Uncategorized

رواية ما بداخلي الفصل الأول 1 بقلم مريم سمير

 رواية ما بداخلي الفصل الأول 1 بقلم مريم سمير

رواية ما بداخلي الفصل الأول 1 بقلم مريم سمير

رواية ما بداخلي الفصل الأول 1 بقلم مريم سمير

_كان عقلي فين وانا بتجوز خدامه
بدموع=خلاص عرفنا انك ضحيت وأني مش من مستواك، انا مكنتش عوزاك اصلا ولا انت عاوزني، بس باباك إلى فرض عليك كده بسبب تصرفاتك والبنات إلى بتعرفهم، وعشان انا مليش حد و..
_وعشان طمعانه فينا
ضربته بالقلم=لو طمعانه فيك كنت خدت منك الفلوس الي انا عوزاها من غير حتى جواز
_دا انتي اتهبلتي بقى انتي مكانك تحت رجلي، ازاي تتجرأي وتمدي ايدك على سيدك انتي شكلك نسيتي نفسك
=انا بكره نفسي عشان وافقت عليك، اقولك على حاجه انا بكرهك انت اكتر
خرجت من الاوضه ودموعي ماليه وشي وقعدت في الجنينه، هو فاكر نفسه اي، انا زيي زيه احنا الاتنين بني ادمين صدقوني مفيش اختلاف، الاختلاف هنا في القلب مش بالفلوس عمرها ماكانت الفلوس والله
بعد مهديت طلعت لقيته نايم على السرير دخلت غيرت ولبست بجامه وقلعت الطرحه وسرحت شعري وقعدت على الكنبه إلى فى الاوضه
_اي دا؟
=اي!!
_انتي مين؟
=اسأل نفسك اي شايفني انهي بنت من الي تعرفهم؟
_شايفك أحلاهم و.. تصبحي على خير
=!!
اتجوز جوازه مفروضه عليه دا شى محزن جدا، باباه طيب جامد وشايف تصرفاته وان كل يوم مع واحده وشافني محترمه وفرض عليه الجواز دي، طبعا لو اي واحده مكاني كانت فرحت بس انا مش عاوزه غير السعاده والرضا مع انسان بحبه مش انسان بيعايرني اكتر مبنتنفس!!
نمت على الكنبه وصحيت الصبح قبله ومشيت قبل ما الكل يصحى، خلصت ورجعت وفتحت الباب لقيته في وشي
_كنتي فين؟
=وانت مالك؟
_انا جوزك
=وانا حره
ربع ايده_كنتي فين بالشياكه دي؟
ضحكت بسخريه=انا انضف بنت انت عرفتها اصلا فبلاش تخلط بيني وبين إلى تعرفهم
_انا قولت كنتي فين وانتي لسه مجوبتيش؟
=دي حاجه تخصني، هروح احضرلك الفطار
مشيت من قدامه بسرعه عشان كان متعصب، وروحت حضرت الفطار ناس مين الي تفطر الساعه1 ونص يربي؟
_اتفضل
=..
_بالهنا
=..
بص للأكل ومكلش وخرج من الاوصه ورزع الباب
هو في أي!! لقيت فونه بيرن مسكته لقيت الاسم متسجل (Aml) اكيد مش هرد صح؟ طب وربي لهرد
_فينك يا حمودي
=ح اي؟ حمودك اه لا حمودك مش موجود للأسف
_انتي مين؟
=انا، انا مراته
قفلت السكه في وشها سمعت صوت حد ورايا اتنفضت وبصيت ورايا لقيته
_اي إلى انتي قولتيه دا؟
=قولت اي وبعدين مين امل دي اصلا؟
_اصلا؟
=اه، انت راجل متجوز فعيب اوي إلى بتعمله دا
_انا اعمل إلى انا عاوزه
=متبقاش تزعل لو عملت زيك
كان جاي يضربني بس اتحكم في أعصابه
_ابقى فكري اعمليها
=والله لما يجيلي مزاج حاضر
_انا سايبلك البيت وماشي انا مش عارف انا حارق دمي لي
=تمم بالسلامه
انا متجوزه حيوان والله مش معقول انسان، ثواني هو رايح يخوني؟ 
وقفت قدام الباب بتاع الاوضه قبل ميفتحه
_انت رايحالها؟
رفع حاجبه
_لا انت بجح لي بجد؟ انت رايح تخوني؟
ضحكت=انا رايح شغلي
_أحمد ارجوك اوعا تعمل الحاجه دي حتى لو كنا مش بنطيق بعض بس دي ليها علاقه بكرامتي
=محدش يعرف اننا متجوزين الا قليل ف..
_فتخوني براحتك هايل
=خلصتي؟ عاوز اطلع
_هقولك على حاجه انت تعبت في الفلوس دي؟ لا متأكده انه لا، باباك إلى تعب فيها عشان كده عمره متكبر على حد، انت بقى إلى مولود في بوقك معلقه دهب لو كنت تعبت فيها كنت عمرك مهتقارن بيني وبينك في الفلوس يا احمد، عمرك مكنت هتشوف الناس أقل منك
فتحت باب الأوضه ونزلت تحت قعدت مع باباه ومامته اصل متجوزين في الفله بتاعتهم إلى ب اسم أحمد اصلا
نزل وبصلي وهو ماسك الباب ومشى هتقتلني صح؟
عملت الغدا وكلت انا وباباه ومامته وطلعت الأوضه هو اتأخر لي؟ دا الساعه 2 بليل وانا مالي هو حر، بس اتأخر لي بردو؟
لقيت الباب بتفتح وهو داخل مدروخ ومبتسم جدا
_اي الحلاوه دي بس
=انت سكران؟
يتبع…….
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ظلام الرعد للكاتبة فاطمة عيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!