روايات

رواية حبيبتي العنيدة الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حبيبتي العنيدة الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حبيبتي العنيدة الجزء الثاني

رواية حبيبتي العنيدة البارت الثاني

رواية حبيبتي العنيدة
رواية حبيبتي العنيدة

رواية حبيبتي العنيدة الحلقة الثانية

مراد:انا عايز اطلب ايد مريم

احمد:مريم مين

مراد:في اي يا بني مريم اختك

احمد:مريم اختي انا

مراد:ايوا

احمد: انا عن نفسي موافق بس انت صعبان عليا

مراد: ليه بقا بتاكل عيال صغيره ولا ايه

احمد بتمثيل الخوف:اكتر اكتر انت صاحبي فمش عايز اضحي بك

مراد:يا سلام

احمد :أسكت انتي متعرفش حاجه يا عيني عليك يا مراد و علي شبابك 😥

مراد: دا اللي هي اختك

احمد:امال انا بقولك بلاش نصيحه مني

عند مريم

الام:تعالي بقا في ايه

مريم بتوتر :ها م م مفيش

الام:بت اتكلمي بدل ابو ورده يخليكي تتكلمي

مريم:لاء لاء هقول بس ضرب لاء

الام:هي وصلت للضرب

مريم بدموع :ماما بصراحه و انا ماشيه واحد حيوان كان هيخبطني بالعربيه و كنت هموت يعني عايزه يموت بنت اللي ملكيش غيرها اه يا انا ي صغيره

الام:صبرني يا رب

مريم:مين صبرك دا يا ماما

الام:خدي يا مريم يا حبيبتي و انتي عملتي ايه بقا

مريم:يعني عايزني أسكت ليه انا عملت حاجه صغيره اوي 🤏

الام:بت انت هتنقطيني كلمه كلمه ولا ايه انجزي

مريم: كسرت العربية و تعاركت معاه عركه صغيره اوي بس 🥺

الام:يالهوي كسرتي العربيه للراجل

مريم:م م ما هو يعني يا ماما كان هيموتني و كمان هو قليل الذوق

الام:و الراجل عمل اي

مريم:هو يقدر يعمل حاجه ولا ايه عيب عليكي دا انا بنتك

الام:في بنت تقول عيب عليكي

مريم :انا قولت عادي يعني

الام :امشي من وشي احسن دلوقتي انا عارفه م’وتي هيكون علي ايدك

مريم:ماما مامتي خلاص بقا يا بطه معلش دا انا حتي نسمه مفيش زي

الام:طبعا كانت هتو’لع لو في منك روحي نامي

مريم:انا هروح غرفتي حبيبتي اللي مفيش زيها و أكلم البت حبيبه

الام:انا هنام احسن عشان انا خلاص هموت منك

مريم بضحك :بعد الشر عليكي يا حبيبتي أن شاءالله اللي في بالي

ذهبت مريم الي غرفتها

عند مراد

مراد:نتكلم بجد شويه قولت اي

احمد:انا موافق بس هسال ماما و مريم

مراد:ماشي انا هروح بقا بكره في مهمه كده شكلك كده هتيجي معايا فيها

احمد:تمام و انا كمان هروح سلام

مراد:احمد بقولك وصلي معاك

احمد:امال العربيه بتاعتك فين

مراد بتوعد لمريم: بعدين هتوصلني ولا اي

احمد:ماشي يا عم خلاص يلا بينا

مراد:عم انا مش عارف انا عرفتك منين

احمد : لو مش عاجبك طلقني (بصوت احمد حلمي 😂)

مراد بضحك:امشي يالا انت مش نافع في الشرطه ظابط ازاي دا يا رب 😂

عند مريم

مريم :اه والله يا بت يا حبيبه انا كده غلطانه

حبيبه بسخريه:انتي دا انتي ورده مفيش منك

مريم:مش عرفه مش مرتاحه لكلامك ليه

حبيبه:انتي بتسالي روحي منك لله حرام عليكي

مريم : يستاهل دا انا كيوت مفيش زي

حبيبه:انا مش هتكلم 🙄

مريم :بقولك اي اقفلي شكل احمد وصل

حبيبه:ماشي مع السلامه

احمد وصل مراد

في بيت مريم

احمد:دا انا هقول لدي ازاي مريومه

مريم:في حاجه ولا ايه

احمد:عريس

مريم بصوت عالي:هتتجوز لولوليييييي هتبقا عريس يا ماما ابنك هيتجوز

احمد:استني استني اهدي

مريم: استني اي قولي اسمها و عنده كام و عن حب ولا لاء مرات اخويا بقا انا اخت العريس لولوليي

احمد:يا بت المجنونه استني دا انتي العروسه

مريم :مين العروسه معلش

احمد:انتي

مريم :مش موافقه

احمد :اعرفي الاول مين

مريم:قول

و في ذلك الوقت استيقظت الام

الام:في اي

احمد:مراد عايز يتجوز مريم

الام:……….

مريم بصدمه🙀

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبتي العنيدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!