روايات

رواية طفلة القاسي الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة القاسي الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة القاسي الجزء السادس عشر

رواية طفلة القاسي البارت السادس عشر

رواية طفلة القاسي الحلقة السادسة عشر

مراد بصدمة: غرام
غرام بتسأؤول: دي بتعمل اي هنا
مراد بتفهم: هفهمك بس برا
مراد طلع وقفل المخزن
مراد بهدوء: انتي مفكرة انها هتعمل فيكي كده وهسيبها عايشة
غرام بخوف: ونبي ي مراد متقتله’اش وتضيع نفسك
مراد بحب: متخفيش ي حبيبتي انا اساسا هقتل’ها بطريقة مش مباشرة
غرام بستفهام: مش فهمة ياعني اي مش مباشرة
مراد بشر.: هتعرفي لما الحوار يحصل المهم اطلعي نامي عشان بس عايز استجوب شوية حاجات منها
غرام برفض: لا ي مراد انا هفضل معاك
مراد بهدوء: روحي نامي ي غرام متعصبنيش
غرام بعصبية: يووه قولت هفضل معاك
مراد شدها براحة من شعرها بهزار: روحي نامي ي كتكوتة
غرام: خلاص ي مراد حاضر
مراد ابتسم ودخل ل ملك تاني
مراد بشرر: نايمة ولا كانك ف بيتك ي و’س’خ’ة
ملك قامت بفزع: م مراد ءءانا
مراد بزعيق: انتي اي انتي نهايتك. ع ايدي
ملك بخوف: مراد اسمعني بس
مراد: ههششش.. انتي تسكتي خالص وتسمعي كلامي
مراد بغضب: قوليلي بقا كده مين الناس الي ضر’بت ع غرام نار ومتفقة مع مين
ملك بانكار: مش متفقة مع حد ومش انا
مرراد قرب منها ومسكها من شعرها وضر’بها كف صوتو اعلي حاجة
ملك بخوف: مراد ابوس ايدك سبني انا انا هسافر برا ومش هتشوفني تاني
مراد بخبث: مش هتلحقي ي حبيبتي هتكوني اتقتلتي
ملك بحوف ورعب: خلاص ونبي هقولك كل حاجة بس تسبني
مراد ببرود: اتكلمي
ملك بخوف: انا كنت متفقة مع عثمان علي غرام انو هو الي هيخطفها والخطة منجحتش وبعد كده قولتلو يقت’ل غرام ويضر’ب عليها نار
و وكان عايز يغتص’بها عشان كان عارف انها بنت وياخد مني فلوس زيادة بس هو لحد دلوقتي ليه عندي فلوس وقالي هيتق’لني لو متدهوش
مراد سمع كل ده منها ونزل فيها ضر’ب مبر”ح وكانت بتصرخ باعلي صوت ليها
ملك. بصراخ؛ مرااااد كفاية سبني حرام عليك
مراد قام من فوقيها وقال: اسمعي بقا انتي هتروحي وتقابلي عثمان بكره وفي المقابلة هتقوليله ملكش فلوس عندي و…….
ملك بخوف: لا ي مراد هيقت’لني
مراد بغضب: لو هو مقتلكي’ش هقتل’ك انا
ملك برعب: ح حاضر حاضر
مراد ادها فون وخلاها تتصل ب عثمان
ملك بصوت يكاد انو مسموع: الو
عثمان: مين معايا
ملك بتعب: انا ملك ي عثمان قابلني بكره في مكان….. عشان تاخد بقيت حقك
عثمان بفرح: اخيرا دنا كنت خلاص بحهز ل مو’تك ي لوكه بس لحقتي نفسك
ملك قفلت معاه
مراد ببرود: جدعه خليكي بقا سامعة الكلام عشان مخليش نهارك اسود عليكي وسابها وطلع البيت نام وقفل ع ملك كويس
تاني يوم
كان اسر خرج راح الفندق
ومراد قالو هيجيلو بعد شوية
غرام صحيت بنشاط واستحمت
مراد بحب: بصي ي حبيبي انا هروح الفندق مع اسر عشان مينفعش اسيبو لوحدو ف يوم زي ده ونتي خليكي هنا وهجبلك ميكب ارتست لحد هنا
غرام برجاء: لا ونبي انا عايزة انزل ي مراد خدني معاك
مراد بحب: خلاص هاخدك تقعدي مع حبيبة مراتو وتجهزي نفسك معاها ونا هبقي جنبكم ياعني معاه
غرام باست مراد من خده: شكرا ي حبيبي
مراد حط ايدو ع وسطها: بحبك ي غرامي
غرام بعدت: يلا ي مراد نفطر عشان نلحق
مراد ابتسم ونزلوا يفطرو وجهزو نفسهم واخد غرام وطلع ع فندق
مراد بحب: الاوضة اهي يروحي خشيلها
غرام دخلت واتعرفت ع حبيبة
غرام بحب: شكلنا هنبقي صحاب ي بيبة
حبيبة بابتسامة: اكيد
مراد دخل وغني: انهرضة فرحي ي جدعان عايز كله يبقي تمام
اسر بضحك: الله يرحم يوم فرحك كان شكلك عامل ازاي
مراد بهيام: كنت غبي والله
اسر: لا فوق يخويا منت بليل هتشوفها.
مراد خبطو ف دراعو: اخرسس
جهزو هما الاثنين وحبيبة وغرام جهزو.
وكانت غرام في قمة الجمال والاناقة كانت لابسة فستان احمر طويل وبكم جميل جدا مفتوح شوية من عند الصدر ومطرز من الوسط وعاملة شعرها تسريحة تحفه
اما حبيبة كان شكلها قمر بجد كانت لابسة فستان فرح جميل طويل ومنفوش من تحت وميكب جميل وتسريحة جميلة
عند مراد واسر
مراد كان لابس بدلة كحلي انيقة جدا وكان شكلو جذاب
واسر لابس بدلة سوداء وقميص ابيض
اسر راح الاوضة بتاعت حبيبة
اسر بحب: مبروك عليا انتي ي حبيبي
حبيبة ابتسمت بكسوف
ونزلو
مراد بمداعبة: اي القمر ده ي حبيبي
غرام بحب: بحبك ي مراد
مراد بحب باس راسها ونزل بيها القاعة
والفرح كان ماشي جميل جدا
وجه كتب الكتاب وعشان اسر عايش لوحده اهلو ماتو ف حادثة زمان ومراد دن ساعت معرفو وهو حبوا وبقوا اكتر من اخوات بكتير
محمدي كان مبسوط ل اسر جدا وعمران برضو
وياسمين كانت فرحانة وبتبص ع اسر بحب لانها معتبراه ابنها التاني مش بيفارق مراد ف حاجة
وكتبوا الكتاب والمآذون قال جملتو الشهيرة
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير)
الكل زغرط وكان الجو مبهج جدا والفرح مالي المكان والوشوش.
الفرح خلص والكل روح
الساعة اتنين بليل مراد كان ورا ملك في مقابلة عثمان
عثمان بطمع؛ ها فين الفلوس
ملك بغرور: ملكش عندي حاجة ي عثمان وفلوس مش هديك انا اديتك كتير اوي وياريت تسبني ف حالي
عثمان بضحكة خبيثة: كنت عارف انك هتعملي كده بس حلو
وطلع المسد’س وضرب ملك رصا’صة ف قلبها
الشرطة كانت حت ف الوقت ده لان مراد بلغ البوليس قبل ما يحصل حاجة
عثمان بصدمة؛…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!