روايات

رواية عاشقي الفصل الثالث 3 بقلم سمر أحمد

رواية عاشقي الفصل الثالث 3 بقلم سمر أحمد

رواية عاشقي الجزء الثالث

رواية عاشقي البارت الثالث

رواية عاشقي الحلقة الثالثة

_ساقت نورهان عربيتها بأقصى سرعة فلحقت عربية الإسعاف وحاولت تخب’طها يمين وشمال
_سواق العربية : المجنونة دي بتعمل ايه نهار از’رق دي عايزة تمو’تنا
_بدا يحاول السواق عشان يقدر يفلت منها ومن جنو’نها عشان ينقذ حياة حنين وده قدام شهد لانه مشي في عربيته ورا عربية الإسعاف ، حاول فهد كتير أنه يلحق نورهان ويوقفها بس عربيتها كانت احدث
فهد : ماشي يانور أن موريتك
_نجح السواق في انه يهرب من نور وبسرعة وصل للمستشفى ، وقفت نور ونزلت من عربيتها وهي بتخبط يمين وشمال فيها برجلها وهي بتقول : وصلتي للمستشفي يبقى مش هتطلعي منها
__في المستشفى _
_ خدو حنين بسرعة لغرفة الطوارئ
_فهد : حنين مالها ياحسناء
_حسناء وهي بتعيط : اختى رفضت جوازها منك لأنها كانت بتحبك مكانتش عايزاك تتعلق بوحدة ممكن تم’وت في اي وقت
_خالد بخو’ف : تقصدي ايه ياحسناء انطقي

 

_ حسناء : حنين يعتبر عندها فشل كل’وي ، شوفت التحاليل والورق وكل حاجة تحت سريرها
_سلوى بصر’اخ : يالهو’ي بنتي انا لااا دا مستحيل
_فهد: يعني ايه يعتبر
_حسناء : عندها كلية واقفة والتانية كانت على وشك أنها تقف خلاص
_خالد بدموع حزنا على ابنته : وليه مقالتليش ليييه
_حسناء: اكيد عشان حالتنا المادية ومكنتش عايزة تكلفك حاجة
_فهد: مكنتش لازم تعمل كدا كان لازم تعرفنا وكنت هصرف فلوس الدنيا عشان اعالجها والله مكنتش هسيبها تفكيرها اول مرة يكون غلط في غلط
_سلوى : كفاية بقا كفاية حرام عليكم
_طلع الدكتور، جري عليه فهد وخالد
_خالد : طمني يادكتور بنتي فيها ايه
_للدكتور: للاسف بنتك عندها فشل كلوي ولازم تتحجز هنا ويتعملها غسيل أو تلاقوا متبرع
_سلوى خبط،ت على قلبها : يالهوي غسيل
_ الدكتور: بس يكون في علمكم ده هيكلفكم كتير
_فهد : مش مهم هيتكلف كام المهم تلاقوا متبرع انا مستعد ادفع اي حاجة
_خالد: هتتكلف كام وبنتي تخف
_فهد : متشغلش بالك انت
_الدكتور:في تحاليل أو اشاعات أو حاجة

 

_ حسناء :ايوا موجودة يادكتور
_الدكتور: محتاجينها
_حسناء: انا هروح اجيبها بسرعة
_راحت حسناء البيت وجابت الورق بس كان الوقت اتاخر فمكنتش لاقية اي تاكسيات عشان تروح المستشفى ، قعدت شوية وبعدها لقيت تاكسي كان باين على صاحبه أنه مش كويس بس هي ركبت عشان خاطر توصل بسرعة ، وصلوا لنص الطريق وبعدها غير السواق الطريق .
_حسناء بخو’ف : انت غيرت الطريق ليه ؟
_السواق: متخافيش ياحلوة دا طريق مختصر
_حسناء خافت اكتر : حلوة ؟ ربنا يستر
_بعدها بشوية وصلوا لمكان ضلمة ومكنش فيه حد وقف السواق التاكسي
_حسناء بر’عب : انت وقفت ليه وايه المكان ده
_السواق : انتي خايفة ليه دانا حتى حنين
_حسناء حاولت تداري خوفها: لا بقولك ايه انا لازم امشي بسرعة اخلص
_جه واحد وبدأ يفتح التاكسي : محنا هنخلص مستعجلة على ايه
_حسناء: اياكم تقربوا مني فاهمين
_السواق : اخلص يا كريم انت مستني اي
_فتح كريم الباب وشد حسناء برا العربية وهيا بتحاول تبعد عنه ، حسناء : ياريتنى ماركبت انا من البداية مرتحتش سبوني ياكلااااا’ب

 

 

_كريم : وانت مش هتساعدني يامسعد ارمي الز’فتة اللي في ايدك دي ويلا
_مسعد : اهدي عليا شوية دي سيجارة متعبية ارميها ايه امس’ك المزة لحد ما اعمل دماغي
_حسناء: وبتشر’ب كمان الحقوووني يناس
_كريم : محدش هيسمعك صو’تي براحتك
_خلص مسعد السيجارة واتجه ناحية حسناء وكريم ماس’كها وهي بتحاول تبعد ، رمو’ها عالارض ، جت تقوم وتجري ، قرب عليها كريم ومسعد
_مسعد : هتروحي فين واحنا مصدقنا لقينا مكن’ة زيك
_حسناء: ابو’س ايديكم لازم امشي المستشفى ، اختي محتجاني
_مسعد : لاء سيبي البو’س ده علينا
_قربوا منها الاتنين بكل وحش’ية وبدأ يقط’عوا هدومها وهي بتصر’خ عشان حد يلحقها وبتحاول تقاوم ولكنهم كانوا اتنين
_حسناء بعياط وصر’يخ : يامتوح’شين سيبوني انتو معندكمش اخوات
_كريم قرب وحاول يبو’سها وهي بتحرك رأسها عشان ميقربش منها خب،طها مسعد على رأسها ، داخت حسناء وبدأت تقاوم ببطء وهي دايخة لحد ما تعبت خالص ومقدرتش تقاوم اكتر
_مسعد : اخيرا اتهدت يلا بينا يازميل شكلها الليلة هتحلو
_كريم : دي هتبقى ليلة ولا كل الليالي ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عاشقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!