Uncategorized

رواية عشقني متوحش الفصل الأول 1 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية عشقني متوحش الفصل الأول 1 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عشقني متوحش الفصل الأول 1 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عشقني متوحش الفصل الأول 1 بقلم ميسون عبدالمجيد

نشوة:في اعلان بيقولو انهم عيزين دكتورة أو دكتور يراعي راجل عند شلل مش بيمشي
هايدي:اكيد مش هتقدمي يعني
نشوة بصتلها:وليه اكيد ليه مش ممكن
هايدي:نشوة انتي بتهزري صح
نشوة:يبنتي فيها ايه انا محتاجة شغل واهو جالي لحد عندي
هايدي:نشوة حبيبتي انتي دكتورة مش خدامه
نشوة بصتلها شوية
هايدي بأحراج:نشوة انا اسفة والله ما قصدة بس أنا خايفة عليكي
نشوة بابتسامة:لا ولا يهمك عادي مهما طلبين دكتورة مش خدامه هو حد قلك اني هحضرله الاكل واوضبله البيت انا هراعيه زي ما يكون في مستشفى اديله حقنه افكره بالدوا اعمله علاج طبيعي كدة
هايدي بقلق:مش مرتاحه
نشوة بقرف مصطنع:وانتي من امتي ارتحتي انا ايه اللي مخليني مصحباكي اصلا امشي من بيتنا متقعديش عندنا
هايدي وهي ماشية:ماشي ماشي ي بنت خالتي واللع لوريكي ي دكتورة التدليك
نشوة بغيظ:انا دكتورة علاج طبيعي ي متخلفة
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★تاني يوم
نشوة وقفة قدام ڤلة جميلة مش كبيرة اوفر ولا صغيرة
نشوة اخدة نفسها ودخلت وحاولت تطمن نفسها
نشوة بتخبط
فتحلها شاب في أواخر العشرينات من عمره
طارق:نعم
نشوة بتوتر:انا ابقي ابقي دكتورة نشوة عثمان اللي قدمت في الاعلان و…
طارق لاحظ توترها وحاول يهديها
طارق:تمام تمام اتفضلي خشي
نشوة بصتله شوية ومتوترة خايفة تدخل احسن يكون مفيش حد غيره
طارق ضحك بخفة:انتي ديما متوترة كدة داااداا حسناء
دادا حسناء جت:نعم ي طارق بيه
طارق بص لنشوة وضحك:تعالي معانا لاوضة عاصم يظهر الدكتورة خايفة
دادا حسناء ضحكت:تعالي ي حبيبتي
طارق مشي هو ودادا حسناء ونشوة وراهم وعمالة تعض في شفايفها من الغيظ وطارق بيضحك علي منظرها بخفوت
وصلو قدام اوضة 
طارق:خليكي معاها لحظة ي دادا حسناء
طارق دخل وقفل الباب وراه
طارق:عصومي ي بيبي انت لسة نايم قوم بقي وحشتني
وهوب صوت حاجة اتسكرت
نشوة اتخضت:هو في ايه
دادا حسناء ضحكت:لا ابدا تلاقي عاصم بيه بيصبح علي طارق بيه
نشوة بصتلها بقلق ومش فهمه ايه اللي بيحصل في البيت الغريب دا
طارق حاطت ايده علي راسه:يأخي حرام عليكي خلصت فازات البيت عليا
عاصم وهو مغمض عينه: طارق احسنلك اطلع برا واقفل الباب
طارق ببرود: ولو مطلعتش
عاصم بحدة وهو نايم:يبقي انت الجاني علي نفسك
طارق بخوف وخبث:طب خلاص هطلع هجبلك مفجأة واجي
طارق خرج وعاصم مكمل نوم
طارق خرج وراسه كانت بتنزف بس جرح سطحي
نشوة بصدمة وخوف:اييه دا ايييه اللي حصلك
طارق ببرود:لالا متخديش في بالك
نشوة مصدومة ة:ايه البرود دا راسك بتنزف
طارق بمكر وخبث:متشغليش بالك بيت انا جهزت عاصم جوا وهو مستعد لمقابلتك
نشوة بخوف:انت عايزني ادخل للبني ادم اللي عمل فيك كدة دا متوحش
طارق:ابدا دا بلسم كدة انا اللي عملت في نفسي كدة
نشوة بصتله بشك
طارق: يلا يلا افتحي الباب وخشي وانتي ي دادا تعالي هتيلي قطن
طارق مشي هو والدادا اتبقي نشوة لوحدها اللي بتفكر تهرب
بس اخيرا اخدة القرار انها تدخل بدات تفتح الباب وكانت خطوتها بطيئة جدا
نشوة دخلت براحة ووقفت عند الباب وكان عاصم متغطي فا مش باين منه حاجه 
عاصم كان عامل حسابه عشان اول ما طارق يدخل يضربه علي طول
نشوة بتوتر وارتباك:احم احم
وهوب عاصم رفع ايده وحدفها بالكوباية الازاز
نشوة بوجع:ااااااه
عاصم بصدمة:…
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!