روايات

رواية عنيدة الادهم الفصل الثاني 2 بقلم هنا

رواية عنيدة الادهم الفصل الثاني 2 بقلم هنا

رواية عنيدة الادهم الجزء الثاني

رواية عنيدة الادهم البارت الثاني

عنيدة الأدهم
عنيدة الأدهم

رواية عنيدة الادهم الحلقة الثانية

: ادهم: انا شايف …روحي ي ماما اغسلي المواعين 😒
أسيل:ههه وأنت مفكر أن ست الكل هتنزلني من غير م اخلصهم😏
ادهم: اممم لا عجبتني بتتحكمي ف اعصابك حلو….بس ايه الي جابك هنا بالذات
أسيل:لا أصل المكان عجبني فقولت اجي أتصور هنا……احنا هنهزر م اكيد مش جايه العب!!! وبعدين جاوبتك انو حلمي
ادهم:افهم انك عاوزة تقدمي على التدريب.
أسيل:اها انا فعلا قدمت ودي اخر خطوه عشان اتقبل
ادهم:بالخمار ده !!!!😒
أسيل:اكييد
ادهم:وده الي هو ازاي هتتحركي ؟!!
أسيل:زي السكر فى الشاي …..على فكرة أنا معايا الحزام الاسود في الكاراتيه والكونغو فو و بلعب تايكوندو وبروح الجيم
ادهم:اممممم طب وايه مصدر الثقه الي عندك؟
أسيل:ده ملهوش اجابه لا عندي ولا عندك
ادهم:ازاي
أسيل:لأن الي بيكلم بخوف أو كسوف أو توتر بيكون خايف أو محرج من حاجه وانا مبخافش غير من الي خلقني
ادهم : قبلتك
أسيل فرحت جدا وصرخت:هييييييييه!احللف !!قول والله!؟
ادهم:اتفضلي بره ….بكره بعد الطهر التدريب هيبدا
أسيل :انا اسفه ي فندم ..
ادهم :تمام اتفضلي
أسيل:شكراااا جداااا لحضرتك 💙
ادهم ابتسم ، أسيل خرجت وهي طايررره من الفرحة ،كلمت چينا واتفقوا أنهم يخرجوا
أسيل روحت وحكت لاهلها وهما فرحوا لها جدا ،اسيل ساعدت مامتها في تحضير الاكل واكلوا
الأم:لمي الاكل واغسلي المواعين
أسيل:يوووووه هو كل يوم لا خلي مازن
مازن:مازن مين مازن ناااازل وبعدين مين البنت هنا
الأم:اخلصي قومي بالذوق
أسيل:لا يعني لا لا لا لا
الأم:م تقولي من الأول انو ابو وردة وحشك
أسيل قامت بسرعه :هههه في ايه ي عسل انت بتصدقي بسرعه ليه
مازن:جبتي ورا ع طول
الام: صنف يخاف ميختشيش
أسيل بصوت عالي من المطبخ :مااااماا انا هخرج مع چينا النهارده
الأم :,هتروحوا فين ؟!
أسيل :هنتخشى شويه ونأكل
الأم:انت مبتشبعيش اومال كنتي بتعملي ايه من شويه
أسيل:ما عقبال م انزل هجوع
الأم:نفسي اعرف بتودي الاكل فين ،،هترجعوا امتى؟!
(چينا اخت أسيل ومازن في الرضاعة وملهاش اخوات غيرهم )
أسيل: ساعتين بالكتير
أسيل لمازن :,ميزوو حبيبي الي مليش غيره ف الدنيا
مازن:لا
أسيل:ارجووووك عشان خاطري.
مازن : عندي شغل ومش هلحق
أسيل بتغمزله :شغل برده .
مازن بتوتر :اه شغل
🧸: أسيل:اااه هصدقك واكدب عنيا
مازن:على فكرة شغل
أسيل بتفرق على ودانه:في شركه بتفتح بعد العصر😉
[١٤/‏١ ١٢:٢٧ ص] ᕼᗩᑎᗩ 🖤🧸: مازن:قصدك ايه
أسيل:هه انت عارف رايح توصل ريماس على فكرة هي قالتلي😂
مازن:هي الي قالت لك
أسيل :اه شفت هتوصلني ولا اقول لماما
مازن :10دقايق والا همشي واسيبك
أسيل :فنتو ثانيه وهكون عندك
مازن:هستناكي تحت
[١٤/‏١ ١٢:٥٧ ص] ᕼᗩᑎᗩ 🖤🧸: أسيل:اشطا
الأم :بقا في بنت محترمه تقول اشطا
أسيل:مش أنا قولت يبقا فيه
مازن نزل وقالها :لو اتاخرتي همشي
أسيل:ابقا امشي ي ميزو كده
مازن نزل من غير م يرد
الأم:غوري من وشي وحدفت عليها الشبشب
أسيل:اااااه ي ايدي حراام عليكي ي ماما
الأم:احسن عشان تبطلي شغل البلطجية ده
أسيل:اهئ اهئ اشتكيكي لربنا اهئ
جرت على الاوضه ع طول …..طلعت فستان لون لافند وخمار نفس اللون بس درجه تانيه وشنطه سوده وليست ونزلت
مازن:ياااه اخيرا كل دول 10دقايق
أسيل:معلش 😝
مازن بيشدها ويدخلها العربيه
أسيل:براحه انت بتجر جاموسه وراك
مازن:اخرسي مش طايقك اتأخرت بسببك
أسيل:اااه قول كده
مازن: تعرفي تخرسي
اسيل،:اه اعرف
مازن:شاطرة
أسيل بتتصل على چينا
چينا:انت فين ي كلبه البحر ي انثى البرص كل ده
آسيل: معلش اتاخرت بسبب مازن
مازن بصوت عالي :اه اصل قعدت البس ساعه صح
چينا:اهو فضحك 😂
أسيل: م خلاص ي ظريفه هانم
چينا: لو مجتيش في10دقايق همشي
أسيل :خلاص وصلت وشايفاكي اصلا
مازن بيقف وينزلوا بيسلم ع چينا
مازن :,خلي بالكوا ع نفسكوا ولو في حاجه اتصلوا عليا
أسيل وجينا سوا :حااااضر
مازن لچينا :انا عارفك عاقله ي چوچو ابعدوا عن المشاكل ماشي
چينا :اشطا ي باشا
مازن :هي عدتك
چينا :😂😂😂
أسيل :,خلصت يلا عشان متتأخرش ع رموسه😂😂
چينا’😂😂😂😂😂😂
مازن بيسبهم ويمشي وهما بيخشوا مطعم ويطلبوا اكل وياكلوا وهما بيكلموا
:معقول القمر دول بيأكلوا لوحدهم
أسيل:عاوز ايه ؟!
:رقمك 😉
أسيل:طالبه معاك بقله ادب
چينا:لو سمحت اتفضل مش عاوزين مشاكل
:تؤ تؤ يعني امشي واسيبكم
أسيل كبت عليه كوبايه المايه وكل الي كانوا في المطعم اتصدموا
واحد من القاعدين :حرام البنت كانت جميله
واحد تاني:خلاص هنقرأ عليها الفاتحه
بنت من القاعدين : ي حرام البنت شكلها طيبه
:اووووف ،مسح وشه
چينا بتشد أسيل عشان يمشوا
:استنوا لسه مأخدش رقمك
أسيل كانت هنتكلم بس چينا شدتها :يلا ي أسيل
:هو القمر اسمه أسيل
چينا شدتها وخرجوا ع طول
*انت هتسبها كده
:اكيد لا
*اومال
:نخلص من العملية دي وهفوقلها
*اممم الدرجة دي بتحبها
:ده انا بعشقها
*وهي مش بتحبك
:مش لازم تحبني المهم انا
*طب لو مقبلتكش
:غصب عنها هتقبلني
*نفسي اعرف انت بتحبها ليه
:انا بدمنها مش بس بحبها ولو ليه ف من غير سبب ………………
في الصباح أسيل بتقوم بعد معاناة مامتها معاها
بتلبس فستان بالون الكاشمير و خمار رصاصي وتنزل
بتتصل على چينا
:صباح الزبادي يا معذب فؤادي
چينا:صباحوو
أسيل:جهزتي
چبنا :مش هروح النهارده
أسيل: ليه
چينا :خالو جاي من السفر النهارده وهيقعد معانا
أسيل :طب وانا هقعد مع مين ؟!اقعد لوحدي
چينا:انت لوحدك !!!!!ده انت مصاحبه الجامعه كلها
أسيل :بس مبحبش اقعد مع غيرك
چينا:متحاوليش مش هاجي
أسيل:اووووف طيب وبتقفل
أسيل بتروح الكليه وتحضر محاضرتها وتروح مكان التدريب ……اول م نخش بتلاحظ نظرات سخريه من البعض ونظرات إعجاب
أسيل بتدايق وبما أنها اجتماعية فبتروح تكون صدقات جديده
بعد شويه
نور :هههه بجد كنا فكرينك حاجه تانيه
أسيل :,لا تانيه ولا تالته انا اسيل😂 كنتوا فاكرني ازاي؟!
ايه :,من بتوع التلاجه دي حرام
أسيل :وانت الصادقه والغساله دي حرام😂
روضه :هههه خلاص يخربيتك 😂
ادهم :انتباااه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عنيدة الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى