Uncategorized

رواية بنت هانم الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا

 رواية بنت هانم الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا

رواية بنت هانم الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا

رواية بنت هانم الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا

اسماء :يا ماماااااا ماما تعالي لو سمحت
امل :خير في اي عامله تزعقي ليه
اسماء :هو مش ابنك معاه لاب ادخل اخد شاور اخرج القي واخد اللاب بتاعي ليه
امل :في اي يا احمد مش معاك لاب
احمد :اسالي الهانم كانت بتتكلم معا اصاحبها بيقولوا اي
اسماء :وانت ازاي تفتح الشات بيني وبين زميلي
احمد :امال اخلي بالك منك ازاي
اسماء :والله الوحيده اللي من حقها تكلمني هنا ماما
امل بااااااااااس اخرسوا في اي
احمد :خدي شوفي
امل هههههههههههه يخربيتك يا اسماء اي يابت في حد يتكلم كده هههههههههههه
احمد :انتي بتضحكي يا ماما
الام :يا حبيبي بتهزر معاه أصحابها وفيها اي
احمد :يا ماما عيب
اسماء :ملكش دعوه بقي
الام :اتكلمي معاه اخوكي عدل
اسماء :مش كفايه قلبي لسه مكسور من اللي اخو مراتك عمله فيا يسبني بعد الخطوبه بشهر ????
الام :مش قولتك متجبيش السيره دي تاني
اسماء :قلبي وجعني اوي يا ماما
احمد :مانتي السبب انو يمشي
اسماء :لا والله لا يا حبيبي دي مراتك اللي حبت تكسرني قدام اصاحبي خلت اخوها يخطبني وبعدين قالت ليه سبها
احمد :بنت انتي عبيطه وهي هتعمل كده ليه
الام غاويه تشوف بنتي مكسوره
احمد :كده يا ماما
الام :المهم خلصنا الفطار جاهز
احمد :مش هاكل ومشي وقفل الباب ورا
اسماء :اكيد هي اللي قالت ليه كده علشان يفطروا لوحدهم
الام:وانا هسيبها البت السوسه دي
اسماء :ماما اصبري انا عايزه فلوس علشان نازله
الام :روحي خدي من الدولاب
اسماء :باست امها حبيبتي كتر خيرك ومشيت الام
راحت تخطبت علي شقه احمد فتحت امل مرات احمد
منال:ماما تعالي يا حبيبتي
الام :فين ابني
منال :مش هو عندك تحت
الام :والله وانتي متعرفيش أنه مشي من عندي
منال :انا كنت في الحمام ومسمعتش الشقه اتفتحت وخرج احمد من اوضه النوم
الام : انتي بتكدبي عليا يا زفته
منال :والله ما شوفته انت جيت امتي
الام:ااااه اعمليهم عليا يابت
منال :ماما أنا مش فاهمه بتقولي اي
احمد :والله يا ماما هي مش شافتني وانا داخل الشقه
منال:والله المفروض اني اصدق بقي
احمد :يا ماما اهدي بس
امل :بقولك اي لو فاكره أن انتي هتقدري تمشي البيت ده زي ما انتي عايزه
احمد. :يا ماما مينفعش كلامك ده
الام :ينهار اسود انت بتزعق لامك اه يا خساره تربيتك يا امل ااااه با قلبي ووقعت من طولها
وجه الدكتور يكشف عليها
الدكتور :ممكن كوبيا مياه يا استاذ احمد
احمد :اه طبعا وراح احمد
الدكتور :فوقي يا امل
امل :ضغط وسكر هه
الدكتور :حرام عليكي انتي ليه بتعملي في ابنك كده كل شويه تعملي ام اغمه عليكي وانتي صحتك بوم
امل :الله اكبر في عينك المهم الواد جاي
احمد :ماما الحمد لله انك فوقتي
امل :ااااه مش قادره هموت يا دكتور
احمد :بعد الشر عليكي يا ماما
الام :اوعي كده سيب ايدي وروح لمراتك
الدكتور :مش قولت محدش يزعلها تاني
احمد :انا اسف يا ماما سامحني والنبي
ودخلت منال
منال :الف سلامه عليكي يا ماما
الام :تعالي وديني الحمام يا احمد وخرجت والكل خرج معدا منال فضلت في الاوضه تعيط
وبليل دخلت اسماء
اسماء :ماما عامله اي وحشاني
الام :بخير يا قلبي
اسماء :ماما اصاحبي رايحين شرم وانا ….
الام :عايزه تروحي معاهم
اسماء :ايوه يا حبيبتي
الام :عنيا يا قلبي روحي معاهم
اسماء : طيب ايدك
الام :انتي عالطول عايزه فلوس
اسماء :ربنا يخليكي ليا يارب
الام :عيني وراحت منال تجيب فلوس
اسماء : يالله يا ماما
الام :انتي خدتي كام الصبح
اسماء 2000جنيه
الام ده كده ناقص 5000الف
اسماء ازاي يعني ومن امتى بيتقص من دولابك فلوس
الام:كان في هنا 10000الف دلوقتي 3000
اسماء : طيب هو في احد غريب داخل الشقه النهارده
الام :ما فيش يا بنت الحراميه والله لسود عشيتها
اسماء:بهدوء بس وفي شقه منال كانت قاعده هي وأخوها سامح
منال :هو انا لازم اتاحيل عليك علشان تجيلي
سامح :انتي عارفه ومش بحب اجي هنا كتير علشان موقفي حساس اي كل الاكل ده
منال :كل يا حبيبي بالف هنا
سامح :امال احمد فين والباب خبط
منال :ماما الله يرحمها شكلها كانت بتحبه ههههه اهو جه
وفتحت الباب
امل :,فين الفلوس يا حراميه
منال :, حضرتك بتقولي اي
امل:ااااه شريك هنا جاي ياخد الفلوس وكمان بياكل من شقي ابني
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!