Uncategorized

رواية فريدتي الفصل الأول 1 بقلم أسماء

 رواية فريدتي الفصل الأول 1 بقلم أسماء

رواية فريدتي الفصل الأول 1 بقلم أسماء

رواية فريدتي الفصل الأول 1 بقلم أسماء

انا فريدة عندي 20 سنه بحاول ادور علي وظيفه وكل ما اقدم ف واحدة اترفد ودا طبعا بسبب طول لساني ????
.. اهلا بيكي معانا يفندم ف الشركه قبلوكي 
فريدة: قول والله يسطا انت اكيد بتهزر صح 
.. حضرتك هوة اي الي بهزر بقولك قبلوكي 
فريدة: ااه معلش يمان بس مش كنت مصدقه وكدا سلام …  اي دا هروح فين انا بقا يوووه.. يسطا بعد اذنك خد 
مالك: يسطا و خد 
فريدة: اعلش يصحبي بس انا لسه جديدة هنا ومش عارفه حاجه اروح فين 
مالك: مش هقولك لما تتكلمي عدل هقول 
فريدة بصوت عالي: غور يخويا مش عايزة منك مساعدة 
مالك: انتي مطروده 
فريدة: متقولش انك المدير 
مالك: بالظبط يلا اطلعي برا 
فريدة خرجت: ابو شكلك راجل بارد طيب حتي كنت اعدي يوم ف الشغل دا والله اساسا انا الي عيله قليله ادب انا مني لله 
مالك من وراها: سمعتك 
فريدة بصتله وطلعت تجري 
فريدة: ماما عايزة اكل 
الام مها: كنتي فين يابت
فريدة: قبلوني ف الشغل 
الام مها: بجد لولولي الف مبروك 
فريدة: واترفدت 
الام مها: ما انا عارفاكي عمرك ماتفرحيني تعالا لبنتك يبو احماااد
فريدة: يالموكوس يالمنحرف 
الام مها ياقليله الادب بتقولي ع ابوكي اي 
فريدة: لا يسطا متفهمنيش غلط الوليه الي بتقولي كدا 
وطلعت تجري عشان متضربش 
تاني يوم 
الاب محمد: يا احمد روح صحي اختك عندها جامعه 
احمد:  يا فريداااااه الحقي عندك جامعه واتاخرتي 
فريدة: يلهواااي الساعه كام وقامت بسرعه ولبست وخلصت وبتبص للتلفون الساعه كانت لسه 6 
احمد قعد يضحك عليها وهي فضلت تجري وراه عشان تضربه 
الام مها: ياض بس انت وهي هتجنوني 
فريدة: ما ابنك الي ضحك عليا سلام انا هروح 
احمد: يابت لسه بدري
فريدة: بس يلااا
راحت فريدة الجامعه وهي معندهاش صحاب خالص 
فريدة: هروح اشرب عصير اساسا مش بحب اروح ف الوقت المحدد ????
.. هاتي الفلوس 
فريدة: طيب يعم خد هوة انا ههرب حتي بتوع العصير دمهم تقيل اي دا 
مالك: انتي عندك كل الناس دمها تقيل 
فريد: اي دا انت هنا غور يلا من وشي 
مالك: غور و يلا يابت خليكي محترمه 
فريدة تقصد اني مش محترمه يعني صح طيب انا هوريك…. الحقونااااي الراجل دا عايز يخطفني وبيغلط فيا 
مالك: بس يخربيتك بتعملي اي 
فريدة بنتقم ????
الناس جات ع صواتها 
. بيعملك اي يابنتي قولي متخافيش
مالك: ما تردش عليها دي واحدة مجنونه 
فريدة اهو شوفت بيغلط وهيخطفني ساعدوني والنبي 
مسكوه الرجاله فضلو يضربو فيه وفريدة طلعت تجري  دخلت فريدة الجامعه بسرعه قبل ما مالك يشوفها 
فريدة: اوف الحمد لله انتقمت وهربت هروح ادخل المحاضرة بقا 
الدكتور: متاخره كدا لي يا انسه 
زميلها ف الجامعه اسمه يوسف: ما هي علي طول بتتاخر يا دكتور وضحك القاعه كلها عليها 
فريدة: وانت مالك ياض انت متخليك ف نفس ل اهزءك 
الدكتور: كلو يسكت مش عايز اسمع صوت فاهمين ادخلي اقعدي يلا 
فريدة بصوت واطي: طيب يعم جاتك القرف 
وقعدت وبتبص جمبها وكان في واحد قاعد جمبها 
فريدة: يسطا معلش ممكن قلم 
مالك: يعني لسانك طويل وفاشله ومهمله وكمان بتخلي الناس يضربوا بسببك 
فريدة: يالهواااي هوة انت بص انا مليش دعوة هما الي ضربوك 
مالك: لما نخرج هتصرف 
فريدة: وبعدين انت اي الي جابك هنا انت مش مدير الشركه 
مالك: دي شركه بابا وانا رفدتك عادي ????
فريدة: اه ينصاب 
مالك: ضحك عليها احسن تستاهلي 
فريدة: والنعمه لاوريك …. دكتور بعد اذنك قول للاستاذ دا يسكت مش عارفه اركز 
مالك: حضرتك عارفني كويس يا دكتور انا مش بكلم اثناء المحاضرة 
الدكتور: اكيد عارفك يا مالك 
يوسف: دي اكيد بتكدب يا دكتور وبعدين فريدة دي عمرها ما ركزت قبل كدا ف محاضرة اصلا وقعدو يضحكو عليها 
فريدة مردتش علي حد وقامت وهتخرج 
الدكتور: لو خرجتي هسقطك ف المادة 
فريدة: يعني هوة انا نجحت فيها قبل كدا اصلا يعم وخرجت 
الدكتور: يعم ????
فريدة طلعت تجري بسرعه  
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!