Uncategorized

رواية طفلتي المشاغبة الفصل الأول 1 بقلم ندى ناصر

 رواية طفلتي المشاغبة الفصل الأول 1 بقلم ندى ناصر

رواية طفلتي المشاغبة الفصل الأول 1 بقلم ندى ناصر

رواية طفلتي المشاغبة الفصل الأول 1 بقلم ندى ناصر

ريم : الو يا ماما انا في الطريق اهو 
مريم مامت ريم : ماشي يا حببتي يلا بسرعة عشان الليل قرب يليل 
ريم : حاضر ياماما 
ريم بنت جميلة عتدها ١٥ ببشرة بيضاء و عيون بالون السماء و ملامحها طفولية بريئة دمها خفيف بتحب الضحك والهزار وليها اخ واحد اسمه اسلام 
ريم خلاص كانت قربت توصل لاكن جات عربية خبطتها و اغمي عليها 
– اهو ده الي كان ناقص يا انسة  انتي سمعني يا آنسة
ولما مردتش اخدها معه العربية و اتجه الي اقرب مستشفي 
في المستشفي 
– بسررررررعة عايز ترولي والدكتور جه بسرعة و اخدوها الي اوضة العمليات 
– يارب تكون كويس انا مش ناقص مصايب اوووف 
استووووب 
كنان الاسيوطي شاب عنده ٢٧ سنة من اغني اغنياء مصر والشرق الأوسط وذلك لانه لديه اكبر شركة استيراد وتصدير يمتلك  بشرة قمحوية فاتحة و عيون خضراء وشعر بني ناعم  
وبعد ساعة خرج الطبيب 
كنان : ها طمني يا دكتور حصلها حاجة 
الدكتور : لا هي كويس جدا وهتفوق بعد شوية هي بس رجليها اليمين و ايديها الشمال مكسورين و شوية كدمات بسيطة و كانا عايزين نستاذن حضرتك اننا نجبس رجليها ولا لا
كنان : شوف الازم يا دكتور و اعمله
الدكتور : تمام 
وبعد ساعة ونص تقريبا الدكتور جبس ايد ورجل ريم وريم فاقت وعمالة تعيط
الدكتور : كده احنا خلاصنا حضرتك ممكن تنزل تحت و تتفع في الحسابات وتخدها عادي 
كنان : تمام
ونزل و دفع الحساب و طلع تاني لريم و انصدم من جملها و شكلها الرقيق و قعد سرحان فيها لحد مسمع صوت شهقتها وهي بتعيط
كنان : احم يلا عشان هروحك
ريم بدموع : انت الي خرشمتني كدا 
كنان : بقولك ايه انتي الي ظهرتي في الطريق فاجاة 
ريم : وانت مش بتعرف تسوق متركبش عربيات تاني ثم ايه طلعتي فاجاة ده كان شارع طويل وانت الي دخلت في الرصيف 
كنان : بصي انا مش هتكلم كتير مع عيلة زيك و انا هوصلك لحد بيتك من سكات 
ريم : لا انا هتصل با اخويا يجي يخدني
كنان : يبقي احسن برضو 
كنان ادها الشنطة بتعتها وطلعت الفون 
ريم بصت لكنان 
كنان : ايه في ايه متصلتيش ليه 
ريم : الفون فصل جد
كنان : طب حافظة رقم اخوكي 
ريم : لا 
كنان : خلاص يبقي تعالي اوصلك 
ريم : ماشي 
و قرب عليها عشان يشلها ريم زقته
كنان : ايه في ايه
ريم : لا مش هتشالني شوف ممرضة تيجي تشالني 
كنان : مفيش الكلام ده زي ماجبتك هخدك
و حملها رغما عنها 
⁦(●♡∀♡)⁩⁦(●♡∀♡)⁩
علي النحية الاخري في بيت ريم
اسلام بغضب : هي اتخرت ليه كده يا ماما مش قالتلك في الطريق ايه الي اخرها 
مريم : معلش يا حبيبي الغايب حجته معه يمكن الموصلات صعبة ولا حاجة 
اسلام : مالو بنتك تسمع الكلام و خلتني اجبها مكنش ده يبقي حالها
نرمين : مهلش ياحبيبي اكيد زمنها جاية 
اسلام : لا وكمان قفلة موبيلها ده لما تجيلي 
نعرف الشخصيات
اسلام بسيوني اخو ريم الاكبر عنده ٢٦ سنة دكتور جرحة مخ واعصاب و يمتلك بشرة قمحوية وعيون عسلية و بجسم رياضي مفتون العضلات
نرمين ٢٤ سنة زوجة اسلام و هي بنوتة جميلة شعرها اصفر بعيون عسلية وجسد ممشوق وليها اخوات الي هو كنان و جاسم هنعرفه بعدين و بتحب اسلام وهو بيحبها وليهم قصة حب هنعرفها قدام
⁦(●♡∀♡)⁩⁦(●♡∀♡)⁩⁦(●♡∀♡)⁩
في العربية عند ريم وكنان
كنان : ممكن اسالك سؤال
ريم : هشششش
اسكوت خالص يالي خبطني بالعربية وخليت عضمي يتفشفش
كنان بلا مو بلا : انتي كانت ريحة فين في الوقت الي خبطك فيه وليه مامتك ولا بابكي مش معاكي 
ريم : اولا كانت في درس وكانت مروحة ثانيا انا بابا متوفي ثالتا وده الاهم شيفني طفلة يعني عشان مامشيش لوحدي
كنان بسخرية : ايوة طبعا طفلة 
ريم : طب اسكت خالص 
كنان : عنوان بيتك ايه 
ريم : شارع ****
كنان بصدمة : مستحيل انا كمان رايح هناك 
ريم : بجد طب رايح لمين بقا هناك يمكن اعرفهم 
كنان : رايح لاختي نرمين تعرفيها
ريم : اوعي تقول نرمين الاسيوطي
كنان : وانتي عرفتي منين؟
ريم : عشان جوزها يبقي اخويا 
اوقف السيارة كنان بصدمة وغضب شديد : انتي قاالتي ايه 
ريم بخوف : اسلام جوزها يبقي اخويا 
كنان ولف بالعربية و سلك طريق تاني  اخر 
ريم بخوف :هو في ايه  مش الطريق ده انت ماشي غلط 
كنان بغضب:…..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى