روايات

رواية ملكتي في الجنة الفصل الثاني 2 بقلم مي أيمن

رواية ملكتي في الجنة الفصل الثاني 2 بقلم مي أيمن

رواية ملكتي في الجنة الجزء الثاني

رواية ملكتي في الجنة البارت الثاني

رواية ملكتي في الجنة الحلقة الثانية

مي /اسيااااا
حور جريت لقت اسيا وقعه علي الارض مش قدره تتحرك
مي /اسيا مالك ايه الحصل
اسيا كش قدره تتكلم بس بصت لحور وحور فهمت خي عايزه ايه
حور/طيب سيبني انا معاها يا مي وانتي روحي لملك علشان متزعلش
مي/تمام خلي بالك منها
اول ما مشيت مي حور اتكلمت
حور/حلمتي نفس الحلم
اسيا /ايوه يا حور بس المرادي في شخص ظهر في الحلم ونقظني بس وشه مكنش باين
حور/انا مش فهما اشمعنا الحلم ده الي عمال يتكرر معاكي من بعد وفاه العأله
اسيا /حسه اني العأله مش ماتت صدفه حسه الموضع ده وراه فاعل
حور /يا اسيا احنا كنا معاهم كمان يعني اكيد الا

 

 

عند عمر
عمر /زين مش هتجي معيا فرح كريم
زين /الا والله تعبان من الشغل وبعدين مش لازم انا انت تسد مكاني
عمر / تمام ارتاح انت
عند مي
راحت لملك وكلمت معها شويه وبعدين قالت انها هتروح تشوف اخبار الكوشه
راحت مي تشوف الكوشه وطبعا لفتت نظر الجميع لانها جميل للغايه مثل صديقتها حور واسيا وهم (حور عينها زرقه وبيضه وشفيفا مثل الكرز حمرينان وقصيره القمه وعندها ٢٠سنه واسيا عينها خضراء وبيضاء البشر و طويله نسبيا ونحيفا وهي ٢٠عام اما عن ملك فهي توأم حور في الشكل وهي اختها الصغيره ولكن تختلف عنها في الون العين لان مي لون عينيا زيتوني)
كانت مي ترتدي ديرس لونه ازرق وحزام لونه نيبتي وخمار بنفس الاون
وكانت تمسك الاورود وتتأمل فيهم
دخل عمر الفرح بجذبيتو (عمر لون بشرتو بوني الاون عنيه لونها عسلي طويل جدا عندو غمزات
زين ابيض الاون عينه سوداء شعرو طويل يصل حتي كتفو طويل جدا
يوسف ابيض البشره لون عينو اسود لديهي غمزات مثل اخوه عمر طويل جدا مثل اخوانه)
دخل عمر بجازبيتو الخلابه الذي الفتت الانظار حوليه
اصدم بشخص من ظهرو فوقع الشخص ارضا
مي /اهههه انت اعمي مش تفتح
عمر /انتي هبله واي هو انتي
مي /انت
عمر/ايوه انا انتي بتعملي ايه هنا
مي /نفس ايه انت بتعملو معزومه علي فرح صحبتي
عمر/وانا ده فرح صحبي
وسبها ومشي
مي /ايه الغبأ ده انسان متكبر وغلس
حضرت مي الفرح

 

 

وبعدين رنت عليها حور قلتها انها تجيب دواء وتيجي علشان الوقت اتأخر
في نفس الوقت عمر كان طالع من القاعه
مي اوف يارب الفلوس الي معيا تكفي دخلت الصيدليه جابت الدوء بس الاسف متبقاش معها فلوس رنت علي حور وقلتها انها هتتأخر شويا علشان ملك مسكت فيها وحور وفقت مي وهي مشيا قبلوها اتنين سكرنين
١/متجي معيا وسيبك من الدواء الي في ايدك انا هشفيكي
٢/اوبا ده الجميل عامل نفسه مش سمعنا
لسه هيمد ايدو عليها مي ضربتو بالاقلم الشخص اتعصب حدا وقرر يشدها غصب عنها ومي كانت بتصرخ
كان عمر ماشي بالعربيه بيفكر ازي البنت دي قدرت تشتمو وتهزقو بالطريقه دي وفجأ سمع صوت وقف العربيه مجهول بصوت وبيقول الحقوني نزل عمر بسرعه ومشي نحيه الصوت ايه هو في ايه هنا هوباااا اتصدم انو شاف مي وهي بتصرخ واتنين بيشدو فيها
راح ضربهم وخلهم يجرو وبعدها بص لمي
عمر /انتي غبيه ازي تمشي باليل كده لوحدك في شارع زي ده
مي (اصل انا كنت انا
عمر/والله شكلك بنت ليل وانسانه وس••خه
مي اتصدمت وبصتلو والدموع بتتجمع في عينها
عمر كمل /ايه الدوء الي في ايدك ده اههه اقول بقا والله غصب عني علشان اجيب الدواء لمي وبعت نفسي ومبعتش نفسي
مي /علفكره انت مش محترم وانا مشيه من الشارع ده علشان فلوسي خلصت علشان اجيب الدواء لختي وماما متوفيه اصلا وشكرا سلام علكم
حس عمر بندم انو ظلمها فعلان وبعدين راح ركب عربتو وفضل متشي ورا مي لحد مروحت وعارف بيتها فين
تاني يوم البنات استعدو يروحو الشغل والشباب استعدو ينزلو الشركا

 

 

حور وهي مشيا كانت ريحا الكفتيريا علشان معاد الغدا
حور/ ابس يا والاد نسيت تلفوني هروح اجيبو
اسيا /تمام هنستناكي انا ومي هناك
حور وهي مشيا خبطط شخص وقع عليها كوبيت العصير
حور/ انت حمار
انا حمار 😳😳😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكتي في الجنة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى