Uncategorized

سكريبت حبيبي الزين الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

 سكريبت حبيبي الزين الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت حبيبي الزين الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

سكريبت حبيبي الزين الفصل الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

-انتي ياخرا قومي
غطت وشهه بالغطي:ياماما تعبانه حرام عليكي
الام:قومي يازفتها جيلك عريس
قومت انتفض من مكاني:من العيله صح قولي صح ويبقا ابن خالتي صح ونبي قولي صح
الام:اني خاله فيهم
فاطمه برفع حاجب:اخواتك البقين خلفتهم كلها بنات انتي هتستهبلي ياوليه
الام بغضب وهي بتجبها من قفاها:بت مين دي الي وليه يا بت
فاطمه:يعني انتي سبتي بتستهبلي ومسكتي في وليه
الام:طب اي رايك هتقوم تجبيلي الشقه دي فوقيها تحتيها وتخلهالي بتلعلط كده
فاطمه:ده انتي الي ملعلطها يا شاديه ما الشقه زي الفل اهي
الام بغضب:قومي قبل ما الناس تيجي
فاطمه:سوال رفيع هو جي عشاني ولا عشان الشقه
الام:عشانك
فاطمه:ايدك علي الف جني عشان اشهيص نفي ولعلط انا
الام تضربها علي قفاها:الف جني اي يامعفنه انا مدفعش فيكي جني واحد
فاطمه:انا بقول نبداء بصاله ونلعلطها
فاطمه:امسكي السلم كويس اشادية ونبي خايفه اقع
الام بتافف:خلصي وامسحي النجفه كويس وفكي الكوبية ومسحيها حسبي تكسريها دي كرستال الاصلي
فاطمه بص ل تحت وهي بتركب الكوبيه:متخفيش ده انا فتكه اوي اعييييي اتكهربت يا شاديه انتي مبترديش لي وبصت لي تحت وشهقت شاديه انتي موتي ولا اي دماغك اتفتحت بس صح انتي مبترديش لي متخفيش الكوبيه وقعت علي راسك سندتها مكسرتش
الام بعصبيه:منك لله غوري نفضي السجاد
فاطمه بغيظ:والله لقتم صفارت رقبتك ياعريس الندامه
وبعد هلك ست سعات
الام:غوري البسي الناس زمنهم علي وصول
فاطمه:طب انا جعانه القيش حتته فيااخ
الام بنفاذ صبر:غوري من وشي
فاطمه:طب جناح الفرخه طيب
الام بزعيق:هتغوري ولا امد ايدي عليكي
فاطمه من عند الباب:طب بيضت الفرخه طيب
الام حدفتها بشبشب بس قفلت الباب بسرعه
فاطمه بغيظ:ماشي انا تجوعني عشان سبع البرومبه والله ل احوله
 الام دخلت:يلا الناس جم اي الجمال ده
فاطمه:الا بكثف
الام بقرف:جعفر متتدلعيش قلبتي بطني
فاطمه تشمر ايديها:طب سبيني بقا عليه
الام تمسكه من ودانها:خدي هنا
فاطمه:اي اي الهزار الغلس ده ياماما
الام بحدة:تقعد عقلة ومتبينيش ل الواد انك عبيطه
فاطمه بصدمه:انا عبيطه ياماما
الام:ايو هنكدب علي بعض تقعدي هاديه ومحترمه عارفه لو طفش
فاطمه في سره:هيطفش
الام:الخمس دقايق الي تعقدي معاه عايزكي ولابنت محترمه
فاطمه:متخفيش هكون اعقل بنت شطور طيبه فرفوشه وهيهيهيهيه
الام بخبيت امال:استر يا رب
فاطمه طلعت سلمت علي الناس وقاعدة
الام:هعملكم حاجه تشربه
فجاه صوت الخلاص اشتغل
فاطمه صقفت بفرحه:هيييي عصير مانجه
العريس وامه بيبص بصدمه
فاطمه بصتلهم:احم اقصد دي المانجا الي ماما مدكنها وبتضربني لما اكلها
العريس يبرق اكتر
فاطمه:هار ملحوس طينتها هههه اقصد عصير مانجا
ام العريس:منورة ياقمر
فاطمه بضحك:ده نورك يا قمريه انتي اختو
ام العريس بضحك:لا حماتك
فاطمه بعبط:اه امه ميته وانتي اخته فا في مقام حماتي
اﻷم باحراج:لمؤخذه هي من الفرحه بس دي امه يا موكسه
فاطمه:اه هي امه الموكسه
ام العريس:لا انا سيرين
فاطمه:سردين ازاي يا طنت
ام العريس بضحك:دمك شربات
فاطمه بضحك:اشاء الله يخليكي ياطعمه
ام فاطمه:تعالي يا حببتي نكلم في البلكونه ونسبهم سواء وبرقت لي فاطمه
ام العريس:رجعلك تاني ياقمر
فاطمه:منور يا ابو المكارم
العريس:ابو المكارم مين
فاطمه:مش ده اسمك ده يامرسي
زين:لا اسمي زين
فاطمه:الله زين الجرحي وغني وعندك فلوس متلتله وبيت ومخزن تعذب في الي هيعكسني
زين:مين ابو فلوس متلتله ده انا مهندس وفي اول طريقي 
فاطمه:ومالو كافح وهات الفلوس المتلتله هتشرب المانجه
زين:نعم
فاطمه بزعيق:هتشرب المانجه في سنتك السوده ولا مش هتشرب
زين بخضي:اي مش هشرب
فاطمه:انت الخسران اشرب انا
زين بصلها بصدمه
فاطمه كنت بتشرب وفجاه بخت العصير:نهارك ملهوش الوان
زين قام بفزع:اي في اي
فاطمه:انت داخل بجذمه انت تعرف انا عنيت قد اي وانا بتشقلب وانا بنضفها
زين قلع الجذمه ومسكه في ايدو:تمام كده
فاطمه:انا مقولتش اقلع ادام قلعتها:روح اللهي تنستر
زين:احم مش هنكلم في الخطوبه
فاطمه رزعت الكوبيه علي التربيزه:انت تعرفني
زين:لا انا
فاطمه تقاطعه:اما هو لا جي تخطبني لي
زين:مانا بتعرف اهو
فاطمه:طيب اي خطوبه بيبقا فيها اسال صح
زين ابتسم:صح
فاطمه:من يسكن البحر ويحبه الناس
زين:اسبونج بوب
فاطمه:احنا هنهزر السمك طبعا اسبونج بوب اي يا تافه
فاطمه:قطتي
زين بضحك:قطتك لازم تروح يا بو
فاطمه بغيظ:اقولك علي سر
زين ابتسم بثقه:انا الي قتلت موفسا
فاطمه ابتسمت:السمك صحاب
زين:مش طواجن
فاطمه:بابا بطني وجعتني تاني
زين:جايز عشان كلتو من طبيخ مامي
فاطمه:انت عارفني صح
زين يكمل:انا ليلو عايزه حد يبقي صحبي حد ميسبنيش ويمشي ممكن تبعتلي معجزة
فاطمه:في الاول كانا كلنا هوبا وبعدين روحنا كلنا هوبا
زين:وبعدين لقيتك انا هوبا قولي بقا بابا انا موافقه علي العريس
فاطمه:ثانيه بس انا اعرفك
زين استغرب السوال قال بحسن نيه:لا
فاطمه:اما هو لا جي تخطبني لي ها لي
…..
فاطمه:ايده انت بتترعش كده لي يا حول الله دي ذبحه دي وبصوت عالي الحقيني يا ماما العريس اتشل فجاه مش عارف لي
شاديه:يالهوي مالو ماسك الجذمه كده لي
فاطمه:تقريبا الشراب كان حران وبيهوي
سرين:مالو بيبصلك كده لي
فاطمه:تقريبا كده مفتون بجمال
ام فاطمه:قولت اي يابني
فاطمه:احنا في اي ولا اي الواد ياكبد امو عليه شوفي بيعمل ازاي يحول الله مالو مشك
زين بغيظ:موافق
 فاطمه بصدمه:ازاي
زين:الشربات ياحماتي
ام فاطمه وسرين ضحكه وراحه علي المطبخ
فاطمه تشدو من التي شيرت:دانا هعمل من دمك شربات موافق علي اي ياض
زين:مش انا نجحت في الاسالها
فاطمه:هتمشي بما يرضي الله ولا امشيك انا بما لا يرضي الله
زين بصلها جامد:بتحبي
فاطمه:هو مين
زين:الي بتعملي كل ده عشانو
فاطمه بنفعال:انت مرفوض شكرا انك نورتنا
زين يقعد مكانه:هتوفقي
فاطمه:هنشوف
ام فاطمه وسرين جم:اتفضلي ها نقراء الفاتح
فاطمه:علي روح التيس
سيرين:تيس اي
زين بغض خفيف:الي هيجوز العنزه
فاطمه ضحكت بصوت عالي:اسمها اي
زين سرح في ضحكتها
سيرين بخبث:نقراه الفاتحه
فاطمه بسرعه:استنو عاسزه اتكلم مع زين لوحدنا
شاديه:ماتو كنتو لوحدكم
فاطمه:معلش حاجه مهمه خمس دقايق
شاديه وسيرين يخرجوه
زين:عايز تقولي اي مبداين انا هتجوزك يعني هتجوزك
فاطمه:حته بعد الي هتسمعه
زين:مفيش حاجه هتغير موقفي
فاطمه بصت في الارض وسكتت
زين:اظن مفيش كلام بعد كده
فاطمه:حته لو قولتلك اني غلط وحامل
زين برق
فاطمه بصت ل الارض:تقدر تتفضل
شاديه وسرين دخلو:اي خلصتو
سكوت تام
شاديه بقلق:في اي ملكم وشكم قلب كده لي
زين قام وقف:اسف انا…..
يتبع……
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملاك أوقع شيطان للكاتبة ريم محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!