Uncategorized

رواية دم ملوك الفصل الأول 1 بقلم يمنى محمد

 رواية دم ملوك الفصل الأول 1 بقلم يمنى محمد

رواية دم ملوك الفصل الأول 1 بقلم يمنى محمد

رواية دم ملوك الفصل الأول 1 بقلم يمنى محمد

البنت… ملوك..      الولد..  اسمه يونس
يسود الصمت في المكان يجلس العجوز يهز عصيته متوتر
تقرب له البنت…..
ياسمين
جدي انا خايفه اووي عليها مهما تكون دي بنت عمي
الجدي…. مش هتكون غاليه عندك اكتر ماهي غاليه عندي دي حفدبتي بس اخوتها وأمه عصوني وخرجوا من تحت طواعي يتحملوا بقاا الا يحصل
ياسمين…. بتردد وانا ياجدي وضعي هيكون ايه
الجدي.. علوان…
 أنا هجوزهولك بالغضب هيجوزك ونقطتين الدم بتوع ملوك هيكونوا ملكك وينضربلك طلق نار كمان عليهم
????????????????????
ياسمين.. قلقانه قوي ياجدي ويونس اتأخر قوي
علوان الجد… دي بكريه يعني لسه الطبق مشدود سبيه ياخد راحته تكون  بدريه وصلت وافش غلي فيها غل ١٦ سنه مدفون جويه منها
????????????????
في اعلي الثريا
تبكي البنت وتضم رجلها وتصرخ بصوت غير مسموع
والدم  منتشر في المكان على السرير
وهو يجلس أمامها  عاري الصدر
وفي يده سجاره وينظر لها بحقد وكره
ثم يقرب عليها متل التعبان ويتحدث كفحيح الافاعي
يونس…… ايه رايك يابنت عمي في ولد عمك  كسرني الطبق بسرعه من غير ألم وهو يضحك عليها ضحك سخريه
تقوم ملوك بالبصق على وجهه.. وتقوله نهشت لحمي ياكلب خاليت  ايه للغريب
ينزل كف على وجهه ضربها بشده ويمسكها من شعرها فهي مازالت عاريه
ولكن كانت تغطي جسمها بيدها وهي ضامه يدها على رجلها
يونس.. بغضب انا غلطان اني رحمتك وخلصت بسرعه
انا كل همي كانوا النقطتين  دول وهو يقرب قماشه بيضاء عليه نقط دم… دم عذريتها الي عيونها
وهي تزداد في البكاء والتصريخ
بس احنا فيها لسه ورحمه امي الا ماتت مقهوره لمخاليكي تتمنى الموت ومتطلهوش
شد حبل كان جايبه اساسا وقام يربطها باحكام وشده وهي تصرخ وتقول سبني امشي يايونس عملت الا في دماغك سبني امشي
اخواتي هبموتني سبني  بقااا امشي ومش هخليك تشوفني تاني
يونس… لا دا لسه الا جاي شديد عليكي وعلى امك وعلى اخوتك
ملوك…. يونس ونبي خلاص
بس يونس سابها وخرج
نزل تحت وهو عاري الصدر
الجد علوان..نظر له بشده بدون كلام
قام يونس بهز راسه يعني المهمه تمت ابتسم الجد وقال جيتوا تحت سكينتي يابدريه انتي واولادك
ياسمين.. جرت على يونس
يونس ملوك فين
يونس وهو يحسس على شعرها ويبتسم وفي يده القطعه
الملطخ بدماء ملوك
وقال… الف مبروك ياعروسه وادها قطعه القماش في ايدها
ياسمين. نظره للقماشه وهي ترتعش وشدتها من ايده بسرعه
يونس .. اطلعي اجهزي يا  عروسه ومعاكي شرفك في يدك
موضوع ازي هندخلها على عريسك دي مشكلتنا احنا متخافيش انا في ظهرك
طلعت جري تجهز بدون كلام
????????????????????
الجد علوان.. فين فستان ملوك
يونس.. اهوا اتفضل ياجدي
اخذ الجد الفستان المتقطع (الا كانت لبسه ويونس قطعه)
وطلع من جيبه كيس غريب بس شكلها من زمان اووي
يونس.. ياااه ياجدي انت لسه محتفظ بالكيس
الجد.. كله متشال لساعه الحساب وساعه الحساب جت
الجد بنده على الخادمه… فتحيه فتحيه
جاءت فتحيه تجري ايوه يابيه
الجد…. خدي يافتحيه الكيس دا تسليه في عينيكي لحد ماتوصل لدار بدريه العرجه وتديها الكيس دا وتقولها
حماكي  وتاج راسك علوان بيقولك صاحبة الحاجه موجوده لو لسه عايزين تغسلوا  عاركم تعالوا خدوها
فتحيه….. امرك ياباشا وبالفعل فتحيه خدت الكيس وخرجت تلبي الأمر
يونس قرب على يد جده ودماغه بوسهم
وسابه وطالع فوق لملوك
الجد.. رايح فين تاني ياولدي سبها بقااا  كفايه عليها كده واستني علشان بحر الدم اتفتح
يونس…. متقلقش ياجدي من حاجه خالص انا عامل حساب كل شي بس انا رايح اكمل اللعبه لعبه عريس وعروسه….
الجد… خلاص المهمه خلصت
يونس… عايز اجيب منه عيل
الحد.. والا انت عملته دا مبجبش عيل
يونس… لا لسه عايز تكمله شديده علشان اجيب عيل منها من غير جواز
طلع فوق عند ملوك بس الصدمه بقااا ان……….
????????????????
فتحيه وصلت بيت ملوك وخبطت بس لاسف امه مش الأخت الكيسه اخوها
????????
وياسمين  العروسه طلعت جهزت هتدخل  بنقطتين الدم
????????????????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى