روايات

رواية حرب العشق الفصل العشرون 20 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق الفصل العشرون 20 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق البارت العشرون

رواية حرب العشق الجزء العشرون

رواية حرب العشق
رواية حرب العشق

رواية حرب العشق الحلقة العشرون

اسر بحاله تشبه الجنون: انت بتقول ايييييه انت اتجننت يا حمزه انت ازاي تعمل كده اصلاااا
حمزه ببرود وهو حاطت ايدو في جيبو: الشرع محلل اربعه يعني انا معلتش حاجه حرام ولا عيب
اسر قرب عليه ومسكو من هدومو وقال بغل: هتندم يا حمزه ع اللي عملتو ده
وبص لشروق اللي كانت فرحانه ومش باين عليها انها زعلانه خالص وقال: اشبع بيهاا انتو شكل بعض اصلااا وعشق خساره فيك وفيكي يا صحبتهاا..
عشق كانت واقفه بتبصلهم بصدمه ومتكلمتش ولا كلمه كانت واقفه بتبص لحمزه ودموعها نازله منها زي الشلال كانت كاتمه صوت عياطهاا…
صفاء بحزن: وديني عندها بسرعه يا جميله
جميله خدتها وراحت عند عشق..
صفاء مسكت ايديها وطبطت عليها وقالت: سبيها ع ربنا بكره ربنا يجبلك حقك يا عشق
حمزه كان بيبصلها ببرود وقال: هتصوريني يعني ولا اييه

 

عشق قربت منو بخطوات بطيئه وقربت منو وهمست وقالت: هتندم يا حمزه…. هتندم اوي كمان شوفتني وانا بحبك وبخلصلك وبساعدك شوفتني وانت بتظلمني وبتدمرني كل يوم شوفني بقااا وانا بدمرك بجد مش ظلم كل يوم شوفني وانا بعلمك معني القسوه الحقيقه…
وبصت لشروق وقالت بوجع ودموع: مبروك يا صاحبتي يا عشره عمري…
حمزه بصلها بنظره طويله جداا بس عشق تجاهلت ده وسابتو وطلعت ع اوضتهاا..
صفاء: انا بشفق عليك يا حمزه والله
وسابتو ومشيت..
جميله بهدوء: مبروك يا ابيه بس علفكره ابله عشق احلي من الصورم دي هو البيت كان ناقص حربؤه جديده يعني مبروك يا حربؤه اوبس قصدي يا شوشو
حمزه ضحك غظبن عنو وقال: يلا يا جميله اطلعي ع اوضتك
جميله: كده كده طالعه اصلا باي يا ابيه
وسابتهم وطلعت..
شروق بصتلو بديق وقالت: يعني انت عجبك كده وهتسبهم كده
حمزه بصلها بستغراب: عوزاني اعمل اي يعني مثلاااا

 

شروق بجديه: تروح لكل واحده فيهم وبلقلم ع وشها وتعرفها مقامهاا مش انت اخوهم الكبيرر والتانيه عشق دي
بس قبل متكمل كلامها كان قلم نزل ع وشها وقال بعصبيه وصوت رجولي مرعب نوعاا ما: اخواتي لااااا فاهمه ثم ان عشق انتي عارفه اهميتها اي فحياتي ومهما حصل عمري م اهينهاا ولا اكسرها قدامك فااااهمه فوقي وعدي ايامك معايااا..
شروق بصتلو بصدمه وسابتو وطلعت تجري ع اوضتها
حمزه بضيق: كتك القرف احنا هنبدأها من اولهااا
في مكان تاني كان واقف امجد وكان بيضحك بشكل هستيري وقال: يعني البيه اتجوز عليهااا
محمد: اه اتجوز البت صحبتها دي اللي اسمها شروق
امجد: ضربه قويه ولكن في صالحنا خاالص انت عارف ان احنا بطريقه دي هنقدر نضم عشق لينا تاااني هنرجعها تاني
محمد: ازاي بس انت ناسي انها ع مراتو
امجد بضحك: وانت ناسي انها ام بناتي
محمد: يعني هنعمل اي

 

امجد بص في الفراغ اللي قدامو واخد نفس من السيجاره وقال: مش انت اللي هتعمل انا اللي هعمل سيبني دلوقتي علشان اقدر ارتبها كويس اوي في دماغي
في الفيلا عند حمزه.. حمزه كان ماشي في الممر بس سمع صوت من اوضه عشق وكان صوت عياطهاا قرب ع الباب بهدوء وقال فنفسو: انا اسف
بس مقدرش يستحمل صوت عياطها اكترر من كده وفتح الباب بسرعه ودخل لقاها قاعده ع الارض في ركن الاوضه وحاضنه نفسها حمزه بصلها بحزن وقرب بسرعه وشدها من ع الارض…
عشق زقتو بعيد عنها وقالت: اطلع براااا ابعد عني متلمسنيش فاااهم انا مش طايقه لمستك انا بكر*هك
حمزه بعيون حاده قرب منها وقال: قولتي ايييه
عشق بتوتر من قربو: قولت اطلع برا وابعد عني
حمزه بمشاكسه وهو بيلاعب خصلات شعرها: تؤ تؤ اللي بعد الكلام ده قولتي حاجه تانيه
عشق بارتباك: قولت مش طايقه لمستك وبكر *هك
حمزه قرب منها اكتر لغايه ما بقت لزقه في الحيطه حاوطها بدراعو الضخم عشق بصتلو بتوتر وبصت ع صدرو الضخم العاري وقالت بتوتر: متبعد يا استاذ انت متقربش مني كده لو سمحت
حمزه قرب منها وبا*س عيونها ومسح دموعها بوشو وقال بصوت حنون وهادي: امممم كملي قولتي ابعد وقولتي بتكر*هيني وقولتي مش عاوزاني المسك صح

 

عشق كانت مغمضه عيونها بضعف وقالت بارتباك: حمزه
حمزه قرب من شفا”يفها وخدها بو”سه طويله جدا وهيا كانت في دنيا تانيه حمزه شدها وقعد ع الكرسي وقعدها ع رجلو وبعدها وقال: واضح انك بتكر*هيني خاااالص
عشق فاقت من اللي عملتو واستوعبت اللي حصل ولسه كانت هتقوم بس حمزه شدها بتملك وقال: هاااااا راحه فيييين انتي مفكره انك تقدري تهربي مني
عشق بعناد: ابعد عني قووولت احسن مصرخ وافضحك قدام مراتك الجديده يا حلو وساعتها هتزعل اوي اوي انك سايبها دلوقتي في ليله دخلتها وقاعد معايا هنااا بتتحمر*ش بيا
حمزه برفع حاجب: بتحمر*ش
عشق قلدتو ورفعت حاجبها زيو وقالت: ايوه بتتحمر*ش يا استاذ يا محترم
حمزه ضحك غظبن عنو وقال: امممم مش جايه معاكي انك مراتي
عشق بصتلو وشهقت بصدمه: اي داااا بجددد
حمزه بتقيلدها: ايوه والله يا اختي شوفتي
عشق بضحك: مبتعرفش تقلدني ع فكره
حمزه بحب: بحب ضحكتك اوي تعرفي انك كنتي جميله اوي انهارده
عشق بتكبر مصتنع: طول عمري اصلاا
حمزه شدها ليه اكتر وقال: بس الفستان ده ميتلبسش تاني مفهوم
عشق بسرحان في عيونو: مفهوم
حمزه قرب منها تاني وباسهااا وفضل متكلمهاا
احتضن قلبي بـ لطف ، إنّه مُتعب 🫂♥.

