Uncategorized

رواية وجدت قلبي معك الحلقة الأولى 1 بقلم غادة محسن

 رواية وجدت قلبي معك الحلقة الأولى 1 بقلم غادة محسن 

رواية وجدت قلبي معك الحلقة الأولى 1 بقلم غادة محسن 

رواية وجدت قلبي معك الحلقة الأولى 1 بقلم غادة محسن 

– طلقني

-انتي طالق 

حد سمع قلبي وهو بيتكسر دلوقتي ااااااه مكنتش اتمني انو يحصل كده انسان مخادع  استحملت كل حاجه منوا من اهانه وضرب بس يوصل للخيانه لا انا ليا كرامه برضو 

(انا رزان عندي ٢٢ سنه جمالي عادي عيوني لون العسل شعري بني فاتح طويل مليش صحاب كتير غير ندي معنديش اخوات بابا وماما منفصلين عايشه مع بابا حنين علي اووووي مشفتش في حنيه ابدا دا احمد جوزي اتجوزنا عن حب من سنتين حبينا بعض واحنا في الكليه جه طلب ايدي من بابا وافق وعملنا فرح بس اتغير جامد بعض الفرح بقا في ضرب واهانه وفي الاخر اكتشف انوا بيخوني) 

فلاااااااااش بااااك 

احمد : خشي برجلك اليمين يعروسه 

رزان بفرحه : انا مبسوطه اووووووي ي احمد انا مش مصدقه اننا خلاص اتجوزنا 

احمد بمكر : لاصدقي ي حبيبتي 

رزان : انا بحبك اوووي 

احمد بخبث : انا اكتر 

تاني يوم صحيت رزان مقلتش احمد جمبها خرجت بره الاوضه لقتوا بيكلم حد بس كان صوتوا واطي 

رزان : احمد حبيبي بتعمل اي 

احمد بخضه : ها م مبعملش حاجه انتي اي الي صيحكي بدري ي حبيبتي 

رزان : اصل ملقتكش جمبي فاتخضيت قمت تعمل اي 

احمد : ه هاا ك ك..كنت بكلم واحد زميل بقولوا اني مش نازل الشغل وهاخد اجازه اكمني عريس جديد 

رزان بابتسامه : ماشي ي حبيبي طب يلا علشان نفطر

احمد بمكر : يلا ي قلبي 

فطروا وخلصوا فطار 

رزان : ها هنعمل اي النهارده تيجي نخرج 

احمد : تمام يلا  نقوم نلبس 

لبسوا وخلصورا تلفون احمد رن برقم مكوتب باسم حبيبتي رزان شفتوا واتصدمت وخافت احمد جه بسرعه 

رزان : مين حبيبتي دي يا احمد 

احمد : د دي اختي ي رزان انتي بتشكي فيا ولا اي 

رزان بلهفه : لا لا يحبيبي مشكش فيك والله بس استغربت 

احمد : رزان انا مبحبش الشك انتي فاهمه 

رزان : حاضر ي حبيبي يلا نخرج 

احمد : يلا 

خرجنا واتفسحنا ورحنا الملاهي بس معرفش مالوا غريب اوووي وخلصوا ورجعوا البيت 

احمد : انا هروح اعمل مكالمه شغل علي ما تخلصي انتي 

رزان : ماشي ي حبيبي 

احمد خرج وانا غيرت هدومي وكنت عايزه اعرف هيكلم مين بس اضيقت من نفسي انا كده بشك فيه وهو مبيحبش الشك نفضت الافكار دي من دماغي وخرجت اشوفه لقيته خلص ولف وابتسم ليا وقال 

احمد : خلصتي تعالي يلا نفرج علي فيلم وانا هروح اغير 

رزان : ماشي ي حبيبي 

دخل احمد وغير هدومه وخرج واتفرجوا علي فيلم سوا

ونمنا علي الكنبه 

فضلنا كده اسبوع 

في يوم

رزان صحيت ملقتش احمد جمبها لقت ورقه مكتوب فيها 

معلش ي حبيبتي النهارده اول يوم شغل محبتش اصحكي وسبتك نايمه 

قمت ونضفت البيت وخلصت  واستنيتوا يجي بس اتاخر كنت قلقانه عليه بس الي صدمني اني جاتلي رسال محتوها 

” جوزك بيخونك وهو معايا دلوقتي والعنوان******” 

التلفون وقع مني علي الارض ومكنتش مصدقه بس قولت لا احمد استحاله يعمل كده انا واثقه فيه عمروا ميعمل فيا كده مسحت الرساله ونمت وصحيت تاني يوم هلي صوت باب الشقه بيتفتح وكان احمد جريت عليه وقلت 

رزان : احمد انت كنت فين حرام عليك خضتني 

احمد : خلاص ي رزان محصلش حاجه 

رزان : اتاخرت ليه كده 

احمد  بزعيق:  يوووووه كل شويه سؤال سؤال عيشه تقرف 

رزان : مالك ي احمد فيك اي انا كنت بسالك بس مليش حق اسا.. لسه هكمل كلامي لقيته ضربني بالقلم ومسكني من شعري وقال 

احمد : انتي تسكني خالص مسمعش سوتك واياكي اكون جاي من بره تاني وتساليني جاي من منان فاااااااااااااهمه قال الاخيره بزعيق

رماني علي الارض وراح ناحيه الاوضه ودخل وقفل الباب وانا في حاله صدمه احمد حب عمري ضربني بالقلم ليه يعمل كده كل ده علشان كنت خايفه عليه اكيد في حاجه 

رحت ناحيه الاوضه ودخلت لقيتوا نام ولا اكن حصل حاجه ولا كانوا لسه مد ايدوا عليا رحت عليه وبصحي فيه

قام وقال بزعيق 

احمد : فيه اي ي حيوووووانه هو انا مش قلتلك سبيني اخرجي بره 

رزان بخضه : احمد حبيبي مالك في اي اي الي حصلي مش انا رزان حبيبتك احكيلي 

احمد بسخريه : حبيبتي 

قام وضربني بالقم ومسكني من شعري وجرني بره الاوضه ورماني عند باب الاوضه وقفل الباب 

انا مصدومه اي الي بيحصل واي الي غيروا من يوم وليليه اي الي حصل معقول اكون زعلتوا في حاجه وانا مش واخده بالي 

قمت ودخلت اوضخ الاطفال وفضلت قاعده علي السرير لحد ما نمت 

صحيت علي صوته وهو بيقول 

احمد : انتي ي زفته قومي اخلصي اعمليلي حاجه اكلها انا جعان  

رزان بوجع : مش قادره ي احمد روح شوف اي حاجه كلها 

مسكهة من شعرها وقال جنب ودنها 

احمد : لما اقولك اتزفتي اقومي تبقا تقومي ومتقوحيش معايا علشان مضربكيش انتي فاااهمه 

رزان بدموع : فاهمه فاهمه 

ساب شعري وخرج وانا بعيط ليه عمل كده اي الي حصل 

خرجت وعملت الاكل وحطيته علي الترابيزه وقاعده وكل وقال 

احمد : مش هتاكلي 

رزان بوجع : لا مش جعانه 

احمد : احسن عنك ما تفحطي 

سبتوا ومشيت وانا مستغرابه ليه بيحصل كده الي الي غيروا 

فضلنا كده سنتين مابين ضرب واهانه والرسايل الي بتتبعت وانا مكنتش مصدقه لحد ما في يوم لقيت صور ليه هو وواحده في اوضاع***** مصدقتش عيني قلت اكيد فتشوب بس في رساله اتبعتت وكان محتوها 

” والله انتي صعبانه عليا كل يوم ضرب واهانه وفي الاخر بيخونك معايا انتي حجر ولا اي علي العموم خليكي انتي الي خصرانه بس هبعتلك العنوان علشان لو حبيتي تيجي وتتاكدي” 

مكنتش مصدقه الرساله بس خلاص انا استكفيت قمت لبست وخرجت من الشقه ونزلت وركبت تاكسي ووصلت العنوان طلعت علي رقم الشقه لقيت الباب مفتوح 

دخلت جوه وانا بدعي ان الرساله تكون غلط 

سمعت صوت ضحك عالي جاي من الاوضه قربت عليها

وسمعت الي صدمني 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية ثباتها أرشدني للصواب للكاتبة منة ممدوح.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!