روايات

رواية مريم الفصل الثاني 2 بقلم شيماء رمضان

رواية مريم الفصل الثاني 2 بقلم شيماء رمضان

رواية مريم الجزء الثاني

رواية مريم البارت الثاني

رواية مريم الحلقة الثانية

الشاب لسه بيمد ايده لقي بوكس في وشه من مريم (فكرتو زين صح محدش يتوقعني)
مريم. بص ياحيلتها انت وهوا انا واخده الحزام الاسود في الكارتيه جرب تقرب مني كده وهتشوف شغلك
واحد منهم طيب ورينا وهجمو الثلاثه عليا (الكتره بتغلب برضو ودي بنت) فاجئه ظهر زين ونزل فيهم ضرب وجريو الثلاثه
مريم. دكتور زين اهئ اهئ شوفت كانو بيضربوني
زين يضربوكي اي انتي اديتي الواد بوكس اتلوح
مريم خمسه عليا هتحسدني ولا اي يادكتره
زين دكتره بقا دي منظر بنت سنه وتبقا دكتوره
مريم رجعت لرقتها تاني برقه وتسبيل اي مشبهش ابقا دكتوره يادكتور
زين هه احلي دكتوره والله
مريم بتقول حاجه يادكتور
زين لا يلا اوصلك

 

 

مريم نعم نعم نعم نعم توصل مين يااخ شويه وهتقولي اديني رقمك اطمن عليكي لا يادكتور مش انا الي تعلقني بعلقه شباب
زين امشي ادامي يازفته اوصلك
مريم طب ماتزقش يادكتور الله ماشيه اهو
زين في سره مجنونه بس عثوله
مريم بس هنا وصلنا ده بيتنا
زين طيب خدي باللك من نفسك
مريم سيبها لله خايفه تمطر في بير السلم
زين طيب ياخفه غوري
مريم بضحكه سلام
زين جاي يمشي
مريم دكتور
زين نعم
مريم برقه شكرا جدا لحضرتك علي الي عملته تصبح علي خير وابتسمت ابتسامه تسحر وجريت ع فوق
زين متنح لا البت دي ملبوسه بس قمر في كل حالاتها شكلي حبيتها ولا اي يلا ربنا يستر
طلعت مريم ع الييت لقت مرات ابوها في وشها هيا وابوها
سناء. كناي فين كل ده بتتسرمحي فين
مريم لسه هترد ابوها رد بقلم ع وش سناء بنتي مش بتتسرمح والزمي ادبك معاها فاهمه ولالا
سناء بتضربني عشان بطمن عليها
الاب مالكيش دخل بيها تعالي ياقلب بابا احكيلي عملتي اي واي اخرك
مريم جريت ع حضن ابوها وحكت له ع كل حاجه
الاب شطره قلب بابا ايوه كده بنتي راجل

 

 

سناء جريت ع الاوضه وقفلت والله لاندمك انت وهيا واتصلت برقم الو عايزاك في شغلانه بنت قويه لازم تكسرها بس خد بالك دي مش سهله عارفه انك قدها الجامعه بتاعتها كليه الطب اه بتروح في الساعه……. وبترجع….. اه خلاص خلال اسبوع بلكتير تلاقي الوقت المناسب وتنفذ
نروح عند زين زين ياجماعه وحيد معندوش غير اخته بس امه وابوه ماتو ومعندوش تقريبا قرايب
دخل الفيلا ايمان ايمان مون مون
ايمان اخته انا هنا ياابيه
زين قلب ابيه عامله ايه تعالي نتعشا
ايمان في اولي كليه هندسه بنت رقيقه عيون عسلي وشعر اسود مموج وطول متوسط
ايمان انا طبخالك اكل جميل
زين وام ايمن بتعمل اي
ايمان ياابيه انا حابه اطبخلك بايدي
زين طيب يلا وعشان عايز احكيلك كل حاجه حصلت ليا النهارده ونزلو وهما ع السفره يااهل الدار يالي بتاكلو لوحدكم
زين ياستار ابو بطن المفجوع جه
ايمان وشها قلب قلوب
محمد صاحب زين وبيحب ايمان وهيا بتحبه ومخطوبين لبعض
محمد انا جيت ونورت اي ده اكل ده بشبه عليه
زين اقعد يامفجوع رايح فين تعال جنبي
محمد عايز اقعد جنب خطيبتي
زين تعال هنا ياض لاضربك
محمد ربنا ع المفتري كلها كام شهر هتبقا مراتي واغيظك وطلع له لسانه ايمان ضحكت عليهم وسكتت

 

 

اليوم عدا ع ابطالنا بخير وعدا يومين كمان والبلطجي بيراقب مريم عشان يلاقي فرصه ينفذ وعلاقه مريم وزين بقت كويسه وبقو اصحاب وبتحكيله كل حاجه وهوا كمان بيحكيلها كل حاجه في يوم مريم مشيت لوحدها والبلطجي لاقاها فرصه علشان يخطفها قرب منها لو سمحتي ياانسه
مريم نعم
العنوان ده فين بتلف تبص لقت منديل ع بؤها وراحت في عالم تاني
الروايه دخلت في الجد تفاعل وتشجيع بقا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مريم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!