Uncategorized

رواية غصني الحلقة الأولى 1 بقلم ورد

 رواية غصني الحلقة الأولى 1 بقلم ورد 

رواية غصني الحلقة الأولى 1 بقلم ورد 

رواية غصني الحلقة الأولى 1 بقلم ورد 

“واقفة ومندمجة ف الفون مع صحبتي وبعمل موشن بوشي وحركات غريبة وهوب لقيت نور فلاش ف عيوني”

ورد”يبني أدم يـ براس كلب بتصورنيي ليي

طفل بضحك”????????بوثي بوثي سكلك يضحك اووي 

ورد بإجراج”يلا يكوتيي أنت أمسح الصور او الفديوهات ديي 

لؤي”نونو

ورد”هجبلك شوكلت وشبسي وكل حاجة حلوة بس امسحم

لؤي”نو نو لازم خالو يسوفهم ويجيب ليا واحدة منك

ورد”ويت كداا واحدة مني هوا انا أرجوز يبني وانا معرفش

لؤي بضحك بصوت عالي”????????ارجوذ اللّه

ورد”وربي لاطلع ارميك انت وخالك من فوق 

“يعني الشقة بقالها تلت سنين مقفولة جاية تسكن وقتي وتقرفوناا بقاا”

أمها”مالك مين مسح بيكي الارض 

ورد”اماااي انا خولقي يدوب????

أمها”ونبي لبوسك من بوقق يالي خلتها عاملة كداا 

ورد بتلبس الشبشب”مااشي ابقي انزلي القوفيه من تحت 

ف العمارة2

حصل تصادم بينها وبين حد 

ورد بعصبية”ايي متفتح ولا انت هتغض البصر ع السلم كماان ايي القرف داا 

غُصن وهوا بيقرب”عارفة يشبر ونص انتي لما تعدي سحلية قدامنا ف الجيش بنعمل فيها ايي بنشعلقها 

ورد بتوتر”ااا أنت..أنت مشمحترم بسكداا وابعد 

غُصن بعد عنها”يلاا يـ لؤي هنتأخر

لؤي”حاتر يـ خلو وكمل بضحك بوث بوث الفديو تاا

“دا هوا احيه احيه اكيد بيوريه الفديو بتاعي يفضحتكك يسعدية يفضحتيي”

ورد بصوت عالي”احم احم لؤي صحح هه

لؤي ضحكك”???????? انتي ال ارج..

ورد قطعته”احم اه ممكن كلمة ع جنب 

ع جنب”ورد”بوص بقا الفديو دا يتجاب عشان عيب واحدة زيي حد يوشفها كداا

لؤي”نو نو عسان الولد مس يتخدعو ف سكلكم الحو

ورد”حبيبي يجميل انت متخفش دول يخدعو بلد يحبيبي هاتو بقاا

لؤي جري ع غُصن”يلا بينا يـ خالو

غُصن”لااا انا عاوز افهم

ورد”أستاذ خالو ممكن تعقلو شوية دا مش تفكير طفل برئ يعم 

غُصن”لؤي ف ايي 

لؤي”اثل يـ خالو 

ورد “بتاشاور لي بـ لا لا ونبي 

لؤي”اثل اثل عاوزة تخرجني

ورد بصدمة”ايي

لؤي”اه عاوزة تخرجني توديني ملاهي كبيلة كبيلة اووي 

غُصن”تب متقولي كدا من بادري 

ورد بلاماضة”مبحبش اقول ووسع بقاا 

لؤي بضحك”????????بكلاا الساعة خمثة

غُصن”بيقولك بكرا الساعة خمسة 

ورد بأبتسام بسيطة بينت غمزتها”حاضر 

“ييي كان نفسي اتشعلق ف رقبت ابو طويلة لحد ما يخلص وتطلع روحو ولا الولاا دا دا مش ممكن يكون طفل  خالص”

ف بيتهم 

ورد”اماااي 

أمها”……

ورد”امااااااي 

امها”……

ورد”اميي..اميي انتي نايمة ماماا 

امها”……

*مامتها كانت قاعدة ع الكنبة واغمي عليها*

ورد بعياط”ماماا يـ اميي قومي ونبي ونبي قومي وحيااتي عندكك باللة متسبينيي 

ورد طلعت جريت ع العمارة الي فوشهم وطلعت وخبطت

ورد بخبط” طق طقق طق افتح بالله  عليك 

غُصن وهوا طالع وبيفتح الباب بالموفتاح “شوفتي اكيد ماقدرتيش تقعدي من غيري صحح

ورد بعياط وشحتفة”اا اا ام اميي امميي وشدته من ايديه وجريت بيه

غُصن”اهدي بس اهدي هي فين 

ورد”ج ج جووواا 

دقيقة”غُصن”اهدي بس هي عندها سكر 

ورد بعياط”اا ااه 

غُصن”هي جلها غيبوبة سكر وهتفوق خلاص اهدي بس انا اول مرة اشوف جعفر بيعيط كداا ومسك فونة وصورها 

ورد بعصبية”واناا اقول الواد طالع لمين اترية لخالو

غُصن بضحك”????????هوا عملها معاكي والله انتي بنت حلال 

ورد بكسوف”احم تب ممكن يعني تخليه يمسحهم 

غُصن”وتعزميني ع بلاك

أمها”ورد يـ ورد 

ورد”ايواا يماما عاملة ايي وقتي عاوزة تاكلي تب عاوزة تشربي اعملك شاي هه قولي اغسلك رجلكك

أمها”ايي حيلك حيلك فين ورد بنتي

ورد بفهم”???????? قصدك جعفر راح السوق عند ام برقوق

يـ بسبوستي 

غُصن”احم احمم

أمها”اداا خطفتي دا ولا ايي..بوص لو البت دي عملتلك حاجة هي مش بنتي اه دي واحدة بعطف عليها وبعدين احبسها هي تستاهل 

ورد”داا دا يخطف بلد هوا وابن اخو ولا اخته 

غُصن”اناا دنا برئ حتي

أمها”اوعا تكون انت الي زعلتها وخلتها طشيت 

غُصن”لا بس نسختيي يعني وكمل بضحك”تب ايي مافيش كوباية شاي..قهوة.. نسكافيه اي حاجة من ايد ست الكل 

أمها”من عيوني البلكونة ع ايدك اليمين يارب اشوفك من اهل اليمين

غُصن”يارب..تب ايي مش هتوريهالي 

ورد”هاا انا نعم 

غُصن”قدامي ع البلكونة 

ورد”لا الرجال اولاً يلاا 

“ف البلكونة”

غُصن”غُصن اسميي غُصن 

ورد” غُصن اسم جميل بس مش مصري صح 

غُصن”لا سوري امي من سوريا وبابا شافها  صدفة واتجوزو ولما جت تزور مصر عشان اهل بابا راحت ولدتني  وبعدين ولدت ف سوريا ولما حصل الانفجار والتدمير هما ماتو وسطهم وانا واختي ناس خدونا واختي اتجوزت ابنهم وبعديها جينا مصر بعد ما اهلو توفو وبس وانا فاتح شركة ديكورات وناجحة جداا

ورد”وجاي تسكن ف شقة معفنة زي ديي 

غُصن”بحب البساطة مبحبش اعيش ف جو الڤلل بحس بالسقعة 

ورد”اممم تب

غُصن بمقاطعة”لا متبش احكيلي 

أمها”………

يتبع..
لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية اشتقت لك للكاتبة شهد محمود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!