روايات

رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم منار مجدي

رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم منار مجدي

رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني الجزء السابع

رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني البارت السابع

رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني
رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني

رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني الحلقة السابعة

أسيل:يالا على الفطار
هارون ضحك وشدها جمبه وقعدو فطرو سوا فى رومانسيه وحب
بعد فتره
هارون:أسيل يالا ودعينى عشان هنزل
أسيل ضحكت وباسته فى الهوا كده😘 :باى يا حبيبى
هارون:والله تعالى بقا كده
أسيل جريت منه وهى بتضحك وهو بيجرى وراها
وسط الجرى اتزحلقت أسيل ووقعت على السرير
هارون نط عليها بضحك:ها قفشتك
أسيل بصيت ليه كده😳
هارون قرب ليها: دلوقتى بقا نجرب حظنا وله نودعك وخلاص اممم خلينا نجرب حظنا
أسيل:ها..
نسجل سوا المحاوله رقم ١٩
عدو معايا يا جماعه 1 2 3
بعد فتره أسيل حطيت أيديها حوالين رقبته وهو بيتعمق اكتر
فجأة الباب اتفتح اخره
سما:أس…. اممم انا ماشيه
خرجت وقفلت الباب
أسيل زقيت هارون بإحراج:عجبك كده
هارون ضحك:هى مش متعوده تخبط على الباب لسه متعودتش انى اتجوزت.
أسيل:طيب يالا مش رايح الشغل
هارون:بصراحه شكلى كده هاخد اجازه
أسيل زقيته بضحك:لا يالا قوم يالا خلينى اشوف البت إلى اتكسفت ديه
هارون زقها تانى:لا مش هقوم
أسيل:يا هارون مش هينفع كده وشغلك اه شغلك البلد هتخرب كده
هارون:يعنى انا إلى هخرب البلد
أسيل:يالا بقا
هارون:طيب ارشينى
أسيل قربت وباسته:متتأخرش ماشى يالا قوم بقا
هارون قام:ماشى اقنعتينى
أسيل قامت وبقيت تعدل نفسها
هارون لف وشه ليها فجأة وهى اتخضيت
هارون:طب ما تيجى اعملك علامه صغيره
أسيل بإحمرار:بعدين بعدين دلوقتى هتتأخر يالا.
هارون:ماشى يا أسيل ماشى
خرج هارون ومشى
أسيل ضحكت بكسوف وغطيت وشها بكسوف
بعد فتره
أسيل:ينهار نسيت سما
خرجت بسرعه تشوف فين سما
دخلت اوضتها
سما بسرعه:متجبيش سيره إلى شوفته خلاص انا نسيت
أسيل ضحكت بإحراج :المفروض أنا الى اتكسف
سما:انا مش مكسوفه انا عادى
أسيل:انتى كده عادى
سما:طبعا
أسيل ضحكت
أسراء:بتضحكو من غيرى
أسيل:احنا نقدر تعالى عشان انا عايزاكم ضرورى
اسراء دخلت وقفلت الباب وراها
إسراء:قولى
سما:بسرعه
أسيل ابتسمت:انا يعنى كنت عايزه اعمل لهارون جو رومانسى وكده اعمله مفاجأة يعنى بس مش عارفه اعمل ايه
سما:أسيل انتى لسه متجوزه واكيد الرومانسيه
أسيل قاطعتها:كل مره مبتكملش
إسراء:لحظه لحظه انتى قصدك ان هارون لسه
أسيل:بالظبط
سما:يعنى ايه انا مش فاهمه
إسراء:يعنى هارون لسه لحد دلوقتي مأخدش حقوقه الزوجيه
أسيل:الدكتور قالى واحده واحده والجو الرومانسى هيساعدنى ويشيل التوتر .
إسراء: متقلقيش يا أسيل هنساعدك
أسيل:بجد
سما:يبقا هنعوز شويه حاجات من بره
إسراء:بالظبط
أسيل:هكلم هارون واقوله اننا هننزل
إسراء:وانا هجهز يوسف واقول لرحيم يجى عشان يوصلنا
سما:بس مش هينفع
إسراء:تعالى بس معايا
أسيل دخلت اوضتها ومسكت تليفونها
أسيل:هارون
هارون:ايه ارجع واخلى اليوم اجازه
أسيل ضحكت:لا لا انا بس اتصلت عشان اقولك اننا هنخرج
هارون:هتروحى فين ومع مين
أسيل:اممم هروح مول مع إسراء وسما ويوسف ورحيم
هارون:وانا
أسيل:فى قلبى
هارون ضحك:طيب هتجيبو ايه
أسيل:لا لا كده اسئله كتير اوفر يا حضره الظابط
هارون ضحك:خلاص بس متتأخروش
أسيل:على طول هكلمك لما ارجع ماشى
هارون:ماشى خلى بالك من نفسك
أسيل:ماسى باى
هارون:باى
أسيل جهزت وخرجت
إسراء:ها جاهزه
أسيل:اه وانتو
سما:جهزنا شوفتى رحيم أتأخر يالا انا هسوق
رحيم:مين قال كده انا جهزت
سما نفخت بضيق ومسكت فى أيد أسيل:طيب يالا بينا
يوسف مسك أيد أسيل:يالا
إسراء ضحكت:يالا
مليكه:ايه ده انتو خارجين من غيرى
سما:اكيد طبعا امال هناخدك معانا يالا يا جماعه
أسيل بعد ما مشيو:ليه كده يا سما كسفتيها
إسراء: احسن اصلا يا أسيل هى مش سالكه زى ما مبينه خلى بالك منها كويس
يوسف:مليكه ساحره شريره
ضحكو كلهم عليه
ركبو سوا ووصلو المول ونزلو
رحيم:انتو محتاجينى معاكو
سما:هنحتاج منك ايه يعنى
أسيل بضحك:يا بنتى انتى لسانك طويل ليه
رحيم:شوفتى عشان تعرفى بس أن مش انا لوحدى إلى بقول
أسيل:معلش يا رحيم وبصراحه كده
رحيم بمقاطعه: انا هاخد يوسف ونشوف الالعاب هناك.
يوسف:هاااى
أسيل: شكرا يا رحيم
سما شديتها:يالا بقا
قعدو يلفو واشتروا حاجات كتير بلالين وشموع وورد وبخور وحاجات كتير اوى لأسيل .
إسراء:كده تمام اوى
سما:نمشى بقا
أسيل:فين رحيم
رحيم:احنا هنا
يوسف: ماما رحيم جابلى ايس كريم
إسراء:ماشى يالا بينا بقا عشان متتأخرش
أسيل:رحيم ممكن تعدى على منطقه***.
رحيم:ماشى بس ليه
أسيل:اممم اسفه مش هقدر اقولك
رحيم:خلاص مش مشكله يالا
ركبو وأسيل وصلت المكان
سما:هو انتى رايحه فين
أسيل:دكتورى .
إسراء:هاجى معاكى
أسيل:تعالى .
سما:متتأخروش
أسيل:ماشى خلى بالك منها يا رحيم
رحيم ضحك:فى عينيا
طلعو
أسيل:مالك مش بس دكتورى ده اخويا فى الرضاعه وابن خالتى
اسراء:اسمه مالك ياااه فكرتينى بواحد زميلى فى الكليه زمان كان اسمه مالك برضو
أسيل:ولسه فاكراه
إسراء ضحكت:شوفتى
خبطت أسيل
مالك فتح:اكيد أسيل.
أسيل:امال مين يعنى
اسراء بصدمه:مالك
مالك بصدمتين:إسراء
تحت عن رحيم وسما
سما ماسكه تليفونها وبتلعب فيه بزهق
رحيم بص على يوسف جمبه لقاه نايم بص على سما
رحيم:اووف هو انتى مش بتسيبى التليفون ده من ايديكى أبدآ
سما:بقولك ايه خليك فى حالك
رحيم شد التليفون:لعبه كل الاندماج ده فى لعبه
سما:اللعبه عندى مس جتليه اكتر من قعدتى معاك
رحيم:سما هو انتى ليه مش بتحبينى هو يعنى ضايقتك فى مره
سما:لا بس انا كده بقا
رحيم:هو ايه إلى كده بقا
سما بزهق:يووووه بقا انت عايز منى ايه
رحيم:عايز سبب مقنع يفسر معاملتك ليا
سما:معرفش.
رحيم:لازم تعرفى سبب لأما تعدلى معاملتك ديه انا مش باكل أكلك
سما نفخت بضيق وبصيت ناحيه الشباك ورحيم اتنهد واداها تليفونها وبص قدامه
سما لنفسها:اقولك ايه اقولك انى ببعد عشان بحبك ومينفعش احب عمى اصلك اكيد مش هتتجوز بنت اخوك
رحيم لنفسه:ليه كرهتينى فجأة ده احنا كنا على طول سوا كنتى بتدافعى عنى وانا بحميكى كنا قريبين اوى من بعض وفجأة بعدتى مش عارف ليه طب لو غلطت معاكى ليه مقولتليش انا بحبك .
فوق
مالك:اتفضلى عصير
إسراء: شكرا
إسيل🙄😒:وبعدين يعنى
مالك ضحك وقعد قدامها:جيتى ليه يا آخره صبرى
أسيل: اتعدل عشان مقلش منك
مالك بضيق:اتفضلى يا مدام أسيل هانم قولى عايزه ايه
أسيل:عايزه دوا يقلل التوتر
مالك بصدمه:ايه قولتى ايه
أسيل :احم دوا
مالك بزعيق:لا طبعا لا
أسيل:يا مالك
مالك:بلا بتاع بقا اسمعى انتى مش محتاجه لا دول سبق وقولتلك انتى خفيتى انتى بس معندكيش ثقه فى نفسك وقولتلك يا أسيل انتى تستحقى تبقى مبسوطه تستحقى جوزك متخليش حد يحسسك انك قليله
أسيل:عارفه بس
مالك مسك أيديها:أسيل انا اخوكى وعارف مصلحتك الدوا ده مش هيفيدك سامعانى انتى زى الفل ماشى يا حبيبتى
أسيل ابتسمت:طيب تفتكر يعنى
مالك:هتقدرى انتى نسيتى انتى اخت مين وله ايه
أسيل:اخت واحد اهبل كده
إسراء ضحكت
مالك:صحيح انتى يا إسراء عامله ايه
إسراء:كويسه الحمدلله يالا يا أسيل عشان سيبت يوسف تحت
مالك بإستغراب:يوسف
إسراء:يوسف ابنى عن أذنك يا مالك انبسطت انى شوفتك
أسيل:باى يا مالك
مالك:هكلمك اطمن عليكى
أسيل:مش هرد عليك هههه
مالك ضحك
نزلو وركبو
رحيم ساق العربيه بهدوء للبيت
بسرعه البنات دخلو اوضه أسيل وهارون وقفلو عليهم الباب
بدأو يجهزو الاوضه وزينوها وأسيل طلبت من رحيم يجيبلها اكل دليفرى يكون حلوه وخلصو الأوضه وكل حاجه
أسيل:ناقص حاجه كمان؟
إسراء:انتى ناقص انتى
رحيم خبط:هارون وصل بسرعه
سما:عطله بسرعه
إسراء:يالا بسرعه
ودخلو وطلعت لأسيل لانجيرى وقالتلها تلبسه بسرعه
طلعت أسيل وهى محمره:إسراء انا متوتره مش عارفه حاسه بضيق تنفس ليه
إسراء بابتسامه:بس بس أهدى انتى طالعه قمر وهارون ده جوزك يا هبله عادى يعنى
أسيل ابتسمت ليها
إسراء:تعالى بقا
سما دخلت بسرعه:إسراء بسرعه رحيم مش عارف يعطله اكتر
إسراء:يبقا تروحى تساعديه بسرعه
سما:حاضر
أسيل:اتوترت اكتر تفتكرى هعجبه
إسراء:اكيد يا حبيبتى
بعد فتره كبيره
إسراء:انا خلصت
أسيل ابتسمت ليها: شكرا
سمعو صوت هارون وسما على الباب
هارون:سما ابعدى عن الباب ده
سما:لا لا لا يا هارون مسمعتش رحيم وهو بيعزف الجيتار لسه
هارون:مش عايز اسمعه انا عايز ادخل لمراتى هو فى ايه جوه
إسراء ضحكت:الحج مستعجل انا هخرج بقا انتى جاهزه ماشى وأسيل انتى تستحقى احسن من كده صدقينى.
خرجت إسراء:ايه فى ايه
هارون:انتى كنتى جوه هو ايه بيحصل جوه
إسراء:هيكون ايه يعنى على العموم ادخل وشوف وادعيلى ههه.
سابوه ومشيو وهو بص ليهم وبص للباب ودخل
كانت أسيل بتعدل المعلقه على الترابيزه واول ما فتح الباب اتصدم وقفل الباب بسرعه
أسيل لفت تبصله
هارون بص بابتسامه على الاوضه المتزينه بورد احمر وبلالين وشموع وريحه الاوضه جميله اوى لف لقا على الترابيزه العشاء وأسيل واقفه جمب الترابيزه غايه في الجمال والروعه وبتفرك فى ايديها بتوتر
هارون ابتسم وهو بيقرب ليها براحه:دول كلهم ليا
أسيل بابتسامه:عجبوك
هارون:هى ديه بقا المفاجأة
أسيل:ايوه ايه رأيك
هارون:اجمل واحلى مفاجأة فى الدنيا
أسيل ابتسمت بكسوف:طيب يالا الاكل هيبرد اكتر
هارون قعد على الكرسى جت أسيل تقعد جمبه شد الكرسى
أسيل:ايه انا كمان جعانه
هارون مسك أيديها وشدها ليه وقعدها على رجله
أسيل بكسوف:ه ه هارون
هارون:ششش أهدى ليه التوتر ده كله
أسيل:انت إلى موترنى بحاول اشيل التوتر
هارون ضحك وبص للأكل:انا هشيل التوتر ده
اكلها وهو بيبتسم
أسيل ضحكت واكلته هى كمان
هارون:شبعتى
أسيل:جدا انا حاسه انى هفرقع
هارون ضحك:لا استنى متفرقعيش دلوقتى
أسيل بصيت ليه بإستغراب لقيته بيقرب لوشها بعدت بسرعه وابتسامه
هارون:ايه
أسيل: لسه شويه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على :  (رواية وقعني ظبوطه الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!