Uncategorized

رواية أحببت منتقبه الفصل الأول 1 بقلم شهد السيد

 رواية أحببت منتقبه الفصل الأول 1 بقلم شهد السيد

رواية أحببت منتقبه الفصل الأول 1 بقلم شهد السيد

رواية أحببت منتقبه الفصل الأول 1 بقلم شهد السيد

صلوا على من جلس ارضا يواسي طفلا مات عصفوره????????.
ــ انت اتجننتي ي ماما..عاوزني اتجوز واحده منقبه 
ــ ي سيف اهدى ده بزنس..شغل يعني هتتجوزها فتره وخلاص عشاان الفلوس تبقى بتعتناا قولت اي 
سيف: مش موافق ي ماما مش موافق..انت اتجننتي ي صفاء هانم الفلوس وكتر حبها لحسه دماغك باين كده 
صفاء: ولد انت اتجننت اخرس خالص 
سيف: ههه خرصت انا طالع اصلاا 
صفاء بصراخ: رايح فين كل يوم.
سيف ببرود: خارج بره مع صحابي عايزه حاجه 
صفاء بعصبيه من بروده: اعمل حسابك كتب كتابك على بنت النويري يوم الخميس 
تركهاا ذلك السيف تزيد عصبيتها لانه تركها دون رد منه
استوووووب(سيف احمد مهندس صاايع جدا بيحب بنت اسمهاا سهى هنعرفها قريب متكبر مش بيصلي ولا يعرف اي حاجه تقريباا عنده27 سنه رياضي، شعره اسود،لون عينه بني،طويل)
(صفاء وللده سيف امرأه تحب المال كثيراا وتفضله ايضاا على ابنهاا تكره عائله النويري كثيراا لسبب سنعرغه لاحقاا ولهذا تريد زواج ابنها من ابنتهم تبلغ من العمر50عام)
————————————–
 ــ قولتي اي ي حور
حور: مش عارفه ي بابا بجد هصلي استخاره وهقول لحضرتك 
محمد: ماشي ي حبيبتي..هستنا ردك 
بسمه والده حور: انا خايفه ع البت قوي ي محمد..هنجوزها ف عيله النويري 
محمد: والله العظيم ناا خايف عليهاا قوي..ربناا معاها بقى
—————————————
ف مكان اقل ما يقال عنه انه قذر ف مكان مليئ  بالفاحشه ف مكان تمتلئ صوت ضحكات الراقصات 
سيف وهو سكران: هههه عاوزه تجوزني منقبه ي عمرو
عمرو: ههه عشان يقوله ست الشيخه راحت ست الشيخه جيت..انت متخيل انهاا هههههه اكيد وحشه 
سيف: مش عارف لسه هشوف 
عمرو: اووه سهى جيت 
سهى: هاي عمرو..هاي سيف 
سيف: هاي..تعالي يلااا 
سهى بضحكه عاليه: هههه يلااااا 
ذهبوا هما الاتنان الى البيت 
————————————-
???? وافقت حور على الزواج من سيف 
???? علم سيف عن موافقتها وغضب غضباا شديداا 
???? فرحت والده سيف بهذا الخبر..قلق والد حور عليها كثيراا 
???? علمت سهى بخبر زواج سيف وغضبت هى الاخر 
سهى: انت اتجننت ي سيف عاوز تجوز منقبه 
سيف بتافف: سهى دي المره امسه ارحمي امي قولتلك جواز مصلحه..مصلحه 
سهى بدلع: يعني انت بتحبني انا بس 
سيف: طبعاا يروحيي بحبك انت بس 
جاء يوم الخميس 
ف تمام الساعه السابعه ..تدق صفاء باب غرفه ابنهاا قائله: سيف..سيف اخلص يلاا خليناا نمشى 
سيف من الداخل: حاضر خلصت اهوو
خرج سيف وهو يرتدي قميص ابيض وبنطلون جينز ونزل مع والدته وتحرك ناحيه منزل حور 
عند حور 
تجهزت وارتدت فستاان من اللون الازرق وخمار ابيض ونقاب من نفس لون الفستان 
” بصوا معرفش اذا كان في نقاب لونه ازرق قشطاا????”
ف الخارج ف صاله البيت يجلس محمد والد حور ومعه سيف والدته صفاء ومعهم الماذون منتظرين خروج حور..ذهبت والده حور واحضرتهاا وذهبت الى الصالون 
سرحت حور..لانها كانت متوتره كتيراا وفاقت ع جنله الماذون الشهيره
” بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خيرر”
خرج والد ووالده حور والده سيف وتركهما يجلسون سوياا
حور:…………
سيف: هتفضلي سكته كتيرر كده 
حور بتوتر: هقول اي 
سيف: اتكلمي عنك مثلاا ..ولا اقولك هكلمك عن نفسي 
..انا سيف احمد مهندس وانت
حور: حور محمد مترجمه 
سيف: تماام..يلا قومي هاتي حاجتك خلينا نمشي 
حور: اوكي 
ذهبت حور لاحضار حقيبتها وسلمت على والديهاا وذهبت لبيت زوجهاا..فهل ستكون حياتها سعيده ام ماذاا..
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!