانه وبتتعالج هنا 

ايه :الف سلامه عليها ربنا يقومها بالسلامه عن اءذنك 

احمد:استني رايحه فين 

ايه:اي رايحه مكان ما رايحه عايز اي 

احمد:عايز اتكلم معاكي انتي وحشتني اوي 

ايه:مفيش كلام بينا انا وانت مفيش حوار بينا اصلا موضوعنا انتهي من زمان 

احمد:بس انا لسه بحبك 

ايه:هههههههه كان زمان وجبر اوعي كده 

احمد :انا وراكي وراكي يا ايه 

         بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

             في منزل ادم 

ياسر:افتحي يا يارا انا ياسر 

يارا :ادخل يا ياسر 

ياسر:صباح القمر عامله اي دلوقتي 

يارا:الحمدلله بقت احسن 

ياسر:طب الحمدلله تعالي بقا اغيرلك علي الجرح 

يارا:انت بتعمل كل ده ليه يعني انت المفروض بعد ده كله ماتعملش معايا كل ده 

ياسر:عشان بحبك وهفضل احبك لاخر نفس 

يارا:حبتني ليه 

ياسر:حبتك عشان ماشوفتش غيرك في عيوني عشان انتي الحاجه النضيفه اللي في حياتي بتعرفي ترسمي الضحكه علي وشي 

يارا:ايوا انت لسه بتحبني رغم انك عارف اني مش بحبك 

ياسر:لسه بحبك وهفضل احبك عشان انتي نادره بالنسبه لي 

براحه كده ايوا 

يارا:اااااااه 

ياسر:معلش براحه اهو 

يارا:هئ هئ ااااااه رجلي 

ياسر :بس خلاص اهو اموواااه 

يارا:اي ده انت ليه بوست رجلي 

ياسر:عشان ماتحسيش بالوجع 

يارا:انت ازاي كده 

ياسر:كده اللي هو ازاي 

يارا:ازاي تكون كده وليه انت طيب اوي 

ياسر :طيب يلا عشان تفوقي من قاعده السرير دي وننزل نفطر عشان هروح الجامعه 

يارا :انت هتكمل 

ياسر:اه اخر سنه و لازم انجح وادخل الامتحانات 

يارا:ربنا معاك يا رب 

ياسر :يارب 

          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

             في منزل نور 

امينه:يلا بينا عشان نروح لاختك المستشفي والا مش قادره تروحي 

تاليا :انا مش هقعد لوحدي خدني معاكي 

امينه :خلاص ماتخافيش تعالي 

كريم:صباح الخير 

امينه:صباح الخير يا حبيبي عامل اي 

كريم:الحمدلله يا طنط ، عامله اي النهارده يا تاليا 

تاليا:الحمدلله 

كريم :اي رايحين المستشفي عند ابله نور 

امينه:اه يا حبيبي 

كريم:تمم كويس اني لحقتكم انا جاي معاكم 

امينه :مالوش لازمه تعبك يابني 

كريم:ماتقولش كده ياطنط انا ابنك بردو 

امينه:ربنا يحميك يابني 

كريم:يلا تعالوا انا وقفت تاكسي يلا 

امينه:ماشي يلا يا تاليا 

تاليا:حاضر 

          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

في المستشفي وفي غرفه نور 

الممرضه:صباح الخير 

نور:صباح النور بقولك هو انا هخرج من هنا امتا 

الممرضه :والله مش عارفه الدكتور هيقولك وهو بيكشف 

نور:ماشي شكرا ليكي 

الممرضه:العفو علي اي بس 

اهو الدكتور جه 

الدكتور:ها المحاميه القمر بتاعتنا عامله اي 

نور:الحمدلله يا دكتور بقت احسن هو انا هخرج امتا 

الدكتور:بصي انتي المفروض تخرجي بكره بس طلما حاسه بتحسن يبقى ممكن تخرجي النهارده 

نور:انا عايزه اخرج النهارده عشان ورايا محكمه بكره 

الدكتور :تمم هكتبلك علي خروج بس ياريت ماتضغطيش عليها كتير عشان الجرح مايفتحش 

نور:حاضر ،شكرا جدا يا دكتور 

الدكتور:العفو علي اي بس حمدالله علي سلامتك 

نور:الله يسلمك 

…………..في غرفه معتصم 

ايه:وقال اي لسه بيحبني حبه برص مضروب بالشبشب 

معتصم:ههههههههههه يخربيتك فصلتني ضحك 

ايه :ده معندهوش دم 

معتصم:خلاص بقا ماتزعليش نفسك سيبك منه

 الدكتور:صباح الخير 

معتصم:صباح النور يا دكتور 

الدكتور :عايزين نكشف علي الجرح 

ايه :اه طبعا اتفضل 

الدكتور:اه تمم جدا صحتك زي البومب ماشاء الله 

معتصم:طب انا عايز اخرج 

الدكتور:طب خليك لبكره عشان نطمن اكتر 

معتصم:لا انا ورايا شغل ومينفعش اقعد اكتر من كده وبعدين ورايا محكمه فلازم احضر 

الدكتور:تمم بس ابقا تعالي نغيرلك علي الجرح 

معتصم :حاضر 

الدكتور :حمدالله علي السلامه 

معتصم :الله يسلمك يا دكتور

ايه:طب بص انا هروح الجامعه احضر المحاضرة دي واجي اخدك ونمشي تمم 

معتصم:اومال ريم فين 

ايه:عند اختها 

معتصم :طب هي مش هتحضر معاكي المحاضرة 

ايه:مش عارفه هسالها كده 

معتصم:طب لو مش هتحضر المحاضرة خليها تيجي عاوزها 

ايه:عاوزها ههههههه طيب 

معتصم:مجنونه دي 

…………في غرفه نور 

امينه :حمدالله علي سلامتك ياقلب امك كلي يا حبيبتي انتي شكلك جعان اوي 

كريم:حمدالله علي سلامتك ياابله نور 

نور:الله يسلمك ياكريم 

ريم:طيب انا هروح احضر المحاضرة وهجلكم تاني 

ايه :كنت لسه هاجي اقولك سلام عليكم يا جماعه 

امينه:وعليكم السلام يا حبيبتي اتفضلي 

ايه:لا يا طنط متشكره جدا احنا يادوبك هنلحق يلا يا ريم 

ريم :يلا 

.         بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

          في منزل ادم 

ياسر:اي رايك في الفطار 

يارا:حلو بس اشمعنا سالت النهارده يعني 

ياسر:عشان انا اللي عامل الفطار 

يارا:اي ده انت بتعرف تطبخ 

ياسر:اها كل انواع الاكل 

يارا:لا ده انت طلعت ملكش حل

ياسر:طب يلا خلصي اكلك عشان النهارده عاملك حته بروجرام هايل هيعجبك 

يارا:ههههههه وكمان منظم راحلات لا كده كتير 

ياسر :هههههههه ده لا  انا اهجبك اوي

يارا:ههههه انا خلصت خلاص هنروح فين 

ياسر:لا انتي تسبيلي نفسك خالص وانا هروقك 

يارا:ماشي 

روقني انا يا ياسر انت عظمه???? اوي مفيش راجل كده الايام ده ????????????????????

ياسر:اي رايك في الملاهي 

يارا :واو ملاهي كان نفسي اروحها من زمان اوي 

ياسر:انا كنت عارف يلا يااختي واخد بنت اختي انا 

يارا :ههههههههه

.         بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

في المستشفي في غرفه معتصم 

ادم:هتخرج النهارده ؟

معتصم :اه الدكتور قالي انا ونور هنخرج علي العشا كده 

ادم :نور كمان هتخرج 

معتصم:اه انت نسيت والا اي  الجلسه بكره و لازم تكون جاهزه 

ادم:اه صح فكرتني عشان اجيب الورق 

معتصم :ورق اي 

ادم:بتاع محمد القدري اصل نور جاتلي وقالتلي خالي الاوراق معاك اامن عشان خافت عمها يستقوي عليهم في للبيت وياخدهم 

معتصم :اي ده يعني مكنتش بتكدب اما قالت انهم مش معاها 

ادم:لا ، انا هروح اطمن عليها 

معتصم:تمم 

دب دب دب دب 

امينه:ادخل 

ادم:السلام عليكم عاملين اي 

امينه:الحمدلله يابني بخير.

ادم :طب الحمدلله ، ازاي حبيبتي النهارده 

تاليا:الحمدلله ياابيه كويسه 

ادم :يارب تكوني كويسه ديما ، اذيك يا كريم 

كريم  الحمدلله بخير 

ادم :انتي كويسه النهارده يانور 

نور:اه الحمدلله والدكتور كتبلي علي خروج انا ومعتصم 

ادم :اه ما معتصم قالي ، جاهزه لجلسه بكره 

نور:ان شاء الله 

ادم:ان شاء الله ، انا هجبلك الورق النهارده عشان تجهزي مع ورق الجلسه 

نور:تمم 

ادم :طيب هستاءذن انا عشان اشوف معتصم 

امينه:الا صحيح يابني هو عامل 

ادم:ها هو مين 

امينه:معتصم يابني 

ادم:معتصم مين 

امينه:يوه معتصم صاحبك 

ادم:اه اه كويس. كويس جدا 

امينه:طب الحمدلله 

نور:خلاص يا ماما عشان استاذ ادم شكله مستعجل

ادم :اه عن اءذنكم 

امينه:ماله عامل زي اللخمه كده وناسي كل حاجه 

نور:تلاقي وراه اشغال

امينه:ربنا يقويه 

اي ياعم ادم ضحكت علينا الوليه ركز اومال متبقاش دهول كده ????????????????????????????????

         بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

              في الملاهي 

يارا:ههههههه المكان روعه 

ياسر :هههه طيب حسبي لتقعي عشان اللعبه دي خطيره 

يارا:واو المكان من فوق يجنن 

ياسر:اها تحفه، يلا عشان ننزل 

يارا:يلا ااااااااه رجلي عاااااااا 

ياسر:يارا 

يتبع..

لقراءة الحلقة العشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت زينة للكاتبة ميسون عبدالمجيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى