Uncategorized

رواية لمضة الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورهان سليمان

 رواية لمضة الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورهان سليمان

رواية لمضة الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورهان سليمان

رواية لمضة الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورهان سليمان

حنان دخلتلها وحضنتها _هش بس يا حبيبتي شر وراح لحاله إهدي 
ملك _ياماما ده كابوس كابوس أنا مربوطه علي سريري و.. 
حنان _أوعى تكملي ياملك أديكي قولتيها ده كان مجرد كابوس وأكيد مش هيأثر فيكي يلا أقومي صلي ركعتين لله أنه خرجك من الكابوس ده وأفتحي صفحه جديده مع نفسك يا ملك وأوعي تخافي أحنا معاكي وإستحاله نفرط فيكي فاهمه 
ملك _أنا بجد مش عارفه أقولك أي أنا ربنا عوضني بيكوا 
حنان بحنيه _متقوليش قومي صلي لله وأحكيله كل اللي نفسك فيه 
ملك _حاضر 
حنان سبتها لوحدها وكانت فرحانه أنها نادتها ماما بس قلقها علي شهد كبير _ياتري إنتي فين ياشهد يارب رجعهالي بسلامه يارب 
وهنا الباب خبط جامد أوي 
حنان _بسم الله الرحمن الرحيم مين بيخبط كده 
وملك طلعت علي صوت الخبط كمان 
جاسر _إدخلي جوه يا ماما وخدي ملك 
حنان _حاضر يبني 
جاسر فتح الباب لقاه أحمد كان غضبان قوي
أحمد _أختك فين يا جاسر 
جاسر _عاوز ايه بعد كل اللي حصل لسه عاوز تجرحها أكتر 
أحمد بحده _شهد فين يابني أدم 
جاسر بزعيق_شهد مختفيه ومش قادرين نوصلها 
أحمد _أنا عارف هي فين أختك إتخطفت 
جاسر _إنت بتقول أي 
أحمد وراه صور شهد ورساله 
جاسر _وربي ما هرحمه ابن ***ده 
هنا حنان وملك خرجت وسمعت كل كلام أحمد 
حنان بتوهان _ش.. شهد ووقعت فالأرض أغمي عليها  
جاسر _ماماا!! 
عدي يومين وشرطه بدور فكل مكان مفيش أثر 
وأحمد وجاسر كانوا مع أدم و
أدم_أحنا لقينا الفيديو ده 
كان فيديو كانت شهد ماشيه ورجعه البيت لما العربيه وقفت وشالوها ومشيوا……
جاسر_إبن ****وبعدين هنستني كده أختي مختفيه بقالها يومين 
أحمد خبط المكتب بإيده جامد _وديني ما هرحمه 
أدم _ممكن تهدوا عشان نعرف نتصرف 
جاسر خرج وأحمد قعد وحط راسه بين إيديه زعلان…مخنوق..ومشتاق أيوه حبها حاسس إنه مشتاق ليها
حاسس إنه معطهاش أي حاجة حلوه تفتكره بيها حب وجودها دايما كان بيقرن روان بيها وباع الغالي برخيص!!!!
عند شهد صحيت من النوم لقيته جنبها ولقت نفسها لبسه قميص نوم تاني وشعرها متسرح وحطه ميك أب عيطت 
عمار_أنا عطيتك مهلتك وبعدين يلا عشان تفطري 
قعدت وشافت صنيه عليها أكل وطبق فيه فاكهه وسكينه 
شهد_ممكن أدخل الحمام الأول 
عمار_وماله بس إوعي شطانك يوزك وتعملي حاجه ولا تفكري تهربي 
شهد بضيق _حاضر 
قرب منها وباسها وفك الكلبش وقومها وهي أخدت السكين من غير ما يا خد باله وحاولت تضربه بيها فجنبه بس لحظها مسك السكينه منها ومسك شعرها 
عمار_عاوزه تقتليني يا بنت ***** وضربها بالقلم جامد وقعت أغمي عليها 
عمار قرب عليها _حبيبتي أنا أسف  أسف وأشتلها لسرير تاني وقعد جنبها 
بعد شويه شهد صحيت 
عمار_صباح الخير 
شهد مردتش عليه 
عمار _أنا أسف إتعصبت عليكي 
شهد _ممكن تسبني لوحدي
عمار_حاضر وكمل بصرامه شهد الليله معادنا وخرج وسبها بتعيط بهستيريا وبتدعي ربنا ينجدها من بين إيديه!!
عند روان 
روان هنتحرك الليله مش عاوزه غلط مفهوم 
الرجلين_أمرك تؤمري بحاجه تانيه 
روان _عمر مسدسي كويس وهاتلي فونك 
رجل 2_أهو بس إنتي ناويه علي أي 
روان_هتعرف بليل سيبوني لوحدي وبعتت مسدج وكسرت الخط وهي بتتوعد تنتقم من عمار ووقفت قدام مرايا وحسست علي بطنها 
روان _عاوز تشوف بابا صح هخليك تشوفه وهننتقم منه متقلقش وضحكت بشر 
في مستشفي كانت ملك قاعده فأوضه 
ملك_ وحشتيني أوي يا ماما متتخيليش حصل فيا أي من بعدك بس ربنا عوضني خير عارفه ياماما ربنا عوضني بأخت وأم تانيه بس..بس أنا محتاجاكي أوي فوقي بقا يا ماما ومسكت إيدها وبستها وقعدت تعيط حست بصابعها بيتحرك 
ملك بصدمه وجريت _دكتوررر 
*أحببتك كأنك أول الرجال وأخرهم بعيناي أحببتك كما لو كنت زمزم كلما شربت لن أرتوي أبدا 
*كم تمنيت أن أتذوق عبير قبلاتك حبيبي 
لكم تمنيت أن تعانقني وفي ثناياك أختفي 
متيمه أنا حد السماء لنيران غيرتك يا عمري 
وأخيرا أنا لك وأنت لي فلا تتخلي عن قلبي 
يتبع…
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!