 

بس لحظه كده ده الحربؤه هنااك اهي بتراقبهم قصدي شروق كانت واقفه بتبص عليهم بغل وقالت فنفسها: بقا سايبني وقاعد مع الهانم ماشي يا حمزه ماااشي
عشق بعدت عنو وقالت: انت عاجبك القعده دي يعني ولا ايييه
حمزه ببتسامه: مفيش احلي من كده
عشق قامت بسرعه وبصعوبه وقالت: اتفضل بقا برااا احسنلك
حمزه حط رجل ع رجل وقال: اممم ماشي عاوزك تعملي اللي انتي عوزاه
وقام وبصلها وقال: خلي بالك من نفسك
عشق: شكرااا
حمزه بمشاكسه: لو احتجتي اي حاجه اي حاجه انا موجود
عشق كانت كاتمه ضحكتها وقالت بتمثيل الجديه: اطلع براااا
حمزه: براحه يستي طالع اهو طاالع
وسابها وطلع برا وهيا قفلت الباب وراه علطول وقالت بانتصار: هو انت لسه شوفت حاجه يا حموزتي اصبري عليا يا شروق ان مخلتوش يطلقك ويرميكي مبقاش انااا عشق…
في مكان تاني كان سليم قاعد وكان غل الدنيا كلو فقلبو بس جالو اتصال رد
مجهول: ايوه يا باشاا انا قدام الفيلا اهو مستني لما الكل ينام وهدخل علطول

 

سليم بحده: خد بالك كويس علشان الحراسه عند حمزه مشدده اليومين دول
المجهول: متقلقش يا باشااا هيا اول مره يعني انت متأكد بس من قت*ل البنت الصغيره دي منخطفها وخلاص
سليم بعصبيه: نفذ اللي قولتلك عليه اقت*ل بنت منهم هتلاقي اتنين اقتل واحده بس انا عاوز اشوف عشق وهيا بتتعذب ع فراق بنتها ولما تشوفها ميت*ه قدام عنيها منظر هتفضل فكراه طول عمرهاا
المجهول: تمام يا باشااا
سليم قفل وقال: اصبري عليا يا عشق اصبررري
في نفس الوقت كان امجد ومحمد بيدخلو بهدوء للفيلا لغايه ما دخلو الجنينه..
امجد بصوت واطي: انت متأكد ان ده شباك اوضه عشق
محمد: ايوه اطلع بقا بسرعه قبل ما حد يشوفنا ونروح في داهيه
امجد حط سلم كان موجود في الجنينه وطلع اوضه عشق…
عشق كانت نايمه وفجأه حست بحركه في الاوضه فتحت عيونها ببطئ لقت حد واقف قدامها مش باين ملامحو من الضلمه كانت لسه هتصرخ بس امجد قرب بسرعه وكتم بوقهااا فتح النور وقال: هشيل ايدي بس متصرخيش تمام
عشق هزت راسها بلموافقه…
امجد بتمثيل: عامله اي يا حبيبتي وحشتيني
عشق قامت وقفت وقالت بصدمه وخوف: انت اتجننت انت جايلي لغايه هنا حمزه لو شافك هيقت*لك
عند حمزه كان واقف في بلكونه اوضتو كان بيشرب سجاير وبيبص في الفراغ اللي قدامو بس فجأه شاف حد بيجري في جنينه الفيلا حد مقنع وماسك سلا*ح

 

حمزه بص بصدمه وقال بخوف ع عشق.: عشق
وجري اخد مسدسو وراح ع اوضه عشق بسرررعه..
امجد قرب منها ومسك ايديها وقال: انا بحبك تعالي معايا وهاتي بناتنا ونعيش، مع بعض ك عيله انتي مستنيه اي هوا اتجوز عليكي
عشق كانت هتكلم بس قاطها دخول حمزه…
حمزه بص بصدمه وغضب لما شاف ايديها في ايد امجد وقربهم من بعض وقال بزعيق كفيل يهز اركان الفيلا كلهااا: عششششششق
عشق وامجد بصو بصدمه وو…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حرب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى