روايات

رواية حكاية حب الفصل الخامس 5 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الفصل الخامس 5 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الجزء الخامس

رواية حكاية حب البارت الخامس

رواية حكاية حب الحلقة الخامسة

صحيت اية الصبح بدري
اية : يوه 🙁بردو النهارده صحيه بدري و النهارده الجمعه يلا هقوم اساعد ماما وطلعت اية لمامتها .
اية : ماما انتي صاحيه بدري ليه .
مرفت : عادي ياحبيبتي علشان متعوده اصحي بدري وانتي اي صحاكي بدري كده .
اية : معرفش بس اهو صحيت ها اعملك اي في الشقه ياماما . مرفت : روحي الاول صحي ابوكي نفطر الاول و بعد كده نعمل مع بعض .
اية : حاضر .
وراحت ايه صحت ابوها وفطرو
واية عملت مع مامتها الشقه وقعدو مع بعض
احمد : ها حبيبت قلب ابوها عايزه تروح فين النهارده .
اية : عادي يابابا في اي حته المهم انتو معايا وناخد نسمة وطنط هدي معانا .
احمد : ماشي ياحبيبتي نجتمع مع بعض ونشوف مكان نقعد فيه روحي انتي ومامتك قولي لي نسمة ومامتها .
اية : بمرح ايوه يا احمد يا جامد والله بحبك😂😻 .
احمد : بضحك وحب ههههههههههه ماشي ياشقيه روحي يلا ياقلب بابا اعملي الي انتي عايزه .
نسبهم شويه ونرجع تاني يكونو جهزو هههههه
عند محمود في القصر
محمود : مها اعملي حسابك اختي سعاد وبنتها هيجو بكره من السفر هيقعدو معانا فتره .
مها :ينوروا يا محمود البيت بيتهم .
مازن :في سرو نقصه قرف هي🤮 عمتو وندي لا كده كتير وبص لي اخوه بي تكشيره ☹️ .
فهم مهاب ليه
مهاب : لمازن بصوت خفيف البومه وبنتها هيجو .
مازن : بصوت خفيف ايضا والله يابني انا شكلي هقتل نفسي من دلوقتي بسبب عمتو وبنتها .
مهاب : بمرح وصوت واطي ههههههههههه وتيجي ندي تقولك ميزوووووو حبييييييبي وحشتننننني موووووووووت موووووت .
مازن : بصلو وشويه والاتنين ضحكو جامد 😂😂😂😂 مازن :ههههههههههههههههه .
مهاب هههههههههههه وبص لي ابوه الي بصصلهم ورافع حاجبه وقال لأخوه بصوت واطي شكل ابوك هيولع فينا النهارده 😂💥.
مازن : بضحك ههههههههههه خلاص بقا يخربيت فقرك 😁😁.
محمود : ممكن افهم اي الي بيضحك انت وهو .
مازن : بتبرير لا يا بابا مهاب بس قلي حاجه فضحكت عليها مش اكتر .
محمود بص لي مهاب وقال : نفسي تبطل تفاهتك دي ل امتا هتفضل كده 😠 .
مهاب : بزعل اسف يابابا 😞.
وقام من السفره وطلع بره البيت قام مازن وراه بعد ما اعتزر من ابوه
مازن :مهاب استني متزعلش انا اسف .
مهاب وقف وبص لأخوه وقال عادي يامازن انا اتعودت من بابا علي كده .
مازن حضن اخوه وقال طيب اي رايك تعاله نخرج شويه في اي حته .
مهاب : بمرح مازن هو حضني عجبك صح .
مازن زقو براحه تصدق بابا معاه حق في انك تافه وعمرك ما هتتغير .
مهاب : دي شهاده ياميزو واعتز بيها ياله تعاله نطلع انا وانت وعمرو وابراهيم بس انا عايز مكان عام مش خاص .
مازن: طيب تعاله .
وركبو الاتنين العربية واتصلو علي عمرو وابراهيم واتفقو انهم هيتقبلو الاول بعد كده يشوفو مكان يقعدو فيه
عند اية ونسمة قاعدين عند البحر 🌊
اية :حلو المكان والبحر والهدوء ده بيهدي الروح .
نسمة : اه البحر جميل اوي والمنظر حلو اوي اوي هنا .
اية : بحب اه واحله حاجه انو احنا مع بعض 😍.
نسمة حضنت اية وعنيها دمعت 😢 ربنا يخليكي ليا يا اية😊❤.
اية مسحت دموع نسمة وقالت ويخليكي لي ياقلبي يارب انتي عارفه اني بحب اتكلم معاكي اوي اوي انتي بير اسراري يانسمة 🥰.
نسمة : ببرائه وطيبه وانتي كمان اغله حاجه عندي وانا مش بعرف احكي حاجه غير معاكي اصلا وانا بتعلم واتشجع وبعمل زيك وعايزه اكون زيك .
وبعدها اية حضنتها وبعد كده بصو علي البحر من تاني
وصلو الشباب علي البحر اللي اية ونسمة عنده
( هل هيتقبلو دلوقتي ولا لسه 🤔 ؟ )
تعالو نشوف
عمرو : احلى حاجه بجد منظر البحر بدل الكافيهات .
مهاب : اه انا علشان كده قولت انو نيجي هنا بدل ما نروح كافيه .
مازن : تعالو ياشباب نشوف حته نقعد فيها كلنا مع بعض . وفضلو يتكلمو ويهزرو رن الفون بتاع مازن وقام
مازن : لحظه وجاي تاني يا شباب .
مشي مازن علشان يرد علي الفون وكان باصص في الفون مش شايف الي جي قدامه وهوب
خبط مازن في حد وكان هيقع بس مازن لحقه ومسك ايدو
وبص علي الشخص وتقابلت العيون مع بعض
مازن :في سره اي القمر ده يالهوي علي العسل .
اية : اية في سرها اي العين القمر دي يالهوي اي القمر ده اي الي انا بقوله ده استغفر الله العظيم .
اية : انا انا اسفه بجد مكنش قصدي .
مازن : بتوهان ، ها
اية : انا بجد اسفه مكنش قصدي خالص .
مازن بعد ما فاق لي نفسه اه اه عادي ولا يهمك انتي كويسه . اية : اه شكرا واسفه مره تاني .
مازن : العفو و عادي محصلش حاجه
ومشيت اية بس مازن فاضل يبص عليها لغايت ما وصلت عند اهلها ،،
مازن !!
ده كان مهاب الي بينادي اخوه
مهاب : مازن يابني روحت فين ؟؟
مازن مكنش بيتكلم وساكت .
مهاب : مازن
بس بردو مكنش في رد
مهاب : ده مالو ده وقام ضربو علي قفاه قلم 😲
( ربنا يرحمك يامهاب كنت طيب هههههه 😂😂😂 الفاتحه بقا علي روح مهاب ).
مازن : بصلو وبعد كده قال اي يامتخلف انت ده وقام ضربو علي قفاه قلم اقوي من قفا مهاب 😠😩 .
مهاب : في سره الحمد الله انا عايش .
(هههههه فقر يامهاب بس عسل نخش في الموضوع بقا )
مهاب : بوجع اي يامازن ما براحه وانا عمال انده عليك ولا انت هنا روحت فين.
مازن : بعصبيه وانت مالك انت يلا قدامي بقا هنروح علي البيت 🙁.
مهاب : بأسف انا اسف مكنش قصدي .
مازن :بص علي اخوه وبعد كده حضنو انا الي اسف متزعلش مني يا قلبي❤ .
مهاب : بمرح مازن الناس هتفهمنا غلط كده وانا برستيچي ميسمحش بكده .
مازن : بعد عنه تصدق انك مهزق ياض ياله يازفت قدامي وفضل يزق فيه.
وروحو علي البيت واية واهلها رجعو علي البيت ونسمة ومامتها .)

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى