Uncategorized

رواية هروب من نصيبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمة محمد

 رواية هروب من نصيبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمة محمد

رواية هروب من نصيبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمة محمد

رواية هروب من نصيبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمة محمد

حازم شاف جمبه كوبايه ازاز حدفها علي هند وجت في رأسها 
اسلام جري علي هند الي دماغها كانت بتنزل دم
وقعد هند وربط دماغها وأمها كانت بتعيط هي مش فاهمه في اي حد ضرب بنتها وهي مش هينفع تتكلم ومش اي حد ده ابن عمتها 
اسلام ومريم خلصوا ربط دماغ هند
وهند كانت بتعيط هي مش عارفه هي لي بتعيط بس حست انها وحشه حتي لما بتحاول تكون حلوه بتضرب وتتهان 
أما حازم كان واقف مش عارف يعمل اي يروح يشوف جرحها بس ممكن تكسفه ولا يمشي يبقي معندوش دم وكمان هو مش عايز يسيب هند الا لما يطمن عليها 
اسلام شاف هند بتعيط بص لي حازم 
 وقال بعصبية: انت اي حيوان مش كفايه أنها السبب في انك تعرف الحقيقة كل مره انت تبقي السبب في اي مشكله تقع فيها مره انت السبب في أن ابوها يجي يخدها ويضربها ب النار ومره انت السبب في فتح دماغها عجبك كده هي عملت اي لكل ده رد 
حازم : كلهم كدابين ومشي وهو بيقول نفس الكلمه 
هند بتعب : اسلام روح جيبه هو تعبانه 
مريم : يا شيخه اسكتي بقا في اي فين الكرامه 
هند: الموضوع ده مفهوش كرامه
اسلام بسخرية: اومال في اي رز بلبن 
هند بضيق: مبهزرش
مريم : علفكره هي معاها حق لسه الموضوع ده مفهوش كرامه لكن لو قتلها وقتها تزعل ويبقي في كرامه
اسلام بص لي مريم وقال: لو انا عملت فيكي كل ده هتعملي اي
مريم: ده انا اطلع عين امك انت فاكرني زي هند كرامه 
هند: ومالها هند 
اسلام : اسكتي انتي يا كرامه وأنتي تعالي …. ومسك شعر مريم : مين بقا الي هطلعي عين امه
مريم بخوف:  .ح.حازم ابن الوسخه علشان فتح دماغ هند 
هند قامت  وقالت : انا دماغي مصدعه انا هدخل الاوضه 
ام هند راحت لي مريم: في اي يا بنتي مالها هند 
مريم بتوتر: ها  اصل معرفش  
اسلام: اتخانقت هي وحازم يا خالتي 
ام هند: لي 
اسلام : هو انا معرفش لي بس الي اعرفه انها كلت حاجه بتاعته 
مريم بصت لي اسلام بصدمه
ام هند: يولاد الهبله 
________________________
عند حازم  
حازم كان قاعد علي البحر وبيفكر فجاه في بنت شافها كانت هتنتحر 
حازم جري عليها وقال: اهدي مفيش حاجه تستاهل 
البنت : لا في كتير انا زهقت 
حازم :طب تعالي اقعدي وفهميني
البنت : لا انا لازم اموت 
حازم قعد يقنعها كتير لحد ما اقتنعت اخيرا 
حازم.: قولي يا ستي لكن والله لو حاجه تافه هزعلك 
البنت: انا اسمي روان 
حازم : اهلا يا روان عامله اي واهلك عاملين اي
روان : احنا هنهزر 
حازم: قولي يا ستي
روان: انا اليوم الي جيت في علي الدنيا بابا وماما أطلقوا وماما كانت كل ماتتكلم تقول إن انا السبب في طلقها وان انا نحس وان انا  وحشه وفيا كل حاجه وحشه  لحد ما روحت قعد بابا بس كان اتجوز تاني وكنت كل يوم بضرب وبموت ميه مره في اليوم 
حازم : بتركيز: كملي
روان: وفي يوم حبيت واحد هو كان خاطب 
حازم: نحس 
روان : ولما سابها انا قولت لي علي كل حاجه بس هو مسح بي كرامتي الارض وقالي كلام يموت  فقولت اني انتحر احسن
حازم : انا بقي حب حياتي طلعت بتعمل كل ده علشان الفلوس وفي واحده ربنا يسامحها هي الي قالت ليا علي كل ده 
روان : طب وانت عملت اي 
حازم : مشيت حبيبتي الي ضحكت عليا وضربت هند الي قالتلي الحقيقة ب الكوبايه
روان : يلهوي هي عملت اي 
حازم : لي قالتلي 
روان : انت حيوان  انت ازاي تعمل كده 
حازم: اهو الي حصل …
______________________
عند هند كانت قاعده بتعيط وبتفتكر حازم وكل ما تفتكر وهو بيضريها بتعيط اكتر
 فجاه النور قطع
هند بخوف : اس.. اسلام انت فين 
فجاه  في حد من وراها شممها منديل حتي ملحقتش تشوف هو مين 
أما عند اسلام سمع صوت هند طلع ليها بس ملقاش قال إنه ميقولش لي امها و يروح لي مريم علطول وراح ليها وقعدوا يدورا علي هند بس للاسف ملقوهاش 
_______________________
  *# بعد ساعتين #* 
هند بدات تفوق وايديها مربوطين والمكان كان مفيش نور الا ضوء خفيفه  هند بصريخ : حد يجي انا بخاف 
فجاه ظهر شخص و اول ما الضوء جه عليه شافت وشه 
هند بصدمه : انت ……
يتبع……
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى