روايات

رواية الذئب الذي ملك قلبي الفصل الرابع 4 بقلم عادل عبدالله

رواية الذئب الذي ملك قلبي الفصل الرابع 4 بقلم عادل عبدالله

رواية الذئب الذي ملك قلبي الجزء الرابع

رواية الذئب الذي ملك قلبي البارت الرابع

رواية الذئب الذي ملك قلبي الحلقة الرابعة

انتهي الحفل وذهب الاهل والاصدقاء مع لبني وحسام حتي وصلوا لمنزلهم الجديد .ثم انصرف الجميع ودخل حسام ولبني لمنزلهم ليبدأوا حياتهم .
بعدما تركهم الاهل عند باب الشقة وانصرفوا فتح حسام الباب واشار للبني اتفضلي .
دخلت لبني ثم دخل حسام ولم ينطق بكلمة واحدة .
دخل حسام وغيير ملابسه ولبس بيتي ولم يكلم لبني ولا كلمه .
لبني اندهشت من تصرفات وصمت حسام واخذت وقت طويل علشان تغيير فستان الفرح .
بعدها ارتدت ملابس النوم وانتظرت مجئ حسام ولكنه لم يأتي فاندهشت لبني وخرجت لبني من غرفتها وظلت تبحث عنه في الشقة فوجدته نايم في غرفة الاطفال وماسك موبايله بيلعب به .
عادت لبني لغرفتها وجلست علي سريرها تفكر فيما يفعله حسام وتكلم نفسها (هو هينام هناك ولا ايه ؟ !! هو مش كان بيحبني وهيموت عليا !!!! اومال بيعمل كده ليه ؟!! استني لما تشوفي اخرتها ايه ؟)انتظرت اكثر من نصف ساعة وظل الوضع علي ما هو عليه !! فقالت لنفسها ( لازم اروح واشوف فيه ايه ) .
قامت لبني وذهبت لحسام وقالت له : انت هتنام هنا ولا ايه ؟
حسام : ايوه .
لبني : وده ليه يعني ؟
حسام : هو كده ومن غير ليه .
لبني : يعني انت كنت بتحبني وهتموت عليا ولما بقيت مراتك تبعد عني !!
حسام : علشان حاسس اني انضحك عليا .
لبني : نعم !! انت اللي انضحك عليك ؟ ازاي بقه فهمني ؟
حسام : ملوش لزوم الكلام ولا هيقدم ولا هيأخر .
لبني : لا بقه لازم افهم .
حسام : ايوه انضحك عليا .انتي اللي فضلتي ورايا في كل مكان بتحاصريني بحبك في كل مكان وخلتيني مشوفش حد غيرك لحد ما خلتينا نغلط مع بعض علشان اتجوزك .برافو عليكي خطتك نجحت .
لبني ( تبكي ): خطتي نجحت !!! يعني علشان حبيتك يبقي كنت بعملك خطة !! ياااه !! وهعملك خطة ليه علشان اتجوزك ؟؟ انا كل يوم كان بيتقدملي عرسان من الجامعة ومن البلد هنا ومن البلاد اللي حوالينا .وانا كنت رافضة انك تمسك ايدي وانت اللي ضحكت عليا وفضلت تزودها كل مرة لحد ما سلمتلك نفسي علشان واثقة فيك وبحبك يبقي دي اخرتها !!! كده خلاص كل حاجة انتهت وملهاش لازمة الجوازة دي علشان متحسش انك انضحك عليك .انا ماشية دلوقتي علي بيت اهلي وتبقي تبعتلي ورقة الطلاق .
حسام : مينفعش تروحي بيت اهلك يوم فرحك .انتي كده هتعمليها فضيحة .يعني هنداري فضيحة بفضيحة .
لبني :فضيحة فضيحة مش فارقة بقه .
حسام : بلاش علشان شكلنا قدام الناس .علشان اهالينا ملهومش ذنب .ادخلي نامي وكل واحد فينا يبقي في حاله كام شهر وبعدين نطلق من غير دوشة وبعدها كل واحد يشوف حياته .
دخلت لبني غرفتها وسجلت دموعها اولي حروفها علي سريرها يوم فرحها وظلت تبكي كيف احبت هذا الانسان الذي لا يملك من الاحساس ما يفرق به بين الحب الحقيقي وبين الزيف والخداع .
ولكنها انتبهت اذا كان هو لم يملك هذا الاحساس فهي ايضا لم تملكه ولم تستطيع ان تفرق بين الحب الحقيقي والزيف والخداع الذي خدعها به حسام .
مسحت لبني دموعها وقررت ان تنسي حبها لحسام نهائيا وان تعيش معه كغرباء حتي يمر بعض الوقت وتنتهي هذه الزيجة التي عاشت تحلم بها لسنين طويلة وهي لا تعلم انها ستكون سبب في حزنها وتعاستها .
وفي اليوم التالي جاء الاهل في زيارات تقليدية بارده ولم يلاحظ احد من الاهل اي شئ غير طبيعي .
ومر يوم بعد الاخر وكان حسام مشغول البال لماذا قامت لبني بعمل هذه الخطة للايقاع به وهل كانت علي علاقات ببعض الشباب قبله ومامدي هذه العلاقات ؟
قرر حسام عمل اختبار للبني حتي يتأكد ما اذا كانت صادقة في عدم اقامتها علاقات مع شباب قبله ام انه كان ضحية خدعة قامت بها لبني للايقاع به .

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الذئب الذي ملك قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى