Uncategorized

رواية حياة الأسد الفصل الأول 1 بقلم نانسي محمود

 رواية حياة الأسد الفصل الأول 1 بقلم نانسي محمود

رواية حياة الأسد الفصل الأول 1 بقلم نانسي محمود

رواية حياة الأسد الفصل الأول 1 بقلم نانسي محمود

اسد/ ماما ماما هي طنط منال هتجيب نونو 
اسماء ام اسد/ ايوا يا حبيبي
اسد/ الله هبقا العب معاه في الجنينه 
اسماء/ تقوم طنط منال بالسلامه بس و ابقا العب مع النونو ياعم اسد 
الدكتور خرج من العمليات….
الدكتور / الحمدلله الام و البنوته كويسين 
اسماء/ طب الحمدلله يارب ينفع اشوفها يا دكتور 
الدكتور / اول ما تنتقل لغرفه عاديه تقدري تشوفيها 
اسماء/ شكرا يا دكتور 
اسد/ ماما عايز اشوف النونو
اسماء/ حاضر يا اسد 
….. بعد شويه في غرفه منال…..
اسماء/ الحمدلله علي سلامتك يا حبيبتي
منال/ الله يسلمك يارب 
اسد/ الله النونو حلوه اوي انا هتجوزها لما اكبر 
منال و اسماء بضحك/ ماشي يا عم اسد 
منال بحزن/ الله يرحمك يا محمد
اسماء/ الله يرحمه يارب
منال و قد سقطت بعض الدموع من عينيها/ كان نفسه في بنت و اول ما ربنا رزقنا بيها مات 
اسماء/ بس مش تعيطي غلط علي صحتك ربنا يرحمه 
(ملحوظه محمد يكون جوز منال و هو متوفي في حادث و منال كانت حامل في الشهر الرابع)
اسماء/ كفايه عياط بقا هنسمي البنت اي 
اسد بسرعه / هنسميها حياه 
منال بابتسامه/ الله ونبي اسم جميل خلاص يبقا حياه
اسد/ هسميكي حياه و لما تكبري هنلعب سوا و مش هخلي حد يضربك خالص 
يدق باب الغرفه و يدخل رجل يدعي( هشام الصعيدي و ده بيبقى جوز اسماء و ابو اسد )
هشام/ الحمدلله علي سلامتك يا منال 
منال/ الله يسلمك يا استاذ هشام 
اسد/ بابا بابا بص النونو حياه قمر ازاي 
هشام/ و سمتها كمان 
اسد/ و هتجوزها لما تكبر يا بابا 
كلهم ضحكو علي اسد 
اسماء/ هتجي تقعدي معانا بقا 
منال/ لا انا مش عايزه اتعبكو معايا كفايه الفتره اللي فاتت دي كلها 
هشام/ ولا تعب ولا حاجه ده محمد كان صاحب عمري ربنا يرحمه
منال و اسماء/ ربنا يرحمه
اسد/ ونبي يا طنط تعالي علشان افضل العب مع حياه
منال/ امري لله حاجي علشان خاطر استاذ اسد 
اسد/ هيه هيه حياه هتعيش معايا 
يعدي اليوم و تخرج منال من المستشفى و يذهبو جميعا الي فيلا الصعيدي.
(بتمر الايام و اسد و حياه بيكبرو و اسد بيكون عنده ١٠ سنين و حياه ٥ ) 
حياه/ اسد انا زعلانه منك
اسد/ زعلانه لي طيب
حياه/ علشان انهارده فضلت تلعب مع لوجي و كريم و مش لعبت معايا 
اسد/ ما انتي كنتي بتلعبي مع صحابك 
حياه/ لا انا كنت عايزه العب معاك بس لوجي قالتلي مش هتلعبي 
اسد/ خلاص ياستي بعد كده مش هنلعب لوجي 
حياه/ طيب
…..بليل علي العشاء….
منال/ احم في حاجه عايزه اقولها ليكو
اسماء/ قولي يا حبيبتي في اي 
منال/ انا مسافر 
اسماء و هشام/ تسافري فين 
منال/ هسافر اسكندريه عند اختي
اسماء / هو احنا قصرنا معاكي في حاجه
منال/ لا والله انتو جميلكو فوق راسي بس مينفعش افضل قاعده معاكو كده 
اسد/ طنط انتي هتاخدي حياه 
منال/ اكيد يا حبيبي
اسد بعياط/ لا ونبي يا طنط 
حياه/ لا يا ماما انا مش عايزه اروح انا هفضل مع اسد 
منال/ مش ينفع يا حبايبي 
اسد/ لا مش هتمشي
و اخد حياه و طلعو الجنينه 
اسد/ هتروحي مع طنط 
حياه/ لا مش عايزه اروح مع ماما 
اسد/ بس هي هتاخدك
حياه/لو خدتني هاجي تاني لما اكبر علشان اشوفك
اسد/ بجد
حياه/ بجد
اسد/ يلا علشان تنامي 
حياه/ طيب 
…….في صباح يوم جديد……
منال/ هتوحشوني اوي يا اسماء 
اسماء / وانتي كمان هتوحشيني اوي انتي و حياه 
اسد/ حياه مش تنسي اللي قولتيلي عليه
حياه/ حاضر 
اسد/ هتوحشيني اوي قد الدنيا
حياه/ وانت كمان 
اسماء/ ابقي طمنيني عليكي و خلي بالك من نفسك
منال/ حاضر
مشيت منال و معاها حياه و وصلو محطه القطر
منال/ مالك يا حبيبتي بتعيطي لي
حياه/ اسد هيوحشني اوي يا ماما 
منال/ معلش يا حبيبتي هنبقا نروح نزورهم 
حياه/ بجد يا ماما
منال/ بجد يا حبيبتي بس خليكي شطوره و مش تعيطي 
حياه/ حاضر
منال في نفسها/ اسفه يا بنتي بس انتي بداتي تتعلقي باسد اوي و ده غلط 
بعد شويه وصلو الاسكندريه و…….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!