Uncategorized

رواية أميرتي البريئة الفصل الأول 1 بقلم شهد طارق

 رواية أميرتي البريئة الفصل الأول 1 بقلم شهد طارق

رواية أميرتي البريئة الفصل الأول 1 بقلم شهد طارق

رواية أميرتي البريئة الفصل الأول 1 بقلم شهد طارق

= اي اللي مقعدك كداه يا جميل  …… واسمك اي يا قمر 
_ نظرت له ثم قالت بطفوله وبراءة:  انا اسمي مليكه وقاعده هنا  عثان مث ليا بيت اقعد فيه. 
نظر لها بشفقه = طيب فين مامتك وباباكي 
نظرت له بعيون بريئه وقالت بلطافه:  انا مث عندي بابا وماما.
_طيب ايه رايك تيجي تعيشي معايا انا وماما 
قالت له ببرائه:  هتاكلوني صح وقالت بابتسامه عثان بقالي رفعت يدها وقامت بعد واحد اتنين تلاته ايام مش اكلت خالث. 
نظر لها ثم قال:  تعالي معايا وهكلك 
قامت من على الارض بلبسها المتسخ والذي يملؤه الاتربه 
يلا بيناا 
نظر لها كم هي لطيفه وجميله ورقيقه 
قال لها:  تعالي الاول نروح مول اجيلك لبس واكلك حاجه الاول 
قالت بسعاده وهي تصفق بيدها وتنطط:  هييهه هتجبلي لبث
نظر لها ثم قال:  طبعااا يا اميرتي يلا بينا 
قالت بسعاده يلا يا 
قال لها اسمي أمير 
قالت له بابتسامه وبرائه ولطافه غير طبيعيه:  يلا يا اميري. 
استقلو السياره نظرت له 
وقالته هي دي عربيتك 
قال لها: اه عجبتك يا اميرتي 
قالت له: اه دي جميله اوويي وكبيرة اويي 
ضحك على برائتها الطفوليه وجمالها الغير طبيعي 
ذهب بها الي المول 
نظرت له ثم قالت بذهول وعيون متسعه ببرائه الله المكان كبير اويي 
نظر لها ثم قال:  اختاري والانتي عيزاه وهجبهولك يا اميرتي 
نظرت له ثم قالت بلطافه:  انت ممكن تكون مش معاك فلوث ف انت اخترلي على قد فلوثك 
انفجر ضاحكااا على كميه البرائه والطافه ثم قال 
لاا لا اختاري الانتي عيزاه ومش تشغلي بالك 
اومئت بلطافه 
ذهب بيها الي المول اختارو العديد من الملابس وقامو بتناول الطعام في مطعم فارهه وكانت مليكه منبرهره بكل حاجه بتشوفها لاول مره في حياتها 
استقلو السياره ذاهبين الي بيته 
وقفالسياره عند فيلا اقل ما يقال عنها جميله 
قالت بذهول:  الله هو دااه بيتك دااه جميل اوويي 
نظر لها قال ايو يا اميرتي يلا بينها استقل من الياره ثم لف ونزلها 
دخل الفيلاه 
وجد مايا بنت خالته وخالته ومامته 
نظرت له مايا ثم قالت هاي اميريي 
قال امير:  ازيك مايا 
قالت مايا:  فاين ثانكث يا اميري 
قالت مايا بقرف بعد ان رات مليكه:  ايه دااه يععع دي. هتبهدل الفيلاه ازاي تجيبوه الشحاتين دول في الفيلا 
نظر لها ثم قال بغضب دي فلتبيي انا وانا اتحكم مين يدخلها ومين ميدخلهاش وانا بس اللي ليا الحق في استقبال الضيوف اليي مرحب بيها مش اللي بيوجو كل شويه ف اي وقت وقاعدين على قلبنا في ضيوفق لطاف وخفاف على القلب وفي ضيوف تانيه بتبقي مستنياهم تمشي ولا اي يمايا………  وبعدين اميريتي دي صاحبه بيت مش ضيف ولا حاجه 
نظرت له الام ثم قالت بحده:  اب الاشكال الانت جايبهم ديي وازاي تعامل بنت خالتك كدااه عشان الحيوا*نه ديي 
قال بغضب واي حد هيعامل اميرتي كدااه دي هتبقي طريقتي معاهاا فاهمين 
قالت مايه بدموع تماسيح شايفه يا خالتو شايفه بيعاملني ازاي عشان الجربو*عه دي 
نظرت لها الام ثم قالت معلش يحببتي متزعليش هو ميقصد ش وهيمشي الجربوعه دي حالاا 
قال امير: اميرتيي مش هتمشي من هناااا الا على جثتي 
نظرت له الام ثم قالت: لاا بقاا انت زودتهااا اووووويي 
ياااا اناا يبت دي في البيت اختار بقا يا امير 
قال امير……….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!