Uncategorized

رواية حب الطفولة الفصل التاسع عشر 19 بقلم ميادة خاطر

 رواية حب الطفولة الفصل التاسع عشر 19 بقلم ميادة خاطر

رواية حب الطفولة الفصل التاسع عشر 19 بقلم ميادة خاطر

رواية حب الطفولة الفصل التاسع عشر 19 بقلم ميادة خاطر

نبض:انت انت انت بتقول ايه 
مالك:والله مش عارفه بقول ايه يا خائنه يا كلبه 
نبض:احترم نفسك انت ازاى تكلمني كده 
مالك:لاء وليكي عين تكلمي أنا هربيكي ولسه هيمسكها مازن مسكه:انت اتهبلت ياض
مالك:اه اه دافع مانت من نفس عينتها وخائن زيها
مازن؛ولا دماغك انت جرالك ايه وبتهبل تقول ايه انت واعي اللي بتقوله 
مالك:ايوا ياخويا واعي وعارف أنا بقول ايه شوف ده وطلع الفون ووراهم الصور وهم الاتنين انصدموا وفتحوا بوقهم مالصدمه????????????????????????
مالك:ايه سكتوا ليه مش ده انتو ولا بتبلي عليكوا بتخونوني فغيبتي بقا هو ده الوفاء وانتي يا ست هانم يا محترمه ابوكي لسه ميت مكملش ست شهور وراحه تخونيني ومع مين مع ابن عمتي وفبيتي وعلي سريري كمان وأنت يا استاذ يا محترم ياللي أنا سايبهم فالبيت وانا مأمن انك اخوها تخونوني أنا بتغفلوني يا كلاب والله ما هرحمكوا 
نبض بزعيق:بس بقا اخرس وقامت وقفت ودموعها نزله وبتزعق:بس بقا اسكت اسكت انت مش فاهم حاجه وعماله تكلم وتغلط ايه مبتحسش ايه انت اهبل للدرجادي مش بتثق فيه ولا فمازن عيب عليك ده احنا متربين سوي ايه أنا هخونك وبتعايرني أن ابويا لسه ميت أنا هجوزك كمان ٢٠ يوم وهخونك ومع ابن عمتي اللي هو اخونا انت اهبل 
مالك:والله الصور اللي بتقول مش انا 
مازن:وانت اى حاجه تصدقها فين الثقه يا استاذ انت غلط وغلط كبير لانك مدينة ايدك علي بنت اولا وعليه من غير سبب وقلت كلام ميتقالش بجد برافو يا مالك بيه برافو 
مالك:والله طبلوا لبعض اوي اومال الصور دي ايه 
نبض:أنا هقولك بس قبل مااقولك تعرف أن الجوازه دي مستحيل تتم بكل المقاييس
مالك:مين قالك أن هحوزك اصلا بعد اللي شفته
نبض بتحاول متعيطش :ماشي شوف بقا أن كنت تحت ،،،،،وحكتله اللي حصل:بس ونزلت  ده اللي حصل واظن انت عارف انا لما بشوف صرصار بيحصلي ايه ومجرب ده اللي عندي علوم تصدق صدق مش عاوز انت حر والقلم ده هتتحاسب عليه اوي ومن هنا ورايح انت لا تعنيلي اي شي لا ابن عم ولا اخ ولا زوج ولا اى حاجه 
مازن:ايوا ده اللي حصل فعلا أنا مش فاهم انت ازاى تشك فينا اشمعني الخيانه اللي جت فبالك المفروض كنت فكرت أو سألت بس ثانيه واحده الصور دي جت ازاى ومكنش في فالبيت غير ووقف وبص لنبض وهما الاتنين بصوا لملك 
ملك:في ايه 
مازن:انتي اللي عملتي كده 
ملك:عملت ايه 
مازن جري مسكها من شعرها:اه يا حيوانه يا مجرمه انتي اللي عملتي كده 
ملك بصويت:انت اهبل عملت ايه سيب شعري 
مازن:انا ازاى كنت مغفل كده ايوا ايوا وانا بقول ازاى أنا كنت لسه طردك مالاوضه واتفاجئ أن نبض داخله وبتقولي انك بعتيها بالقهوه عشان مصدع 
نبض مسكتها من شعرها معاه:اه وعشان كده اصريتي اني اطلع واتحججتي انك هتشطفي مع انك لسه بهدومك ومطشفكيش 
مازن:واتاري الصرصار كان لعبه 
نبض:بقا انتي اللي ورا كل ده ليه وشدتها من مازن وبقت تضربها بالاقلام بكل غل:ليه ها عملتلك ايه حرام عليكي انتي ايه حيوانه ده أنا بظلم الحيوانات ايه يا شيخه مش كفايه اللي عملتي فيه وانا صغيره ايه بتعملي كده ليه 
ملك شدت نفسها منها ورجعت ورا وبعلو صوتها؛ايوا عملت كده ايوا أنا اللي قلتلك طلعيله القهوه ورميت الصرصار عشان عارفه رد فعلك وصورتك عشان صورتك تتهز ادام مالك عشان انتي دائما بتاخدي اللي مش من حقك أنا بحب مالك اكتر منك مالك ليه مش ليكي سامعه مالك ليه ومستحيل اخليكي تاخديه
كل ده ومالك واقف ومصدوم صدمه العمر
نبض ضحكت باستهزاء وسقفت:برافو بجد برافو يا بنت عمتي عندك حق مالك مش من حقي اهو نفس عينتك مبروك عليكي مالك يا حببتي بجد الف مبروك وبصت لمالك :الحمد الله حقي ظهر والقلم وكلامك ده له حساب تاني 
مالك:نبض أنا 
نبض:اخرس ولا كلمه قلتلك ملكش دعوه بيه وانت لا تعنيلي اي شئ اتفو ودخلت وقفلت الباب فوشهم كلهم ودخلت اوضتها واعدت تعيط اوي علي كل حاجه حصلتلها علي طفولتها اللي كانت كلها معاناه بسبب ملك وأمينه ومالك لما مشي وسابها علي بختها اللي ضائع علي ابوها اللي مات علي كل معاناتها ولسه بتعاني ليه ليه كل ده عملت ايه فدنيتها عمرها ما اذا حد ابدا دايما بتحب الكل وبساعد الكل ليه
مازن:والله يا ملك الكلب لاوريكي بقا بتعملي فيه كده طب نبض وبتغيري أنا بتعملي فيه كده ليه عملتلك ايه بس ملحوقه وحياه ربي ما هريحك تاني يا سفله وانت يا مالك باشا اتمني تكون فهمت نبض اختي وطول عمرها اختي ها وانا ماشي واه انساني انت وهي وحقي هاخده منكوا تالت ومتلت وسابهم وطلع بره البيت 
ملك:مالك متزعلش هما اصلا كده أنا 
مالك:ولا كلمه انتي دمرتي حياتي وخلتيني اشك فاقرب الناس ليه علشان غرورك وانانيتك يا زباله يا حيوانه ومسكها من شعرها:والله يا ملك حق دموع نبض لهتشوفي ايام سوده وكل اللي حصل ده هتدفعي تمنه غالي وان أنا ونبض متجوزناش وربي لكون دفنك فارضك فاهمه ورماها عالارض ومشي وهي امت واعدت تضحك وصوتها علي وبتضحك بأقصي ما عندها (شكلها اتجننت) وتضحك بهستيريه وتقول اخيرا اخيرا حققت هدفي????????????????????وبتضحك زي الهبله 
نسيبهم ونروح للسوسه التانيه 
امينه:متأكد ياض 
مجدى:اه والله يا ريسه سامعهم بوداني دول
امينه بابتسامه خبيثه:حيث كده بقا ندق عالحديد وهو حامي 
مجدى:ازاى يا ريسه
امينه:تروحوا تجيبولي البت ملك دي هنا فورا هتنفعني اوي 
مجدى:يحصل كده كده رجالتنا هناك ومراقبين كل حاجه فوريره وهتلاقيها هنا ورن علي الرجاله وقالهم يجيبوها
ملك كانت أعده فالمدخل بتضحك لسه فجأه لقت رجاله داخلين ومخبين وشهم
ملك:انتو مين وعوزين ايه مسكوها وحطوها ايدهم علي بؤها وشدوها وحطوها فالعربيه 
مازن راح المسجد واتوضي واعد يصلي ويدعي أن الأمور تهدي وكل حاجه تتحل ومالك خلاه ماشي بالعربيه بيلف زي المجنون وهو مش عاوز يستوعب اللي حصل من شويه وماشي بسرعه جنونيه والغضب اتملك منه والدم وصل لعروقه ووشه بقا احمر اوي وعينه اتقلبت وساق بسرعه لا توصف ومره واحده طلعت ادامه ترله معرفش يسيطر عالعربيه عمل حادثه الناس اتلمت وطلعوه قبل مالعربيه تولع وجريوا بيه عالمستشفي والخبر وصل لابوه
محمد:الو سلاموعليكو
احمد:الو حضرتك والد الاستاذ مالك محمد حبيب السباعي
محمد:ايوا أنا خير في ايه 
احمد:يؤسفني اقولك أن بن حضرتك عمل حادثه وهو دلوقتي فمستشفي قصر النيل
محمد:ايه مالك ايه 
حسام:مالك يا محمد في ايه ماله مالك 
محمد بدموع:ابني عمل حادثه وهو دلوقتي فمستشفي قصر النيل
حسام:ايه يا خبر طب يلا نروح مستني ايه استر يارب وفعلا ركبوا العربيه وطاروا عالمستشفي 
اميره رنت علي حسام عشان تقوله احنا خلصنا تعالي خدنا 
اميره:الو 
حسام:ايوا
اميره؛صوتك ماله
حسام؛مالك يا اميره عمل حادثه وهو دلوقتي بالعمليات فمستشفي قصر النيل
اميره:ايه بتقول ايه أنا جايه حالا
وفاء:في ايه يا اميره
اميره:مالك عمل حادثه وهو دلوقتي فمستشفي قصر النيل بالعمليات 
وفاء:ايه يلاهوي يلا نروح استر يارب مش ناقصين وراحوا المستشفى 
نسيبهم شويه 
ملك:انتو مين 
امينه:ازيك يا ملك
ملك:الصوت ده مش غريب عليه 
امينه:اكيد مش غريب 
ملك بصدمه؛مرات خالي????????
نروح لمازن اللي رن علي أمه يشوفها اتأخرت ليه 
مازن:الو ايوا يا ماما اتاخرتوا ليه 
اميره بعياط؛مالك يا مازن عمل حادثه وهو دلوقتي فمستشفي قصر النيل بالعمليات بين الحيا والموت 
مازن:ايه 
اميره؛اه وآلله أنا وابوك وخالك ومرات خالك هنا هات نبض واختك وتعالو
مازن:طيب طيب لا اله الا الله يارب استر يارب يارب 
مازن؛نبض نبض 
نبض طلعت وعيونها منفخت مالعياط :ايوا يا مازن 
مازن؛مالك
نبض:متجبليش سيره الكائن ده
مازن بحزن:عمل حادثه
نبض:ايه????????????????
مازن:اه والله امي لسه رنه عليا وقايلالي يلا نروح فين الزفته التانيه 
نبض:زفته مين 
مازن؛ملك 
نبض:معرفش 
مازن؛نعم 
نبض؛انا دخلت وسبتكوا ولسه طالعه دلوقتي 
مازن:مش مهم يلا نروح وخدها وراحوا واول ما وصلوا نبض جريت علي امها وحضنتها واعدت تعيط  
اميره؛اختك فين 
مازن:معرفش 
اميره؛يعني ايه 
مازن:معرفش أنا كنت فالجامع وسايبها فالبيت 
اميره:طب مشفتهاش عند صاحبتها 
مازن:احنا فإيه ولا فإيه يا امي 
اميره؛طب رن عليها شوفها فين 
مازن؛حاضر ورن 
مازن:مش بترد 
اميره:يعني ايه روح شوف اختك فين 
مازن:حاضر ولسه هيمشي لقاها
مازن:اهي شرفت اهه 
اميره؛كنتي فين 
ملك:ايه ايه كنت عند صاحبتي واما عرفت جيت هو عامل ايه 
اميره؛ادعيله ربنا يستر 
ملك:يارب وراحت أعدت ومبصتش لمازن ولا لنبض وافتكرت اللي حصل من شويه
Flash back
ملك:مرات خالي 
امينه؛ايوا مرات خالك اللي أطلقت بسبب اللي ما تتسمي 
ملك:بس بس بس ازاى 
امينه:مش مهم دلوقتي عوزاكي لخدمه 
ملك:ايه 
امينه:انتي عوزه مالك صح
ملك:ايوا 
امينه؛حلو وانا مش هتلاقي احسن منك تكون مرات ابني مش الحربايه اللي اسمها نبض 
ملك يعني ايه 
امينه؛يصي انتي هتروحي وتحاولي تقربي من مالك وتكرهيه فيها
ملك:هههههههههه وانتي فكراني محاولتش 
امينه؛توء توء اللي عملتيه ولا حاجه أنا هقولك بس دلوقتي تروحي وهنبقي علي اتصال
ملك:وانتي هتستفادي ايه 
امينه:هاخد حقي ماللي ما تتسمي واحرق قلبها زي ما حرقت قلبي وكانت السبب فبعدي عن ابني 
ملك :اشمعنا أنا 
امينه؛عشان انتي بتكرهيها زيي 
ملك:امممممم تمم اتفقنا ومشيت ولما وصلت البيت عرفت الخبر وجت
Back
بعد شويه الدكتور خرج :فين نبض 
نبض؛انا اهو 
الدكتور:المريض محتاجك جدا عمال ينطق اسمك كل شويه 
نبض:طيب ودخلت لقته راقد عالسرير جسمه كل شاش وخراطيم داخله وطالعه وحطط جهاز التنفس مالك بصلها ورفع ايده براحه وهي جريت ومسكتها 
مالك بيتكلم بصعوبه:أنا أنا اسف والله 
نبض:متتكلمش عشان متتعبش اكتر (دلوقتي قلبها اللي ممشيها وعقلها ملغي وهي مش حاسه بنفسها)
مالك:سيبيني اكلم اسف والله مش قصدي أنا بثق فيكي ومتأكد انك مستحيل تخونيني بس والله مشفتش ادامي اما شفت الصور واتعصبت اوي حطي نفسك مكاني 
نبض بتعيط
مالك:سامحيني يا نبض 
نبض:مسمحاك 
مالك:اتأسفي لمازن عني والله اسف كنت معمي
نبض:خلاص مسمحاك متتكلمش 
مالك:اسف
نبض:خلاص والله مسمحاك 
مالك رفع ايده ببطئ حطها علي وشها وغمض عينه وأيده نزلت والجهاز صفر????????
يتبع…..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى