روايات

رواية عذاب عاشق الحلقة الأولى 1 بقلم أماني المغربي

 رواية عذاب عاشق الحلقة الأولى 1 بقلم أماني المغربي

رواية عذاب عاشق الحلقة الأولى 1 بقلم أماني المغربي

رواية عذاب عاشق الحلقة الأولى 1 بقلم أماني المغربي

بما أنا مهزءة ومش عارفة أذاكر حبيت اكتب حاجة حزينة????????????????

في مكان يعمة الفرح والبهجة وتتعالي أصوات الزغاريط

تدخل هي وتنظر إلي العريس بنظرات حزن وألم  لتأخذ نفس عميق وتتصنع الابتسامة

جنات …. الف مبروك ي عاصي

عاصي بقسوة …. انتي إي إلي جابك مش قولت ليكي مش عاوز اشوف تاني

جنات  بحزن وتبلع ريقها …. انا اسفة لو كنت أزعجتك بس مقدرتش امنع نفسي إني أحضر خطوبتك وأبارك ليك

خلود بكرة ….  بلاش دور مكسورة الجناحين دا والنبي ي جنات عاصي خلاص عرف وشك الحقيقي

جنات بكبرياء…. اولا انا مش مكسورة الجناحين   ايو انا ابويا واخويا وكل حاجة ليا مات النهاردة  لتنظر إلي عاصي بلوم  بس مش مكسورة الجناحين لان ربنا موجود معايا   لتنظر إلي خلود بحقد .أما دور اني امثل وأعمل حركات فا دا تخصصك انتي

خلود بدموع …. شفت ي عاصي جاية  تخرب علينا سعديتنا مكفهاش انها كانت السبب اننا بعدنا عن بعض سنتبن لا جاية كمان تمثل دور الضحية عشان تستعطفك

جنات وقد تناست انها في شبكةوان الجميع بداء يتجمع حواليهم بسبب اصوتهم  لتهجم عليها وتمسكها من شعرها …. بقا انا ي حقيرة إلي بمثل بقا انا الي بخرب عليكوا سعدتكوا

ليبعدها عاصي عن خلود وهوووب

طخخخخخخخخ

ليشهق الكل  وتضع جنات يدها علي مكان الصفعة  لتنظر له بصدمة

ليننظر عاصي لها ثم يدية ليغمض عيونة بألم  فكيف استطاع أن يمد يدة عليها

بينزل عاصي إيدة ويقبض علي كفة بغضب … اطلعي برا  ي جنات اطلعي برا كفاية فضايح

كانت جنات  تنظر له بصدمة لا تصدق إلي الآن أنة ضربها وعشان مين عشان الحرباية إلي دمرت حياتة  وأكثر ما وجعها انها رأت نظرة الشماتة في  عيون خلود

لتنظر إلي عاصي نظرة تخبرة أن كل إلي بنهم خلاص اتكسر  ليقراء الكلام في عيونها  ليغمض عينة ويعطيها ظهرة

لتخرج جنات جري من القاعة  ويخرج ورائها  امها وام عاصي التي نظرت إلي ابنها بلوم

كانت تجري لا تدري اين ستذهب فلقد فقت اليوم كل ما تملكة  كل ما تجري كل ما بتذكر لحظات وهما سوا

جنات … عارف لو فكرت يوم تسيني هعمل فيك إي

عاصي وهو بينظر لها …. هههههه احنا هنهزر اسيبك و أروح فين دا البيت في البيت انتي قدري إلي مش هقدر أفر منة

جنات بغرور …..  طب كويس انك عارف

لتمسح دموعها وتكمل جري

جنات بغضب … عاصي انا مش حبيت البنت إلي عرفتني عليها

عاصي .. ههههه انتي من امتة بيعجبك البنات الي بعرفك عليهم

جنات …  لا دي غير مش حبيتها

عاصي … ههههه بطلي غيرة بقا وبعدين انا كلك ومحدش يقدر يبعدني عنك انتي قدري إلي مش هقدر أفر منة

لتقف في منتصف الطريق و تضع يديها علي ركبتيها  وتبكي وتبكي  وتأخذ نفسها بصعوبة….. لييييييييييييي انت قولت اني قدرك ومش هتقدر تبعد عني ليييييي دلوقتي طلعتني من حياتك ليييي

لتقف وتمسح دموعها وتبداء بالجري من جديد لعلها تستطيع الهروب من ذكرايتهم معا

جنات … احم احم ممكن ادخل

عاصي … دا علي أساس انك مش دخلتي  انجزي عاوزا إي

جنات …. تؤ تؤ تؤ أخس عليك ي عصعص انت تعرف عني كدا  انا بس جاية اطمن عليك

عاصي … اممم عصعص وجاية اطمن عليك  امم يبقا عملتي نصيبة جديدة

جنات بتمثيل …. انا  لا لا انت واخد فكرة عني غلط خالص

عاصي بقلة صبر … جناات اخلصي عملتي إي

جنات بسرعة …. في بنت ضايقتني في الجامعة شديدت شعرها  ومرمت بكرامتها الارض

عاصي .. ها وبعدين

جنات … ها مفيش بس كدا

عاصي بحدة … جناااات

جنات وهي بتاخد نفسها…… وهي حاليا في المستشفي مكسور زراعها وتضحك وتقريبا كدا هتركب بروكة ههه

ليقف عاصي فجاءة…. نهار ابوكي اسود انتي عاملتي إي في البنت

جنات ببراءة …… عملت إي يعني مش هي إلي غلطت فيا

عاصي بضيق …. تقومي تعملي فيها كدا

ليبداء بزق زراعها… قدامي نشوف إلي هببتية في البت دي

جنات … طب مش تزق بس

عاصي … عااااا انا معرفش عملتي إي في حياتي عشان ربنا يبليني بيكي

جنات …. اكيد عملت كنافة بالشوكولاتة عشان انا بحبها

عاصي بيضرب كف بكف  …. هههههه عمرك ماهتتغيري هتفضلي انثي بعقل طفلة

جنات … ههههه إذا كان عاجبك

عاصي … خير ي دكتور طمني علي البنت

الدكتور…. للأسف حالة البنت مش كويسة  خالص وللأسف أهل البنت يعملوا بلاغ

لينظر عاصي الي جنات بغضب … لي ي دكتور هي البنت مالها

الدكتور …. عندها ضلعين مكسورين غير الزراع والرجل  ودا غير وش اللبنت متشلفت

ليمسك عاصي جنات …. نهار ابوكي اسود انتي عملتي إي في البت

جنات بخوف…. ما هي إلي غلطت فيا

عاصي بغضب ….. تقومي تموتيها إي مربي بلطجية

جنات بدموع…. والله ي عاصي انا ماكنتش هعمل كدا بس هي نرفزتني

ليشخط فيها عاصي …. تنرفزك تقومي تشلفطيها وتكسري عظمها

جنات  …. طب  اسمعني الاول واعرف إلي حصل

عاصي بحدة …… مش هسمع حاجة انتي هتيجي معايا دلوقتي تعتذري الاهل البنت ولما تفوق البنت تترجية تسامحك

جنات بغضب …. انا مش هتأسف لحد هي الي غلطت

عاصي وهو بيرفع ايدة ليضربها… جنااات

جنات بدموع… وقفت لي اضربني

بينزل عاصي إيدة ويحدثها بهدواء …. جنات ي حبيبتي انتي لازم تفهمي لو مش اعتذرتي هتروحي السجن

لتمسح دموعها كالاطفال… بس انا مش غلطانة هي إلي غلطت

عاصي بحنان … احنا ي حبيبتي مش في مين غلطان دلوقتي

لان مهما عملت البنت ليكي مكنش ينفع تعملي إلي عملتية فيها  البنت دا دلوقتي بين الحياة والموت

جنات … بس

عاصي … جنات سمعتيني انا قولت إي

جنات … حاضر

عاصي … السلامة عليكوا

لينظر له الكل له لكي يردوا السلام

بنت … هي دي ي عمي البنت إلي ضربت شروق

بتهجم  ام البنت علي جنات ……. وليكي عين تيجي هنا ي بنت …..  دا انا هخليكي تقعدي مكانها

عاصي …  ي مدام ميصحش كدا هي عرفت غلطتها وجاية تعتذر غير أن بنت حضرتك هي إلي بداءت مع جنات

الام …  بقا انتي جنات  ماصحيح امك هتعرف تربي إذاي وهي اصلا مش متربية

كانت جنات سترد عليها ولكن عاصي اوقفها

عاصي ….. ي مدام مايصحش كدا انا مقدر إلي انتي فية بس مش لدرجة انك تغلط في امها

الام … هو انا قولت حاجة غلط  …. مش امها كانت عايشة مع أبوها من غير جواز والله أعلم إذا كان اتجوزها ولا لأ

هنا جنات لم تحتمل وهجمت علي الست …..  وانا بقا ذي ما عملت في بنتك كدا عشان غلطت في امي  انا هخليكي تحصليها

ليمنع عاصي جنات …… هي بنتها قالت كدا

لتبكي جنات  …. اه وقالت كمان أن ابويا  مات بسبب أنة شاف امي بتخونة وقالت كمان انا هكون ذيها وإني هكون عشقتك وتكون بنت للمتعة بس

ام البنت …. وهي بنتي غلطت في اي ما دا الحقيقة

عاصي بغضب .. اخرسيييي قسما عظما لو مش كنتي ست خسفت بيكي الارض

ابو البنت …. إي ي جدع انت مالك داخل حامي كدا لي يعني غلطنين وبجحين

عاصي …. البجحين دول انتوا  ي حضرت مش احنا لما مراتك وبنتك  يتكلموا في عرض الناس وانت سامع وساكت يبقا معلش علي الكلمة انت مش راجل

ابو شروق… بغضب …. انا راجل وارجل منك كمان وابقي خالي لسانك الطويل ينفعك لما نتقابل في المحاكم

عاصي …. طظظظظ  كلمك دا ولا هز شعرة مني ابغي اقولك ي محترم انك بتتكلم مع Fox

يعني  تعلب المحاكم  بمعني اصح المحاكم دي تخصصي  وابقي وريني مين الي هيضحك في الاخر

ليغادر ويحسب جنات معة التي مازالت تبكي

عاصي … اششش اهدي ي حبيبتي  اهدي انا اسف وإني ماسمعتكيش

لتقترب منة جنات

عاصي بتوتر … جنات  انا مقدر حالتك بس مينفعش تقربي مني كدا

لتمسك جنات ياقة قميصة  وهههوب تمسح أنفها فية

بيبعدها عنة بقرب … يععع  إي إلي عملتية دا

جنات بانتصار …. عملت إي  خدت حقي

عاصي … هههههه حتي وانتي في اضعف حالاتك لازم تستعملي طرق الخبيثة

جنات .. هههه اومال عشان لما اقولك تسمعني تبقا تسمعني

عاصي … اسف حقك عليا

جنات بحزن… عاصي انت مش بتبصلي علي اني واحدة رخيصة صح

عاصي .. إي الهبل إلي بتقولية دا انا ايوا ابن عمك بس انا الي مربيكي يعني انتي بنتي واختي وامي وكل انثي في حياتي  بس طبعا زوجتي لا  لينهي كلامة بغمزة

جنات بغيظ….. انت تطول

عاصي ….. هههههههه مش عاوز اطول  خليني ذي ما انا انا ناقص اقدي باقي عمري مع واحدة مجنونة

جنات بحزن … يعني هيجي يوم وتسيبني

عاصي بحب….. استحالة انتي قدري إلي مش ذذ أفر منة

لتتوقف جنات فجاءة عن الجري  وتغمض عيونها وتصرخ….  بس انت سيبتنييييييي  سبتيني وحيدة   اااااااااااااااااه

كانت تصرخ من الم قلبها فأراد الله أن يريحها  من هذا الوجع وتغبطها عربية

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!