Uncategorized

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الأولى 1 بقلم دينا عبدالحميد

 اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الأولى 1 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الأولى 1 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة الأولى 1 بقلم دينا عبدالحميد 

ولا ولا ولاااا

هات بوسه 

وسعولى…… سيبونى لازم ابوسه 

 اصحبها: خدى يا بنت الهبله هتفضحينا 

لا لااا

لازم ابوسه  

ده عسل 

 اصحبها يا بنتى والله خلاص مش……

مستنتش ردهم 

وسعى يا ابله 

ظهرك يا استاذ 

ف جنب يا مدام 

وسع يا كابتن 

الشاب: يا نعم يا انسه 

هات بوسه 

الشاب: بت انتى هبله

اه جيب بوسه 

الشاب: حد طايل تعالى 

ده حتى الجواز غالي 

مالك يا شبح انت صدقت نفسك 

الشاب: وهو انا ال قولتلك تيجي تطلبي ومسك ايدى 

هبوس يعنى هبوس 

ولا والله هعورك 

الشاب: طب بذمتك الجمال ده يتقال منه ولا 

وانت مال امك يا شبح 

ده انتى لسانك عايز قطعه 

بس ناخد البوسه الاول 

وفجاءلقا نفسه ف الارض 

طلاق تلاته ان ظهرت ف طريقي تانى مهيحصلك طيب 

الشاب قام بغضب انا تضـ…. 

لميا صحبتها اتدخلت 

ووقفت بينهم اسفين يا استاذ بس نونا  عصبيه شويه 

الشاب دى لسنها عايز قطعه و……

شاب جه من وراه ومسك بوقك 

الشاب خلاص يا هشام اسكت دى مهما كان بنت يا اتش 

نوال بغضب : هي مين دى الى  عصبيه ولسنها عـ….. 

شوفت يا رفعت 

جت بنت تانيه وقطعتها انا… 

انا ال عايزه الحرق انى شرط الشرط ده اسفه يا استاذ متزعليش يا نونا 

الشاب: ولا يهمك يا انسه… 

هو اسمك اى 

البنت: كارولين 

نوال: كارلا لوليتا خلينا نمشي لاحسن اغزه 

هشام تغزى مين يا بت انتى 

نوال: بت ف عينك ياض اتعدل ميغركش ده انا متهزش 

هشام: بت والله لو مكنتيش بنت كنت مسكتك عملت منك عبره للـ……

نوال : متورينى يا شبح

 ورينى ياض 

هشام: ياض انا هشام المنياوى يتقالى ياض من حتة عيله امشى يا بت من هنا لا انفخك 

نوال: بأمارة السحله الى لسه سحلته ليك من شويه ده انت نضفت الارض 

كل ده والبنات مسكين نوال 

الشاب ماسك هشام 

الشاب خلاص يا اتش اهدا 

هشام:انت مش شايف يا رامز  كلامها 

رامز  : مخلاص بقا هى بنت ونعديلها 

رقيه سابت البنات وبصتله وقالت حيووووان ومشيت والبنات بيحروا وراها 

وهشام واقف متنح اول مره يشوف بنت بالقوه دى 

رامز البت دى شكلها مجنونه 

هشام دى شكلها شربه حاجه وضحكوا مشيوا

رامز امال فين الواد معتز 

رفعت: معرفش تعال نشوفه عشان عندى محاضره 

ــــــــــــــــــــــ♡ــــــــــــــــــــــــــ♡ـــــــــــــــــــــــــــ

رقيه مشيت ومعاها البنات بيضحكوا ع تصرفها وهى ماشيه تخبط رجلها ف الارضب غضب زى الاطفال

لفت بغضب انتوا تتنيلوا تسكتوا ومسمعلكمش صوت كلوا بسببكم 

لميا وانا مالى يا لمبي م انتى الى شرطتى الى متذكرش ونسالها تغلط نطلب منها طلب محرج 

نوال: ايوه مش لدرجة اطلب بوسه 

كارولين:لا لدرجة كده اولا احنا متخلناش ان جنانك يحيبك لكده 

وثانيا انتى سبق ودبستينا وشرطتى اننا نجيب رقم المعيد وجبناه 

نوال:ايوه بس فهمتوه انه ليا 

لميا:مهو كان ليكى مش انتى الى طلبتيه 

كنتى عايزه تحرجيني وقلبناها عليكى 

كارولين:من اعمالكم سلط عليكم 

نوال: بس اتلميتوا وذاكرتم بعدها 

البنات بضحك ايوه

وحضنوا بعض التلاته 

نوال: الظهر اذن نروح نصلي وانتى يا يا كارولين يالا تعالى معانا 

كارولين: بس…..

نوال: مش احنا اتفقنا انك هتشركينا كل حاجه فالدين بتعنا واحنا كمان هنعمل العكس  ويتقنعينا بدينك ي نقنعك بدينا 

كارولين: ايوه 

لميا يبقا تيجي معانا هنصلي ونشرحلك اكتر عن الدين ووقتها هتعرفي لى انا وبيشوى غيرنا دينا واسماءنا وهو اختار اسم محمد 

كارولين ماشي 

وراحوا

وبعد مخلصوا جت نوال تشرحلهم 

كارولين:اتأخرنا أجروا لاحسن دكتور زلابيا يكدرنا 

لميا: انتى اتعلمتى من نونا 

رقيه طب يلا عشان منتكدرش 

وجريوا 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡♕

اعرفكوا بنفسي 

انا نوال حسن الهادى 

بنت عاديه اوزعه سيكا 

وخمريه بس شقيه جدا وبدرس ف كلية تربيه رياضيه 

وال معايا دول لميا ودى بنت متدينه جدا كانت مسحيه وكانت بتحب شاب مسيحي كان صاحب اخويا واخويا شرحله عن الاسلام والتزم 

وقتها عرفونى عليها وانا كلمتها وهى التزمت

واتعرفنا ع كارولين وقتها هى قربت مننا ف البدايه مكلمنهاش ع الدين عشان فعلا كنت حابه نكون اصحاب وبس، بس هى الى جيت وفضلت تسال عن دينا وسبب اسلام لميا والباقي هتعرفوا مع الوقت نرجع لموضوعنا 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡♕

دخلنا المحاضره وكانت تمام وعده اليوم بسلام لحد اخر محاضره كانت عملى العاب قوه وكان بيدرسها استاذه اسمها نيهال وحالا اتغيرت وجه دكتور جديد

واول ومجه الدكتور كنا بنرغي التلاته الى ورا برا من هنا  

خرجنا واحنا مخنوقين 

عجبكم كده 

وسيبتهم ومشيت 

لميا اسمعى بس 

كارولين خدى يا بت 

هوب خبط فيه 

مش تفتح يا لوح 

وحيات امك انتى شكلك هبله 

ولا…..

ثانيه واحده انا سمعت الصوت ده فين 

برفع راسي 

انت تانى………

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عندما يعشق الظابط للكاتبة حسناء السيد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى