Uncategorized

رواية جوازة والسلام الفصل الأول 1 بقلم عائشة نصر

 رواية جوازة والسلام الفصل الأول 1 بقلم عائشة نصر

رواية جوازة والسلام الفصل الأول 1 بقلم عائشة نصر

رواية جوازة والسلام الفصل الأول 1 بقلم عائشة نصر

 وقف كتب الكتاب  دا يا شيخنا وسحب ايده من ايد ابو العروسة
سارة (العروسة) : انت اتجن*نت يا يونس في اي
يونس وهو بيقلع الدبلة : انا اسف يا سارة مش هقدر
ونزل جري وفضل يجري لغاية ما وصل مكان كبير وفااضي وقعد ع الارض
يونس : ياااه بقالي كتير مقعدتش لوحدي احساس حلو اوي شلت ضغط كبيير من علي قلبي ارتحتت صحيح قلبها مك*سور بس مش هينفع تكمل معايا انا وحش ووحش اوي كمان
سارة واقفة من صدمتها مش عارفة تتكلم ووقعت اغ*م عليها
شالوها دخلوها الاوضة نيموها علي السرير وراح اخو سارة يستاذن الناس تروح
ميان (اخت سارة) : سارة فوقي يروح قلبي سرسورة يلا بقي قومي وعشان هي دكتورة كانت بتقيس النبض
مبان : باااااااابببااااااا سليييممم الحقوا سارة نبضها ضعييف لازم نروح المست*شفى
سليم (اخو سارة) : فوقي يروح قلبي وبعدين شالها ونزل وقف تاكسي وسبق علي المستشفي اللي ميان بتشتغل فيها
وميان وابوها ركبوا وراحوا وراهم
سليم : تورلي بسسررعةة نبضها ضعييف
جه دكتور صديق ميان (اسماعيل)
اسماعيل : دخلوها طو*اريء بسررععه
دخلت سارة وسليم واقف بيبص عليها من علي الازاز
وبيبص عليها وهما بيعملولها تن*فس صن*اعي
سليم بدموع : فوقي ينن عين اخوكي فوقي يروح قلبي (اومال جونسينا اللي معايا هنا دا اي)
دخلت ميان وابو سارة بسرعة
وميان سابتهم وراحت المكتب بتاعها عقمت نفسها ولبست لبس العمل*يات ودخلت ل سارة
وبدات تساعدهم 
ميان خرجت : اوووف 
باباها وسليم : اختك عاملة اي
ميان : حمدلله يا بابا لحقناها الفضل لدكتور اسماعيل
سليم : انا لازم امشي بسرعة
ومشي ركب عربيته وراح عند بيت يونس وبدا يرزع في البا
سليم : افتااااااااحح يا يوننننسسس
والجيران والناس كلها اتلمت 
يونس فتحله ببيجامة وف ايده كوباية لبن بلفروالة 
يونس : اهلا اهلا اتفضل يسطا
سليم دخل ورزع الباب
وقعد ببرود واستفزاز : اي اللي عملته دا
يونس : قصدك اني سبت كتب الكتاب يعني
سليم بيجز علي سنانه : انجزززز
يونس : بص يا سليم انت راجل وهتفهمني وربنا ستر اختك انا بقي مش هفضحها اختك مبتحبنيش اختك بتح*رق د*م حبيبها الاولاني بيا 
سليم : اخخررسس اختي بين الحياة والموت بسببك
يونس : ماشي 
سليم : قوم هتروح تكتب عليها دلوقتي
يونس وتعالت قهقهته : هههههههههه اكتب علي مين ههههههههههههههههههه عيل سارة ههه
سليم : اه
يونس : لا
سليم : انت بتتحداني يعني
يونس : اعتبرها تحدي تهد*يد انت حر بقي 
سليم : ماشي وجه يفتح الباب عشان يمشي وقعت بنت من علي الباب اول ما فتح
(ياااه ع الكسفة اللي انت فيها يا حازم)
البنت قامت وظبطت لبسها بسرعة 
سليم : بصلها بقر*ف وسابها ومشي
عند سارة
ميان : روح يا بابا انا هبدا ورديتي وهفضل ابص عليها كل شوية مش هتفوق قبل 48 ساعة
عبد الرؤف : ماشي خلي بالك من لختك
ميان : متقلقش 
مشي عبدالرؤف وميان راحت مكتبها ودخلها اسماعيل
اسماعيل : ازيك يا ميان
ميان : والله مش عارفة الموضوع صعب اوي
اسماعيل وميان قعدوا يتكلموا شوية
اسماعيل : بقولك يا ميان
ميان : امم
اسماعيل انا يعني كنت عاوز اقولك اني بح
ممرضة : دكتورة ميان الحالة اللي جت في الطواريء من شوية عندها تشن*جات ووشها لونه بنف*سجي
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!